Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 785
Registrován: 09 úno 2009, 21:08
Bydliště: Brozany u Pardubic

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Příspěvek od denny »

Jedná se pouze o škrtící klapku,která slouží pro zavření nasávacího hrdla při vypínání motoru.Je ovládaná podtlakem a hláška od potenciometru není pro jednotku asi nijak důležitá,proto u sedanu ji jednotka nebere v potaz.Ale u kombi to dělá prasárny.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Příspěvek od Colommbo »

Na hloupý dotazy jsem tady já, ale co... ;) Nejsem žádnej automekánik, ale chápu to tak, že u benzínového motoru se vstřikováním je škrtící klapka element (a fakt je to klapka) umístěný v sání motoru mezi váhou vzduchu a motorem a jejím účelem je regulovat množství vzduchu nasávaného do motoru. Je ovládaná buď mechanicky přímo táhlem plynu od plynového pedálu anebo elektronicky řídící jednotkou na základě signálu od snímače polohy plynového pedálu (potenciometr) - to mám na Omeze 2.6 V6 já. A v případě mechanického ovládání klapky na ní musí být snímač, jenž její polohu předává do ŘJ motoru, takže v tomto případě je cesta "zprávy" pedál-táhlo-klapka-snímač-ŘJ, v případě elektronické pak pedál-potenciometr-ŘJ-klapka, zda i v tomto případě je ještě i snímač polohy klapky, si nejsem zcela jistý. V sání mezi klapkou a vzduchovým filtrem je ještě zmiňovaná "váha vzduchu", tedy měřič hmotnosti nasávaného vzduchu, který rovněž měří množství vzduchu a je také napojen na ŘJ. Jsem celý život benzínovej, naftu jsem nikdy neměl ani nejezdil, proto se do vysvětlování funkce škrtící klapky u naftového motoru radši pouštět nebudu, nicméně si myslím, že to bude obdobné... Přeju hezký den! ;)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 785
Registrován: 09 úno 2009, 21:08
Bydliště: Brozany u Pardubic

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Příspěvek od denny »

Colommbo-u dieselů je mnoho systémů.A tak se občas míchají jablka s hruškama. :)
Proto tu požadujeme vždy typ motoru,aby k tomu nedocházelo.Každý system žije svým životem a má různá úskalí. ;)
Kdo může,tak tu na foru pomůže.Dotazy klidně dávej,pokud to je možné,spoustu kluků odpoví.Od toho to forum je. ;)
Jinak spoustu Opel benzínů váhu vzduchu nemá ;) .Prostě to je taky o systemu.Klidně se ptej,neměj obavy.Ono totiš u benzínu Motronic není Simtec a ani Multec,ale všechny se používají u Opela.Je to jen o typu motoru.
U dieselu VP 44 s PSG 5 není VP 44 s PSG 16 a Denso V5 je zase zcela něco jiného.Ale všechny mají rotační čerpadlo.
A common rail Bosch není Denso nebo Delphi.
Je to prostě mnoho odlišností.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Příspěvek od Colommbo »

Rozumím. Prostě pořád platí: se učit, se učit, se učit a kdo se nezeptá, ten se toho moc nedozví. A proto jsem taky rád, že jsem tu mezi vámi ;)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
Mirpie
Příspěvky: 354
Registrován: 03 led 2011, 10:57
Bydliště: JM kraj

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Příspěvek od Mirpie »

benzinový motor potřebuje stechiometrický poměr lambda=1, což odpovídá hmotnostnímu poměru vzduchu ku palivu cca 14,7kg:1kg. Řízení je tedy kvantitativní, pokud přidám více vzduchu (škrtící klapka v sání více otevřená), o to víc musí jednotka na vstřiku přidat palivo, aby pořád byla lambda=1, nutná pro zapalitelnost směsi. Lehce po studeném startu je lambda < 1, tedy bohatá směs. Samozřejmě je i chudá směs lambda > 1. U benzinového motoru ale vždy kolem lambda = 1, jinak to nebude hořet a proto je škrticí klapka nutná, tou se řídí množství vzduchu. Proto přeplňované benzinové motory při ostré jízdě tolik žerou, turbo tam natlačí hodně vzduchu, ale aby to hořelo, musí se přidat i adekvátní dávka paliva.
Diesel má řízení kvalitativní, pracuje s neustálým přebytkem vzduchu, až lambda = 5 a řídí se pouze množstvím vstříknuté nafty, při stejném množství nasávaném vzduchu. Tedy do válce jde stále maximální množství vzduchu (donedávna žádná škrticí klapka) a podle množství vstříknutého paliva má motor určitý počet otáček, hodně zjednodušeně řečeno. Ta škrtící klapka u dieselů je tam hlavně kvůli lepšímu řízení EGR ventilu a jak psal denny, když už tam je, pomůže i při chcípnutí motoru. S řízením samotného motoru to nemá co dělat.
Omega Caravan 2.2 (Z22XE) Elegance 2001
Odpovědět

Zpět na „VECTRA C – Motory“