kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Niraj
Příspěvky: 17
Registrován: 21 říj 2020, 16:01

kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128

Příspěvek od Niraj »

Kromě problému s kontrolkou pneu, který popisuji vedle, se mi začala rozsvěcet i kontrolka "auto s klíčkem". Nepravidelně, ne při startu (to vždy zhasne jak má), ale po nějakém čase jízdy. Když klíček vypnu a znovu zapnu, tak kontrolka zůstane zhasnutá.

Vyjel jsem si chyby, je tam jediná a to P0128:
- senzor teploty
- termostat
+ nějaké další věci

Abych vyloučil termostat, tak jsem dnes sledoval celou cestu teplotu vody - moc rychle nahoru nelezla a po 25km jízdy jsem tam měl 84°C. Je pravda, že venku bylo 9°C, takže se to chladilo řádně. Až teprve, když jsem zaparkoval a nechal auto běžet se zvýšenými otáčkami, tak vylezla až na 102°C.
Je to ok chování termostatu?

Odpoledne mrknu na senzor (jestli ho najdu a bude nějak přístupný), proměřím jeho hodnoty a prostříknu kontakty.
Chyby jsem vymazal, tak uvidíme.
Opel Zafira 1.8, 88kW, r. 2014. Najeto 180 tis.km
Litomyšl
Reklama
 

StanC
Příspěvky: 259
Registrován: 31 bře 2020, 17:00

Re: kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128

Příspěvek od StanC »

Jelikož se jedná o motor A18XEL 88KW, tak bych se soustředil spíše na termostat. Uváděná teplota je opravdu nízká na ujetých 25km. Přibližně po jízdě 10km, by měl být motor ohřátý na provozní teplotu (pokud není extrémní zimní počasí). Tento motor má dvoustupňový termostat Map. Termostat je řízený mapou chlazení motoru uloženou v ECU (řídící jednotka motoru), kdy se při běžné jízdě termostat otevírá při teplotě 105°C, +/- 2°C. Pouze při jízdě v teplém počasí (mapa chlazení motoru je řízená také vnější teplotou) a na plný výkon motoru se signálem z ECU zapne vyhřívací tělísko v termostatu a teplota se sníží na 90°C. Po snížení výkonu motoru pak teplota opět vystoupí na provozních cca105°C. Ukázka funkce termostatu Map. https://www.youtube.com/watch?v=ruHGm4iSC_A
Niraj
Příspěvky: 17
Registrován: 21 říj 2020, 16:01

Re: kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128

Příspěvek od Niraj »

Hmmm, to by byla to horší varianta z dvou.

Ok, cestou domů až bude voda někde třeba na 50°C, tak zkontroluju, jestli není ohřátý i chladič. Termostat by měl být zavřený a do chladiče by teplá voda neměla jít. Kdyby byl zaseklej termostat, půjde tam teplá voda hned. Je to tak?
Otázkou je, jestli by byl termostat zaseklej trvale, nebo jestli hapruje jen občas. To bych taky nemusel zjistit nic.

A nebo rovnou preventivní výměna. Dá se to doma nějak rozumně? A jak to vychází cenově? Ještě jsem ani nekoukal, co tam je za typ.
Opel Zafira 1.8, 88kW, r. 2014. Najeto 180 tis.km
Litomyšl
StanC
Příspěvky: 259
Registrován: 31 bře 2020, 17:00

Re: kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128

Příspěvek od StanC »

Katalogové číslo termostatu: https://opel.7zap.com/cs/car/a05/f/0/23-1/#27 položka č.27
GM 6338018 (Opel 24405922) náhrada GM 55577072 (Opel 13 38 178)
Příklady termostatu podle výrobce: https://autodilos.cz/vyhledavani?search=55577072
Prodejce je možné vybrat na netu podle svého uvážení. Po vybrání termostatu pak zkontrolovat OEM čísla uvedená u dílu.
Niraj
Příspěvky: 17
Registrován: 21 říj 2020, 16:01

Re: kontrolka "auto s klíčem" - chyba P0128

Příspěvek od Niraj »

Super, díky moc. Mrknu ještě i na konektor u toho termostatu. A uvidíme. Kdyžtak ho preventivně vyměním, cena je ok a nevypadá to nepřístupně.
Dikec. Ozvu se, tak to vypadá.
Opel Zafira 1.8, 88kW, r. 2014. Najeto 180 tis.km
Litomyšl
Odpovědět

Zpět na „Zafira B“