Astra Turbo vs Atmosfera a dalsi spam
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: trhnutie pri akceleracii
110kW motor v cenníku je v dvoch verziách: 230 a 245 Nm
Ja osobne si myslím, že problém je riešiteľný, len GM zrejme už do toho riešenia nechcel investovať a ktovie aký zámer má PSA. Je celkom možné, že u Astier upustí od týchto motorov. Možnosti je viacero.
A ešte k tým atmosféram: Atmosféra je už vyčerpaná a zastaraná koncepcia, pokiaľ je turbomotor dobre vyladený kompromis po mechanicko pevnostnej stránke a tepelnej, tak je to rádovo lepší level k atmosfére čo sa týka dynamiky a hlavne pružnosti, podľa mňa najdôležitejšieho ukazovateľa vozidla, ktorý hovorí o tom ako je motor schopný zrýchľovať vozidlo na istom prevode a teda pre vodiča nanajvýš zaujímavý údaj.
Malé porovnanie turbo vs atmo v pružnosti 80-120km na V. prevodovom stupni,
Astra K 1,4T 110kW - 9,0s
Astra K 1,6CDTI 100kW - 8,2s
Astra K 1,6CDTI biturbo 118kW - 7,5s
Atmosféra Mazda 3 2.0 SkyActiv 121kW - 10,3s
Atmostéra Honda civic 1.8 i-vtec 104kW - 12,1s
Tu je krásne vidieť že priemerný výkon malého opel Astra K 1,4T 110kW turbomotora v skutočnosti predčí atmosféru Mazda 3 2.0 SkyActiv 121kW!!! A teda toto, čo predtým zvládali robustné 2.0 motory, teraz musia zvládať 1,4 motory a to nielen po mechanickej stránke, ale aj tepelnej!!!
Z doterajších skúsenosti mám taký pocit, že automobilky stále len hľadajú rozumnú mieru downsizingu, čomu zrejme nasvedčuje aj problém s vaším motorom.
Ja osobne si myslím, že problém je riešiteľný, len GM zrejme už do toho riešenia nechcel investovať a ktovie aký zámer má PSA. Je celkom možné, že u Astier upustí od týchto motorov. Možnosti je viacero.
A ešte k tým atmosféram: Atmosféra je už vyčerpaná a zastaraná koncepcia, pokiaľ je turbomotor dobre vyladený kompromis po mechanicko pevnostnej stránke a tepelnej, tak je to rádovo lepší level k atmosfére čo sa týka dynamiky a hlavne pružnosti, podľa mňa najdôležitejšieho ukazovateľa vozidla, ktorý hovorí o tom ako je motor schopný zrýchľovať vozidlo na istom prevode a teda pre vodiča nanajvýš zaujímavý údaj.
Malé porovnanie turbo vs atmo v pružnosti 80-120km na V. prevodovom stupni,
Astra K 1,4T 110kW - 9,0s
Astra K 1,6CDTI 100kW - 8,2s
Astra K 1,6CDTI biturbo 118kW - 7,5s
Atmosféra Mazda 3 2.0 SkyActiv 121kW - 10,3s
Atmostéra Honda civic 1.8 i-vtec 104kW - 12,1s
Tu je krásne vidieť že priemerný výkon malého opel Astra K 1,4T 110kW turbomotora v skutočnosti predčí atmosféru Mazda 3 2.0 SkyActiv 121kW!!! A teda toto, čo predtým zvládali robustné 2.0 motory, teraz musia zvládať 1,4 motory a to nielen po mechanickej stránke, ale aj tepelnej!!!
Z doterajších skúsenosti mám taký pocit, že automobilky stále len hľadajú rozumnú mieru downsizingu, čomu zrejme nasvedčuje aj problém s vaším motorom.
Naposledy upravil(a) mia dne 09 bře 2017, 10:42, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Re: trhnutie pri akceleracii
To je na 5ku no, pro turbo idealni otacky, pro atmosferu nizke, na nizsi prevod by to bylo zase jinak.
Ja si turbo oblibil kvuli prubehu a nastupu vykonu, ale zda se ze reseni naseho problemu je v nedohlednu.
Pochybuju teda ze by nekdo uvazoval tak ze se Opel prodava tak na to serem, to je nesmysl.
Ja si turbo oblibil kvuli prubehu a nastupu vykonu, ale zda se ze reseni naseho problemu je v nedohlednu.
Pochybuju teda ze by nekdo uvazoval tak ze se Opel prodava tak na to serem, to je nesmysl.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Re: trhnutie pri akceleracii
to je len jeden z parametrov a najviac sa približujúci praxi.mattonecz píše:To je na 5ku no, pro turbo idealni otacky, pro atmosferu nizke, na nizsi prevod by to bylo zase jinak.
