Insignia B ST - preferovaná výbava (HUD / FlexRide)
Moderátor: Moderátoři
Insignia B ST - preferovaná výbava (HUD / FlexRide)
Ahoj,
pokukuju po jeté Insignii B ST v naftě, do 30k km a řeším malé dilema nad výbavou. V nabídce jsou kombinace, kde je buďto FlexRide, nebo HUD, občas k tomu jsou i ventilované sedačky. Ventilaci bych oželel, neměl jsem do teď, ale je to příjemný bonus. Problém je, že nemám zkušenosti ani s FlexRide ani s HUD a nevím kam se přiklánět.
Jezdím 50:50 okresky / dálnice, v autě jsem možná 2h za den. Když jedu s rodinou, tak na pohodičku, když sám, tak dle nálady spíše "sportovně"
Jde mi o to, co má pro jízdní komfort dlouhodobě větší přínos. Dělám v IT, takže HUD je pro mě pěkná technická hračička, ale nevím, zda to reálně v autě pomůže, nebo se to okouká a za měsíc na to padá prach protože to vlastně nic nepřináší.
Jelikož na předváděčce by se mi za tu chvilku zalíbilo určitě obojí, tak by mě zajímaly vaše zkušenosti z provozu. Kdo má v autě obojí, tak co by preferoval. Kdo má jen jedno, tak zda je spoko a využívá, nebo to je jen čudlík navíc
Díky za názory
pokukuju po jeté Insignii B ST v naftě, do 30k km a řeším malé dilema nad výbavou. V nabídce jsou kombinace, kde je buďto FlexRide, nebo HUD, občas k tomu jsou i ventilované sedačky. Ventilaci bych oželel, neměl jsem do teď, ale je to příjemný bonus. Problém je, že nemám zkušenosti ani s FlexRide ani s HUD a nevím kam se přiklánět.
Jezdím 50:50 okresky / dálnice, v autě jsem možná 2h za den. Když jedu s rodinou, tak na pohodičku, když sám, tak dle nálady spíše "sportovně"
Jde mi o to, co má pro jízdní komfort dlouhodobě větší přínos. Dělám v IT, takže HUD je pro mě pěkná technická hračička, ale nevím, zda to reálně v autě pomůže, nebo se to okouká a za měsíc na to padá prach protože to vlastně nic nepřináší.
Jelikož na předváděčce by se mi za tu chvilku zalíbilo určitě obojí, tak by mě zajímaly vaše zkušenosti z provozu. Kdo má v autě obojí, tak co by preferoval. Kdo má jen jedno, tak zda je spoko a využívá, nebo to je jen čudlík navíc
Díky za názory
- Reklama
Re: Insignia B ST - preferovaná výbava (HUD / FlexRide)
No fajn sú oboje. Otázne presne ako hovoríš či to má reálny prínos.
FlexRide som mal na všetkých "A"-čkových Insigniách - tie mali tvrdšie pérovanie oproti B-čku už aj bez FlexRide. Osobne som mal z toho vždy pocit, že auto lepšie sedí v serpentínach. Z omylu, resp. placebo efektu ma vyviedol syn ukážkou testu FlexRide prepnutý na šport vs komfort. časy ktoré jazdil nejaký "závodník" boli v podstate identické. Ale pocit to bol fajn, auto sa ešte menej nakláňa. Koľko máš serpentínových ciest typu EcceHomo okolo tvojho bydliska? Z praktického hľadiska je tam niečo elektroniky naviac a pri výmene tlmičov to bude drahšie.
Zváž sám.
Hlavný efekt na podvozku vidieť keď vymetieš nejaký prepadnutý kanál v režime šport - to cítiš dostatočne rozdiel oproti komfortu.
Tvrdšie riadenie v sporte je fajn, poteší ale zaobídeš sa bez neho.
Otázka je ešte ako je to s radením v prípade, že máš automatickú prevodovku - ja jazdím len manuály, takže neviem posúdiť.
V b-čkovej Insignii som ale FlexRide nemal, treba sa s tým previezť.
