Jaké si udržovat otáčky motoru????

1991-1998

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
vorkoholik
Příspěvky: 2
Registrován: 25 čer 2013, 21:25

Jaké si udržovat otáčky motoru????

Příspěvek od vorkoholik »

HOOJTE ,prosím o radu.
Mám opel astra F Clasic 1.6i 55kw benzín a zajímalo by mně jaké si mám udržovat běžne provozní otáčky při jízdě po mněstě.
Stává se mi totiž že když jedu reálných 50sát na 4ku a motor má cca 1500ot tak občas jako by pocukává ale když jedu těch 50sát na 3ku tak je sice hlučnější,točí cca 2200ot ale jede kultivovaně.Mněl jsem před tím fordy a ty ten problém nemněly tak si říkám jestli astra nemá jinak stavěné převody.Jo a termímem reálná rychlost 50km myslí skuečnou rychlost podle radaru i navigace,tacháč mi premněřuje o cca 10 km nahoru ale to prý u starších oplů bývá.jinak jede hezky,Díííík moc za názory.vorkoholik
Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????

Příspěvek od Colommbo »

V podstatě to záleží na rozhodnutí a citu každého soudruha, motor by se ale měl točit lehce a, jak říkává jeden zkušený kolega, "radostně". :) Osobně jezdím po městě při 50km/h většinou na pětku a co se otáček motoru týče, ve tvém případě bych se přikláněl spíš k té čtyřce...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Miro
Moderátor
Příspěvky: 1296
Registrován: 07 lis 2008, 23:55
Bydliště: Rumburk - LOC 50°57'5.428"N, 14°33'25.161"E
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????

Příspěvek od Miro »

ja zařadim při 70 pětku a ono to nějak jede ;)
Pohřební služba ANUBIS - Vaše smrt naše živobytí.
vectra11
Příspěvky: 138
Registrován: 27 úno 2013, 21:13
Bydliště: Severní Morava

Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????

Příspěvek od vectra11 »

Přesně tak,je to o citu. Jet 50 není problém na 4ku pokud je to rovinka a nemáš v plánu extra zrychlovat,ale na 5ku? To je vražda! Motoru rozhodně více škodí podtáčení než když ho proháníš. Každopádně při klidné jízdě a 1500 ot. by ti to škubat nemělo.
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag4
Miro
Moderátor
Příspěvky: 1296
Registrován: 07 lis 2008, 23:55
Bydliště: Rumburk - LOC 50°57'5.428"N, 14°33'25.161"E
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????

Příspěvek od Miro »

2,6 V6 je s krouťákem trochu jinde než naše poloviční osmiválce ;)
Pohřební služba ANUBIS - Vaše smrt naše živobytí.
Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 633
Registrován: 23 črc 2011, 16:18
Bydliště: Mikulov -Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????

Příspěvek od ernst »

jezdím na 4ku když vím, že nebudu potřebovat zrychlovat... a podřadit přeci není zase takový problém..

jinak s tím pocukáváním kolem 1500 ot mám taky trochu problém,a nejsem schopen přijít na to proč.. ačkoli by se to dít nemělo..

děje se mi to hlavně když podřadím třeba na dvojku ve městě před kruháčem, tak mi auto 2x až 3x škubne.. jako bych se rozjížděl v autoškole.. ale částečně to dávám za vinu svíčkám.. ty jako jediné jsem ještě nevyměnil...
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????

Příspěvek od Colommbo »

vectra11 píše:Přesně tak,je to o citu... ...ale na 5ku? To je vražda! Motoru rozhodně více škodí podtáčení než když ho proháníš...
S tvojí první a poslední větou naprosto souhlasím, nicméně jezdím takhle (při poklidné jízdě po městě či obci) už víc jak třináct let, ony ty benzínový šestivály skutečně (jak poznamenal Miro) pracujou v trošku jiném režimu a 1250ot/min. při 50km/hod. v jejich případě není podtáčení, i z tohoto režimu jsou schopné (a ochotné) i do většího kopce s nepatrným přidáním plynu zrychlovat... Ale obecně je to všecko o souhře hlavy s nohama, ať už se jedná o jakýkoli motor... :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
vorkoholik
Příspěvky: 2
Registrován: 25 čer 2013, 21:25

Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????

Příspěvek od vorkoholik »

Hojte,díky za připomínky.
trošku mně to připomnělo i jiný problém který mi nastal.mněl jsem KO silenbloky držící motor a převodárnu tj. všechny tři.Když jsem koupil nové značky tuším MOOG tak ty byly tvrdé jak kámen a rezonovaly jako by byl motor chycený bez nich na prudko.Nepomohla ani rada machanika odjet na nich cca 3000 km že sednou.Tak sem se pak naštvaně rotzhodl vymněnit je za orginál starší GM opel a rezonance ustaly ale menší občasné vibrace při jízdě se projevují nadále (i v souvislosti s otáčkami,vis.prvotní dotaz).Každopádně mám nový vzduchový i palivový filtr svíčky i kabely k nim, což mi sice taky umírnilo občasné škubání jenže ne trvale.Co se týká citu ovládání vozu myslím že jej mám,myslíte že by to mohlo souviset s nějakou el. součástkou v motoru???Snímač polohy škrtící klapy ,skryté sítko před vstřikováním atd???? Díky za názory :P :P
Uživatelský avatar
Fogi
Příspěvky: 132
Registrován: 20 dub 2010, 10:17
Bydliště: Svatava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????

Příspěvek od Fogi »

Občas mě zaráží otázky na tomhle fóru :D .. ale budiž :D :) .. jestli ti 1,6 při 1500 otáčkách pocukává, tak to není nic špatně (max. můžou hůř pálit svíčky) takže jestli po městě budeš mít 3 a těch 2200 otáček, tak ten motor ti určitě nezabiješ a budeš mít nižší spotřebu, než kdybys ho škrtil na 4 a. Nebo jestli tam mermomocí chceš mít 3, tak jezdi 53km/h. To ti už 4 s odřenejma ušima vezme a když tě změří, tak odečtou toleranšní odchylku 3km/h a jsi pořád na 50. Tím pádem všichni budou spokojeni :)
Odpovědět

Zpět na „Astra F“