Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC
Moderátor: Moderátoři
Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC
Ahoj.
Nemáte prosím kontakt, na někoho, kdo by byl schopný vymazat EGR z ŘJ (je vyjmutý)? Dále bych pak potřeboval "aktivovat" palubní PC. Zobrazují se pouze stopky. Auto je ve výbavě Elegance s poměrně slušnou výbavou a PC není aktivní.
Nejlépe jižní Čechy.
Moc děkuji za případný kontakt.
Nemáte prosím kontakt, na někoho, kdo by byl schopný vymazat EGR z ŘJ (je vyjmutý)? Dále bych pak potřeboval "aktivovat" palubní PC. Zobrazují se pouze stopky. Auto je ve výbavě Elegance s poměrně slušnou výbavou a PC není aktivní.
Nejlépe jižní Čechy.
Moc děkuji za případný kontakt.
- Reklama
Re: Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC
Hlavně jestli máš (znáš) security code k autu...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC
Ano, vše mám.
Re: Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC
Už jsi to vyřešil, mám stejný problém...
Re: Vectra C - 110Kw - zaslepení EGR
ahojte, asi mam zly EGR ventil, zatial sa to snazim zistit/potvrdit (auto netaha, nudzovy rezim, vyssia spotreba, kolisu otacky volnobeh kratko po starte, biely dym, chyba DPF cidla dif. tlaku, atd; ostatne komponenty su uz viacmenej vylucene).
je tam nejaky velky rozdiel (a v com), ked dam EGR zaslepit a odstranit z RJ (70 eur) alebo za 2x tolko vymenit za novy?
[DPF v aute zostane]
[v navode vyrobca EGR pise, ze ak motor funguje ako ma, EGR sa nesmie zanasat; ale vsade len pocuvam, ze kazdemu sa EGR zanasa karbonom a je dobre ho pravidelne cistit - ako je to potom mozne?]
diky
je tam nejaky velky rozdiel (a v com), ked dam EGR zaslepit a odstranit z RJ (70 eur) alebo za 2x tolko vymenit za novy?
[DPF v aute zostane]
[v navode vyrobca EGR pise, ze ak motor funguje ako ma, EGR sa nesmie zanasat; ale vsade len pocuvam, ze kazdemu sa EGR zanasa karbonom a je dobre ho pravidelne cistit - ako je to potom mozne?]
diky
Re: Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC
To je jednoduché, jestli má výrobce pravdu, pak nikomu z nás motor nefunguje jak mádenial píše:v navode vyrobca EGR pise, ze ak motor funguje ako ma, EGR sa nesmie zanasat
Už jsi toho asi přečetl hodně a viděl spoustu obrázků , jak vypadá sání, kde je zapojený EGR. Není co řešit.
Neodkládej opravu!! Jestli svítí kontrolka chyby elektroniky, jako že svítit bude, s tím, co jsi vyjmenoval ( pokud to je prava, potvrzená diagnostikou), nespouští se regenerace DPF filtru. S nefunkčním, vadným, nedovírajícím EGRem můžeš filtr zacpat tak, že nepůjde zregenerovat.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Re: Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC
Řekl bych, že každý, kdo si zaslepuje egr, ruší filtr pevnýc části atd., má od 1.ledna 2016 poměrně smůlu. Novela zákona o měření emisi od 1.ledna 2015 určuje:
b) kontrola funkce řídicího systému motoru pomocí diagnostického zařízení v rozsahu a způsobem předepsaným výrobcem vozidla, u vozidlas palubním diagnostickým systémem EOBD nebo OBD kontrola funkce řídicího systému motoru, čtení paměti závad pomocí diagnostického zařízení v rozsahu a způsobem předepsaným výrobcem vozidla, nebo kontrola funkce palubního diagnostického systému EOBD nebo OBD v rozsahu a způsobem
předepsaným v instrukcích ministerstva oznámených ve Věstníku dopravy
Toto by asi ještě šlo na STK nějak domluvit, ale je tu další úprava v novele platná od 1.ledna 2016 a to, že na:
Protokolu o měření emisí, hodnocení výsledku měření emisí musí být uveden:
e) výsledek kontroly řídicího systému motoru, je-li součástí vozidla,včetně výpisu z paměti závad a readiness kódů.