Do výbavy by som ti vrele odporučil
- komfortné AGR sedačky za príplatok - štandardne má každá Insignia AGR ale za príplatok boli sedačky s elektrickým nastavením asi v 8 smeroch, s masážnymi programami a hlavne s dofukovaním bočníc operadla. Pokiaľ máš užšie stavaný chrbát, sú vynikajúce, pretože ťa objímu a nepustia. Po 2000km vystúpiš z auta oddýchnutý ako z postele.
- dobrá funkcia je 360° kamery hlavne keď často parkuješ v stiesnených pomeroch. Automatické parkovanie ktoré bolo súčasťou balíka fungovalo naozaj vynikajúco
- určite Matrix svetlomety
FlexRide som mal na všetkých "A"-čkových Insigniách - tie mali tvrdšie pérovanie oproti B-čku už aj bez FlexRide. Osobne som mal z toho vždy pocit, že auto lepšie sedí v serpentínach. Z omylu, resp. placebo efektu ma vyviedol syn ukážkou testu FlexRide prepnutý na šport vs komfort. časy ktoré jazdil nejaký "závodník" boli v podstate identické. Ale pocit to bol fajn, auto sa ešte menej nakláňa. Koľko máš serpentínových ciest typu EcceHomo okolo tvojho bydliska? Z praktického hľadiska je tam niečo elektroniky naviac a pri výmene tlmičov to bude drahšie.
Zváž sám.
Hlavný efekt na podvozku vidieť keď vymetieš nejaký prepadnutý kanál v režime šport - to cítiš dostatočne rozdiel oproti komfortu.
Tvrdšie riadenie v sporte je fajn, poteší ale zaobídeš sa bez neho.
Otázka je ešte ako je to s radením v prípade, že máš automatickú prevodovku - ja jazdím len manuály, takže neviem posúdiť.
V b-čkovej Insignii som ale FlexRide nemal, treba sa s tým previezť.
Do výbavy by som ti vrele odporučil
- komfortné AGR sedačky za príplatok - štandardne má každá Insignia AGR ale za príplatok boli sedačky s elektrickým nastavením asi v 8 smeroch, s masážnymi programami a hlavne s dofukovaním bočníc operadla. Pokiaľ máš užšie stavaný chrbát, sú vynikajúce, pretože ťa objímu a nepustia. Po 2000km vystúpiš z auta oddýchnutý ako z postele.
- dobrá funkcia je 360° kamery hlavne keď často parkuješ v stiesnených pomeroch. Automatické parkovanie ktoré bolo súčasťou balíka fungovalo naozaj vynikajúco
- určite Matrix svetlomety
Re: Insignia B ST - preferovaná výbava (HUD / FlexRide)
Díka za postřehy k FlexRide.
AGR v elektrice s pamětí jsou nutnost. Po každé, když jdu do auta po manželce, tak půl dne hledám správné nastavení sedačky, jelikož mi to vždy rozhodí Stejně tak Matrixy beru jako samozřejmost. Auta bez těchto dvou věcí rovnou vyřazuju.
Co se týká 360° kamery / parkovacího automatu, tak takových aut je v nabídce strašně málo a když, tak mimo moje cenové možnosti. Naštěstí jsem manželku naučil parkovat jen se zadní kamerou, takže se bez toho obejdu
AGR v elektrice s pamětí jsou nutnost. Po každé, když jdu do auta po manželce, tak půl dne hledám správné nastavení sedačky, jelikož mi to vždy rozhodí Stejně tak Matrixy beru jako samozřejmost. Auta bez těchto dvou věcí rovnou vyřazuju.
Co se týká 360° kamery / parkovacího automatu, tak takových aut je v nabídce strašně málo a když, tak mimo moje cenové možnosti. Naštěstí jsem manželku naučil parkovat jen se zadní kamerou, takže se bez toho obejdu
Re: Insignia B ST - preferovaná výbava (HUD / FlexRide)
polohu sedadla môžeš samozrejme potom priradiť ku kľúčiku takže tvoj kľúč ti nastaví sedadlo na tvoju polohu automaticky.
k extra funkcii - pretože je nastavenie sedadiel elektricky a potom ešte ďalšia funkcia na dofukovanie a masáž - hľadaj sedačku, ktorá má dve sady tlačítiek na boku sedačky.
M - 1 - 2 to je nastavenie polohy
masaž - dofuk - odfuk druhá sada, kde sa nastavuje dofuk bočníc operadla a zapína masáž
Inak zadná kamera u Insignie má jeden zásadný nedostatok - že je takmer vždy zapráskaná špinou keď ju potrbuješ. Nemá ani blbý ostrek ako mám teraz v O4. toto je večná škoda.
pokiaľ by si mal inak možnosť ešte tak hľadaj odhlučnené okná. Insignia sa bohužiaľ vyznačuje pomerne veľkým hlukom v kabíne - na kategoriu auta v ktorej sa právom nachádza.
k extra funkcii - pretože je nastavenie sedadiel elektricky a potom ešte ďalšia funkcia na dofukovanie a masáž - hľadaj sedačku, ktorá má dve sady tlačítiek na boku sedačky.
M - 1 - 2 to je nastavenie polohy
masaž - dofuk - odfuk druhá sada, kde sa nastavuje dofuk bočníc operadla a zapína masáž
Inak zadná kamera u Insignie má jeden zásadný nedostatok - že je takmer vždy zapráskaná špinou keď ju potrbuješ. Nemá ani blbý ostrek ako mám teraz v O4. toto je večná škoda.
pokiaľ by si mal inak možnosť ešte tak hľadaj odhlučnené okná. Insignia sa bohužiaľ vyznačuje pomerne veľkým hlukom v kabíne - na kategoriu auta v ktorej sa právom nachádza.
Re: Insignia B ST - preferovaná výbava (HUD / FlexRide)
Že je zadní kamera při neideálním počasí zadělaná sem si už nějak zvykl. Ale podobné zkušenosti mám i z jiných aut, pokud se kamera neschovává pod logo nebo nemá jinou vychytávku, která má zase svoje neduhy .. Mi hlavně přijde, že zadní kamera v B je kvalitou horší než u A, která mi přijde velmi dobrá o to třeba i ve srovnání třeba s audi a4 od kolegy, kde je kamera tragická. Nechápu, proč na tomlhe šetří ..
Podle ceníku je v Sada Sound (6F04) společně s BOSE i odhlučnovací sada. Což jsem teda nedohledal, co má znamenat. Někde na fóru jsem snad i četl, že to nemá žádný vliv na hlučnost auta Nejsou ty odhlučněné okna součástí toho balíčku?
Na hluk v kabině (hlavně aerodynamický) jsem zvyklý z A, ale taky mě překvapuje, jak hrozné to na tuto kategorii aut je. Na druhou stranu, když jsem viděl nějaké recenze B, tak si tam odhlučnění vcelku pochvalovali. Takže z toho mám takové smíšené pocity. Pokud to ale nebude horší jak v A, tak to přežiju
Podle ceníku je v Sada Sound (6F04) společně s BOSE i odhlučnovací sada. Což jsem teda nedohledal, co má znamenat. Někde na fóru jsem snad i četl, že to nemá žádný vliv na hlučnost auta Nejsou ty odhlučněné okna součástí toho balíčku?
Na hluk v kabině (hlavně aerodynamický) jsem zvyklý z A, ale taky mě překvapuje, jak hrozné to na tuto kategorii aut je. Na druhou stranu, když jsem viděl nějaké recenze B, tak si tam odhlučnění vcelku pochvalovali. Takže z toho mám takové smíšené pocity. Pokud to ale nebude horší jak v A, tak to přežiju
Re: Insignia B ST - preferovaná výbava (HUD / FlexRide)
Já mám na své Insignii B 2,0cdti dvojitá okna a hladina hluku i při dálničním tempu se mi jeví jako přijatelná ,samozřejmě benzín by byl určitě tišší,ale u dieselu se musí se zvukovým projevem motoru počítat
Re: Insignia B ST - preferovaná výbava (HUD / FlexRide)
Mám Insignii B 2.0 CDTI 2018 s oběma prvky. HUD je fajn, ale nějak přirozeně spíše rychlost kontroluju na budících, určitě bych se bez něj obešel. Možná by byl přínos s navigací, ale protože používám Carplay a Waze, tak sleduju displej uprostřed. Flexride- v automatickém režimu (předpokládáme je tam to komfortní nastavení) je auto příjemně měkké a komfortní, sportovní režim používám minimálně. Toto auto nikdy nebude žádny sportovec, tak moc smyslu nedává (alespoň s automatem o sportovní jízdě nejde moc uvažovat), ale jednou jsem použil při plné zátěži s koly na nosiči za autem- v ostrých zatáčkách se auto méně naklánělo a podelně kývalo. Za nejdůležitější výbavu považuju dvojitá okna- já je bohužel nemám. Uvažuju vážně o dodatečném odhlučnění. V nízkých rychlostech , do cca 120 km/h, je hluk poměrně nízký- jak píší novináři, ale výše stoupá hluk enormně. Jedná se o hluk od silnice a aerodynamický hluk, motor v tom roli nehraje.
2018 Insignia B Sports Tourer 2.0 CDTi 125kW 8°automat
Re: Insignia B ST - preferovaná výbava (HUD / FlexRide)
Díky za názory. Už mám nakoupeno, tak tohle vlákno trochu zneužiju ke sdělení dojmů
Vybíral jsem ojetinu, takže jsem byl limitován tím, co tam nasázel někdo dříve. FlexRide se nakonec u aut v mojich relacích moc nevyskytoval a když už, tak zbytek výbavy nestál za moc. Pokud jde tedy o nadpis, tak nakonec vyhrál HUD. Popravdě, když jsem četl, že ty režimy podvozku zas tak znatelné nejsou a jen ta technika prodražuje případný servis, tak jsem i vnitřně asi preferoval HUD.
HUD - za mě strašně návykové. Rychlostní omezení + aktuální rychlost na skle je super. Stejně tak různé upozornění na auta / chodce / odstup /tempomat .. Na budíky jsem kvůli tomu už zapomněl. Navigace taky paráda. Zbytek zobrazovaných možností celkem o ničem. Dvě slabiny jsou omezené možnosti zobrazovaných informací a ovládání. Uměl bych si asi představit i jiné užitečné věci, které by se tam daly strčil. Dost blbě jsou schované tlačítka na ovládání. Změnu jasu a přepínání obrazovek vždy strašně hledám ..
Světla - Luxus. Tak jsem jsem byl nadšený z Bi-xenonů v ačkové insignii, tak jsem nadšený z Matrixů. Víc asi dodávat netřeba
Sedačky - vyhřívané, ventilované, masážní .. Vyhřívání mi přijde méně intenzivní a pomalejší než u insignie A. Ventilaci jsem jen zkoušel, zda funguje, ale na efekt si budu muset počkat do léta Masáž super. Celkově mi přijdou sedačky tvrdší a popravdě jsem ještě nenašel optimální nastavení, abych se cítil jak v křesle. Tohle si ale sedne. Pro auto jsem jel 8h v audi a myslel jsem, že z auta vypadnu jak mě bolely záda. Cesta domů byla o poznání pohodlnější a po pár masážích sem o bolesti zad nevěděl
Automat - jsem pohodlný, takže automat musel být. Navíc to byla podmínka aby za volant sedla i manželka. To jak řadí mě ale sere. Je schopný při 80km/h točit 8st na 1200 otáček. Už po zvuku se ten motor trápí .. Doufám, že se to nějak přeučí, když mu do toho hrabu pádlama, jinak bude muset jít na čip ..
Panoramatická střecha - vypadá to pěkně, ale je to za mě strašná zbytečnost. Dětem se to líbí, ale já doufám, že s tím nebudou problémy
Zvuk / hluk - Zvuk Bose, takže to hraje pěkně a okolní zvuky to pěkně přebije. Auto jako takové je oproti A o dost tišší a je pravda, že motor moc slyšet není. Aerodynamický hluk + kola, to je jiná .. při větší rychlosti to zachraňuje jen do Bose Dají se nějak poznat ty "odhlučněné" okna? Měly by tam být, ale nejsem schopen posoudit ..
Vyhřívaný volant - Nikdy jsem neměl, vždy jsem chtěl a teď už auto bez něj nekoupím
To je asi tak ve zkratce vše
Vybíral jsem ojetinu, takže jsem byl limitován tím, co tam nasázel někdo dříve. FlexRide se nakonec u aut v mojich relacích moc nevyskytoval a když už, tak zbytek výbavy nestál za moc. Pokud jde tedy o nadpis, tak nakonec vyhrál HUD. Popravdě, když jsem četl, že ty režimy podvozku zas tak znatelné nejsou a jen ta technika prodražuje případný servis, tak jsem i vnitřně asi preferoval HUD.
HUD - za mě strašně návykové. Rychlostní omezení + aktuální rychlost na skle je super. Stejně tak různé upozornění na auta / chodce / odstup /tempomat .. Na budíky jsem kvůli tomu už zapomněl. Navigace taky paráda. Zbytek zobrazovaných možností celkem o ničem. Dvě slabiny jsou omezené možnosti zobrazovaných informací a ovládání. Uměl bych si asi představit i jiné užitečné věci, které by se tam daly strčil. Dost blbě jsou schované tlačítka na ovládání. Změnu jasu a přepínání obrazovek vždy strašně hledám ..
Světla - Luxus. Tak jsem jsem byl nadšený z Bi-xenonů v ačkové insignii, tak jsem nadšený z Matrixů. Víc asi dodávat netřeba
Sedačky - vyhřívané, ventilované, masážní .. Vyhřívání mi přijde méně intenzivní a pomalejší než u insignie A. Ventilaci jsem jen zkoušel, zda funguje, ale na efekt si budu muset počkat do léta Masáž super. Celkově mi přijdou sedačky tvrdší a popravdě jsem ještě nenašel optimální nastavení, abych se cítil jak v křesle. Tohle si ale sedne. Pro auto jsem jel 8h v audi a myslel jsem, že z auta vypadnu jak mě bolely záda. Cesta domů byla o poznání pohodlnější a po pár masážích sem o bolesti zad nevěděl
Automat - jsem pohodlný, takže automat musel být. Navíc to byla podmínka aby za volant sedla i manželka. To jak řadí mě ale sere. Je schopný při 80km/h točit 8st na 1200 otáček. Už po zvuku se ten motor trápí .. Doufám, že se to nějak přeučí, když mu do toho hrabu pádlama, jinak bude muset jít na čip ..
Panoramatická střecha - vypadá to pěkně, ale je to za mě strašná zbytečnost. Dětem se to líbí, ale já doufám, že s tím nebudou problémy
Zvuk / hluk - Zvuk Bose, takže to hraje pěkně a okolní zvuky to pěkně přebije. Auto jako takové je oproti A o dost tišší a je pravda, že motor moc slyšet není. Aerodynamický hluk + kola, to je jiná .. při větší rychlosti to zachraňuje jen do Bose Dají se nějak poznat ty "odhlučněné" okna? Měly by tam být, ale nejsem schopen posoudit ..
Vyhřívaný volant - Nikdy jsem neměl, vždy jsem chtěl a teď už auto bez něj nekoupím
To je asi tak ve zkratce vše
Re: Insignia B ST - preferovaná výbava (HUD / FlexRide)
Tak nech slúži k spokojnosti.
S automatom asi moc nespravíš - to je tiež jeden z momentov, pre ktoré u mňa automat nee. A aby som radil automat manuálne pod volantom....
S automatom asi moc nespravíš - to je tiež jeden z momentov, pre ktoré u mňa automat nee. A aby som radil automat manuálne pod volantom....
Re: Insignia B ST - preferovaná výbava (HUD / FlexRide)
A jakou verzi, ročník jsi koupil? Pro mě (III/2018) stará verze IntelliLink je na navigaci v podstatě nepoužitelná. Update jen u Oplu, online informace nedostupné, tak jedu na Waze, Mapy.cz či Google. Samozřejmě mít toto na HUD by bylo fajn, ale nezbytnost to není. Každej to máme v preferencích jinak. U těch odhlučněných oken jsem měl za to, že při stažení budou viditelně dvojitá, aspoň BMW to tak mívá, ale nevím- třeba nám to někdo upřesní. K tomu automatu- nevím, jestli máš Flexride podvozek, u mne lze konfigurovat sportovní režim- když dáš režim Sport a vše na komfort, jen řazení necháš sportovní, tak to točí a přeřazuje výše. Zkusil jsem, jde to, ale stejně nepoužívám, když je to hodně podtočený, tak si prostě podřadim pádlem.
2018 Insignia B Sports Tourer 2.0 CDTi 125kW 8°automat