cukání

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Shotok
Příspěvky: 7
Registrován: 15 čer 2010, 22:31
Bydliště: Zlín

cukání

Příspěvek od Shotok »

Minule jsem zde dostal pár dobrých rad, tak se zkusím opět zeptat. Snad nebudu považován za naprostého technického ignoranta?! Mám Opel Kadett 2.0 GSI s katalizátorem, poháněný motorem C20NE/KAT o výkonu 85 kw, r. v. 1993. Při volnoběhu neběží motor úplně plynule, nepatrně mění otáčky. Je to pouze slyšet, digitální otáčkoměr tyto změny nestíhá registrovat, má celkem velkou prodlevu. Při pozvolné akceleraci pak auto nepatrně cuká, stejně tak při brždění motorem. U svého předchozího vozítka bych šel po palivovém filtru, těsnění pod víčkem karburátoru, předstihu, nebo po seřízení bohatosti směsi. Nevím ale, po čem bych měl pátrat u "íčka"! Vyměnil jsem zapalovací kabely a svíčky. Změna k lepšímu veškerá žádná! Dočkám se nějakého nápadu? Předem dík, ocením i slepé uličky.
Shotok.
Reklama
 

Uživatelský avatar
m.artty
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 pro 2008, 11:14
Bydliště: Litvínov, občas Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: cukání

Příspěvek od m.artty »

Kadett r.v. 1993..... ty máš cabrio?

Jinak cukání taky teď řeším.... už jsem vyměnil všechno, ale pořád to není ono. Chce to zjistit jestli někde nepřisává falešnej vzduch (hadice z váhy vzduchu do sání už často nejsou v dobré kondici). Dál by to chtělo vyčistit podtlakový ventil volnoběhu (návod tady http://www.kadett.cz/technika/k_motorek.htm). Další věc co by to mohla dělat, je správně naplé lanko plynu?
Opel Kadett GSi cabrio ---> Obrázek

Opel Astra 1,7 TD ---> Obrázek
Shotok
Příspěvky: 7
Registrován: 15 čer 2010, 22:31
Bydliště: Zlín

Re: cukání

Příspěvek od Shotok »

To plynové lanko je jedna z věcí, které jsem seřizoval. Plynový pedál mi zabíral až v jedné třetině sešlápnutí, přitáhl jsem lanko tak, že zabírá na drc. Teď nevím, jestli to popíšu tak, aby to bylo k pochopení?! V původním stavu bylo to ovládání klapky, ke kterému vede plynové lanko, v mezní poloze (na doraz). Nyní, když je lanko napnuté, tak zůstává to ovládání pootevřené. Nevím, jestli je mi rozumět, ale asi to líp nepopíšu.
Uživatelský avatar
m.artty
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 pro 2008, 11:14
Bydliště: Litvínov, občas Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: cukání

Příspěvek od m.artty »

Důležité je, aby to čidlo na klapce cvaklo když šlápneš na plyn a když plyn zase pustíš, musí zase cvaknout. Jde o to, že to čidlo dává pokyn řídící jednotce, kdy má začít používat podtlakovej ventil volnoběhu. Taky je důležité aby cvaklo, když se pohne klapka.... snad jsem to taky napsal srozumitelně.
Opel Kadett GSi cabrio ---> Obrázek

Opel Astra 1,7 TD ---> Obrázek
Uživatelský avatar
Chosse
Příspěvky: 14
Registrován: 02 úno 2010, 12:18

Re: cukání

Příspěvek od Chosse »

Někdy cvakat nemusí, třeba já tam mám potenciometr a na dvou motorech co mám další na díly oba dva cvakaj.Jde to poznat podle tvaru toho snímače jestli má cvakat.Jinak mám podobnej problém a už jsem zkoušel všechno možný ale nekontroloval jsem pořádně falešnej vzduch do sání... Asi nejdůležitejší je úsek mezi váhou a klapkou a pak nekdy může být přisávanej vrzduch kolem vstřikovačů... Chce to pořádně projít,já to udělám až na dalším motoru ;) tento už neřeším 8-)
Opel Kadett E Gsi 2,0 8v (C20NE)
Wir leben autos
Odpovědět

Zpět na „Kadett“