Mattonecz, v akom rozsahu otáčok prevažne točíš motor? Odhadujem tak 2000-4500ot. A prave tam potrebuješ mať položené maximá. Čo z toho, že máš maximá v najvyšších otáčkach - koľkokrát to využiješ???
To je ten hlavý rozdiel medzi turbom a atmosférou!!!
V reálnej premávke máš vždycky čas vytáčať motor?
Re: trhnutie pri akceleracii
V tabulce je to nejasné, proto jsem to porovnal s konfigurátorem a tam je to jednoznačné:shagg píše:Koukám sem, a automat má taky 245Nm a naopak manuál s S/S má 230. Ale spíš bych řekl, že tu tabulku mají špatně. Ale těch provedení motoru je víc a s pravděpodobností škubání to asi nesouvisí.pavel_k píše:Nevím, zda to už někdo nezmiňoval, ale nějaký rozdíl u automatu je. Točivý moment u 1,4 XFT s automatem je 230 nm, kdežto s manuálem (pochopitelně bez S/S) je 245 nm.
1,4 XFL a XFT bez S/S s manuálem - 245 nm
1,4 XFL a XFT se S/S a XFT s automatem (vždy se S/S) - 230 nm
A stěžujeme si hlavně my, kdo máme XFL nebo XFT bez S/S.
Nebo je zde někdo, kdo má S/S a škube mu to?
Astra K 1,4T 92kW Innovation 05/2016
Re: trhnutie pri akceleracii
po vcerajsej skusenosti pochybujem ze by sa do toho Opel nejak hrnul, takychto pripadov bude asi vacsina.
Parkoval som vedla Astry K, vzadu napis Turbo. Zhodou okolnosti don nastupovala majitelka - pani v strednych rokoch. Tak sa pytam ci to ma 1.4T a ze ci jej to pri zrychlovani netrha. Odpoved: obcas sa jej zda ze v nizsich rychlostiach (asi myslela skor otacky ) to trocha trhne. Ked som sa spytal ci to nejak riesila so servisom tak povedala ze nie ze je s autom spokojna
Viem ze niektori z vas maju s autom vacsie problemy ale pokial sa na to bude stazovat 30 ludi z tych tisicov ktori si kupili Astru tak velke nadeje asi nebudu, jedine ze by vam menili cele motory i ked je otazne ci aj to dlhodobo pomoze. Zda sa ze vacsina ludi so svojim stylom jazdy to moc neriesi, takze 1.4T by mali predavat asi ludom s dochodcovskym stylom jazdy a vec by bola "vyriesena"
Parkoval som vedla Astry K, vzadu napis Turbo. Zhodou okolnosti don nastupovala majitelka - pani v strednych rokoch. Tak sa pytam ci to ma 1.4T a ze ci jej to pri zrychlovani netrha. Odpoved: obcas sa jej zda ze v nizsich rychlostiach (asi myslela skor otacky ) to trocha trhne. Ked som sa spytal ci to nejak riesila so servisom tak povedala ze nie ze je s autom spokojna
Viem ze niektori z vas maju s autom vacsie problemy ale pokial sa na to bude stazovat 30 ludi z tych tisicov ktori si kupili Astru tak velke nadeje asi nebudu, jedine ze by vam menili cele motory i ked je otazne ci aj to dlhodobo pomoze. Zda sa ze vacsina ludi so svojim stylom jazdy to moc neriesi, takze 1.4T by mali predavat asi ludom s dochodcovskym stylom jazdy a vec by bola "vyriesena"
Astra K 1.0T 77kw Innovation
Granite Grey
Granite Grey
Re: trhnutie pri akceleracii
Jj v takovem rozsahu. Protoze vic nepotrebuju.mia píše:to je len jeden z parametrov a najviac sa približujúci praxi.mattonecz píše:To je na 5ku no, pro turbo idealni otacky, pro atmosferu nizke, na nizsi prevod by to bylo zase jinak.
Mattonecz, v akom rozsahu otáčok prevažne točíš motor? Odhadujem tak 2000-4500ot. A prave tam potrebuješ mať položené maximá. Čo z toho, že máš maximá v najvyšších otáčkach - koľkokrát to využiješ???
To je ten hlavý rozdiel medzi turbom a atmosférou!!!
V reálnej premávke máš vždycky čas vytáčať motor?
Kdybych mel atmosferu tak tam dam klidne z 6ky trojku kdyz to bude treba.. aspon to ma pekny zvuk
I kdyz svisteni turba se mi taky libi
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Re: trhnutie pri akceleracii
Opravdu nechapu, co je tak tezke k pochopeni na tom, ze s atmosferou se proste jezdi jinak, nez s turbem. To srovnani dynamiky na 5. ci 6. stupen je k smichu, s atmosferou podradis a tocis k omezovaci, treba pri predjizdeni - a jsi uplne nekde jinde - prave proto, ze ma prubeh vykonu i kroutaku jiny, nez turbomotor. Kdo s atmosferou jezdit umi vi. Kdo neumi, bude holt psat podobne nesmysly a srovnavat nesrovnatelne.
S atmo motory mam najeto cca 250tis. km, s turbo cca 300tis. takze vim, o cem mluvim. Neni to o motoru ale o ridici.
S atmo motory mam najeto cca 250tis. km, s turbo cca 300tis. takze vim, o cem mluvim. Neni to o motoru ale o ridici.
Opel Astra K (MY17,5) Cosmic Grey 1.4T 92kW Enjoy + Komfortní sada 2 + mlhovky
Re: trhnutie pri akceleracii
No, tak to je pro mě novinka, já žiju v tom, že mám 245Nm. Schválně jsem šel vyhrabat předávací protokol, ale na něm se o krouťáku nic nepíše. Ty údaje v ceníku a v konfigurátoru si odporují, i u jiných automobilek, a někdy je pravda tam, jindy tam. U automatů se krouťáky dávají nižší, aby se převodovka nepřetěžovala, ale zrovna tahle převodovka by měla zvládnout 440Nm...pavel_k píše: 1,4 XFL a XFT bez S/S s manuálem - 245 nm
1,4 XFL a XFT se S/S a XFT s automatem (vždy se S/S) - 230 nm
No, na brzdu kvůli tomu nepůjdu a rozjezd na semaforech bych s automatem proti manuálu prohrál stejně, i kdyby měly krouťák identický.
Atmosférické motory mají něco do sebe. Pravda, netáhnou "vocpoda", ale nahoře zase nabídnou návykovou gradaci. Takže každému po chuti. Já osobně jsem zkažený turbodiesely, takže mám sklon k podtáčení. Což mi ale řeší automat. Vůbec, automat doporučuju. Pokud je člověk už vybouřený a má volnější rozpočet, automat je jasná volba. Ve městě je to lepší, na dálnici je to jedno (nebo dokonce taky lepší, mě ve 130 automat točí míň než manuál), a na blbnutí na okreskách si člověk tak jako tak asi nevybere zrovna astru. Tak, a tím jsem off-topic flame přesunul z turbo vs atmosféra na manuál vs automat.
Re: trhnutie pri akceleracii
ale no žiadny flame nehrozí, skôr je to na úsmev
pár slov na dovysvetlenie Katikakus-ovi, teda až to bude schopný pobrať, evidentne ho to zaujíma:
pár slov na dovysvetlenie Katikakus-ovi, teda až to bude schopný pobrať, evidentne ho to zaujíma:
áno inak sa jazdí, ťažkopádnejšie a hlavne menej pohodlne to za prvé,Katikakus píše:Opravdu nechapu, co je tak tezke k pochopeni na tom, ze s atmosferou se proste jezdi jinak, nez s turbem.
áno áno, pri predchádzaní podradíš, no ale nejakú dobu trvá kým sa dostaneš do maxima, teda "niekde inde", že? teda k plnému výkonu, ale potom je už koniec zrýchľovaniu u turba ho máš o dosť skôr napr. u 1,4T 92kW už od 4000-5600otKatikakus píše:s atmosferou podradis a tocis k omezovaci, treba pri predjizdeni
áno u atmo musíš často podraďovať, musíš často točiť až k omezovači, a jedine pri max otáčkach máš max výkon, nikdy inokedy, no super pohoda leda tak na rally. A to preto, že priebeh výkonu a krúťaku je u atmo len ťažko modifikovateľný. Kdežto u turba sú priebehy ľahko modifikované tak, že max výkon sa môže dosiahnúť už pri nižších otáčkach a vždy ešte v nejakom rozmedzí a motor tak plný výkon dosahuje skôr na rozdiel od atmosféry a max. krúťak sa dosahuje už od veľmi nízkych otáčok a je konštantný v širokom spektre otáčok, čo u atmo môžeš len snívať, ale tuším, žo toto zrejme bude už nad tvoje sily v tom ti ani najazdené km nepomôžu, tak radšej už končím.Katikakus píše:prave proto, ze ma prubeh vykonu i kroutaku jiny, nez turbomotor.
Re: trhnutie pri akceleracii
Vidis, ja bych z fleku menil 1.4T 125k za 2.0i 120k od mazdy.
A opet se vratme k cukani, forum ma dost jinych kategorii.
A opet se vratme k cukani, forum ma dost jinych kategorii.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW