Vnitrni osvetleni Astra F

1991-1998

Moderátor: Moderátoři

sto171
Příspěvky: 38
Registrován: 23 bře 2012, 13:59

Re: Vnitrni osvetleni Astra F

Příspěvek od sto171 »

Multimetrem dám plus na plus, a minus na minus, tam ,kde se dává žárovka. Prostě na ty poly. Přičemž žárovku tam nemám. Předpokládám, že mezi nimi by mělo být očekávané napětí 12V. Stejně, jak to potřebuje žárovka. Zkoušel sjem i pojistku náhradní a s tou výsledek stejný. Kabel ...., oddělal jsem čalounění ze střechy, jestli není někde spojovaný apod,a le vypadá OK. Stejně mi je divné, že to samé co naměřím uvnitř, naměřím i v kufru a to je jiný kabel, předpokládám.
Opel Astra F hatchback 5dv, r.v 1996, TD 1700, 55kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 633
Registrován: 23 črc 2011, 16:18
Bydliště: Mikulov -Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vnitrni osvetleni Astra F

Příspěvek od ernst »

a ten plus proti karoserii jsi měřil ?? prostě píchni jeden hrot do konektoru na červeném drátku a druhej hrot někam na karoserii, pokud nenaměříš nic tak máš vadnou pojistku nebo někde upadenej plusovej drátek.
ale pokud naměříš, je vadnej dveřní spínač nebo drát od něj..

zase taková práce tahat jeden drátek není. vždyt stačí jen odklopit stropnici a sundat plast na A sloupku řidiče, zbytek už jde protáhnout snadno :-).. a pořád je to jednodušší než přidělávat nějaká diodová světla a měnit v nich pořád baterky :-D

když už chceš diody tak to sprav a kup si diodovou sufitku :-) stejně je lepší než vláková žárovka páč mín žere :-)
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
sto171
Příspěvky: 38
Registrován: 23 bře 2012, 13:59

Re: Vnitrni osvetleni Astra F

Příspěvek od sto171 »

Jetse zkusim. Nicmene, jak je ais zapojeno to svetlo, kdyz lze rozsvitit pomoci tlacitka (pri zavrenych dverich) a nebo mit zamacknute tlacitko a otevrit dvere? Odkud tedy vede ten kabel? Nekde z te pojistkove skrine? BTW: jak jsem psal, pojistku jsem zkusil vymenit a vysledek byl stejny. Ja prave oddelal jak vrch auta, tak sloupek, ale pak ...., jak to jde do te palubovky, tam to bdue asi trosku narocnejsi, to protahnuti kabelu. Taky jsem to nechtel zatim odcvakat, ke karoserii je ten kablik pripaskovan. Ale budu muset v pripade vymeny. Jen jsem nechtel delat zatim zbytecnou praci:/ Nicmene, mohu ja to napeti zmerit nekde blize? Tzn, ne na konci dratu (az v miste kde je svetlo), ale uz nekde u pojistkove skrine, knofliku ci tak nekde? Abych zjistil, ze do dratu mi jde (nebo naopak uz ani do nej nejde) to spravne napeti? Diky!
Opel Astra F hatchback 5dv, r.v 1996, TD 1700, 55kW
Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 633
Registrován: 23 črc 2011, 16:18
Bydliště: Mikulov -Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vnitrni osvetleni Astra F

Příspěvek od ernst »

no kostru (šedej drátek) můžeš změřit kdyz vymontuješ dveřní spínač tak tam ho najdeš a plusovej drátek co vede k lampičce vede do pojistkové skříně a ten možná bude spložitější dohledat protože takových drátků je u pojiskovky poněkud víc leda proměřit.....
nejdříve to změř tak jak jsem popisoval výše

jinak protažení kabelu okolo palubovky je celkem snadné :) na svojí astře jse tam tahal drátek navíc protože jsem dělal přestavbu na lampičku s těma čtecíma světýlkama a protažení kabelu kolem palubovky bylo to nejmenší :D spíš bylo horší protáhnout to sloupkem ale jde to nechat i venkem :-)
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
sto171
Příspěvky: 38
Registrován: 23 bře 2012, 13:59

Re: Vnitrni osvetleni Astra F

Příspěvek od sto171 »

Ahoj, tak jsem provedl dalsi mereni a vysledek je tento:
Na zarovce namereno 1.2V (zase kleslo oproti poslednimu mereni - nevim, jestli na ot muze mit vliv nabiti baterky, ale problem, ktery mam - a nezminil sjem se tady o nem - ze tak co 2 tydny beru baterku domu, abych dobil:( ) Nekde je nejspise zkrat, jelikoz altik je orpavovan a dobiji, baterka byla nova, ale vybijela se pomerne casto.
Nicmene, zpet k tematu: 1.2V jsem taktez nameril na + ve svetle a sroubecku na dvernim spinaci (kostra). Puvodne jsem si myslel, ze i tam bych mel namerit nulu (kdyz dverni spinac zamacknu), pak jsem to zkousel merit uplne stejne na favoritu u brachy a ten tam mel 12V i pri zamacknutem (zavrene dvere) spinaci). Usuzuji, ze tedy problem je v kladnem, cervenem dratu, ze mi proste pritahne male napeti, vcera 1.2V. Dnes jsem nabil baterku, troufal bcyh si rict, ze tam namerim dnes vice zase. Na pojistce jsem nameril 12V. Takze, domnivam se spravne, ze zbyva vymenit cerveny drat pouze a vlastne vsechny spinace funguji spravne? Jelikoz, tlacitko na zapnuti svetel je asi az na zaporne vetsvi, tedy az nekde pred koncem?
Myslite, ze i proto se mi samovolne vybiji baterka? V zime samozrejme rychleji. Par zhaveni a startu v zime a pouze kratka jizda, to uz vim,z e musim casteji nabijet doma, i kdyz, preci normalni auta to tak nemaji. Kdo ma octavku diesla, tak rozhodne netaha v zime baterku tak, jako ja co dva tydny dom:(
Jo a jeste, vi nekdo, kde presne vede ten cerveny dratek, kdyz ho bduu menit? Hlavne, kde je jako napojen/napajen? Je to do pojistkove skrine nebo jinam? Vymena pres ten maly prostor v pojistkove skrini nebo je treba demontovat nejak tu palubovku? Calouneni strechy a levy sloupek je v pohode. Jo a vlastne, kdyz namerim i v kufru stejne napeti jako ve predu, tak bych taky tipnul, ze to nebude ten drat co vede do interieru, ale vlastne jen nejaky kousek, nez se to rozdeli (predpokladam, ze se rozdeluji nekde).
Diky zase za rady!
Opel Astra F hatchback 5dv, r.v 1996, TD 1700, 55kW
Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 633
Registrován: 23 črc 2011, 16:18
Bydliště: Mikulov -Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vnitrni osvetleni Astra F

Příspěvek od ernst »

na vybíjení baterky by to vliv mít nemělo pokud to není pořád ukostřené.. to se dá změřit ohmmetrem když zavřeš dveře a proměříš ten kostřící (šedej) drátek proti karoserii - neměl bys nic naměřit (nekonečný odpor) a nebo proti (+) taky nic
jinak ten šroubek na tom spínači je spojen s kostrou a zároveň ukostřuje dveřní spínač který následně při otevření dveří ukostří drátek na něj připojený :-)
Lampičky jsou na stejnou pojistku a drátky by měly vést přímo z pojistkovky . ta se dá vytáhnout -> zespoda jsou 2 šroubky, ty odděláš a pojistkovka se dá vyklopit (není třeba oddělávat palubku :D )... drátek k lampičkám je samozřejmě ten hned za pojistkou :-) jenže jsou tam na obou vývodech červený .. takže vytáni pojistku a změř do kterýho jde napětí a ten druhej (měly by být 2) je k žárovkám ... ty taky zkus proměřit Ohmmetrem možná to bude jen zaoxidovaný spoj.

baterku máš jakou ? jak starou?
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
sto171
Příspěvky: 38
Registrován: 23 bře 2012, 13:59

Re: Vnitrni osvetleni Astra F

Příspěvek od sto171 »

Super, díky za návod a v neděli se na to vrhnu, takže pak napíšu, jak jsem dopadl:) Kéž by už úspěšně:)

P.S. Baterku mám ..., 70Ah? Nejsem si teď jistý. Mám ji už asi 4 roky, což už je dost, ale vybíjela se už i na začátku. Ale říkám, na to jsem si taky už zvyk. Chtěl jsem ji vyměnit po zimě, zima je fuč, tak ...., nevím, kdy ji vyměním:)
Opel Astra F hatchback 5dv, r.v 1996, TD 1700, 55kW
Uživatelský avatar
m.artty
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 pro 2008, 11:14
Bydliště: Litvínov, občas Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vnitrni osvetleni Astra F

Příspěvek od m.artty »

Nehrál si v tom autě někdo s elektrikou? Nějaké dálkové ovládání, alarm nebo možná i jen výměna autorádia za neoriginální...?
Opel Kadett GSi cabrio ---> Obrázek

Opel Astra 1,7 TD ---> Obrázek
Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 633
Registrován: 23 črc 2011, 16:18
Bydliště: Mikulov -Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vnitrni osvetleni Astra F

Příspěvek od ernst »

za jak dlouho se ti baterka vybije když ji máš plně nabitou? jak říká ma.rtty nějaké dodělávky v elektroinstalaci?

to že je baterie stará 4 roky ještě nemusí nic znamenat.. jsou baterky co vydržej i 8 let a pořád fungují :-)
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
sto171
Příspěvky: 38
Registrován: 23 bře 2012, 13:59

Re: Vnitrni osvetleni Astra F

Příspěvek od sto171 »

Nemám to přesně vysledované, jelikož autem jezdím spíše jen o víkendu. Takže zhruba 2x týdně. I přesto musím nabíjet, nevím jestli co 2 nebo 3 týdny, jelikož jak to stojí tak "dlouho", tak se to prostě nějak pomaličku vybíjí asi:( Ono, ta baterka už nebude v dobrém stavu, díky tomu neustálému nabíjení a vybíjení.
Co se týče té elektroinstalace, tak já jsem do toho nic nedělal, tohle je vlastně můj první zásah. S tím už žiju 4 roky:D
Nicméně, je tam dioda, která bliká (imobilizér). Pak rádio, neoriginální, samozřejmě centrál, ten tam určitě byl (na dálkový ovladač) no a hodiny na palubovce. Zjistil jsem, že tohle vše je myslím na té stejné pojistce, jako vnitřní osvětlení (teda, snad kromě centrál, to teď nevím). Myslíte, že by stálo za to udělat pokus a dát pryč pojistku = nemít aktivní hodiny, radio a kdo ví co ještě všechno (ale centrál by se hodil funkční, tak snad by byl na jiné větvi) a vysledovat, zda-li se baterka bude pořád vybíjet?
Ještě k té frekvenci ježdění, tak možná jako kdyby to auto stálo 2 týdny, tak to neznamená, že už nenastartuji, ale start bude asi hodně náročný, tedy žhavení atd. a dost to baterku vyšťaví:( Jelikož tedy to startuji a žhavím třeba i na víckrát. BTW: Ano, svíčky by se taky hodilo už vyměnit asi:)
Opel Astra F hatchback 5dv, r.v 1996, TD 1700, 55kW
Odpovědět

Zpět na „Astra F“