Fiona & Ruby
Moderátor: Moderátoři
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Ale ono to nemusí vycházet blbě ani když budeš nabíjet na veřejných nabíječkách - jen to chce mít načtené ceníky a vědět, kde a jakou rychlostí nabíjet. Čísla mám sice rád a rád si s nimi hraju, ale tenhle level není ani pro mě. Ale je to řešitelný.
Ta Toušeň ovšem vprostřed Čech je, takže výletit je rozhodně kam
Ta Toušeň ovšem vprostřed Čech je, takže výletit je rozhodně kam
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
Re: Fiona & Ruby
Byť zarytý petrolhead a "vintážní typ", mám velmi podobný náhled. E-mobilitu šmahem nezavrhuju, jen tvrdím, že má své opodstatnění jen v určitých případech, při určitém režimu jízd, to pak ano. Co mi leze na nervy, je, že se postupem doby pomalu ale jistě vytrácí (aspoň to na mě dělá takový dojem) možnost vlastní volby ve smyslu jaký vůz si vybrat, jestli čistý spalovák nebo kříženečka potažmo čistou elektriku. A jak zmiňuje Miloš - majitelé vlastnící rodinný dům jsou na tom z pohledu vlastního dobíjení dobře, ale co lidé žijící ve městech na sídlištích...? A el. sítě nejsou, z mého pohledu, na velký rozvoj e-mobility taky zatím připraveny. Z jistého pohledu "naštěstí" v mém věku to už s klasickým motorem už nějak doklepu...Herr Blitz píše: ↑17 čer 2024, 09:47 Nejsem vyloženě fanoušek elektromobility, ale v tuto chvíli už BEV došly do fáze, kdy pro určitou, a ne úplně malou, skupinu uživatelů představují ideální řešení...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Fiona & Ruby
Ja to mam jednoduchy. Az bude elektromobil v cene srovnatelne jako benzinak, budou mit oba stejny dojezd a taky stejne rychle + - 5 minut "natankuju", pak neresim a kupuju. Jsme ale v Cr a vidim problem v tom, ze za par let nebude dost stojanu kde by se dalo nabijet bez fronty
Navic a stejne jako u meho mobilu, kde mam stale minimalne aspon 30 baterku a pokud ne, okamzite nabijim, tady pokud bych nekam jel a mel jsem 10% dojezd, to by mi kleplo
Navic a stejne jako u meho mobilu, kde mam stale minimalne aspon 30 baterku a pokud ne, okamzite nabijim, tady pokud bych nekam jel a mel jsem 10% dojezd, to by mi kleplo
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Nekleplo - je to o tom si správně nastavit hlavu. Já při prvním delším výletu s baterkáčem taky vyšiloval, ale byly to jen emoce, jak jsem přepnul na racio, bylo to v pohodě .
Pravda, BEV není pro příliš spontánní cestovatele. Ale to já nejsem - jsem zvyklý, ovšem i okolnostmi nucený, neustále vše plánovat. Sice ne na minuty, ale minimálně v hodinách ano. Takže mi nedělá problém do toho plánování rovnou zakalkulovat i to nabíjení.
Infrastruktura má více rovin, osobně se nebojím nedostatku dobíjecích bodů, spíš se bojím o stabilitu a dimenzování rozvodné sítě. A drobet taky o dostatek samotné silové elektřiny...
Pravda, BEV není pro příliš spontánní cestovatele. Ale to já nejsem - jsem zvyklý, ovšem i okolnostmi nucený, neustále vše plánovat. Sice ne na minuty, ale minimálně v hodinách ano. Takže mi nedělá problém do toho plánování rovnou zakalkulovat i to nabíjení.
Infrastruktura má více rovin, osobně se nebojím nedostatku dobíjecích bodů, spíš se bojím o stabilitu a dimenzování rozvodné sítě. A drobet taky o dostatek samotné silové elektřiny...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Fiona & Ruby
Ja asi zacnu s tema elektro auta pomalu, az nebude zbyti, bude hybrid a pak se uvidi... .
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Žena teď viděla fotky nové Pandy (dnes se objevily i fotky interiéru) a myslím, že má svého favorita .
Ale já jí v srpnu přistavím na vyzkoušení novou ë-C3 a Fronteru-e .
Uvidíme co na to bude říkat .
Ale já jí v srpnu přistavím na vyzkoušení novou ë-C3 a Fronteru-e .
Uvidíme co na to bude říkat .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Fiona & Ruby
Herr Blitz: opravdu plánuješ přejít z Mokky 2 na Fronteru? Dlouho to auto vyhlížím pro rodiče (mají Mokku 1 a jsou s ní moc spokojení, Mokka 2 je ale už trochu malá) a jsem dost zklamaný. Z první premiéry to vypadá že to bude velký low-end (ostatně má to být nástupce Crosslandu).
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
Já primárně neplánuju, jen sleduju trh. A auta na platformě Small Car mě zajímají. Proto se chystám na test jak Citroënu C3, tak Frontery a posléze i Pandy. U nás tedy v elektro verzích, vzhledem k tomu, kdo a kde s tím má u nás doma jezdit.
Předsudky jsem před dvěma lety vypnul - prostě vyzkoušíme na obvyklé trase, kterou dokonale známe a díky tomu se autě dozvíme vše podstatné a teprve pak si řekneme jestli dobrý nebo špatný.
Stejně tak mě zajímá facelift Mokky, který má dorazit do konce roku.
A jsem hrozně zvědavý na nového Grandlanda. Ten má dorazit, dle prvních informací, zhruba měsíc po Fronteře.
A stejně tak se může stát, že nás auta na platformě Small Car neosloví a budeme na trhu koukat dál. Naštěstí nejsme v tlaku a vlastně jen systematicky monitorujeme trh.
Předsudky jsem před dvěma lety vypnul - prostě vyzkoušíme na obvyklé trase, kterou dokonale známe a díky tomu se autě dozvíme vše podstatné a teprve pak si řekneme jestli dobrý nebo špatný.
Stejně tak mě zajímá facelift Mokky, který má dorazit do konce roku.
A jsem hrozně zvědavý na nového Grandlanda. Ten má dorazit, dle prvních informací, zhruba měsíc po Fronteře.
A stejně tak se může stát, že nás auta na platformě Small Car neosloví a budeme na trhu koukat dál. Naštěstí nejsme v tlaku a vlastně jen systematicky monitorujeme trh.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Fiona & Ruby
Jj, jasně, rozumím. Já to myslel tak, že by mě osobně třeba štvalo přestoupit z "designovky" (Mokka 2) do "low-endu" (Frontera, aspoň tak na mne zatím působí) ať už kvůli chybějící výbavě a nebo horšímu zpracování/kvalitě interiéru, i když by motorově vyhovoval. To budou asi ty předsudky co píšeš
Ohledně nového Grandlandu jsem na něj taky hodně zvědavý. Potom co přestali vyrábět Insignii, tak to vypadá na jednu z mála vhodných náhrad za Astru K. Vzhledem k velikosti doufám že krom toho 1.2T 136k MHEV tam budou dávat i motor... (třeba silnější MHEV nebo PHEV).
Ohledně nového Grandlandu jsem na něj taky hodně zvědavý. Potom co přestali vyrábět Insignii, tak to vypadá na jednu z mála vhodných náhrad za Astru K. Vzhledem k velikosti doufám že krom toho 1.2T 136k MHEV tam budou dávat i motor... (třeba silnější MHEV nebo PHEV).
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
- Herr Blitz
- Příspěvky: 93
- Registrován: 24 črc 2023, 11:09
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Fiona & Ruby
No, jak se to vezme. Designovka to je, ale to autíčko je malý, s malým rozvorem na velkých kolech. Takže pokud Frontera bude v reálu vypadat tak, jako na fotkách, tedy za mě pěkně, bude mít delší rozvor a menší kola, tak jediný ústupek ve výbavě GS Line bude absence Matrix LED předních světel. A to se bude muset vyzkoušet, jestli běžné ECO LED budou ženě vyhovovat nebo ne. Zbytek je v pohodě - automat klima, vyhřívaná přední sedadla, integrovaná navi. Vyhřívaný volant už prý není položka "must have", ale já mám pocit, že si hledá cestu jak do výběru dostat Pandu, protože Jeepy ani Fiaty postavené na stejné platformě jako Mokka vyhřívaný volant ve výbavě nemají vůbec .
Podle toho co jsem slyšel má cenu Frontery a spol. dostat dolů maximální možná unifikace napříč značkami, výroba v Trnavě a ohromné zjednodušení logistiky výroby - prostě dvě výbavy, ke každé dva pakety a šlus. Všimni si třeba dveřních klik - na všech autech na platformě Small Car jsou úplně stejné a vždy lakované černě. A touto cestou budou tlačit ceny dolů.
Grandland stojí na stejném základu jako Peugeot 3008 a 5008, takže motorizace budou stejné. PHEV tedy dorazí, ovšem já jsem s touto motorizací drobet skeptik. Bude totiž řešená jinak než teď u Aster - osmistupňový Aisin nahradí vlastní dvouspojka (tedy stejné technické řešení, jaké je v nových MHEV). Dvouspojek jsem pár měl a nebudeme se mi k ní chtít od Aisinu zpátky.
I když - já stejně budu koukat asi rovnou po bzučáku .
A je prý na cestě nová Insignia, prý příští rok. Ale nemám ověřeno!
Podle toho co jsem slyšel má cenu Frontery a spol. dostat dolů maximální možná unifikace napříč značkami, výroba v Trnavě a ohromné zjednodušení logistiky výroby - prostě dvě výbavy, ke každé dva pakety a šlus. Všimni si třeba dveřních klik - na všech autech na platformě Small Car jsou úplně stejné a vždy lakované černě. A touto cestou budou tlačit ceny dolů.
Grandland stojí na stejném základu jako Peugeot 3008 a 5008, takže motorizace budou stejné. PHEV tedy dorazí, ovšem já jsem s touto motorizací drobet skeptik. Bude totiž řešená jinak než teď u Aster - osmistupňový Aisin nahradí vlastní dvouspojka (tedy stejné technické řešení, jaké je v nových MHEV). Dvouspojek jsem pár měl a nebudeme se mi k ní chtít od Aisinu zpátky.
I když - já stejně budu koukat asi rovnou po bzučáku .
A je prý na cestě nová Insignia, prý příští rok. Ale nemám ověřeno!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate