Podľa mojich info je klimatizácia separovaná od pohonného ústrojenstva. Je to čisto elektrická záležitosť a nie ako kedysi, keď bola súčasťou rozvodov a pripájala sa cez akúsi spojku. T.z., že síce budeš mať väčšiu spotrebu, no na výkon by to účinok mať nemalo.Ondráš1985 píše:Ja budu mit komfort sadu 2 kde je klima automaticka, tak su celkem zvedavej... a taky na ty parkovaci senzory
Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
Astra K, Enjoy, 1.0 - 77kW
- Reklama
Re: Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
voloďa netuším či je na K klíma hnaná priamo elektro-mechanickou spojkou alebo elektricky - ale ak elektricky, prosím odkiaľ budeš brať elektriku na tú klímu? Samozrejme že zase len z alternátora. Takže je jedno kde dostane motor záťaž, či priamo od klímy alebo cez alternátor. Len ten alternátorík bude pekný macek, čo bude vyrábať kilowaty pre klímu.
Re: Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
Alternátor je regulovateľný, čo sa týka veľkosti vyrábaného prúdu. Takže či sa krúti a dodáva 15A alebo 30A, je to vždy menšia záťaž, ako keby mal byť do rozvodov pripojený ďalší mechanický člen. Alternátor je viac-menej konštantnou záťažou na motor, už záleží iba na veľkosti dodávaného prúdu. No niesom odborník, iba čo si pamätám zo školy a stavby/vlastnosti alternátora.
Astra K, Enjoy, 1.0 - 77kW
Re: Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
v tomto momente a v tomto vlákne je to úplne jedno.
Len tak ako si to predstavuješ funguje jedine perpetuum mobile.
Pre 5kW "vycucnutej energie" z alternátora vo forme vyrobeného elektrického prúdu musíš dodať alternátoru mechanickú energiu, ktorá bude vyššia o účinnosť alternátora. Ak táto je povedzme 96%, tak motor cez klinový remeň musí ládovať do alternátora mechanickú energiu 5,2kW.
Pohonný motor má opäť účinnosť 96%, takže na klíme bude pri výkone spaľovacieho motora 5.2kW len 4,8kW. 400W zostalo v stratách.
Ak uberieš na klíme teplotu alebo znížiš otáčky ventilátora a chladiaci príkon klesne z 5kW povedzme na 2kW, zníži sa spotreba el.energie odoberanej z alternátora a tým tiež klesne potrebný výkon dodaný do alternátora od motora.
Alternátor v žiadnom prípade NIE JE konštantnou záťažou pre motor. Práve preto pri vypaľovaní DPF u dieselových motorov Opel zapína vyhrievanie zadného okna, zrkadiel a neviem čoho ešte, aby zdvihol spotrebu elektrickej energie a tým záťaž motora a zohrial tak výfukové plyny.
Len tak ako si to predstavuješ funguje jedine perpetuum mobile.
Pre 5kW "vycucnutej energie" z alternátora vo forme vyrobeného elektrického prúdu musíš dodať alternátoru mechanickú energiu, ktorá bude vyššia o účinnosť alternátora. Ak táto je povedzme 96%, tak motor cez klinový remeň musí ládovať do alternátora mechanickú energiu 5,2kW.
Pohonný motor má opäť účinnosť 96%, takže na klíme bude pri výkone spaľovacieho motora 5.2kW len 4,8kW. 400W zostalo v stratách.
Ak uberieš na klíme teplotu alebo znížiš otáčky ventilátora a chladiaci príkon klesne z 5kW povedzme na 2kW, zníži sa spotreba el.energie odoberanej z alternátora a tým tiež klesne potrebný výkon dodaný do alternátora od motora.
Alternátor v žiadnom prípade NIE JE konštantnou záťažou pre motor. Práve preto pri vypaľovaní DPF u dieselových motorov Opel zapína vyhrievanie zadného okna, zrkadiel a neviem čoho ešte, aby zdvihol spotrebu elektrickej energie a tým záťaž motora a zohrial tak výfukové plyny.
Re: Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
Astra používá kompresor klimatizace s variabilním zdvihem válců, který je připojen permanentně k motoru (na rozdíl od starších s elektromagnetickou spojkou). Tzn. při zapnutí se zvětší zdvih válců a kompresor začne pracovat, zapnutí ale není taková zátěž jako u elmg. spojky kdy se musí celý kompresor roztočit (ale pořád je to znát, zkuste si zapnout klimatizaci při pomalé jízdě na jedničku).
Astra K HB 1,4T 110kW, Innovation, 02/2016
Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
To jsou věci!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Astra K 1.4T 92kW innovation v plné palbě, NAVI900, bez AGR...
Antara 2.2
Omega 2.0
Antara 2.2
Omega 2.0
Re: Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
Takže nie pohon elektromotorom.
Zapnutie klímy je poznať hlavne na voľnobeh - spotreba z 0,4l/h na 0,8÷1,2l/h u 2.0CDTI 170k.
Zapnutie klímy je poznať hlavne na voľnobeh - spotreba z 0,4l/h na 0,8÷1,2l/h u 2.0CDTI 170k.
Re: Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
Super, ďakujem za info. Dobre vedieť
Čo s týka prepočtu ohľadom klímy a alternátora - áno, je správny. No straty sú všade (trenie, účinnosť, opotrebenie, atď), už len porovnať pre a proti.
Čo s týka prepočtu ohľadom klímy a alternátora - áno, je správny. No straty sú všade (trenie, účinnosť, opotrebenie, atď), už len porovnať pre a proti.
Astra K, Enjoy, 1.0 - 77kW
Re: Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
Jakou mate spotrebu s 1.4T 92kw ti co maji novy i ti co uz si motor sednul?
Ja jsem zatim s hondou dle spritmonitor na cca 7.4 litrech na sto, ale jeste nemam ani 1000 km najeto.. jezdim normal natural 95, zadne aditiva ani to necuka..
Ja jsem zatim s hondou dle spritmonitor na cca 7.4 litrech na sto, ale jeste nemam ani 1000 km najeto.. jezdim normal natural 95, zadne aditiva ani to necuka..
Re: Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
A to s jakým autem?
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW