Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Moderátor: Moderátoři
Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Ahoj jsem tu nový. Chci náhradu za stárnoucí S-Max (2011, 2.2 TDCi , automat Aisin 6-st.) a vychází mí nejlépe Insignia B. Třetí S-Max v řadě už nechci, ať je změna. Koukám po ojetinách okolo 500 tis,, r. 2018-19. Je mi jasné, že prostoru je méně, ale stále dostatek pro 2 dospělé a 2 pubertální chlapce. Seděl jsem v novotě u dealera, kromě kufru (tam je veliký rozdíl, ale oddělující síť to vyřeší) prostorově ok, mám objednanou zkušební jízdu. Ale manželka nové nechce, zbytečné utrácení... jezdit autem budeme oba, jak popojíždění po Praze, tak občas mimo okolo 50-100km a v zimě a v létě dovolená často i daleko (jezdíme autem, téměř nelétáme). Nájezd ročně cca 20 tis.km. Takže mé otázky:
-motor: 2.0 CDTi 125kW nebo 1.5 benzín 121kW? Případně (v inzerci vzácný) 1.6T? O spotřebu ani moc nejde. Ale 4x4 nepotřebujeme (i když vím, jak je supr dle testů Insi), u ojetiny zbytečné riziko a potenciální servisní náklady, takže asi ne 2.0 biCDTi a 2.0 benzín. Ale při cestě na dovolenou s nákladem, koly na tažném, je výkon potřeba. Lze/má smysl ev. čip těch slabších motorizací? Ze zkušenosti bych pohodovější dálkové cestování čekal s dieslem, už kvůli 8-st. automatu. Preferuju na dálnici ticho. O horším odhlučnění jsem tu četl, nerad bych si o moc pohoršil, S-Max je na dálnici fakt docela tichý. Ad krátké jízdy- opravdu je to pro Opel diesel takový problém,jak se obecně traduje? U 3 dieslových Fordů (2x DPF) během asi 11 let užívání žádný problém nebyl, poslední S-Max má v 275 tis. km původní filtr... Ale pravda je, že aspoň 1x za 2 týdny s ním cíleně jedu dálnici 2x50km.
- převodovka: pouze automat, jaké jsou rozdíly mezi 6-st. a 8-st.převodovkou v praxi? Další body pro diesel nebo ne?
- výbava: sedadla- doporučované AGR, hodilo by se el. ovládámí s pamětí (2 řidiči), asi bych se smířil i s látkou, když alcantara je snad až po faceliftu, ventilovaná kůže by se mi samozřejmě líbila taky, ale na to asi nebude. Každopádně výhřev nutnost
- světla: obyč. LED nebo Matrix LED? U matrixů se trochu obávám ceny při případné poruše
- tažné: pouze kvůli držáku na 4 kola, asi je jednodušší koupit s tím, dodělání celkem složité, jak jsem tu četl
-Apple Carplay/Android auto: musí být, jsou tam nějaké rozdíly dle r. výroby? Předpokládám pouze po kabelu, nebo i bezdrát?
- podvozek: předpokládám, že adaptivní na tyto potřeby zbytečnost a zase potenciální náklady, takže základ ok?
- audio: rád bych pěkný zvuk, ale audiofil nejsem-poraďte
-asistenti: asi čím méně, tím lépe. Lze trvale deaktivovat Stop/Start systém?
Díky za všechny rady a tipy.
-motor: 2.0 CDTi 125kW nebo 1.5 benzín 121kW? Případně (v inzerci vzácný) 1.6T? O spotřebu ani moc nejde. Ale 4x4 nepotřebujeme (i když vím, jak je supr dle testů Insi), u ojetiny zbytečné riziko a potenciální servisní náklady, takže asi ne 2.0 biCDTi a 2.0 benzín. Ale při cestě na dovolenou s nákladem, koly na tažném, je výkon potřeba. Lze/má smysl ev. čip těch slabších motorizací? Ze zkušenosti bych pohodovější dálkové cestování čekal s dieslem, už kvůli 8-st. automatu. Preferuju na dálnici ticho. O horším odhlučnění jsem tu četl, nerad bych si o moc pohoršil, S-Max je na dálnici fakt docela tichý. Ad krátké jízdy- opravdu je to pro Opel diesel takový problém,jak se obecně traduje? U 3 dieslových Fordů (2x DPF) během asi 11 let užívání žádný problém nebyl, poslední S-Max má v 275 tis. km původní filtr... Ale pravda je, že aspoň 1x za 2 týdny s ním cíleně jedu dálnici 2x50km.
- převodovka: pouze automat, jaké jsou rozdíly mezi 6-st. a 8-st.převodovkou v praxi? Další body pro diesel nebo ne?
- výbava: sedadla- doporučované AGR, hodilo by se el. ovládámí s pamětí (2 řidiči), asi bych se smířil i s látkou, když alcantara je snad až po faceliftu, ventilovaná kůže by se mi samozřejmě líbila taky, ale na to asi nebude. Každopádně výhřev nutnost
- světla: obyč. LED nebo Matrix LED? U matrixů se trochu obávám ceny při případné poruše
- tažné: pouze kvůli držáku na 4 kola, asi je jednodušší koupit s tím, dodělání celkem složité, jak jsem tu četl
-Apple Carplay/Android auto: musí být, jsou tam nějaké rozdíly dle r. výroby? Předpokládám pouze po kabelu, nebo i bezdrát?
- podvozek: předpokládám, že adaptivní na tyto potřeby zbytečnost a zase potenciální náklady, takže základ ok?
- audio: rád bych pěkný zvuk, ale audiofil nejsem-poraďte
-asistenti: asi čím méně, tím lépe. Lze trvale deaktivovat Stop/Start systém?
Díky za všechny rady a tipy.
2018 Insignia B Sports Tourer 2.0 CDTi 125kW 8°automat
- Reklama
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Ahoj,
motor - 1.5T bych se bál, je to jako 1.4T u Astry - trpí na LSPI (jasně, pak to sice "opravili" jiným olejem, jinou specifikací svíček a přeprogramováním ECU, ale i tak...). 1.6T u Insi bude mít už OPF (filtr částic) prý je pocitově trochu utlumenější, jinak výborný motor (varianta 1.6 SIDI, dával se už do Astry J cca od 2013), doporučuju zkontrolovat zda nemá u Insi předepsaný Natural 98 (u Astry K ho má). Jinak pro odhad spotřeby doporučuju mrknout na https://www.spritmonitor.de/ (hold je to turbo benzín, takže při těžké noze je potřeba s tím počítat, spousta lidí co přechází z nafty se dost diví )
1.6T má převodovku 6T45, 2.0CDTI pak AF50, obě jsou od koncernu GM. 6T45 mám v Astře a je to takovej průměr, umí brzdit motorem při citlivé práci s plynem a brzdou, adaptuje se na jízdní styl, ale rychlostí řazení na DSG samozřejmě nemá. S AF50 jsem nejel, ale podle recenzí je (aspoň u 2.0T) trochu pomalejší.
Sedačky určitě AGR, to je na Oplech asi to nejlepší.
Co se týká světel (Matrix), mrknul bych se po autu s prodlouženou originální Opel "komplet" zárukou, kdyby náhodou. U ročníků co popisuješ by to neměl být problém.
Start-stop tuším vypnout nelze, ale snad odpoví i někdo fundovanější.
motor - 1.5T bych se bál, je to jako 1.4T u Astry - trpí na LSPI (jasně, pak to sice "opravili" jiným olejem, jinou specifikací svíček a přeprogramováním ECU, ale i tak...). 1.6T u Insi bude mít už OPF (filtr částic) prý je pocitově trochu utlumenější, jinak výborný motor (varianta 1.6 SIDI, dával se už do Astry J cca od 2013), doporučuju zkontrolovat zda nemá u Insi předepsaný Natural 98 (u Astry K ho má). Jinak pro odhad spotřeby doporučuju mrknout na https://www.spritmonitor.de/ (hold je to turbo benzín, takže při těžké noze je potřeba s tím počítat, spousta lidí co přechází z nafty se dost diví )
1.6T má převodovku 6T45, 2.0CDTI pak AF50, obě jsou od koncernu GM. 6T45 mám v Astře a je to takovej průměr, umí brzdit motorem při citlivé práci s plynem a brzdou, adaptuje se na jízdní styl, ale rychlostí řazení na DSG samozřejmě nemá. S AF50 jsem nejel, ale podle recenzí je (aspoň u 2.0T) trochu pomalejší.
Sedačky určitě AGR, to je na Oplech asi to nejlepší.
Co se týká světel (Matrix), mrknul bych se po autu s prodlouženou originální Opel "komplet" zárukou, kdyby náhodou. U ročníků co popisuješ by to neměl být problém.
Start-stop tuším vypnout nelze, ale snad odpoví i někdo fundovanější.
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Díky za informaci. Nějak jsem myslel, že automaty do Insignie dodává Aisin, nevím vlastně proč. Tu 1.5T s automatem máme v rodině, doufám, že budu mít možnost ji zkusit, ale pro kombi se zátěží na delší cesty se mi zdá ta 2.0 CDTI nějak vhodnější i podle tohoto vlákna
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=70&t=9256
Kupovat budu muset asi v Německu, tady je minimální nabídka. Ale s tou zárukou na Matrix ze SRN pochybuju, neuvádí to tam. Dělaly se preFL i s obyčejnými LED světly? 2.0T jsou bohužel o hodně dražší a je jich málo, spotřeba okolo 12l u rodinného dostavníku bez sportovních ambicí taky nepotěší, takže asi ne (na zábavu mám kupé s benzínovým R6 turbo). A co ten podvozek- názor na pasivní či Flexride? Díky
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=70&t=9256
Kupovat budu muset asi v Německu, tady je minimální nabídka. Ale s tou zárukou na Matrix ze SRN pochybuju, neuvádí to tam. Dělaly se preFL i s obyčejnými LED světly? 2.0T jsou bohužel o hodně dražší a je jich málo, spotřeba okolo 12l u rodinného dostavníku bez sportovních ambicí taky nepotěší, takže asi ne (na zábavu mám kupé s benzínovým R6 turbo). A co ten podvozek- názor na pasivní či Flexride? Díky
2018 Insignia B Sports Tourer 2.0 CDTi 125kW 8°automat
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Ahoj.
Mám 1,5 T 121 kW a už celkem i zkušenost. Vůbec to tady nechci nějak vyzdvihovat. Kup si ty, co chceš. Já najezdím 22 tis. ročně a naftu bych na couračkách do práce a po městě možná trápil. Na 80 procent používání je 1,5 T naprosto dostačující. Klidnou jízdou ve dvou i za 6,2 L, mě ale o spotřebu nejde vůbec. Plně naložená, 4 osoby, klimatizace, dálnice 150 km/h žere 7,6. S filtrem pevných částic u benzínu mi bylo řečeno, že se montoval na benzín až cca od 09/2018. Není nic jednoduššího, než si to podle VIN kodu zjistit v Oplu. Já filtr nemám, auto je 10/2017, mám o starost méně. Ale je pravda, že jsem jezdil dva dny s Astrou K 1,6 CDTI, šoural se s ní, dělal spoustu zastávek po městě a regeneraci DPF si myslím, že jsem nezaznamenal. Měla ale najeto cca 30 tis. Odpich měla lepší než 1,5 T Insignia. Rozhodně zde nerozebírejme LSPI, na to je zde jiné vlákno, na jehož přečtení si vem dovolenou , ale majitelé tam určitě problémy mají, o tom žádná. Moje Insignie ale tento problém nemá, je tam olej Dexos 1 Gen 2, původně tam byl podle víčka 0W 20, ale došlo k již známe změně. Až na malé vyjímky ale nedávám autu šanci točit pod 2000 ot. a rovněž nešlapu na podlahu pod těmito otáčkami. Stejně by to nejelo Ale kdybych si mohl vybrat, tak 1,6 T určitě. Pokud si koupíš benzín automat, připrav se na to, že s klidnou nohou díky Euro normě bude řadit dřív právě v nízkých otáčkách a tudíž bude podporovat výše zmíněné problémy. V manuální převodovce M 32 určitě vyměním olej cca v 80-90 tis. km.
Android auto je něco, co je aspoň pro mě super. Konečně není třeba utrácet za drahou originální navigaci a nesmyslně drahé upgrady map.
Android auto i Apple Car Play musí být po USB kabelu. Nově jsou teď na Android autu už i Mapy CZ. Mají hezky zklopenou mapu a subjektivně u mě předčily vzhledem Google mapy. V Google mapách stále chybí orientační doporučené rychlostní limity, Mapy CZ již mají. Dále jsou podporovány Sygic i Waze, ale Sygic zatím nic moc, padá a pro plnohodnotnou navigaci tě nutí zakoupit jakousi verzi PRO, přestože máš již koupený Sygic z dřívejší doby, tím u mě asi skončili. Waze je asi dobrá, ale moje Xiaomi Redmi 8 Note asi nestíhá načítat Online mapy a tudíž Waze mrzne. Hlasová navigace jede přes repro a krásně ztišuje hudbu při hlášeních. Insignia B má jedno datové USB, ale podporuje dokonce dvě USB flešky zároveň pře USB HUB. To je paráda.
S Matrixy máš pravdu, jsou drahé, ale taky svítí parádně. Zmáčkneš A se symbolem světel a už nic neřešíš. Při poruše bych je radši nechal nabourat a řešil přes havarijní pojistku.
Se zvukem moc nenaděláš, Insignia hraje sice v základní audio vybavě ze všech osobních Oplů nejlépe, mám již osobně vyzkoušeno i Astru J, K, Corsu D, E, vždy jsem tato auta měl aspoň dva dny na test za různých podmínek. Jelikož jsem náročnější, rozhodně doporučuji Insignii s origo Bose, ale abys dostál všem svým požadavkům, to se ti asi nepovede. Většinou si toto audio majitelé nepřiplácí. Insignie je bohužel dost hlučná od kol, nepomůžou ti ani nejtižší gumy na zeměkouli, do 90 km/h to jakžtakž jde, pak je to běs. Lepší je si odložit pár peněz na dodatečné vytlumení, chystám se na to, doufám, že to zrealizuji. Podvozek mám obyč, zde nemám názor. Jinak Insignia podle mě hezky stabilně pluje po cestě. Spokojenost.
Start Stop je vždy po nastartování zapnutý, musíš jednou zmáčknout tlačítko, abys ho zrušil. Zda jde trvale vypnout, nevím, neřeším.
Jedna věc je ještě taková zvláštní, už se to tu řěšilo. Pokud máš přední i zadní parkovací senzory, tak jakmile rychlost auta poklesne cca pod 10 km/h aktivují se, to je logické, ale aktivují se i zadní, což je takové zvláštní, ale holt to tak je. Prostě když stojíš a někdo za tebou přejde, pípá to i bez zařazené zpátečky. Asi chtěli povýšit bezpečnost. Můžeš to jednorázově vypnout tlačítkem, ale po rozjezdu a opětovném zastavení, je to zase zpět takto. Trochu jsem to sondoval u jiných značek, zatím jsem ale na tuto kombinaci nenarazil. Ale možná nejsme sami...
Tak dobře vyber.
M.
Mám 1,5 T 121 kW a už celkem i zkušenost. Vůbec to tady nechci nějak vyzdvihovat. Kup si ty, co chceš. Já najezdím 22 tis. ročně a naftu bych na couračkách do práce a po městě možná trápil. Na 80 procent používání je 1,5 T naprosto dostačující. Klidnou jízdou ve dvou i za 6,2 L, mě ale o spotřebu nejde vůbec. Plně naložená, 4 osoby, klimatizace, dálnice 150 km/h žere 7,6. S filtrem pevných částic u benzínu mi bylo řečeno, že se montoval na benzín až cca od 09/2018. Není nic jednoduššího, než si to podle VIN kodu zjistit v Oplu. Já filtr nemám, auto je 10/2017, mám o starost méně. Ale je pravda, že jsem jezdil dva dny s Astrou K 1,6 CDTI, šoural se s ní, dělal spoustu zastávek po městě a regeneraci DPF si myslím, že jsem nezaznamenal. Měla ale najeto cca 30 tis. Odpich měla lepší než 1,5 T Insignia. Rozhodně zde nerozebírejme LSPI, na to je zde jiné vlákno, na jehož přečtení si vem dovolenou , ale majitelé tam určitě problémy mají, o tom žádná. Moje Insignie ale tento problém nemá, je tam olej Dexos 1 Gen 2, původně tam byl podle víčka 0W 20, ale došlo k již známe změně. Až na malé vyjímky ale nedávám autu šanci točit pod 2000 ot. a rovněž nešlapu na podlahu pod těmito otáčkami. Stejně by to nejelo Ale kdybych si mohl vybrat, tak 1,6 T určitě. Pokud si koupíš benzín automat, připrav se na to, že s klidnou nohou díky Euro normě bude řadit dřív právě v nízkých otáčkách a tudíž bude podporovat výše zmíněné problémy. V manuální převodovce M 32 určitě vyměním olej cca v 80-90 tis. km.
Android auto je něco, co je aspoň pro mě super. Konečně není třeba utrácet za drahou originální navigaci a nesmyslně drahé upgrady map.
Android auto i Apple Car Play musí být po USB kabelu. Nově jsou teď na Android autu už i Mapy CZ. Mají hezky zklopenou mapu a subjektivně u mě předčily vzhledem Google mapy. V Google mapách stále chybí orientační doporučené rychlostní limity, Mapy CZ již mají. Dále jsou podporovány Sygic i Waze, ale Sygic zatím nic moc, padá a pro plnohodnotnou navigaci tě nutí zakoupit jakousi verzi PRO, přestože máš již koupený Sygic z dřívejší doby, tím u mě asi skončili. Waze je asi dobrá, ale moje Xiaomi Redmi 8 Note asi nestíhá načítat Online mapy a tudíž Waze mrzne. Hlasová navigace jede přes repro a krásně ztišuje hudbu při hlášeních. Insignia B má jedno datové USB, ale podporuje dokonce dvě USB flešky zároveň pře USB HUB. To je paráda.
S Matrixy máš pravdu, jsou drahé, ale taky svítí parádně. Zmáčkneš A se symbolem světel a už nic neřešíš. Při poruše bych je radši nechal nabourat a řešil přes havarijní pojistku.
Se zvukem moc nenaděláš, Insignia hraje sice v základní audio vybavě ze všech osobních Oplů nejlépe, mám již osobně vyzkoušeno i Astru J, K, Corsu D, E, vždy jsem tato auta měl aspoň dva dny na test za různých podmínek. Jelikož jsem náročnější, rozhodně doporučuji Insignii s origo Bose, ale abys dostál všem svým požadavkům, to se ti asi nepovede. Většinou si toto audio majitelé nepřiplácí. Insignie je bohužel dost hlučná od kol, nepomůžou ti ani nejtižší gumy na zeměkouli, do 90 km/h to jakžtakž jde, pak je to běs. Lepší je si odložit pár peněz na dodatečné vytlumení, chystám se na to, doufám, že to zrealizuji. Podvozek mám obyč, zde nemám názor. Jinak Insignia podle mě hezky stabilně pluje po cestě. Spokojenost.
Start Stop je vždy po nastartování zapnutý, musíš jednou zmáčknout tlačítko, abys ho zrušil. Zda jde trvale vypnout, nevím, neřeším.
Jedna věc je ještě taková zvláštní, už se to tu řěšilo. Pokud máš přední i zadní parkovací senzory, tak jakmile rychlost auta poklesne cca pod 10 km/h aktivují se, to je logické, ale aktivují se i zadní, což je takové zvláštní, ale holt to tak je. Prostě když stojíš a někdo za tebou přejde, pípá to i bez zařazené zpátečky. Asi chtěli povýšit bezpečnost. Můžeš to jednorázově vypnout tlačítkem, ale po rozjezdu a opětovném zastavení, je to zase zpět takto. Trochu jsem to sondoval u jiných značek, zatím jsem ale na tuto kombinaci nenarazil. Ale možná nejsme sami...
Tak dobře vyber.
M.
Insignia GS Dynamic 2017 - 1,5 121 kW - kůže - kompletní výhřev
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
PS: Paradoxně.., když se připojí na tažné zařízení vozík nebo nosič kol, deaktivuje se celý pípací parkovací systém i přední. Toto nikdy nepochopím.
Holt si to žije po svém.
Holt si to žije po svém.
Insignia GS Dynamic 2017 - 1,5 121 kW - kůže - kompletní výhřev
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Marek L: ty perieptie s origo parkovacími senzorama má i Insi? No lol, u Astry K se to řešilo na anglickém i německém fóru celkem dlouho, k ničemu se ale nedošlo a Opel to neopravil. Vypnout senzory natrvalo lze v menu, pak ale zase nejdou zapnout tlačítkem. Automat má výhodu, že po zařazení "P" přestanou otravovat (jinak je to bohužel stejné, i to stání natěsno v křižovatkách).
Co se týká AA, tak existuje tohle https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/ ale nevím jestli to má podporu přímo pro Opel.
Co se týká AA, tak existuje tohle https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/ ale nevím jestli to má podporu přímo pro Opel.
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Robíš dobre, že ideš do Insignie B - koniec nude vo Forde (alebo Superbe). Insignia od roku 2009 je iné auto než všetky "ikony", neprestáva ma baviť po 12-tich rokoch a 4-och A-čkach a jednom B-čku.
4 áčka boli 2.0CDTI postupne od 150k po 170k tak ako sa menili špecifikácie motora DTH. Na všetkých najazdené cez 150t, prvá je neustále "pod kontrolou", dnes má cez 280t.
B-čko je 1.6T benzín 2018, najazdené kvôli covidu menej než obvykle - 140t.
Jazdím len manuál, automat a nedajbože DSG by ma trafil šľak. Pár sto km som vyskúšal v 1.5T s automatom (neviem už koľko stupňový to bol) za mňa palec dole. Jednak neustále podtočený motor, pri zošliapnutí plynu 2÷3 sekundy zaváhanie a potom podradí o 2-3 stupne a vystrelí. Za takú jazdu by ma niekedy otec vyhodil spoza volantu a som tak naučený na jemnú jazdu bez poskokov. Na druhej strane toto zaváhanie nevadí pri jazde po diaľnici a v meste ale jazdím tiež stovky kilometrov českých okresiek a tam by som si kamion s týmto predbehnúť netrúfol. O DSG ani nehovorím, tam nemečtí soudruzi urobili druhú najväčšiu chybu v histórii hneď po plastikových lyžičkách
Mám vyskúšaný PHEV Granland1.6T s 8-st manuálom, rýchla jazda je menej kostrbatá ale za mňa nie. Je to však vec názoru. Najlepšie si vyskúšať sám.
trochu opravím niektoré informácie kolegov vyššie:
Brdzenie motorom, filtre pevných častíc
- 1.6T má filter pevných častíc. Neviem či si študoval ako funguje - ale pokiaľ jazdíš rýchlejšie, diaľnica, predbiehanie - filter zrejme značne ovplyvňuje spotrebu. On totiž vypaluje neustále a presne naopak ako DPF u dieslu. Ak motor len trocha preženieš - jedno predbiehanie - ihneď po ubratí plynu začína vypaľovanie. Vypaľovanie znamená, že aj bez plynu motor dostáva konštantne 2l benzínu/100km. Tzn. že motor v tomto režime NEBRZDÍ, naopak, ženie ťa. Takže ty potrebuješ ubrať do zákruty ale motor neustále ťahá a musíš brzdiť proti pohonu motoru. vypaľovanie trvá od pár sekúnd do niekoľkých minút.
Na diaľnici pri vyššej rýchlosti motor vypaľuje neustále po ubratí plynu, takže napr. cesta do nemecka znamená, že plachtiť nebudeš nikdy.
- 2.0CDTI - traduje sa že je problém s DPF. O tomto rozprávajú naozaj všetci, hlavne tí, ktorí tento motor nikdy nemali v dlhšom používaní. Je pravda, že ja nejazdím kratučké trasy. Ale moja prvá Insi, ktorú má teraz synovec - mala 150t tie som najazdil za 23 mesiacov - má dnes cez 280t. Ročne teda najazdila už len 13t km a hlavne trasu ktorá má ca 20km. Nikdy žiaden problém s DPF. Filter sa nemení, to je tiež len stará česká povesť. Vectru ktorú som predával s viac ako 350t km 1.9DTH nikdy tiež nemala problém s DPF.
Musíš ale nechať vždy dobehnúť vypaľovanie. Alebo jazdiť diaľnice, potom pri rýchlosti cez 150kmh už filter nepotrebuje vypaľovať pretože je dostatočne horúci na to, aby zachytené častice zhoreli samé. Inak vypaľovanie beží medzi 500÷800km.
hluk
je v Insignii naozaj celkom problém. Skús hľadať verziu, ktorá má odhlučnené predné okná. Či to pomôže neviem, nemám.
vyberaj pneumatiky ktoré majú max 68dB podľa tabuliek pneu, dosť to pomôže. Menil som teraz letné pôvodné Hankook za GY - citeľný rozdiel.
V 1.6T s manuálom počuješ aj hluk motora na diaľnici. Aby si mal pocit 200k pod kapotou výrobca nastavil motor do vyšších otáčok, takže pri 130 si nad 3000 ot/m a motor začínaš počuť tiež. Pri každom predbiehaní potrebuješ dostať motor do otáčok aby si získal jeho výkon. točí s adekvátnym hlukom v pohode do 6600 kde je obmedzovač ktorý tomu dá riadne pohube. (pozor pri myšičke aby si nezostal bez výkonu. O LSPI u Insignií som nepočul, vynechávanie výkonu tu nie je).
Matrix svetlomety, pôvodné bi-xenony boli na tom snáď celkove lepšie ale než obyčajné svetlá tak určite Matrix.
prečítaj si vlákno, v ktorom tu píšem o výhodách a nevýhodách - v skratke
plusy - osvetlené okraje v noci takže vidíš zvieratá pri ceste aj pri aute v protismere alebo aute pred tebou
- osvetlený ľavý okraj pri predbiehaní, takže vidíš cyklistu alebo chodca v protismere, to je najväčšia výhoda
mínusy - nesvietia do zatáčky, takže na horských cestách so zákrutami viac ako 120°ideš vždy do tmy, ak tam je stádo zveri si v ňom. U natáčacích bi-xenonov sa ti to nestane
- pod 55kmh máš len obyčajné stretávačky bez akýchkoľvek funkcií navyše. BiXenon svieti do okrajov v meste
- nie je žiadny režim pre hmlu alebo zhoršené počasie
spoľahlivosť je dobrá, nemá sa na nich vlastne čo pokaziť. Intenzita je pomerne slabá, v daždi dosť bieda, ale bi-xenony nie sú na tom príliš lepšie.
rozdiel medzi matrix pred a po FL je podstatne väčší počet diod po FL - tie som nevidel, mali by byť podstatne lepšie.
Audio
no, toto je v Insignii dosť slabá stránka. Bežný štandard ktorý sa montoval do A-čiek je celkom dobrá plecháreň. Teraz mám BOSE, subwoofer fine, ale nastavenie iné ako basy-stredy-výšky nečakaj. Navyše pri hluku na diaľnici je to skoro jedno.
tak moja Insignia má teda 2xUSB v opierke, neviem kde kolega videl jednu. Zrejme závisí od stupňa výbavy. A je to tak ako píše - môžeš pripojiť USB-HUB. V A-čkovej išli 4 USB, mám odskúšané.
V B-čkovej mám mini USB Samsung 64GB takže jedno plne postačuje aj keď používam takmer výlučne FLAC formát, MP3 len v núdzi ak sa nahrávka nedá nájsť vo FLAC. Pre tvoju informáciu, rozdiel je v tom, že MP3 kvalitná nahrávka má 8MB, FLAC nahrávka 30÷50MB. rozdiel v posluchu je neporovnateľný.
Navigácia
mám systém Navi MultimediaPro - nechtiac pretože iné opcie ktoré som chcel sa dali len s touto navigáciou. Prečítaj si tu v inom vlákne ako funguje.
apple car bez problémov, ale vyskytnú sa telefony, ktoré majú problém s prenosom kontaktov.
Android auto podľa typu telefonu a verzie - mám Blackberry keyone android 8.1, android auto s verziou 5 - funguje dobre, mapy.cz ale nie. Waze, google mapy ano. MultimediaPro má tiež navigáciu s LIVE dopravou od HERE a tá funguje v ČR vynikajúco.
POZOR - upgrady máp sú zdarma! Nezmyselné platby skončili so starým systémom Oplu.
Upgrade máp je síce celkom častý - potrebuješ mať pripojený telefon a vytvoriť wifi hotspot, upgrade trvá ca 30min v priemere, ale napriek tomu že tento rok som mal asi 3 upgrady máp tak napr. diaľnica R7 ktorá funguje skoro rok tam nie je. Naopak u D1 je obchvat Ružomberka už mesiace a ten je rozostavaný tak na 50%.
Sedačky
myslím, že snáď v Insignii ľavá sedačka je vždy AGR. A ako píše kolega je to to najlepšie čo Opel stvoril. Bez toho žiadneho opla nekupuj.
Látkové sú veľmi dobré, samozrejme v parnom lete by možno klima v sedačke pomohla. Vyskúšal som v onom Granlande ale robili pomerne veľký hluk a myslím, že by som skončil s podchladenou chrbticou rýchlo na vozíčku.
Opcie ktoré mám odskúšané teraz na B-čku:
AGR sedačka elektrická s dvomi polohami (možno priradiť ku kľúču, takže sa nastaví automaticky do polohy podľa šoféra), masážou a prifukovaním bočného vedenia.
Toto je najlepšie v čom som doteraz kedy sedel. Prifukovanie je neskutočná vec. Masáž je taká jednoduchá ale poteší. Všetky možné polohy nastavovanie elektricky, samozrejme podpera stehien ručne vyťahovateľná.
360° kamera - to bola opcia s onými sedačkami a multimedia-pro
celkom fajn, vidíš keď zaparkuješ pred Tescom, či stojíš rovno alebo šikmo k čiaram
predná kamera je OK aj pri parkovaní
zadná kamera má pomerne problém v daždi a na špinavej ceste. Musíš si ju najprv ručne utrieť. Inak ukazuje dobre, musíš dať len pozor systém infotainmentu nie je dostatočne rýchly a pri tejto digitálnej kamere obraz zaostáva za skutočnosťou ca sekundu, takže pri rýchlejšom cúvaní vidíš ešte dosť miesta a ono bum.
automatické parkovanie - to bola tiež opcia v balíku, použil som asi 3x, fungovala dobre.
sklápacie zrkadlá - to bola tiež opcia v balíku - tiež som použil asi 3x
bezkľúčové štartovanie - je hovadina a len na zlosť. Sedíš v aute, čakáš a chceš počúvať rádio, nedá sa pretože po 5minútach vypne. Nedá sa navoliť režim "otočenia kľúčikom do prvej polohy" kedy rádio hralo bez obmedzenia a bez zapnutého zapaľovania
chceš upgrade máp doma, kde máš v garáži wifi z domu - nadá sa, bezkľúčové štartovanie vypne systém
bočné senzory - bez tohoto už by som auto nechcel. Fungujú veľmi dobre a 99% spoľahlivo pri súbežnej jazde. Pri vycúvaní z parkovacieho boxu majú menší dosah ako u A-čkovej Insi, takže sa na ne nedá spoľahnúť že tam nejde cyklista a už vôbec ťa nezachránia pred idúcim autom.
Na záver len pozor pri recenzicách a porovnávaní:
GSI a 4x4 majú vektorovo riadeny podvozok a účinok tohto systému je u Insignie snáď najlepší v triede. Obyčajná predokolka je na tom podstatne inak, ale stále dobre.
2.0T má inak sprevodovanú prevodovku, pretože má moment rovnaký ako diesel - 400Nm - takže nepotrebuje do otáčok na to, aby si 250k cítil. to má totálne iný hlukový vnem na diaľnici než 1.6T s trochu menej koňmi ale podstatne menej momentu. Na druhej strane je tu vlákno s rozsypaným zakarbonovaným 2.0T - bohvie či to nie je jazdou na nízke otáčky u automatu.
adaptívny tempomat - u A-čkovej verzie fungoval veľmi biedne - plný plyn/brzda, nebezpečné problémy s jazdou v pruhoch v zatáčkach. Píšem o tom inde. Do B-čkovej Insi som si ho preto ani nedával.
Spotreba oleja je aj po 150t km nulová. Mením podľa intervalu na tacho, t.j. väčšinou 30000km. Ale u benzínu je to asi príliš veľa - motor natočí 50% viac než diesel pri rovnakom km nájazde, takže ho vlastne mením až po 45000km v porovnaní s 2.0CDTI a navyše priamy vstrek spôsobuje kyslosť oleja ako som sa dočítal v SM a pokiaľ auto menej jazdí výsledkom je korózia motora.
Špinavý motor - toto je slabina každej Insignie - v zime je motor zapráskaný strašne.
4 áčka boli 2.0CDTI postupne od 150k po 170k tak ako sa menili špecifikácie motora DTH. Na všetkých najazdené cez 150t, prvá je neustále "pod kontrolou", dnes má cez 280t.
B-čko je 1.6T benzín 2018, najazdené kvôli covidu menej než obvykle - 140t.
