Neurčitá závada...?
Moderátor: Moderátoři
Re: Neurčitá závada...?
Můžu se zeptat jako blbec, chlapi...? Ten CIM je nějakej **Modul, ale jakej a co to ovládá...?: Děkuju!
W124 E320 R6 Coupé 1994
- Reklama
Re: Neurčitá závada...?
2 Colommbo: A co taklhle vyhledávač Google
Někde jsem četl toto:
Kromě řídící jednotky motoru ECU, má elektrická síť nejnovějších typů aut i druhý funkční blok centrálního charakteru, kterého porucha může auto znefunkčnit. U Oplů je to modul sloupku řízení z produkce fy DELPHI, která pro něj používá název Column Integrated Module CIM.
Je umístěn pod volantem okolo jeho sloupku. Dizajn zařízení zjednodušuje elektrickou síť auta zejména při sloupku řízení (datové sběrnice CAN jsou jen 2-vodičové) a redukcí složitosti sítě zlepšuje její spolehlivost. Sloupek řízení je uvnitř CIM obklopený snímačem polohy volantu. Do CIM jsou integrovány 2 páčky (ovládání blinkrů a stíračů) a také skřínka pro klíč zapalování.
CIM je v podstatě centrum / hub s vlastní inteligencí, kde jsou připojeny 3 datové sběrnice typu CAN – s nízkou, střední a velkou rychlostí, společně s dalšími zařízeními. CIM komunikuje s ECU auta a řídí zobrazovaní informací na palubní desce pod volantem (ikony ...). Monitoruje a řídí mnoho funkčních bloků systému: servo řízení, ESP, airbagy, imobilizér ... a přes tento modul se se zbytkem auta vyměňují informace přichádzející z jeho vlastního snímače úhlu natočení volantu, 2 páček pod volantem a ze spolupracujících funkčních bloků elektrické sítě auta.
Vzhledem k zásadnímu významu CIM v sestavě auta, je potřeba maximálně dbát o jeho bezchybný stav. Z diskusí na webu je možné usoudit, že poruchy CIM trápí dost hodně majitelů aut s tímto zařízením, oprava v servisu je velmi drahá.
Zařízení bohužel dokáže vyvolat a na ikonách zobrazit zavádějící informaci o provozuschopnosti auta, vyhlásí chybu, která ve skutečnosti nenastala. Z vlastní zkušenosti i z info na webu http://www.motor-...09159.html jde například o následující chybu: svítí ikona motoru MIL (Malfunction Indication), ikona ESP a pod otáčkoměrem se zobrazuje symbol volantu signalizující poruchu posilovače řízení, i když posilovač samotný v autě pracuje normálně.
Testér vypíše chyby
U2139 – CAN bus žádná komunikace s CIM
U2108 – CAN bus žádná komunikace s ABS
P0605 – Indikátor chyby kontrolní lampa MI
V tomto stavu, je možné na webu najít následující návrhy na opatření, realizovatelné svojpomocně
- zkontrolovat pojistku CIM
- zkontrolovat napětí v palubní síti (14V)
- zkontrolovat uzemnění sloupku řízení, případně natáhnout nové
- vyčistit kontakty konektoru CIM
- zkontrolovat všechny spoje jdoucí z CIM
S ohledem na zásadní význam modulu CIM v sestavě auta, usiluji se o získání maxima informací o tomto zařízení a jeho integraci do sestavy elektrické sítě auta (schéma el. sítě obsahující CIM ...).Tyto informace se zatím podařilo získat jen v nedostatečném rozsahu. Dokonce ani v knize autora H.R.Etzolda „Opel Vectra C / Signum Jak na to“ nejsou dobré informace o CIM, na str. 140 se opisuje demontáž „otočného kontaktu“ i když na obrázcích je jasně vidět modul CIM z pohledu zezadu.
Prosím teda cestou i tohoto fóra o pomoc v této aktivitě (odkazy na zdroje info) , informace by byly určitě užitečné i pro ostatní majitele Oplů s modulem CIM.
Někde jsem četl toto:
Kromě řídící jednotky motoru ECU, má elektrická síť nejnovějších typů aut i druhý funkční blok centrálního charakteru, kterého porucha může auto znefunkčnit. U Oplů je to modul sloupku řízení z produkce fy DELPHI, která pro něj používá název Column Integrated Module CIM.
Je umístěn pod volantem okolo jeho sloupku. Dizajn zařízení zjednodušuje elektrickou síť auta zejména při sloupku řízení (datové sběrnice CAN jsou jen 2-vodičové) a redukcí složitosti sítě zlepšuje její spolehlivost. Sloupek řízení je uvnitř CIM obklopený snímačem polohy volantu. Do CIM jsou integrovány 2 páčky (ovládání blinkrů a stíračů) a také skřínka pro klíč zapalování.
CIM je v podstatě centrum / hub s vlastní inteligencí, kde jsou připojeny 3 datové sběrnice typu CAN – s nízkou, střední a velkou rychlostí, společně s dalšími zařízeními. CIM komunikuje s ECU auta a řídí zobrazovaní informací na palubní desce pod volantem (ikony ...). Monitoruje a řídí mnoho funkčních bloků systému: servo řízení, ESP, airbagy, imobilizér ... a přes tento modul se se zbytkem auta vyměňují informace přichádzející z jeho vlastního snímače úhlu natočení volantu, 2 páček pod volantem a ze spolupracujících funkčních bloků elektrické sítě auta.
Vzhledem k zásadnímu významu CIM v sestavě auta, je potřeba maximálně dbát o jeho bezchybný stav. Z diskusí na webu je možné usoudit, že poruchy CIM trápí dost hodně majitelů aut s tímto zařízením, oprava v servisu je velmi drahá.
Zařízení bohužel dokáže vyvolat a na ikonách zobrazit zavádějící informaci o provozuschopnosti auta, vyhlásí chybu, která ve skutečnosti nenastala. Z vlastní zkušenosti i z info na webu http://www.motor-...09159.html jde například o následující chybu: svítí ikona motoru MIL (Malfunction Indication), ikona ESP a pod otáčkoměrem se zobrazuje symbol volantu signalizující poruchu posilovače řízení, i když posilovač samotný v autě pracuje normálně.
Testér vypíše chyby
U2139 – CAN bus žádná komunikace s CIM
U2108 – CAN bus žádná komunikace s ABS
P0605 – Indikátor chyby kontrolní lampa MI
V tomto stavu, je možné na webu najít následující návrhy na opatření, realizovatelné svojpomocně
- zkontrolovat pojistku CIM
- zkontrolovat napětí v palubní síti (14V)
- zkontrolovat uzemnění sloupku řízení, případně natáhnout nové
- vyčistit kontakty konektoru CIM
- zkontrolovat všechny spoje jdoucí z CIM
S ohledem na zásadní význam modulu CIM v sestavě auta, usiluji se o získání maxima informací o tomto zařízení a jeho integraci do sestavy elektrické sítě auta (schéma el. sítě obsahující CIM ...).Tyto informace se zatím podařilo získat jen v nedostatečném rozsahu. Dokonce ani v knize autora H.R.Etzolda „Opel Vectra C / Signum Jak na to“ nejsou dobré informace o CIM, na str. 140 se opisuje demontáž „otočného kontaktu“ i když na obrázcích je jasně vidět modul CIM z pohledu zezadu.
Prosím teda cestou i tohoto fóra o pomoc v této aktivitě (odkazy na zdroje info) , informace by byly určitě užitečné i pro ostatní majitele Oplů s modulem CIM.
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Re: Neurčitá závada...?
Teda to je fakt hnus, Velebnosti, zaplaťpánbu, že nic takovýho v autě nemám... Bo přesně platí - co v autě není, nemůže se po*rat... A moc děkuju za vyčerpávající info, martulíku!
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Neurčitá závada...?
Zvykejte si lidi,pokud nechcete jezdit ve veteránechColommbo píše:Teda to je fakt hnus, Velebnosti, zaplaťpánbu, že nic takovýho v autě nemám... Bo přesně platí - co v autě není, nemůže se po*rat... A moc děkuju za vyčerpávající info, martulíku!
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Neurčitá závada...?
Zkus kontaktovat tohohle člověka,možná by moh pomoct: http://moje.auto.cz/kocour-easy/opel-vectra.htmlmartulik píše: Prosím teda cestou i tohoto fóra o pomoc v této aktivitě (odkazy na zdroje info) , informace by byly určitě užitečné i pro ostatní majitele Oplů s modulem CIM.
Ten měl CIM rozkuchanej.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Neurčitá závada...?
Mám dotaz na všechny,co mají BI-XENON AFL.
Jak často vám probíhá nivelace světel,při každém zapnutí světel,nebo jen občas?
Mám totiž poci,že u mě probíhala nivelace světel v poslední době jen velmi zřídka.
Mám za to,že i toto hlídá CIM. Nebo se pletu?
Jak často vám probíhá nivelace světel,při každém zapnutí světel,nebo jen občas?
Mám totiž poci,že u mě probíhala nivelace světel v poslední době jen velmi zřídka.
Mám za to,že i toto hlídá CIM. Nebo se pletu?
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Re: Neurčitá závada...?
Nivelace probíhá při každým nastartování,pak už ne.Bez ohledu na zapínání nebo vypínání světel.
CIM by měl světla přímo řídit podle natočení sloupku volantu.
CIM by měl světla přímo řídit podle natočení sloupku volantu.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Neurčitá závada...?
Tak že by byla závad opravdu v CIM-ku?
Mě nivelace poslední dobou vůbec neprobíhala.
Jen když se vyskytla ta chyba,to se světla nivelují,ale bez rozsvícení světel.
Pokud se závada nevyskytne a normázlně nastartuji,po zapnutí světel nivelace neproběhne.
Mě nivelace poslední dobou vůbec neprobíhala.
Jen když se vyskytla ta chyba,to se světla nivelují,ale bez rozsvícení světel.
Pokud se závada nevyskytne a normázlně nastartuji,po zapnutí světel nivelace neproběhne.
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Re: Neurčitá závada...?
Ne ne,po zapnutí světel nivelace neproběhne.Ta probíhá jen po nastartování motoru auta bez ohledu na to,jestli jsou světla rozsvícený nebo ne a pak už nivelace nikdy neprobíhá.To zase až při příštím startu motoru.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Neurčitá závada...?
Ahoj,lubaan píše:Ne ne,po zapnutí světel nivelace neproběhne.Ta probíhá jen po nastartování motoru auta bez ohledu na to,jestli jsou světla rozsvícený nebo ne a pak už nivelace nikdy neprobíhá.To zase až při příštím startu motoru.
zaměřil jsem se na tu nivelaci světel. Nikdy jsem to pořádně nezkoumal a v rámci hledání mé závady, jsem se zaměřil i na ty světla a CIM. Všechno funguje jak má, přesně jak popisuješ.
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače