Zdravím mám Astru H motor Z16XEP. Zase mi odešla membrána. Z výměnou samotné membrány jsem se 2x spálil a ventilové víko nestojí 5 korun. A znovu se mi kupovat nechce.
Chci se zeptat jestli někdo řešil zrušení PCV ventilu. Zatím jsem odpojil hadici od ventilového víka a sání jsem zaslepil. Do kabiny se mi dostává smrad z vypařeného oleje. Teď nevím jestli mám nápoji hadici s filtrem a vyvést to pod auto nebo mám koupit separátor. Nevím jestli pouhé odpojení membrány nepoškodí gufera váčky nebo klikové hřídele. Ale zase, když zapojím separátor, tak možná můžu olej vylevat v hektolitrech .
Neřešil takto s PCV ventilem tento problém ?
Zrušení PCV ventilu - membrány
Moderátor: Moderátoři
Zrušení PCV ventilu - membrány
Opel Astra H Z14XEP + LPG
Opel Astra H Z16XEP + LPG
ex Opel Corsa B X10XE + LPG
ex Opel Zafira A X16XE + LPG
ex Škoda Felicia 1.3MPi + LPG
ex Seat Ibiza 1.4 MPi
ex Peugeot 207 1.4
ex Kia Picanto 1.0
ex Škoda 120 LS
Opel Astra H Z16XEP + LPG
ex Opel Corsa B X10XE + LPG
ex Opel Zafira A X16XE + LPG
ex Škoda Felicia 1.3MPi + LPG
ex Seat Ibiza 1.4 MPi
ex Peugeot 207 1.4
ex Kia Picanto 1.0
ex Škoda 120 LS
- Reklama
Re: Zrušení PCV ventilu - membrány
Jsem zjistil nějaké informace o odvětrávání klikové hřídele. Funkce odvětrávání je kvůli tomu, aby se cizí látky v oleji vypařily a nedegradovali rychle olej. Jako například vlhkost v oleji nebo benzin. Dále je důležité, aby byl v klikové skříni podtlak. Pokud nebyl dostatečný podtlak nutný k cirkulaci uvnitř klikové skříně. V důsledku toho množství plynů a par v klikové skříni a ve ventilovém víku narůstá a jejich kondenzáty znečišťují mazivo. Tím se snižuje mazací schopnost oleje, vznikají usazeniny a dochází ke zvýšení opotřebení mazaných součástí.
Kdysi hodně dávno se to řešilo, tak že se to např. přes separátor, který měl pod autem hadicí a jízdou se vytvořil podtlak, který prováděl proplach vzduchu v motoru.
Postupem času, kdy se začaly řešit emise, se zjistilo, že nespálený HC a CO jsou škodlivé. Následně se začalo HC a CO vycházející z motoru připočítávat do emisi vozidla. Proto mají auta odvětrávání klikové hřídele připojené k sání motoru, aby se HC a CO spálilo a prošlo katalyzátorem. Odvětrání bylo často připojeno hadici mezi filtrem a klapou.
A s přísnějšími normami emisí, bylo zapotřebí aby se HC a CO spalovaly co nejefektivněji. Takže v cca od roku 2002 mají všechny vozy v membránu popřípadě nějaký ventil, který vypustí uhlovodíky ke spálení motoru v době, kdy je to nejlepší pro emise. Většinou se používá membrána, která je levnější. Toto odvětrávání je připojeno mezi klapou a motorem.
Membrána funguje tak, že se otvírá na základě rozdílu atmosférického tlaku a tlaku v sání. To znamená při zátěži motoru, kdy není podtlak v sání tak velký je membrána plně otevřená a motor spaluje vypařující HC a CO. Při deceleraci motoru vznikne sání mezi klapou a motorem vysoký podtlak, který membránu zavře.
Pokud membrána praskne, tak při deceleraci motoru dochází k nasávaní oleje, protože olejové separátory ve ventilové víku nejsou schopný při tak velkém podtlaku olej všechen zachytit. Životnost, takové membrány je prý okolo 80.000km.
