Neurčitá závada...?

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
martulik
Příspěvky: 151
Registrován: 22 kvě 2011, 20:14
Bydliště: Olomoucko

Neurčitá závada...?

Příspěvek od martulik »

Ahoj všem,

vyskytla se mi na autě docela závažná závada, někdy mi nejde nastartovat motor.
Děje se to tak,že zapnu zapalování a rozsvítí se mi kontrolky jako obvykle a když mají zhasínat tak zůstane svítit symbol ESP a spolu s ním slyším i zvuk od předních světel jako když probíhá mazání chyby AHL/AFL. (nivelace světlometů)
Potom otočím klíčkem na start a NIC,ani neťukne.

Načetl jsem diagnostikou chyby a vypsalo mi to celý soupis:

CIM - U2105-00 sběrnice CAN není komunikace s ECM (řídící modul motoru)
ABS/TC/ESP - U2105-00 sběrnice CAN není komunikace s ECM (řídící modul motoru)
AHL/AFL - sběrnice CAN není komunikace s ECM (řídící modul motoru)
PŘÍSTROJOVKA - U2105-7F sběrnice CAN není komunikace s ECM
PAS - U2117-71 neplatná data z DIS
REC - B3596-00 neplatný kód závady
UEC - B3596-00 neplatný kód závady
DDM - B2966-05 obvod kliky dveří řidiče,přerušený nebo vysoké napětí (TATO ZÁVADA SE MI ZOBRAZUJE POKAŽDÉ,KDYŽ DĚLÁM DIAGNOSTIKU)
DIS - U2105-71 neplatná data z CIM
EHPS - U2105-00 sběrnice CAN není komunikace
- U2105-71 rozsah/funkčnost zprávy ECM

Když jsem tyto chyby smazal motor šel nastartovat normálně.
Jenže jsem přejel pár km a zastavil.
Po pár hodinách se mi stalo to samé,nejde nastartovat. Zapnutí a vypnutí klíčku asi 4x a poté motor naskočil.
Přijel jsem domů a načítám diagnostikou chyby,všechny jsou naprosto stejné jako předtím.
JEN MI TO VŮBEC NENAČTE ŘÍDÍCÍ JEDNOTKU MOTORU ECM, NAPROSTO ŽÁDNÁ KOMUNIKACE !!!
MOTOR NEJDE NASTARTOVAT !!!
Několik hodin poté se auto chová naprosto bez problémů a normálně startuje.

Předem díky za každou radu, martulik.
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Reklama
 

Uživatelský avatar
megabeda
Příspěvky: 269
Registrován: 28 kvě 2009, 09:58

Re: Neurčitá závada...?

Příspěvek od megabeda »

Ahoj, blbá závada, já nedávno vyndaval startér, taky při otočení klíčkem nic, ale nakonec to byl váznoucí spínač startéru. Ale nejdřív jsem vůbec nevěděl- startér je spínán přes relé, které spíná přímo řídící jednotka motoru. Mimochodem zkusil jste někdo otočit klíčkem při nastartovaném motoru - nic se nestane :-)

Tohle co píšeš je zváštní - jakoby občasné výpadky ECM - vykuchej ji ven, zkontroluj konektor - ale těžko radit, tady nevím............
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Uživatelský avatar
martulik
Příspěvky: 151
Registrován: 22 kvě 2011, 20:14
Bydliště: Olomoucko

Re: Neurčitá závada...?

Příspěvek od martulik »

Tak dnes jsem zkoumal ŘJ a její kabeláž. Nic jsem nenašel,není patrné žádné poškození,ani mechanické ani žádná oxidace. Závada přetrvává. Někdy se projeví a někdy ne.
Máte někdo radu?
Proč při té závadě zůstane svítit ESP a probíhá nivelace světel bez rozsvícení žárovky?
Má to opravdu něco společného s ŘJ motoru?
Závada vyskytuje nepravidelně,zatím jsem nepřišel na žádnou souvislost.
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Uživatelský avatar
lubaan
Příspěvky: 255
Registrován: 10 črc 2009, 17:52
Bydliště: okres Klatovy

Re: Neurčitá závada...?

Příspěvek od lubaan »

No divná závada,takovýhle se blbě hledají.
Byl jsem svědkem dlouhodobýho hledání problému u VW T5,verze sanitka.To auto se chovalo podobně,prostě občas si to dělalo co chtělo,jindy bez problémů.Třeba se sám od sebe zapnul větrák a běžel,dokud se baterka nevybila,auto nešlo nastartovat,jindy mělo volnoběh 4000 ot/min,nekecam.Na diagnostice to psalo závady ve smyslu není komunikace toho a toho s can,neplatná data a tak dál.Nakonec se přišlo na to,že někde pod přístrojovkou byl proklepanej kabel sběrnice a občas se zkratoval na kostru.To způsobovalo všechny tyhle problémy.
Možná opravdu bude někde proklepanej kabel,nebo zaoxidovaný kostřící místo.Nejhorší je,že to může bejt kdekoliv.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Uživatelský avatar
martulik
Příspěvky: 151
Registrován: 22 kvě 2011, 20:14
Bydliště: Olomoucko

Re: Neurčitá závada...?

Příspěvek od martulik »

Ahoj lubaane,díky za další podnět.

ještě vyzkouším Opel a jejich Tech2,ale nic si od toho neslibuju.

Zkusím se zaměřit na ty SVĚTLA a ESP. To jsou dvě chyby které to vypisuje pořád (chyba komunikace s ECM ) . Jestli to nemůže být třeba ten zkrat,nebo kostra na těchto chybových hláškách. Mám tam dodělávané denní svícení které je napojené na parkovačky,aby při zapnutí světel zhasla,ale je tam více než rok a bez problémů fungují i teď. A potom dodělávaný vypínač na TC/ESP podle zdejšího návodu,to ale taky funguje bez problémů téměř rok.
No nevím...
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Uživatelský avatar
martulik
Příspěvky: 151
Registrován: 22 kvě 2011, 20:14
Bydliště: Olomoucko

Re: Neurčitá závada...?

Příspěvek od martulik »

Tak jsem během týdne odpojil denní svícení a TC/ESP tlačítko,které jsem si dodělával.
Nic z toho nepomohlo. Chybu to házelo dál. Během čtyř dnů to bylo ale jen 2x.
Bohužel, dnes jsem jel naposled. Vrátil jsem se domů a po vyložení zavazadel jem již nenastartoval.
Ani po hodině ani po třech hodinách. Během jízdy se neprojevilo vůbec nic!
Na přístrojovce nefunguje ukazatel paliva a teploty vody a CID ukazuje všude jen F.

Chyba U2139-71 Neplatná data z CIM Už nevím z čeho to bylo
CIM - U2105-00 sběrnice CAN není komunikace s ECM
ABS/TC/ESP - U2105-00 sběrnice CAN není komunikace s ECM
AHL/AFL - sběrnice CAN není komunikace s ECM
PŘÍSTROJOVKA - U2105-7F sběrnice CAN není komunikace s ECM
PAS - U2117-71 neplatná data z DIS
REC - B3596-00 neplatný kód závady
UEC - B3596-00 neplatný kód závady
DDM - B2966-05 obvod kliky dveří řidiče,přerušený nebo vysoké napětí
DIS - U2105-71 neplatná data z CIM
EHPS - U2105-00 sběrnice CAN není komunikace
- U2105-71 rozsah/funkčnost zprávy ECM

ECM se na diagnostice vůbec neukáže, zobrazí se jen 3x ???

Žádná z chyb nejde smazat.


Co dál?
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Uživatelský avatar
Zeppelin
Příspěvky: 84
Registrován: 09 led 2010, 10:38
Bydliště: Plzeň

Re: Neurčitá závada...?

Příspěvek od Zeppelin »

Troufal bych si tvrdit, že ti odešel CIM. Ostatně jeho porucha se například projevuje výskytem chyb "chyba komunikace", sám se s tím potýkám, ale stále jezdím. Můžu přidat vlastní zkušenost, kdy jsem jednou nastartoval a vlivem špatného CIM modulu se neinicializovala škrtící klapka (prostě nedošlo ke komunikaci) a pracovala v nouzovém režimu, na plyn to reagovalo tak, že to v podstatě nereagovalo. Chcípl jsem to, nastartoval a zase všechno běželo normálně. Ve tvém případě výměna CIM modulu vyjde na 7 tis., což je skvělá cena. S tím CIMem je to můj názor a můžu se opřít o spoustu příběhů, kdy kvůli vadnému CIMu auto nejelo. Možná jsi jen další... :?
Insignia A Sports Tourer, Flex Ride, 4x4
Ex Vectra C, 1.8 16V (Z18XE), 2002
Uživatelský avatar
martulik
Příspěvky: 151
Registrován: 22 kvě 2011, 20:14
Bydliště: Olomoucko

Re: Neurčitá závada...?

Příspěvek od martulik »

Jen nevím,jak přesně určit zda je to opravdu CIM nebo něco jiného.
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Uživatelský avatar
martulik
Příspěvky: 151
Registrován: 22 kvě 2011, 20:14
Bydliště: Olomoucko

Re: Neurčitá závada...?

Příspěvek od martulik »

Zeppelin píše:Troufal bych si tvrdit, že ti odešel CIM. Ostatně jeho porucha se například projevuje výskytem chyb "chyba komunikace", sám se s tím potýkám, ale stále jezdím. Můžu přidat vlastní zkušenost, kdy jsem jednou nastartoval a vlivem špatného CIM modulu se neinicializovala škrtící klapka (prostě nedošlo ke komunikaci) a pracovala v nouzovém režimu, na plyn to reagovalo tak, že to v podstatě nereagovalo. Chcípl jsem to, nastartoval a zase všechno běželo normálně. Ve tvém případě výměna CIM modulu vyjde na 7 tis., což je skvělá cena. S tím CIMem je to můj názor a můžu se opřít o spoustu příběhů, kdy kvůli vadnému CIMu auto nejelo. Možná jsi jen další... :?
2 Zeppelin : Dal jsem auto na opravu jedné firmě,která opravuje ŘJ. Auto šlo nastartovat jen když bylo studené,když se zahřálo tak vůbec nic,chyba komunikace s ECM. ŘJ se na OP-COM vůbec nezobrazí,pokud je studené tak ano. Poslední zprávu z dneška mám takovou,že je nejspíš ŘJ v pořádku. Proto se ptám,jak víš jaký CIM potřebuji a kolik stojí nový?
Dík
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Uživatelský avatar
Zeppelin
Příspěvky: 84
Registrován: 09 led 2010, 10:38
Bydliště: Plzeň

Re: Neurčitá závada...?

Příspěvek od Zeppelin »

Jsou dvě možnosti, bud CIMko vyndáš, což zahrnuje demontáž volantu a těch návodů je několik, stačí pohledat. nebo zajdeš do opla a tam ti podle VINka najdou tvůj CIM a řeknou ti přesně i cenu. Já volil opel, bohužel však mám první ročník a CIM stojí 15 tisíc a nějaké drobné, tak jsem se na to vybod.
Insignia A Sports Tourer, Flex Ride, 4x4
Ex Vectra C, 1.8 16V (Z18XE), 2002
Odpovědět

Zpět na „VECTRA C - Pokec“