GO kastle, ano či ne?
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 25 bře 2011, 19:13
Re: GO kastle, ano či ne?
Otázka je, co se na tom autě po měsící všechno projeví... Jestli se takový levný auto brát vyplatí?
- Reklama
Re: GO kastle, ano či ne?
Jen tak mimochodem, majsterkoo - to, že má někdo třicet roků praxe ve sváření, ještě vůbec, ale vůbec neznamená, při vší úctě, že dokáže, je schopen, kvalitně opravit, vyvařit kastli auta, na to musí mít člověk jóóó zkušenosti... Mám tu čest a štěstí mít jednoho takovýho kamaráda, kterej to občas dělá už asi dvacet let a semtam mu u toho dokonce asistuju a fakt jen zírám, jak to jde, když to člověk umí... A pokud to má opravdu za něco stát a vypadat a vydržet, tak ten opravář musí být tvůj opravdu dobrej známej či kamoš, aby ti udělal cenu, jinak je taková práce hodně drahá a podle toho, co jsem sám viděl, se tomu ani nedivím, bo to opravdu místy hraničí s uměním...
W124 E320 R6 Coupé 1994
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 25 bře 2011, 19:13
Re: GO kastle, ano či ne?
Dneska mě táhli dom, odešla spojka (zabírá i po sešlápnutí a táhlo je nadoraz...), takže to asi nechám vyhodit Tímto končím diskuzi a děkuji...
Re: GO kastle, ano či ne?
no... zavařit se dá všecko, nejjistější je samozřejmě všecko rezavé odstranit, a nahradit to novým plechem (ne jen přeplátovat), když vaříš plechy přes sebe (někdy to ani jinak nejde) tak je dobré hned po svařování zalít sváry barvou, ted z hlavy si nevzpomenu jméno barvy, ale ta se po zahřátí rozteče a zateče i do vařených míst, samozřejmě pak voskování a další antikorozní úpravy
pokud opravované místa (a nejen ta) ošetřuješ před zimou i po zimě , tak ano, může to vydržet klidně i 20 let, pokud se o to opravdu staráš
to co vidíš rezavé, většinou není rezavé jak se zdá, ale ve skutečnosti je to daleko horší hlavně v případě kdy je poblíž více plechů (prahy)
třeba toto vypadalo že je jen menší díra v zadní kapse blatníku.. a takto to nakonec vypadalo
a pak takto těsně po navaření lemu.. pak se ještě pokračovalo zevnitř kufru..
je to jen na tobě, jak se rozhodneš, a jak drahého klempíře seženeš...
pokud ti do auta teče, a máš střešní okno, tak máš téměř jistě ucpané hadičky na odvod přebytečné vody, pokud střešní nemáš, tak to bude nejspíš přohlilý lem čelního okna pod gumou.
prahy se dají řešit celkem jednoduše, pokud má klempíř ohýbačku, podlaha není náročná na opravu ale musí se hlídat koberce aby nechytly
to na fotkách bylo právě víkem nádrže, hrdlo se dá koupit jako díl, lem samozřejmě taky.
nejčastěji na těch 8v motorech teče víko hlavy válců, je to tím, že je tam jen obyčejné korkové těsnění, já jsem to vyřešil drobnou úpravou víka, a to tak že jsem dal těsnění uplně pryč, a pilníkem jsem zabrousil ty výstupky proti přetažení,
víko jsem dal jen na silikon a zatím ani kapka.
možná je ten text trochu nesmyslně poházenej ale píšu to asi tak na 10x už se mi to nehce upravovat
pokud opravované místa (a nejen ta) ošetřuješ před zimou i po zimě , tak ano, může to vydržet klidně i 20 let, pokud se o to opravdu staráš
to co vidíš rezavé, většinou není rezavé jak se zdá, ale ve skutečnosti je to daleko horší hlavně v případě kdy je poblíž více plechů (prahy)
třeba toto vypadalo že je jen menší díra v zadní kapse blatníku.. a takto to nakonec vypadalo
a pak takto těsně po navaření lemu.. pak se ještě pokračovalo zevnitř kufru..
je to jen na tobě, jak se rozhodneš, a jak drahého klempíře seženeš...
pokud ti do auta teče, a máš střešní okno, tak máš téměř jistě ucpané hadičky na odvod přebytečné vody, pokud střešní nemáš, tak to bude nejspíš přohlilý lem čelního okna pod gumou.
prahy se dají řešit celkem jednoduše, pokud má klempíř ohýbačku, podlaha není náročná na opravu ale musí se hlídat koberce aby nechytly
to na fotkách bylo právě víkem nádrže, hrdlo se dá koupit jako díl, lem samozřejmě taky.
