Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V
Moderátor: Moderátoři
Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V
premyslal som nad upravou motora (1.6i 8v). Niekde som tu cital, ze pokial motor nieje v 100% stave, uprava nema vyznam. To viem velmi dobre aj sam, aj z vlastnej skusenosti Ten moj vo velkej miere toto kriterium splnal, a vsetko ostatne, co by potrebovalo opravit/vymenit som opravil/vymenil. Skratka teraz frci jak hodinky. Jedina vec, ktora by si pytala trochu pozornosti je klepotanie vahadiel. Dve zdvihatka su takmer nefunkcne, a ostatne by tiez bolo dobre vymenit. A tak som premyslal, ze by som pospekuloval trochu s hlavou, a sice, ze by som kupil 16V hlavu, vystrojil ju novymi suciastkami, a tu si tam nasledne namontoval namiesto povodnej 8V. Co vsak neviem posudit, a co mi ani nikto zo znamich a priatelov nevedel poradit je, ci tato hlava pasuje na blok 8V verzie. Niekde som pocul/cital, ze tieto bloky su identicke, rozdiel je prave v hlave a tesnenim pod nou, kde pri 8V verzii tato hlava s tesnenim zaslepuje kanaliky na olej k zdvihatkam 16V hlavy. Je toto pravda? A je takato montaz vobec mozna? Vedel by mi niekto poradit?
- Reklama
Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V
Tady je těsnění pod hlavou na 8V
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;9 ... ST=0|LNG=0|
tady na 16V
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;9 ... ST=0|LNG=0|
je vidět, že jsou trochu odlišné, jestli by to nějak šlo upravit a a jak by na to pasovala hlava, je docela risk
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;9 ... ST=0|LNG=0|
tady na 16V
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;9 ... ST=0|LNG=0|
je vidět, že jsou trochu odlišné, jestli by to nějak šlo upravit a a jak by na to pasovala hlava, je docela risk
Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V
no to ja viem ze je to risk, myslim ze hlavne z financneho hladiska,, nakolko neviem, ci by to vsetko sadlo a fungovalo ako ma, a ja by som to vsetko pokupoval, prisiel by som o dost vela penazi a inak ako kompletne sa tomu funkcnost vyskusat neda preto hladam niekoho kto by mi vedel povedat,, pripadne s tym ma skusenost
Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V
a dalsia vec,, len taky dotaz,, to ze je to tesnenie pre 8V ine ako pre 16V nevyvracia tvrdenie co som pocul, pretoze tam sa hovori o tom ze tesnenie hlavy 8V zaslepi resp. utesni otvry kanalikov, ktore 8V nepouziva a som stale tam kde som bol,, ale cim dlhsie sa tym zaoberam, tym viac mam pocit ze to napokon ostane len spekulaciou
Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V
To sice zaslepí,ale když je porovnáš tak v některých místech kanálky na 8V vůbec nevedou a tudíž by tam v těsnění někde zůstala prázndá ploška, což se dá sice dolepšit tmelem,ale já bych to neriskoval je to přece jen, volné místo v materiálu a zrovna u hlavy válců, kde motor hodně pracuje s velkými tlaky by mohlo dojít i k prasknutí..... můj subjektivní názor na auto nedávat nic co tam není od výrobce doporučený...
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V
Ikdyž bloky motorů budou možná na oko vypadat stejně, asi tam i sedne ten 16V vršek, ale já bych to nedělal. Motory budou mít jinou klikovku a možná i písty. Tudíš těžko říct, co se stane s kompresí. Buď to pojede blbě nebo to zaklepe na klice.... nebo taky ne a bude to fungovat. Každopádně si myslím, že takové přestavba je blbost a zbytečně přijdeš o peníze. Raději než to přestavovat na X16XEL, tak bych se pustil do přestavby na C16SE(I).... takhle přestavba je již vyzkoušená a funguje. Pokud chceš vědět více, navštiv forum na www.opelastra.cz a hledej, je to tam popsané - sám jsem se o to zajímal.
Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V
no skvele,, dakujem moc za uzitocne rady,, aj ked sa mi to mohlo javit ako celkom zaujimave,, minimalne teraz sa na to kaslem tu stranku si urcite pozriem, dakujem za tip=)
Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V
je to tam v tom fore "debata"? alebo kde to tam mam hladat?
Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V
Písty v 8ventilu jsou zcela jiné než v 16ventilu.