Pro info:
Readiness kód je stavové číslo označující stavy jednotlivých komponent ovliňujících spalování. Česky řečeno je to taková sjetina důležitých hodnot, kdy je hned přesně videt jestli je vše OK (samé 0) nebo něco špatně (někde je 1). Kód je osmimístný a význam jednotlivých míst následuje:
1 - zpětné vedení výfukových plynů
2 - vyhřívání lambda-sondy
3 - lambda-sonda
4 - klimatizace
5 - systém sekundárního přívodu vzduchu
6 - odvětrávání palivové nádrže
7 - vyhřívání katalyzátoru
8 - katalyzátor
Readiness 00000010 tedy znamená závada ve vyhřívání katalyzátoru...
Takže co je povipínané, co je vykuchané, co je zaslepené, bude se muset vrátit.
b) kontrola funkce řídicího systému motoru pomocí diagnostického zařízení v rozsahu a způsobem předepsaným výrobcem vozidla, u vozidlas palubním diagnostickým systémem EOBD nebo OBD kontrola funkce řídicího systému motoru, čtení paměti závad pomocí diagnostického zařízení v rozsahu a způsobem předepsaným výrobcem vozidla, nebo kontrola funkce palubního diagnostického systému EOBD nebo OBD v rozsahu a způsobem
předepsaným v instrukcích ministerstva oznámených ve Věstníku dopravy
Toto by asi ještě šlo na STK nějak domluvit, ale je tu další úprava v novele platná od 1.ledna 2016 a to, že na:
Protokolu o měření emisí, hodnocení výsledku měření emisí musí být uveden:
e) výsledek kontroly řídicího systému motoru, je-li součástí vozidla,včetně výpisu z paměti závad a readiness kódů.
Pro info:
Readiness kód je stavové číslo označující stavy jednotlivých komponent ovliňujících spalování. Česky řečeno je to taková sjetina důležitých hodnot, kdy je hned přesně videt jestli je vše OK (samé 0) nebo něco špatně (někde je 1). Kód je osmimístný a význam jednotlivých míst následuje:
1 - zpětné vedení výfukových plynů
2 - vyhřívání lambda-sondy
3 - lambda-sonda
4 - klimatizace
5 - systém sekundárního přívodu vzduchu
6 - odvětrávání palivové nádrže
7 - vyhřívání katalyzátoru
8 - katalyzátor
Readiness 00000010 tedy znamená závada ve vyhřívání katalyzátoru...
Takže co je povipínané, co je vykuchané, co je zaslepené, bude se muset vrátit.
Opel Astra GTC 1.4 Turbo OPC Line
Re: Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC
o tej novej uprave som uz trochu pocul, ale na slovensku afaik zatial take neplanuju a na EK dokonca meraju len dymivost, pricom EGR ma znizovat emisie NOx, ktore na EK vobec nemeraju.
DPF vyberat nechcem, kedze v nom chyba nie je (okrem toho ze je momentalne plny, ale zrejme kvoli EGR).
a keby som dal EGR zaslepit a vymazat z RJ, tak neviem ako by to spravili, ale predpokladam ze tak, ze by to nikde ziadnu chybu ani chybovy kod neukazovalo, inak by to bola naprd robota.
tych dalsich 70 eur ma uz nezabije, takze ked je lepsie EGR vymenit za novy a potom mi uz auto konecne pojde normalne, tak fajn
akurat ma to stale prekvapuje, ze polo/nefukncny EGR moze sposobovat taketo velke a rozne problemy ...
DPF vyberat nechcem, kedze v nom chyba nie je (okrem toho ze je momentalne plny, ale zrejme kvoli EGR).
a keby som dal EGR zaslepit a vymazat z RJ, tak neviem ako by to spravili, ale predpokladam ze tak, ze by to nikde ziadnu chybu ani chybovy kod neukazovalo, inak by to bola naprd robota.
tych dalsich 70 eur ma uz nezabije, takze ked je lepsie EGR vymenit za novy a potom mi uz auto konecne pojde normalne, tak fajn
akurat ma to stale prekvapuje, ze polo/nefukncny EGR moze sposobovat taketo velke a rozne problemy ...
Re: Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC
Pokud si to myslím správně, tož EGR ventil vstupuje do hry jen za určitých okolností, konkrétně třeba při potřebě velkého zvýšení otáček, akcelerace, náhlého většího sešlápnutí plynu, jinak spí zavřený. A polo/nefunkční EGR bude naopak zůstávat poo- či otevřený stále a proto dochází k nadměrnému zasírání systému sání...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Vectra C - rv.2005 - 110Kw - zaslepení EGR a pal. PC
Asi takhle. Zaslepení EGRu může a nemusí stačit. Záleží, jak si s tím jednotka poradí. Většinou to nestačí pouze zaslepit. Musí se udělat buďto:
krok A.....přehrát soft jednotky ( což je leckdy nereálné)
nebo krok B....emulátor.
To je právě věcička, co jednotce motoru udává hodnoty EGRu, jako by tam byl. U 1,9 není snímač polohy EGR ventilu, tam se měří jen průtok vzduchu přes váhu. A ještě kdoví jak, když zaslepení děravým plechem jednotce nevadí.
Pokud je součástí EGRu i snímač polohy, pak se musí podle příchozích impulsů do EGRu vypočítat poloha EGRu a tuto hodnotu jednotce vrátit. Největší roli hraje váha vzduchu, ta spolehlivě pozná, že EGR funguje. A jak funguje.
Takže je třeba ovlivnit data z váhy. A to ještě tak, aby to jednotka nejenže nepoznala, ale nemělo to celé negativní vliv na spotřebu, výkon motoru. Váha vzduchu je to nejpodstatnější pro dávkování nafty.
Pokud je emulátor dobře zkonstruovaný ( ne jen že zajistí pouhé nesvícení kontrolky chyby elektroniky motoru, to by bylo zatraceně málo), pak není důvod , aby na vyčítání readiness kódu něco objevili. I při samotném testu EGR ventilu diagnostikou ( což není výčet kódu), musí být evidentní, že se v datech EGR otvírá, zavírá, a musí to být zřetelné i na snímačích, které to ještě mohou kontrolovat ( váha vzduchu)
Ale podotýkám, musí to být dobře udělaný emulátor. Co jsem zkonstruoval na Y22DTR, tam skutečně nepoznám, jestli je EGR zapojen, či ne. Datové hodnoty snímačů jsou identické.
Další věc je, že by neměl být vidět. Takže nainstalovat a upravit kabeláž, aby to nestřílelo do očí.
Toto ovšem neplatí o DPF filtru. Ne že by nešel obejít, jenže stačí pak pouze strčit prst do výfuku a je jasno. A pochopitelně to pozná i emisní kontrola. Ten prostě neobelstíte, musí v autě být.
Ale nemusí tam být EGR.
Jeho odpojení prokazatelně klesnou hodnoty sazí, kouřivosti ( i bez DPF filtru), ale musí zákonitě stoupnout oxidy dusíku. Ty se zatím neměří, jestli budou, to se uvidí. To zatím nevíme.
Co víme, bude třeba readiness kódy. A ty někdo musí vyčíst. Ten někdo bude za to jistě chtít nemalou hromádku peněz. A víme, co v našich krajinách penízky umí, když něco nebude posazené ve výčtu v nulách. Takže bude to dražší a bude další korupční prostředí.
To ale teď ponechme stranou.
Co je zajímavé z hlediska kódu, je položka klimatizace. Běžně mi přijede na diagnostiku auto s prázdnou náplní. Jasně je to jedno, je zima( i kdyby nebyla), tak ji nepotřebuju. Ale co na to readiness kód? Nebude řvát? S tím by vás na emise vůbec nepustili.
Na tuhle taškařici jsem zvědavý.
Jinak obecně podle těch položek, bude to podstatně větší bič na benzínové motory.
A ještě závěrem, ti z vás, kdo mají opcom, a že vás je, možnost, že než pojedete na výčet readiness kódu s vědomím, že před vlastním měřením vymažete registr závad, tak takhle to nefunguje. On potřebuje pro vygenerování hodnot ujet asi 50km ( berte s rezervou, přesnou hodnotu neznám). A v tomto intervalu spolehlivě vyskáčou smazané chyby, pokud jsou platné.
To už ale jsme jinde, to s tímto vláknem nesouvisí
krok A.....přehrát soft jednotky ( což je leckdy nereálné)
nebo krok B....emulátor.
To je právě věcička, co jednotce motoru udává hodnoty EGRu, jako by tam byl. U 1,9 není snímač polohy EGR ventilu, tam se měří jen průtok vzduchu přes váhu. A ještě kdoví jak, když zaslepení děravým plechem jednotce nevadí.
Pokud je součástí EGRu i snímač polohy, pak se musí podle příchozích impulsů do EGRu vypočítat poloha EGRu a tuto hodnotu jednotce vrátit. Největší roli hraje váha vzduchu, ta spolehlivě pozná, že EGR funguje. A jak funguje.
Takže je třeba ovlivnit data z váhy. A to ještě tak, aby to jednotka nejenže nepoznala, ale nemělo to celé negativní vliv na spotřebu, výkon motoru. Váha vzduchu je to nejpodstatnější pro dávkování nafty.
Pokud je emulátor dobře zkonstruovaný ( ne jen že zajistí pouhé nesvícení kontrolky chyby elektroniky motoru, to by bylo zatraceně málo), pak není důvod , aby na vyčítání readiness kódu něco objevili. I při samotném testu EGR ventilu diagnostikou ( což není výčet kódu), musí být evidentní, že se v datech EGR otvírá, zavírá, a musí to být zřetelné i na snímačích, které to ještě mohou kontrolovat ( váha vzduchu)
Ale podotýkám, musí to být dobře udělaný emulátor. Co jsem zkonstruoval na Y22DTR, tam skutečně nepoznám, jestli je EGR zapojen, či ne. Datové hodnoty snímačů jsou identické.
Další věc je, že by neměl být vidět. Takže nainstalovat a upravit kabeláž, aby to nestřílelo do očí.
Toto ovšem neplatí o DPF filtru. Ne že by nešel obejít, jenže stačí pak pouze strčit prst do výfuku a je jasno. A pochopitelně to pozná i emisní kontrola. Ten prostě neobelstíte, musí v autě být.
Ale nemusí tam být EGR.
Jeho odpojení prokazatelně klesnou hodnoty sazí, kouřivosti ( i bez DPF filtru), ale musí zákonitě stoupnout oxidy dusíku. Ty se zatím neměří, jestli budou, to se uvidí. To zatím nevíme.
Co víme, bude třeba readiness kódy. A ty někdo musí vyčíst. Ten někdo bude za to jistě chtít nemalou hromádku peněz. A víme, co v našich krajinách penízky umí, když něco nebude posazené ve výčtu v nulách. Takže bude to dražší a bude další korupční prostředí.
To ale teď ponechme stranou.
Co je zajímavé z hlediska kódu, je položka klimatizace. Běžně mi přijede na diagnostiku auto s prázdnou náplní. Jasně je to jedno, je zima( i kdyby nebyla), tak ji nepotřebuju. Ale co na to readiness kód? Nebude řvát? S tím by vás na emise vůbec nepustili.
Na tuhle taškařici jsem zvědavý.
Jinak obecně podle těch položek, bude to podstatně větší bič na benzínové motory.
A ještě závěrem, ti z vás, kdo mají opcom, a že vás je, možnost, že než pojedete na výčet readiness kódu s vědomím, že před vlastním měřením vymažete registr závad, tak takhle to nefunguje. On potřebuje pro vygenerování hodnot ujet asi 50km ( berte s rezervou, přesnou hodnotu neznám). A v tomto intervalu spolehlivě vyskáčou smazané chyby, pokud jsou platné.
To už ale jsme jinde, to s tímto vláknem nesouvisí
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)