Jazdím len manuál, automat a nedajbože DSG by ma trafil šľak. Pár sto km som vyskúšal v 1.5T s automatom (neviem už koľko stupňový to bol) za mňa palec dole. Jednak neustále podtočený motor, pri zošliapnutí plynu 2÷3 sekundy zaváhanie a potom podradí o 2-3 stupne a vystrelí. Za takú jazdu by ma niekedy otec vyhodil spoza volantu a som tak naučený na jemnú jazdu bez poskokov. Na druhej strane toto zaváhanie nevadí pri jazde po diaľnici a v meste ale jazdím tiež stovky kilometrov českých okresiek a tam by som si kamion s týmto predbehnúť netrúfol. O DSG ani nehovorím, tam nemečtí soudruzi urobili druhú najväčšiu chybu v histórii hneď po plastikových lyžičkách
Mám vyskúšaný PHEV Granland1.6T s 8-st manuálom, rýchla jazda je menej kostrbatá ale za mňa nie. Je to však vec názoru. Najlepšie si vyskúšať sám.
trochu opravím niektoré informácie kolegov vyššie:
Brdzenie motorom, filtre pevných častíc
- 1.6T má filter pevných častíc. Neviem či si študoval ako funguje - ale pokiaľ jazdíš rýchlejšie, diaľnica, predbiehanie - filter zrejme značne ovplyvňuje spotrebu. On totiž vypaluje neustále a presne naopak ako DPF u dieslu. Ak motor len trocha preženieš - jedno predbiehanie - ihneď po ubratí plynu začína vypaľovanie. Vypaľovanie znamená, že aj bez plynu motor dostáva konštantne 2l benzínu/100km. Tzn. že motor v tomto režime NEBRZDÍ, naopak, ženie ťa. Takže ty potrebuješ ubrať do zákruty ale motor neustále ťahá a musíš brzdiť proti pohonu motoru. vypaľovanie trvá od pár sekúnd do niekoľkých minút.
Na diaľnici pri vyššej rýchlosti motor vypaľuje neustále po ubratí plynu, takže napr. cesta do nemecka znamená, že plachtiť nebudeš nikdy.
- 2.0CDTI - traduje sa že je problém s DPF. O tomto rozprávajú naozaj všetci, hlavne tí, ktorí tento motor nikdy nemali v dlhšom používaní. Je pravda, že ja nejazdím kratučké trasy. Ale moja prvá Insi, ktorú má teraz synovec - mala 150t tie som najazdil za 23 mesiacov - má dnes cez 280t. Ročne teda najazdila už len 13t km a hlavne trasu ktorá má ca 20km. Nikdy žiaden problém s DPF. Filter sa nemení, to je tiež len stará česká povesť. Vectru ktorú som predával s viac ako 350t km 1.9DTH nikdy tiež nemala problém s DPF.
Musíš ale nechať vždy dobehnúť vypaľovanie. Alebo jazdiť diaľnice, potom pri rýchlosti cez 150kmh už filter nepotrebuje vypaľovať pretože je dostatočne horúci na to, aby zachytené častice zhoreli samé. Inak vypaľovanie beží medzi 500÷800km.
hluk
je v Insignii naozaj celkom problém. Skús hľadať verziu, ktorá má odhlučnené predné okná. Či to pomôže neviem, nemám.
vyberaj pneumatiky ktoré majú max 68dB podľa tabuliek pneu, dosť to pomôže. Menil som teraz letné pôvodné Hankook za GY - citeľný rozdiel.
V 1.6T s manuálom počuješ aj hluk motora na diaľnici. Aby si mal pocit 200k pod kapotou výrobca nastavil motor do vyšších otáčok, takže pri 130 si nad 3000 ot/m a motor začínaš počuť tiež. Pri každom predbiehaní potrebuješ dostať motor do otáčok aby si získal jeho výkon. točí s adekvátnym hlukom v pohode do 6600 kde je obmedzovač ktorý tomu dá riadne pohube. (pozor pri myšičke aby si nezostal bez výkonu. O LSPI u Insignií som nepočul, vynechávanie výkonu tu nie je).
Matrix svetlomety, pôvodné bi-xenony boli na tom snáď celkove lepšie ale než obyčajné svetlá tak určite Matrix.
prečítaj si vlákno, v ktorom tu píšem o výhodách a nevýhodách - v skratke
plusy - osvetlené okraje v noci takže vidíš zvieratá pri ceste aj pri aute v protismere alebo aute pred tebou
- osvetlený ľavý okraj pri predbiehaní, takže vidíš cyklistu alebo chodca v protismere, to je najväčšia výhoda
mínusy - nesvietia do zatáčky, takže na horských cestách so zákrutami viac ako 120°ideš vždy do tmy, ak tam je stádo zveri si v ňom. U natáčacích bi-xenonov sa ti to nestane
- pod 55kmh máš len obyčajné stretávačky bez akýchkoľvek funkcií navyše. BiXenon svieti do okrajov v meste
- nie je žiadny režim pre hmlu alebo zhoršené počasie
spoľahlivosť je dobrá, nemá sa na nich vlastne čo pokaziť. Intenzita je pomerne slabá, v daždi dosť bieda, ale bi-xenony nie sú na tom príliš lepšie.
rozdiel medzi matrix pred a po FL je podstatne väčší počet diod po FL - tie som nevidel, mali by byť podstatne lepšie.
Audio
no, toto je v Insignii dosť slabá stránka. Bežný štandard ktorý sa montoval do A-čiek je celkom dobrá plecháreň. Teraz mám BOSE, subwoofer fine, ale nastavenie iné ako basy-stredy-výšky nečakaj. Navyše pri hluku na diaľnici je to skoro jedno.
tak moja Insignia má teda 2xUSB v opierke, neviem kde kolega videl jednu. Zrejme závisí od stupňa výbavy. A je to tak ako píše - môžeš pripojiť USB-HUB. V A-čkovej išli 4 USB, mám odskúšané.
V B-čkovej mám mini USB Samsung 64GB takže jedno plne postačuje aj keď používam takmer výlučne FLAC formát, MP3 len v núdzi ak sa nahrávka nedá nájsť vo FLAC. Pre tvoju informáciu, rozdiel je v tom, že MP3 kvalitná nahrávka má 8MB, FLAC nahrávka 30÷50MB. rozdiel v posluchu je neporovnateľný.
Navigácia
mám systém Navi MultimediaPro - nechtiac pretože iné opcie ktoré som chcel sa dali len s touto navigáciou. Prečítaj si tu v inom vlákne ako funguje.
apple car bez problémov, ale vyskytnú sa telefony, ktoré majú problém s prenosom kontaktov.
Android auto podľa typu telefonu a verzie - mám Blackberry keyone android 8.1, android auto s verziou 5 - funguje dobre, mapy.cz ale nie. Waze, google mapy ano. MultimediaPro má tiež navigáciu s LIVE dopravou od HERE a tá funguje v ČR vynikajúco.
POZOR - upgrady máp sú zdarma! Nezmyselné platby skončili so starým systémom Oplu.
Upgrade máp je síce celkom častý - potrebuješ mať pripojený telefon a vytvoriť wifi hotspot, upgrade trvá ca 30min v priemere, ale napriek tomu že tento rok som mal asi 3 upgrady máp tak napr. diaľnica R7 ktorá funguje skoro rok tam nie je. Naopak u D1 je obchvat Ružomberka už mesiace a ten je rozostavaný tak na 50%.
Sedačky
myslím, že snáď v Insignii ľavá sedačka je vždy AGR. A ako píše kolega je to to najlepšie čo Opel stvoril. Bez toho žiadneho opla nekupuj.
Látkové sú veľmi dobré, samozrejme v parnom lete by možno klima v sedačke pomohla. Vyskúšal som v onom Granlande ale robili pomerne veľký hluk a myslím, že by som skončil s podchladenou chrbticou rýchlo na vozíčku.
Opcie ktoré mám odskúšané teraz na B-čku:
AGR sedačka elektrická s dvomi polohami (možno priradiť ku kľúču, takže sa nastaví automaticky do polohy podľa šoféra), masážou a prifukovaním bočného vedenia.
Toto je najlepšie v čom som doteraz kedy sedel. Prifukovanie je neskutočná vec. Masáž je taká jednoduchá ale poteší. Všetky možné polohy nastavovanie elektricky, samozrejme podpera stehien ručne vyťahovateľná.
360° kamera - to bola opcia s onými sedačkami a multimedia-pro
celkom fajn, vidíš keď zaparkuješ pred Tescom, či stojíš rovno alebo šikmo k čiaram
predná kamera je OK aj pri parkovaní
zadná kamera má pomerne problém v daždi a na špinavej ceste. Musíš si ju najprv ručne utrieť. Inak ukazuje dobre, musíš dať len pozor systém infotainmentu nie je dostatočne rýchly a pri tejto digitálnej kamere obraz zaostáva za skutočnosťou ca sekundu, takže pri rýchlejšom cúvaní vidíš ešte dosť miesta a ono bum.
automatické parkovanie - to bola tiež opcia v balíku, použil som asi 3x, fungovala dobre.
sklápacie zrkadlá - to bola tiež opcia v balíku - tiež som použil asi 3x
bezkľúčové štartovanie - je hovadina a len na zlosť. Sedíš v aute, čakáš a chceš počúvať rádio, nedá sa pretože po 5minútach vypne. Nedá sa navoliť režim "otočenia kľúčikom do prvej polohy" kedy rádio hralo bez obmedzenia a bez zapnutého zapaľovania
chceš upgrade máp doma, kde máš v garáži wifi z domu - nadá sa, bezkľúčové štartovanie vypne systém
bočné senzory - bez tohoto už by som auto nechcel. Fungujú veľmi dobre a 99% spoľahlivo pri súbežnej jazde. Pri vycúvaní z parkovacieho boxu majú menší dosah ako u A-čkovej Insi, takže sa na ne nedá spoľahnúť že tam nejde cyklista a už vôbec ťa nezachránia pred idúcim autom.
Na záver len pozor pri recenzicách a porovnávaní:
GSI a 4x4 majú vektorovo riadeny podvozok a účinok tohto systému je u Insignie snáď najlepší v triede. Obyčajná predokolka je na tom podstatne inak, ale stále dobre.
2.0T má inak sprevodovanú prevodovku, pretože má moment rovnaký ako diesel - 400Nm - takže nepotrebuje do otáčok na to, aby si 250k cítil. to má totálne iný hlukový vnem na diaľnici než 1.6T s trochu menej koňmi ale podstatne menej momentu. Na druhej strane je tu vlákno s rozsypaným zakarbonovaným 2.0T - bohvie či to nie je jazdou na nízke otáčky u automatu.
adaptívny tempomat - u A-čkovej verzie fungoval veľmi biedne - plný plyn/brzda, nebezpečné problémy s jazdou v pruhoch v zatáčkach. Píšem o tom inde. Do B-čkovej Insi som si ho preto ani nedával.
Spotreba oleja je aj po 150t km nulová. Mením podľa intervalu na tacho, t.j. väčšinou 30000km. Ale u benzínu je to asi príliš veľa - motor natočí 50% viac než diesel pri rovnakom km nájazde, takže ho vlastne mením až po 45000km v porovnaní s 2.0CDTI a navyše priamy vstrek spôsobuje kyslosť oleja ako som sa dočítal v SM a pokiaľ auto menej jazdí výsledkom je korózia motora.
Špinavý motor - toto je slabina každej Insignie - v zime je motor zapráskaný strašne.
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Sunman: Díky za vyčerpávající odpověď. Už jsem se hodně dočetl v tvém vlákně o porovnání 2.0 CDTI a 1.6T. Líbí se mi tvé objektivní informace od člověka , co má s Oply hodně najeto.
Marek L: taky moc díky za fundované info.
Uvidím, co zkušební jízda- ale bude to FL 2.0 CDTi Ultimate, dle prodejce i diesel po FL hodně překopaný- údajně živější a min. o litr nižší spotřeba. To je jeho práce, toto říkat....beru s rezervou. Raději kupuju vyzkoušené motory, ne úplné novinky. O spotřebu ani moc nejde, jen aby to spolehlivě fungovalo a nebyl nedostatek výkonu někde v kopci na dálnici (jezdívám okolo 150-160 tempomat) nebo při předjíždění. Nakonec jsou v inzerci za slušnou cenu i nějaké 2.0T, třeba se mi podaří vyzkoušet. Spotřebu bych asi zkousl. Četl jsem tu o čipu na Astru 1.4T a Insi 2.0T, má někdo zkušenost s čipem 1.5T? Na stránkách EDS.de nabízí 1.5T na 190k a 330nM, cena od 549 Eur....Auto bude po záruce, třeba by to byla cesta, 1.5T snad ještě nemá GPF? Náš S-Max má 200k a 400nM a vyšší hmotnost (kousek pod 1800kg pohotovostní), dynamika naprosto dostačuje, jen bych si nechtěl pohoršit.
Marek L: taky moc díky za fundované info.
Uvidím, co zkušební jízda- ale bude to FL 2.0 CDTi Ultimate, dle prodejce i diesel po FL hodně překopaný- údajně živější a min. o litr nižší spotřeba. To je jeho práce, toto říkat....beru s rezervou. Raději kupuju vyzkoušené motory, ne úplné novinky. O spotřebu ani moc nejde, jen aby to spolehlivě fungovalo a nebyl nedostatek výkonu někde v kopci na dálnici (jezdívám okolo 150-160 tempomat) nebo při předjíždění. Nakonec jsou v inzerci za slušnou cenu i nějaké 2.0T, třeba se mi podaří vyzkoušet. Spotřebu bych asi zkousl. Četl jsem tu o čipu na Astru 1.4T a Insi 2.0T, má někdo zkušenost s čipem 1.5T? Na stránkách EDS.de nabízí 1.5T na 190k a 330nM, cena od 549 Eur....Auto bude po záruce, třeba by to byla cesta, 1.5T snad ještě nemá GPF? Náš S-Max má 200k a 400nM a vyšší hmotnost (kousek pod 1800kg pohotovostní), dynamika naprosto dostačuje, jen bych si nechtěl pohoršit.
2018 Insignia B Sports Tourer 2.0 CDTi 125kW 8°automat
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Ano, je to stejné. Věděl jsem už o tom tady od vás z Astry K, ale co už. Je to podivné, ale nerozhoduje to u mně jestli si Insu koupit nebo ne.
Celkově ho samozřejmě nevypínám, to je jasné.
Teď při dodatečné montáži tažného jsem spíš měl obavy, aby to stabilně nedetekovalo tu pevnou kouli, ale i kdyby, dle vyjádření ofiko servisu se to dá diagnostikou upravit. Nakonec to při montáži dopadlo ok.
...Sunman má rádio s Navi Multimedia Pro, já mám pouze Intelilink 4.0, výbava Dynamic. Tam budou určitě rozdíly. (počet USB atd,atd. Já mám opravdu jen jedno datové USB, snad to nemusím fotit, to bych si nevymýšlel). Každopádně dík kolegovi za doplnění dalších informací. Já nemám ani tuner DAB, kupoval jsem auto z druhé ruky. Příplatek za DAB je sranda, ale lidi na to nemyslí.
...Dooby, já dostal jednoznačnou odpověď z Oplu, že nemám GPF filtr u 1,5 T, dost jsem si na tom zakládal a věděl jsem, že cca do rv. 09/2018 by něměl u benzínu být, tak snad nekecali. Dívali se samozřejmě do schématu dle VIN. Je možné, že 1,6 T už ho v zásadě má vždy, ale o tom se tu na foru moc nepíše. Pokud tě to trápí, netápej, ale zeptej se v Oplu. Každé auto má takový jakoby digitální rodný list, který je k dispozici v mateřském autosalonu, na vyžádání jsem ho dostal do mailu. Je tam víc detailně rozepsaná výbava. O čipu jsem neuvažoval, nějak na to nejsem. 1,5 T má 250 nM. Není to určitě na neustále předjíždění a ano, jak píše Sunman točí to ve vyšších otáčkách. 130 km/h na 6 st. je cca 2800 ot. a pak už je hluk i od motoru. Ale jinak při městské jízdě a jízdě po okreskách do 100 Km/h motor nevnímám, ikdyž auto stojí a běží,n je odhlučněný celkem dobře. Ale je tam ten hluk od kol atd, ale to už se opakujem. Já mám verzi GS, to je běžný standart (a není to kombík). Pozor nepleť si GS a GSI !!! To je jiný level.
Však si psal, že máš možnost svézt v různých, tak uvidíš. 2.0 CDTI ultimate bude samozřejmě paráda.
Insignia GS Dynamic 2017 - 1,5 121 kW - kůže - kompletní výhřev
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Re: Koupě Insignia ST-motorizace, výbava? prosím rady
Nemám dôvod niečo prilepšovať alebo zhoršovať. Insigniu mám skutočne rád, aj keď má (ako každé auto) plusy a mínusy.
Čo je u Oplu na nervy a v tom je teda Škoda naozaj simply clever - aj keď B-čko má síce podstatne viac odkladacích priestorov ale sú vždy nejak zaoblené a často chýba povestný milimetrík aby si zmestil niekde telefon alebo okuliare. Ale je to vyvážené naozaj tým že v nej nie je nuda. dosť chýba napríklad chladená schránka - nepochopiteľne, u Vectry to bol štandard. Dosť miesta ale je vo dverách a tiež v strednej konzole na dve fľaše nápojov. V menšej priehradke mám tankovacie karty a v čase covidu dezinfekciu. vo veľkej pod opierkou sú USB vstupy a SD karta navigácie a pomerne komplikovaný tvar. zmestí sa tam telefon napojený na USB krátkym káblikom a peňaženka a okuliare.
pokiaľ ti nezáleží na spotrebe (ale skutočne) tak kľudne aj ten benzín, nič proti nemu.
Menší motor 1.5T, 1.6T má síce viacej koní než konkurencia ale tiež o 1500 ot vyššie posunutý obmedzovač. A spotreba je hlavne na diaľnici desivá - to čo píšeš tak sme na tom s jazdou podobne. Potom počítaj so spotrebou u 1.6T cez 9 skôr k 10. Nemecko 12÷15. U 2.0CDTI to bude 7, Nemecko 9.5
Porovnával som zrýchlenie diesel 170k ťažšie A-čko a benzín 200k ľahké B-čko. 0÷180kmh rozdiel ca 1sek v prospech benzínu, rovnaká cesta, rovnaké podmienky. Zrýchlenie je u oboch dostatočné. 1.5T 165k poznáš že mu niečo chýba. Mal som vlastne jeden A-čkový kombík so 130k, pretože som spoliehal na chip ale od A-čka FL tá firma nevedela dať chip do RJ takže som zostal 2 roky na 130k. Dosť útrpná jazda, stúpania na diaľnici, predbiehanie...
Čo je u Oplu na nervy a v tom je teda Škoda naozaj simply clever - aj keď B-čko má síce podstatne viac odkladacích priestorov ale sú vždy nejak zaoblené a často chýba povestný milimetrík aby si zmestil niekde telefon alebo okuliare. Ale je to vyvážené naozaj tým že v nej nie je nuda. dosť chýba napríklad chladená schránka - nepochopiteľne, u Vectry to bol štandard. Dosť miesta ale je vo dverách a tiež v strednej konzole na dve fľaše nápojov. V menšej priehradke mám tankovacie karty a v čase covidu dezinfekciu. vo veľkej pod opierkou sú USB vstupy a SD karta navigácie a pomerne komplikovaný tvar. zmestí sa tam telefon napojený na USB krátkym káblikom a peňaženka a okuliare.
pokiaľ ti nezáleží na spotrebe (ale skutočne) tak kľudne aj ten benzín, nič proti nemu.
Menší motor 1.5T, 1.6T má síce viacej koní než konkurencia ale tiež o 1500 ot vyššie posunutý obmedzovač. A spotreba je hlavne na diaľnici desivá - to čo píšeš tak sme na tom s jazdou podobne. Potom počítaj so spotrebou u 1.6T cez 9 skôr k 10. Nemecko 12÷15. U 2.0CDTI to bude 7, Nemecko 9.5
Porovnával som zrýchlenie diesel 170k ťažšie A-čko a benzín 200k ľahké B-čko. 0÷180kmh rozdiel ca 1sek v prospech benzínu, rovnaká cesta, rovnaké podmienky. Zrýchlenie je u oboch dostatočné. 1.5T 165k poznáš že mu niečo chýba. Mal som vlastne jeden A-čkový kombík so 130k, pretože som spoliehal na chip ale od A-čka FL tá firma nevedela dať chip do RJ takže som zostal 2 roky na 130k. Dosť útrpná jazda, stúpania na diaľnici, predbiehanie...