Takže pokud tomu dobře rozumím, tak pokud odpojím odvětrání víka od sání. Tak je membrána pořád otevřená. Tudíž odvětrávám pořád s tím, že do vzduchu vypouštím škodlivé látky. No a pokud mi to jde do kabiny, tak tím trávím sebe a cestující v autě. Dále nemám klikové skříni zajištěn dostatečný proplach vzduchu v motoru a rychleji si degraduji olej.
Kdysi hodně dávno se to řešilo, tak že se to např. přes separátor, který měl pod autem hadicí a jízdou se vytvořil podtlak, který prováděl proplach vzduchu v motoru.
Postupem času, kdy se začaly řešit emise, se zjistilo, že nespálený HC a CO jsou škodlivé. Následně se začalo HC a CO vycházející z motoru připočítávat do emisi vozidla. Proto mají auta odvětrávání klikové hřídele připojené k sání motoru, aby se HC a CO spálilo a prošlo katalyzátorem. Odvětrání bylo často připojeno hadici mezi filtrem a klapou.
A s přísnějšími normami emisí, bylo zapotřebí aby se HC a CO spalovaly co nejefektivněji. Takže v cca od roku 2002 mají všechny vozy v membránu popřípadě nějaký ventil, který vypustí uhlovodíky ke spálení motoru v době, kdy je to nejlepší pro emise. Většinou se používá membrána, která je levnější. Toto odvětrávání je připojeno mezi klapou a motorem.
Membrána funguje tak, že se otvírá na základě rozdílu atmosférického tlaku a tlaku v sání. To znamená při zátěži motoru, kdy není podtlak v sání tak velký je membrána plně otevřená a motor spaluje vypařující HC a CO. Při deceleraci motoru vznikne sání mezi klapou a motorem vysoký podtlak, který membránu zavře.
Pokud membrána praskne, tak při deceleraci motoru dochází k nasávaní oleje, protože olejové separátory ve ventilové víku nejsou schopný při tak velkém podtlaku olej všechen zachytit. Životnost, takové membrány je prý okolo 80.000km.
Takže pokud tomu dobře rozumím, tak pokud odpojím odvětrání víka od sání. Tak je membrána pořád otevřená. Tudíž odvětrávám pořád s tím, že do vzduchu vypouštím škodlivé látky. No a pokud mi to jde do kabiny, tak tím trávím sebe a cestující v autě. Dále nemám klikové skříni zajištěn dostatečný proplach vzduchu v motoru a rychleji si degraduji olej.
Opel Astra H Z14XEP + LPG
Opel Astra H Z16XEP + LPG
ex Opel Corsa B X10XE + LPG
ex Opel Zafira A X16XE + LPG
ex Škoda Felicia 1.3MPi + LPG
ex Seat Ibiza 1.4 MPi
ex Peugeot 207 1.4
ex Kia Picanto 1.0
ex Škoda 120 LS
Opel Astra H Z16XEP + LPG
ex Opel Corsa B X10XE + LPG
ex Opel Zafira A X16XE + LPG
ex Škoda Felicia 1.3MPi + LPG
ex Seat Ibiza 1.4 MPi
ex Peugeot 207 1.4
ex Kia Picanto 1.0
ex Škoda 120 LS
Re: Zrušení PCV ventilu - membrány
Zdravím. Na Mitsubishi Carisma jsem to řešil tak, že jsem si vyrobil něco jako OilCatchTank. Tam sice není membrána, ale ventil, ale princip je stejný. Hadička z odvětrání do skleničky (od přesnídávky) a z ní hadička do sání. Vše utěsněno aby to nesálo falešný vzduch. Výpary nešly do ovzduší a sr...y nešly do sání a zkondenzovaly ve skleničce. Estetika sice nic moc, ale po cca. 1000 km bylo ve skleničce asi 0,5cm olejo-benzinu
Astra H Caravan 1.6 16v 2006