Na německém webu jsem našel a dnes ověřil následující návod na zatlačení zadních brzdových válečků s el. ruční brzdou pro vozidla s automat. převodovkou bez diagnostiky. Pro manuály to je stejné.
Nastavení parkovací brzdy do servisního režimu:
Volič převodovky v neutrální nebo parkovací poloze.
Zapnout zapalování - motor neběží.
Několikrát sešlápnout brzdový pedál, pro snížení podtlaku v posilovači brzd .
Stlačit pedál brzdy a spínač parkovací brzdy (dolů- odbrždění), dokud nezačne blikat oranžová kontrolka parkovací brzdy.
Při sešlápnutém brzdovém pedálu uvolnit spínač parkovací brzdy na cca 5 sekund a znovu stisknout.
Uvolnit brzdový pedál. Oranžová kontrolka parkovací brzdy zhasne na okamžik, poté jsou zadní třmeny zataženy.
Pístky je nyní možné zasunout jejich otáčením ve směru hodinovýcch ručiček.
Reset parkovací brzdy ze servisního režimu.
Volič převodovky v neutrální nebo parkovací poloze.
Zapnout zapalování - motor neběží.
Stisknout brzdový pedál a spínač parkovací brzdy (nahoru) dokud oranžová kontrolka parkovací brzdy nezhasne a zadní brzdové třmeny nebudou vysunuty.
Uvolnit brzdový pedál.
"Stlačení zpět" pístů zničí motory (asi má na mysli ruční zatlačení pístků jejich otáčením bez uvedení ruční brzdy do servisního režimu, jak tomu bylo u starších Oplů).
Zdroj: https://www.astra-k-forum.de/index.php/ ... /?pageNo=1
Výměna zadních destiček - servisní režim ruční brzdy
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
- Reklama
Re: Výměna zadních destiček - servisní režim ruční brzdy
Jen bych chtel upresnit, ze po prevedeni el. rucni brzdy do servisniho rezimu dojde k zatazeni motorku rucni brzdy v zadnich trmenech.
Ten zvuk je stejny jako pri odjistovani rucni brzdy, je dobre slysitelny, jen je znatelne delsi.
Nasledne je mozne pistky zadnich trmenu zatlacit zpet do vychozi pozice.
Neni treba s nimi otacet.
Pred zatlacenim pistku je potreba zkontrolovat mnozstvi brzdove kapaliny v nadobce aby nedoslo k jejimu preteceni, nebo povolit ovzdusnovaci sroub trmenu.
Pri ukonceni servisniho rezimu pak dojde opet k zatazeni motorku rucni brzdy. Opet je dobre slysytelne, jen je delsi nez normalni zatazeni rucni brzdy.
Ten zvuk je stejny jako pri odjistovani rucni brzdy, je dobre slysitelny, jen je znatelne delsi.
Nasledne je mozne pistky zadnich trmenu zatlacit zpet do vychozi pozice.
Neni treba s nimi otacet.
Pred zatlacenim pistku je potreba zkontrolovat mnozstvi brzdove kapaliny v nadobce aby nedoslo k jejimu preteceni, nebo povolit ovzdusnovaci sroub trmenu.
Pri ukonceni servisniho rezimu pak dojde opet k zatazeni motorku rucni brzdy. Opet je dobre slysytelne, jen je delsi nez normalni zatazeni rucni brzdy.
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994