Vnitrni osvetleni Astra F
Moderátor: Moderátoři
Vnitrni osvetleni Astra F
Ahoj, nesetkali jste se nekdo s problemem, ze by, celkem z niceho nic, prestalo svitit vnitrni osvetleni? A nebo apson nemate nejake tipy, jak zjistit, kd emuze byt problem?
Nesviti nasledujici: vnitrni osvetleni a osvetleni kufru
Sviti: palubovka, hodiny, budiky apod. ale to nema spojitost s vnitrnim osvetlenim.
Funguje mechanicky "senzor" zavrenych dveri, jelikoz napr kdyz otevru dvere ridice pri rozsvicenych svetlech, houkacka zacne houkat z cehoz usuzuji, ze by to melo fungovat na prave vnitrni svetlo.
Mozna spatny dotaz, ale je to nejak jako v serii, tzn, ze kdyz bude jen nekde na ceste nejaky problemek tak pak nesviti a nefunguji dalsi veci?
Diky za nejake tipy a rady!
Nesviti nasledujici: vnitrni osvetleni a osvetleni kufru
Sviti: palubovka, hodiny, budiky apod. ale to nema spojitost s vnitrnim osvetlenim.
Funguje mechanicky "senzor" zavrenych dveri, jelikoz napr kdyz otevru dvere ridice pri rozsvicenych svetlech, houkacka zacne houkat z cehoz usuzuji, ze by to melo fungovat na prave vnitrni svetlo.
Mozna spatny dotaz, ale je to nejak jako v serii, tzn, ze kdyz bude jen nekde na ceste nejaky problemek tak pak nesviti a nefunguji dalsi veci?
Diky za nejake tipy a rady!
Opel Astra F hatchback 5dv, r.v 1996, TD 1700, 55kW
- Reklama
- Kuba
- Příspěvky: 584
- Registrován: 15 led 2009, 20:12
- Bydliště: Havířov, Ostrava, Opava, Rýmařov a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vnitrni osvetleni Astra F
Já mám u svého kombíku ten samý problém, ale jelikož to mám jen v kufru, tak to neřeším, ale pokud je vepředu, tak tam může být špatná kostra nebo do té žárovky nejde plus. Dělá Ti to jen u dveří řidiče nebo i spolujezdce?? Pokud to dělá u všech dveří, tak může být problém v plusovém kabelu, jediné co můžu takto doporučit je vzít multimetr a "propípat" mínus a plus
Opel Astra F Caravan 1,6 8V 75kW (1994) alias Suzy + Opel Corsa B 1,0 12V 40kW (1999) alias Létající koberec
Jakékoli díly na jakékoli automobily, více info přes SZ
Jakékoli díly na jakékoli automobily, více info přes SZ
Re: Vnitrni osvetleni Astra F
Tak jsem se v tom teď trošku hrabal i s multimetrem, a celkem mi je vše záhadou:
1. Napětí jsem naměřil jak v kufru, tak i v předu. Nicméně, pokaždé při různých kombinacích bylo odlišné: např. 12V, 6V, pak i 4V.
2. Propípnul jsem i žárovky pípakem a vypadají v pohodě, včetně vlákna, nicméně, ani jedna se nerozsvítí (zkoušel jsem je všelijak otáčet - plus a mínus póly jsem na nich nenašel znázorněny, tak ani nevím, jestli na tom záleží,a le soudil bych, že by mělo) -> záleží na tom???:)
3. Myslíte, že má vliv na napětí, to jestli je otevřený kufr i dveře, či jen jedno z nich? Myslím tím: klesá pak napětí uvnitř když otevřu kufr? Má svítit v kufru žárovka, když je kufr zavřený?
No je mi to celkem dost záhadou. A záhadnější mi pak bylo, když jsem měřil při otevřených dveřích, tak byla 0V a když je zavřel, tak bylo -12V a to jsem měl polaritu správně. Najednou se to jako by nějak otočilo. Jsem z toho dost zmatený, i z těch polarit i z těch ubývajících voltů. Jo a ještě jedna poznámka: Když jsem měl napíchnutý multimetr a měřil řekněme těch 12V, tak po přiložení te dle mého měření dobré žárovky kleslo napětí na nulu, ale žárovka se nerozsvítila:) Takže jsem z toho docela vedle:)
No a mimochodem, často dostanu od auta "šlehu", když vystupuji. Teď když jsem se dotýkal těch drátků, tak budiž, byl jsem asi nabitý, ale dělá mi to normálně:)
Nějaká rada či zkušenost?:)
Díky!
1. Napětí jsem naměřil jak v kufru, tak i v předu. Nicméně, pokaždé při různých kombinacích bylo odlišné: např. 12V, 6V, pak i 4V.
2. Propípnul jsem i žárovky pípakem a vypadají v pohodě, včetně vlákna, nicméně, ani jedna se nerozsvítí (zkoušel jsem je všelijak otáčet - plus a mínus póly jsem na nich nenašel znázorněny, tak ani nevím, jestli na tom záleží,a le soudil bych, že by mělo) -> záleží na tom???:)
3. Myslíte, že má vliv na napětí, to jestli je otevřený kufr i dveře, či jen jedno z nich? Myslím tím: klesá pak napětí uvnitř když otevřu kufr? Má svítit v kufru žárovka, když je kufr zavřený?
No je mi to celkem dost záhadou. A záhadnější mi pak bylo, když jsem měřil při otevřených dveřích, tak byla 0V a když je zavřel, tak bylo -12V a to jsem měl polaritu správně. Najednou se to jako by nějak otočilo. Jsem z toho dost zmatený, i z těch polarit i z těch ubývajících voltů. Jo a ještě jedna poznámka: Když jsem měl napíchnutý multimetr a měřil řekněme těch 12V, tak po přiložení te dle mého měření dobré žárovky kleslo napětí na nulu, ale žárovka se nerozsvítila:) Takže jsem z toho docela vedle:)
No a mimochodem, často dostanu od auta "šlehu", když vystupuji. Teď když jsem se dotýkal těch drátků, tak budiž, byl jsem asi nabitý, ale dělá mi to normálně:)
Nějaká rada či zkušenost?:)
Díky!
Opel Astra F hatchback 5dv, r.v 1996, TD 1700, 55kW
Re: Vnitrni osvetleni Astra F
to že jsi naměřil třeba 6 voltů by mohlo být tím že je někde přechodový odpor (což by mohl být uhnilý drátek nebo špatný kontakt)
předpokládám že máš obyčejnou základní lampičku se sufitkou a ne tu se stmívačem a třema žárovkama
správně by do té lampičky měl jít stálý (+) je to ten červenej drátek pokud jej proměříš proti kostře, měl bys naměřit napětí baterie - pokud tomu tak nebude zkontroluj pojistky
dále by jsi tam měl najít šedý drátek, ten vede ke dveřnímu kontaktu řidiče(kde se otevřením ukostřuje), dále k ostatním a k přepínači světel - tento drátek když ukostřítš tak by měla žárovka svítít - jestli nenaměříš proti (+) 12V při otevřených dveřích tak bych asi zkoušel proměřit drátky jestli nejsou někde přerušený
předpokládám že máš obyčejnou základní lampičku se sufitkou a ne tu se stmívačem a třema žárovkama
správně by do té lampičky měl jít stálý (+) je to ten červenej drátek pokud jej proměříš proti kostře, měl bys naměřit napětí baterie - pokud tomu tak nebude zkontroluj pojistky
dále by jsi tam měl najít šedý drátek, ten vede ke dveřnímu kontaktu řidiče(kde se otevřením ukostřuje), dále k ostatním a k přepínači světel - tento drátek když ukostřítš tak by měla žárovka svítít - jestli nenaměříš proti (+) 12V při otevřených dveřích tak bych asi zkoušel proměřit drátky jestli nejsou někde přerušený
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
- Kuba
- Příspěvky: 584
- Registrován: 15 led 2009, 20:12
- Bydliště: Havířov, Ostrava, Opava, Rýmařov a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vnitrni osvetleni Astra F
Na obyčejnou žárovku nemá polarita vliv, svítí tak i tak, u diody je polarita důležitá. Jinak jak psal ernst, vede k osvětlení šedý drátek, který je přes ten spínač. Zkus zavřít všechny dveře a ten přepínač na světla povytáhnout, pokud se osvětlení nerozsvítí, tak bude chyba mezi přepínačem a osvětlením, pokud se ale rozsvítí, tak bude problém mezi dveřním kontaktem a přepínačem. Pokud jsi z Ostravy nebo blízkého okolí, tak bych se na to mrknul, dělám elektro v autech jinak napětí při otevření dveří a kufru současně neklesne a když ano, atak je to v setinách voltů a není to viditelné. A celkem mě zarazilo to s tou "šlehou", to by mohlo být způsobené (ale nemusí), že je někde nějaký plusový kablík ukostřený, proto nesvítí osvětlení a proto to může i sem tam kopnout
Opel Astra F Caravan 1,6 8V 75kW (1994) alias Suzy + Opel Corsa B 1,0 12V 40kW (1999) alias Létající koberec
Jakékoli díly na jakékoli automobily, více info přes SZ
Jakékoli díly na jakékoli automobily, více info přes SZ
Re: Vnitrni osvetleni Astra F
pokud dostaneš od auta "šlehu" pokud nastupuješ nebo vystupuješ tak je to pouze vyrovnání potenciálů .. auto se ti za jízdy nabije statickou lektřinou (nějakým třením , klidne i vzduchu o karoserii), a ty jak se dotkneš nějaké části tak ten náboj svedeš do země a dostaneš tedy ránu, pravděpodobně máš dobře odizolované auto od země, někteří toto řešili umístěním vodivého pásku který sem tam škrtl o zem a náboj svedl (určitě jsi to někdy viděl .. nejčasteji na škůdkách )
šlehu od 12 V nedostaneš to leda že by ses dotkl cívkky zapalování ale t by byla pořádná šleha
ještě je možné jak píšeš že se ti mění polarita... ono když odpojíš ten spínač a měříš ho proti kostře tak naměříš 12 voltů protože ti prochází napětí přes žárovku.. ale pokud to takto naměříš a žárovka nesvítí, tak máš někde velký přechodový odpor... tedy projde napětí ale proud nikoli .
šlehu od 12 V nedostaneš to leda že by ses dotkl cívkky zapalování ale t by byla pořádná šleha
ještě je možné jak píšeš že se ti mění polarita... ono když odpojíš ten spínač a měříš ho proti kostře tak naměříš 12 voltů protože ti prochází napětí přes žárovku.. ale pokud to takto naměříš a žárovka nesvítí, tak máš někde velký přechodový odpor... tedy projde napětí ale proud nikoli .
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
- Kuba
- Příspěvky: 584
- Registrován: 15 led 2009, 20:12
- Bydliště: Havířov, Ostrava, Opava, Rýmařov a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vnitrni osvetleni Astra F
Tak to se mi ještě nikdy nestalo, že bych dostal "šlehu" od nějakého auta (a to mi rukama prošla už pěkná řada aut ). A to s tím odporem může mít za následek třeba i samotné ukostření dveřního kontaktu, taky jsem se s tím už setkal je to jen o hledání a zkoušení
Opel Astra F Caravan 1,6 8V 75kW (1994) alias Suzy + Opel Corsa B 1,0 12V 40kW (1999) alias Létající koberec
Jakékoli díly na jakékoli automobily, více info přes SZ
Jakékoli díly na jakékoli automobily, více info přes SZ
Re: Vnitrni osvetleni Astra F
Diky za tipy. Vyzkousim, pomerim jeste a uvidim;) Uplne jsem zapomnel to vyzkouset se zavrenym autem a manualnim roznutim interieru. Takze to zkusim a uvidim, co namerim;) Pak napisu, co jsem zjistil. Kazdopadne, diky za vsechny info!!!
Opel Astra F hatchback 5dv, r.v 1996, TD 1700, 55kW
Re: Vnitrni osvetleni Astra F
No, nejspise to vzdam, jelikoz rozebirat a menit kabel se mi nechce a vypada to na zkrat. Napr. vcera jsem tam nameril 2.13V. Proste da se rict,ze pokazde tam je jine napeti. Tak to vyresim spise nejakymi LED svetly na baterku s vypinacem v kufru a uvnitr auta. Pokud jste to nekdo treba nekdy podobne resili, dejte treba tip na nejake pekne, ne drahe LED svetlo a i jak jste to tam nainstalovali - pokud nekdo neco takoveho delal treba:) Diky.
Opel Astra F hatchback 5dv, r.v 1996, TD 1700, 55kW
Re: Vnitrni osvetleni Astra F
a kde a jak co proti čemu měříš?
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995