čaute pánové,
potřebuju poradit...mám VC 2.2 DTI GTS a zadní náprava mi sjíždí 205tky po první běhoun do hladka a zbytek vzorku netknutý..gumy teda nebyli nový...a když tam dám 195tky plecháče na zimu tak to sjíždí krásně rovnoměrně!budou to ramena?na geometrii řekli že štelovací šrouby jsou už na doraz takže s tím nic nejde dělat!díky za rady
zadní náprava-sjíždí gumy na vnitřek do hladka
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: zadní náprava-sjíždí gumy na vnitřek do hladka
a nebudou na tom zle už silentbloky??
Prodej elektronických cigaret a příslušenství...
Prodej autodílů na veškerá osobní a užitková vozidla...
Prodej autodílů na veškerá osobní a užitková vozidla...
Re: zadní náprava-sjíždí gumy na vnitřek do hladka
něco tam o tom plácal,ale na nějakým láknu tady na foru jsem četl že to samostatně vyměnit nejde!jedině celý ramena..
Re: zadní náprava-sjíždí gumy na vnitřek do hladka
to ti boužel nepotvrdím ale ani nevyvrátím..mám vectru b tak jsem usoudil že to mohl být stejný problém..nic méně si myslím že by to stejně jít mělo...
Kód: Vybrat vše
http://www.automatejcek.cz/nahradni-dily/opel/vectra-c-gts/22-dti-16v/200208/
Prodej elektronických cigaret a příslušenství...
Prodej autodílů na veškerá osobní a užitková vozidla...
Prodej autodílů na veškerá osobní a užitková vozidla...
Re: zadní náprava-sjíždí gumy na vnitřek do hladka
to už musí být ta náprava hodně dobitá... Já sem měl viditelná ačka, dokonce větší odklon než ukazovala na geo, protože tam byly nápravy vždy nejdřív odlehčené a pak po pár zhoupnutích se áčka zvětšila. nicméně ani u 225/40/18, ani u 215/55/16 se mi nesjížděly vnitřky.
- většinou se mění horní příčné rameno ("banán"). To je oficiálně nerozebíratelné*
- další silentblok (samostatně vyměnitelný) má spodní příčné rameno v těhlici, druhý konec tohoto ramene je natvrdo, zde se šteluje geometrie.
- pak je ještě pomocné rameno opět nerozebíratelné (silentbloky na obou koncích), to asi ale takový vliv na jízdní vlastnosti a vedení mít nebude.
možná bych vyměnil jak horní ramena tak i silentbloky spodních ramen (nikde jsem neviděl k sehnání, v Oplu by měl jeden stát kolem 800,-, číslo dílu 423320) a uvidíš.
*Na internetu jsem viděl silentbloky i do horních ramen, ale nevim jestli se vyplatí to zkoušet. kdo měl v ruce horní rameno, tak ví, že silentbloky jsou zde nalisovány natvrdo. Takže sice ušetříš něco málo na materiálu, ale zas budeš dávat více za práci, vyndat se to musí tak jako tak a k tomu ještě vylisování a zalisování nových silenbloků. Předpokládám že silentblok, který je v EPC namalován samostatně (třeba všechny na Vectře B) je pouze nasunut v nějakém přechodném uložení a lze jej vyjmout bez větší síly, ale pokud není na obrázku namalován tak je pevnou součástí ramene, a nikdo se samstatnou výměnou nepočítal.
- většinou se mění horní příčné rameno ("banán"). To je oficiálně nerozebíratelné*
- další silentblok (samostatně vyměnitelný) má spodní příčné rameno v těhlici, druhý konec tohoto ramene je natvrdo, zde se šteluje geometrie.
- pak je ještě pomocné rameno opět nerozebíratelné (silentbloky na obou koncích), to asi ale takový vliv na jízdní vlastnosti a vedení mít nebude.
možná bych vyměnil jak horní ramena tak i silentbloky spodních ramen (nikde jsem neviděl k sehnání, v Oplu by měl jeden stát kolem 800,-, číslo dílu 423320) a uvidíš.
*Na internetu jsem viděl silentbloky i do horních ramen, ale nevim jestli se vyplatí to zkoušet. kdo měl v ruce horní rameno, tak ví, že silentbloky jsou zde nalisovány natvrdo. Takže sice ušetříš něco málo na materiálu, ale zas budeš dávat více za práci, vyndat se to musí tak jako tak a k tomu ještě vylisování a zalisování nových silenbloků. Předpokládám že silentblok, který je v EPC namalován samostatně (třeba všechny na Vectře B) je pouze nasunut v nějakém přechodném uložení a lze jej vyjmout bez větší síly, ale pokud není na obrázku namalován tak je pevnou součástí ramene, a nikdo se samstatnou výměnou nepočítal.
GTS