nejčastěji na těch 8v motorech teče víko hlavy válců, je to tím, že je tam jen obyčejné korkové těsnění, já jsem to vyřešil drobnou úpravou víka, a to tak že jsem dal těsnění uplně pryč, a pilníkem jsem zabrousil ty výstupky proti přetažení,
víko jsem dal jen na silikon a zatím ani kapka.
možná je ten text trochu nesmyslně poházenej ale píšu to asi tak na 10x už se mi to nehce upravovat
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Re: GO kastle, ano či ne?
počkat, proč jsi si smazal poslední příspěvek?D
Kód: Vybrat vše
Dovolím si ještě na chvilku otevřít debatu (doufám, že se k ní přidáte) .
Auto ještě není zvrakované a stojí chudák, na dešti i větru před domem. Jelikož jej každý den vidím, tak mám stále větší pocit, že si to auto ještě vrakoviště nezaslouží. Je mi ho líto, tolik se nasloužilo, bez dobíjení dovezlo a já ho prostě nezradím .
Trošku jsem pitval a zjistil - je menší díra v podlaze u spolujezdce, to by snad nebyl problém vyvařit tak, aby to nerezavělo... Dál jsem přišel na to, že do auta teče, jsou dost nasáklé molitany, nebo co to je (je to pod koberečkama, koberečky jsou suché). Díky tomu je podlaha u řidiče taková jakoby navlhlá, chce to ale nafotit... Není rezavá, ale už se asi chystá . Část od předních sedadel až do kufru je jako nová, když jsem oddělat koberečky, tak jsem žasl, jak se podlaha blíská . No a pak ty prahy a víko nádrže (ovšem prah u spolujezdce nevypadá tak zle, jak jsem si myslel, není vůbec prorezlý, u řidice je bohužel už i díra).
Není tady někdo, kdo má vlastní zkušenost s rzí po vyvařování? Když bych to nechal vyvařovat, tak i včetně antikorozní ochrany, kterou bych občas aplikoval i já. Když se dívám na vyvařovaný auta, tak některé po 2 letech opět na odpis, jiné jsou i po 4 rokách pořád jako nové...
A je mi i dost líto motoru. Na to, že je to 55kW, tak je to opravdu tahač. Nevím, jestli má chipnutou ŘJ, nebo je dobře zajetý, ale stojí za to. 140 je na tacháču za chvilku a ještě by klidně šel... Samozdřejmě papá olej a teče kama se jen dá, ale i to by se dalo opravit.
Jinak prahy a podlahu bych nechal vyvařit příští léto, zbytek bych dodělával postupně...
Myslíte si, že se to oplatí? Já si myslím, že za 15k by se z toho dalo udělat hezký auto, který by mě ještě povozilo . Hlavně ta spotřeba 6l ikdyž se občas dupne na plyn je úžasná.
Nejsem si jist, zda do té opravy jít, protože některé zdejší příspěvky mi dělají starosti. Já tomu moc nerozumím, ale když se bude navařovat na zdravý plech (kterého se tam dá najít) a udělá se nástřik, tak to snad musí vydržet i 8 let? Vyvařit prahy by se dali třeba znova za 4 roky, ale ta podlaha by už mohla vydržet do konce ježdění autem, ne? Ta krize. Buď dám 15-20k za opravu, nebo koupím za ty prachy něco jiného a za 2 roky to bude stejně rezavé... S tím autem bych chtěl jezdit ještě minimálně 4-5 let, pokud by bylo v hezkém stavu, tak třeba i 6 let (pak už to asi stejně nepustí ani na cesty , protože prý ekologie ).
Pokud sem zavadí někdo, kdo měl taky prorezlý prah, díru v podlaze, prohnilý plech okolo víčka od nádrže a dával to do kupy, tak se ozvěte, není nad takovéhle příspěvky z praxe .
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 25 bře 2011, 19:13
Re: GO kastle, ano či ne?
No, mám tady pro Vás pár fotek. Když jsem to psal, tak jsem byl odhodlán jít do auta a jak jsem psal, tak jít na opravu. Jenže jsem objevil opravu bourané strany a prohnilou část podlahy. Vše mě přešlo. Jenže jak se tak dívám a přemýšlím, chodím kolem toho auta (zatím si ho nikdo neodvezl ), tak vždy mám pocit, že takové auto už nikdy nekoupím. I přes to v jakém je stavu je prostě hezčí, než ty ostatní .
Mám tady pár fotek. Potřebuji, aby jste mi řekli Váš názor. Já s vyvařováním nemám zkušenost. Dá se vyvařovat i normální svářečkou, kde se používají elektrody? Taková ta domácí svářečka, nevím jak se jmenuje, ale dost věcí bych s ní mohl vyvařit - ty věci, které by nebylo potřeba nějak brousit, třeba tu podlahu. Antikorozní nátěr určitě. Přes zimu párkrát myčka, před zimou vystříkat dutiny, po zimě kompletně prolít "všechno" vodou... Chtěl bych, aby když se do toho pustím, tak to auto opravdu nerezavělo. Výměnu prahů domluvit třeba s někým s nějakého fóra, nebo i toho svářeče s podmínkou, že bych u toho chtěl být. Nejspíš bych zhodil palubku (kterou bych snad dal i do hromady) a udělal co je třeba... Řekněmě, že bych to dělal 8 měsíců a vrazil bych do toho kolem 25 000Kč.
Co myslíte? Já jsem typ, který by do toho šel, dost věcí bych si udělal, baví mě to... Ovšem otázka je, zda na podlahu atd... bude stačit ta obyčejná svářečka (sváry bych asi zatřel nějakým sajrajtem na sváry a pak to přetřel gumoasvatlem, nebo něčím takovým...). Fotky máte zde: https://docs.google.com/folder/d/0B4TVU ... 5qQWc/edit. Největší problém je, že jakmile do toho začnu lít prachy, už nebude cesty zpět... Ty sváry když se dobře zadělají by neměli rezavět, že?
Jinak díky za rychlou reakci, protože pro auto čekám odvoz a kdyby náhodou, rád bych ho zrušil...
A ještě - na to sváření bych mohl používat nějaké kvalitnější (jestli se dělají třeba i se zinkem) elektrody a ten lem okna... to bude asi ten důvod, je problém ho vyvařit? Samozdřejmě bych raději volil způsob - fričkou vyřezat plech a nový přivařit ke zdravému okolnímu...
// Ještě mě napadá, že bych mohl vybrousit co je potřeba vyvařit a ke svářečovi přijet jen na to, aby tam navařil plech s tím, že si to doma už ošetřím... (Teda vyjma prahů, ty by musel vymazat ještě před navařením...) Mohlo by to být levnější a já bych věděl, že to nebude odfláklé a bylo by to vařené kvalitní svářečkou s kvalitním spojem
Mám tady pár fotek. Potřebuji, aby jste mi řekli Váš názor. Já s vyvařováním nemám zkušenost. Dá se vyvařovat i normální svářečkou, kde se používají elektrody? Taková ta domácí svářečka, nevím jak se jmenuje, ale dost věcí bych s ní mohl vyvařit - ty věci, které by nebylo potřeba nějak brousit, třeba tu podlahu. Antikorozní nátěr určitě. Přes zimu párkrát myčka, před zimou vystříkat dutiny, po zimě kompletně prolít "všechno" vodou... Chtěl bych, aby když se do toho pustím, tak to auto opravdu nerezavělo. Výměnu prahů domluvit třeba s někým s nějakého fóra, nebo i toho svářeče s podmínkou, že bych u toho chtěl být. Nejspíš bych zhodil palubku (kterou bych snad dal i do hromady) a udělal co je třeba... Řekněmě, že bych to dělal 8 měsíců a vrazil bych do toho kolem 25 000Kč.
Co myslíte? Já jsem typ, který by do toho šel, dost věcí bych si udělal, baví mě to... Ovšem otázka je, zda na podlahu atd... bude stačit ta obyčejná svářečka (sváry bych asi zatřel nějakým sajrajtem na sváry a pak to přetřel gumoasvatlem, nebo něčím takovým...). Fotky máte zde: https://docs.google.com/folder/d/0B4TVU ... 5qQWc/edit. Největší problém je, že jakmile do toho začnu lít prachy, už nebude cesty zpět... Ty sváry když se dobře zadělají by neměli rezavět, že?
Jinak díky za rychlou reakci, protože pro auto čekám odvoz a kdyby náhodou, rád bych ho zrušil...
A ještě - na to sváření bych mohl používat nějaké kvalitnější (jestli se dělají třeba i se zinkem) elektrody a ten lem okna... to bude asi ten důvod, je problém ho vyvařit? Samozdřejmě bych raději volil způsob - fričkou vyřezat plech a nový přivařit ke zdravému okolnímu...
// Ještě mě napadá, že bych mohl vybrousit co je potřeba vyvařit a ke svářečovi přijet jen na to, aby tam navařil plech s tím, že si to doma už ošetřím... (Teda vyjma prahů, ty by musel vymazat ještě před navařením...) Mohlo by to být levnější a já bych věděl, že to nebude odfláklé a bylo by to vařené kvalitní svářečkou s kvalitním spojem
Re: GO kastle, ano či ne?
Svařuje se COčkem elektrodama to moc nepujde a plynem ti zase plech hodně změkne....
ale v tvém případě bych zainvestoval tech 25 000 do jiné astry
za ty peníze možná seženeš i GSIčko a z té tvojí můžeš použít díly
ale v tvém případě bych zainvestoval tech 25 000 do jiné astry
za ty peníze možná seženeš i GSIčko a z té tvojí můžeš použít díly
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 25 bře 2011, 19:13
Re: GO kastle, ano či ne?
Tak už padlo rozhodnutí. Letos se to pokusím ještě nějak uhrát na technickou a příští rok v létě půjde na GOčko. Odstraním rezavý plech a nechám si tam navařit druhý. Udělám nějaký hrátky s interiérem, možná to hodím do nového laku. Každopádně z toho musí za 25 000 být krásný autíčko. Motor to má sice jenom 55kW, ale táhne perfektně, je opravdu živý. Díval jsem si na tu lištu pod oknem, kudy by mohlo téct a ta je zcela zdravá. Nemůže to téct kolem ventilátoru topení? Je tam uprostřed asi ucpaná odtoková díra a je to kolem celého krytu na ten ventilátor vlhké (a plné listí)...
Kupovat druhou asi nebudu, 1) si rád pohraji s tou současnou, 2) tak krásná Astra se už koupit nedá, jako je ta moje , 3) když koupím druhou, tak bych jedině opět X16SZR (C16NZ)... a ikdyž bude auto vypadat překrásně, tak nemám jistotu, zda není někde rezavé (ba prohnilé) a zda není vyvařované jen tak narychlo, jako byl bývalý Favorit, který se kupoval s tím, jak není po generálce a za 4 roky byl KO... (Krom toho se už po měsíci zjistilo, jak mu začínají kvést dveře atd..., tam kde se při nákupu těžko člověk bude dívat, tam byl zhnilej)
Jinak auto je shnilé tak, jak je to nafoceno (doufám, že to půjde vyvařit) + ještě kousek pod spolujezdcem - tam to půjde vyvařit určitě, není to nic velkýho. Pak udělat prah (vnitřek vypadá zdravě - je natřený nečím černým a není to vůbec rezavé...) a možná pár drobností. Jinak se zatím nepřišlo na jinou krpu na karoserii. Teda ano, vyměnit okolí nádrže...
Za 15 000 by to mohlo být vyvařené a ošetřené, za 25 000 by to mohla být naleštěná kráska, která se určitě objeví někdy na srazu. Doufám, že se vše povede a autíčko bude sloužit. Sloužit do doby, než si koupím druhé a po celou dobu se na něm neprojeví rezavá podlaha, nebo prohnilý prah (ale i těch mini rezavých míst bych se rád zbavil)
Kupovat druhou asi nebudu, 1) si rád pohraji s tou současnou, 2) tak krásná Astra se už koupit nedá, jako je ta moje , 3) když koupím druhou, tak bych jedině opět X16SZR (C16NZ)... a ikdyž bude auto vypadat překrásně, tak nemám jistotu, zda není někde rezavé (ba prohnilé) a zda není vyvařované jen tak narychlo, jako byl bývalý Favorit, který se kupoval s tím, jak není po generálce a za 4 roky byl KO... (Krom toho se už po měsíci zjistilo, jak mu začínají kvést dveře atd..., tam kde se při nákupu těžko člověk bude dívat, tam byl zhnilej)
Jinak auto je shnilé tak, jak je to nafoceno (doufám, že to půjde vyvařit) + ještě kousek pod spolujezdcem - tam to půjde vyvařit určitě, není to nic velkýho. Pak udělat prah (vnitřek vypadá zdravě - je natřený nečím černým a není to vůbec rezavé...) a možná pár drobností. Jinak se zatím nepřišlo na jinou krpu na karoserii. Teda ano, vyměnit okolí nádrže...
Za 15 000 by to mohlo být vyvařené a ošetřené, za 25 000 by to mohla být naleštěná kráska, která se určitě objeví někdy na srazu. Doufám, že se vše povede a autíčko bude sloužit. Sloužit do doby, než si koupím druhé a po celou dobu se na něm neprojeví rezavá podlaha, nebo prohnilý prah (ale i těch mini rezavých míst bych se rád zbavil)