Pojezdí a pak nějakou dobu nestartuje
Moderátor: Moderátoři
Pojezdí a pak nějakou dobu nestartuje
Ahoj, dneska se mi stal celkem problém s VC 2,2 GTS, ročník 2003. Odjela asi 40 km bez problému, ale když jsem přijížděla k baráku, rozsvítily se mi kontrolky ABS, ESP a Airbag, které vzápětí zhasly a během cesty asi 300m se rozsvítily ještě asi 3x. Při parkování mi ale rožly úplně, na panelu se mi ukázalo upozornění na poruchu automatického nastavení sklonu světel, ztuhl volant i brzdy, ale motor běžel. Doparkovala jsem a palubní počítač začal ztrácet jas. Zhasla jsem motor a chtěla jsem znovu nastartovat a jenom cvakala, jako by měla baterku vyšťávenou ani světla se nerozsvítily. Když jsem chtěla zamknout centrálem auto, nastal další problém. Auto nejde zamknout, zamkne se, ale do vteřinky se zase odemkne, klíčem se mi ho ale zavřít podařilo a centrálem zase odemknout, ale už se nezamkne. Jedině klíčem. Asi po hodince jsem se šla na auto podívat i s klíčem na baterku. Odemklo se a i nastartoval úplně bez problému. Trošku jsem se s ní projela, ale při parkování se zase rozsvítíly kontrolky ABS, ESP, Airbag + ta porucha automatického nastavení sklonu světel. Stála jsem na místě, motor běžel a jelikož už byla tma, měla jsem zapnuté i osvětlení interiéru. Otočila jsem volantem asi o 30 stupňů doprava a v té pozici mi osvětlení zhaslo a hned se zase rožlo tak samo i doleva. Vypnula jsem motor, a už jsem opět nenastartovala i nezamkla na centrálu. Jenom klíčem. Za asi hodinku a půl, jsem ho šla nastartovat znovu a nastartoval, volantem jsem kroutila na všechny strany a nic. Netuším co by to mohlo být, ale baterka to asi nebude. Nejlepší by bylo jí napíchnout na počítač, ale ten bude k dispozici až příští týden. Nemáte s tím někdo nějakou zkušenost, ať vím na co se mám připravit? Děkuju moc za nějaké informace
Vectra C 2,2 16V GTS 147HP, r.v. 2003
- Reklama
Re: Pojezdí a pak nějakou dobu nestartuje
řekl bych, že odchází alternátor, ale je divný, že to ještě jde nastartovat. Ty kontrolky a tuhnutí volantu by tomu odpovídaly. Měl sem to samé před týdnem. V pátek večer jsem přijel s autem - cestou nesvítilo nic, akorát se mi vypínalo vyhřívání zrcátek a zadního okna. V pondělí ráno, sem sednul do auta a už sem nenastartoval. Zkusil sem to přes kabely, to chytlo, ale jen sem se rozjel rozsvítilo se abs, esp a volant byl tuhej. Na baterce to ukazovalo 10,5 V. Zkus změřit napětí na baterce kolik to dává, když to funguje a pak když to zase začne blbnout. Je možný že to dělá v určitý poloze
Vectra 1.9 CDTi 2005 / CD 30 MP3 / bi-xenon / 17" Irmscher Spectra Sport Line / Irmscher křídlo a maska
Re: Pojezdí a pak nějakou dobu nestartuje
Děkuju za typ....a asi to bude ten alternátor, dneska ráno jsem tam dala jinou baterku, sice slabší 50 a do práce jsem odjela, ale při cestě z práce, mi přestaly jet ofuky a ztrácel se palubní počítač. Dojela jsem domů, vypla jsem jí, chvíli nechala a zase jsem nenastartovala. Vypadá to, že nedobíjí. Sice měla baterka co dělat aby utáhla veškerou elektriku v autě (mlhovky přední zadní, světla, palubka, posilovače, rádio atd.) navíc když je slabší než ta původní, ale chová se stejně jak včera kromě těch kontrolek. Tak jak říkate, bylo by potřeba zjistit jaké je napětí, jestli dobíjí, takže jdu shánět někoho, kdo má měřič.
Vectra C 2,2 16V GTS 147HP, r.v. 2003
Re: Pojezdí a pak nějakou dobu nestartuje
Kazdopadne nenechat baterku vymlacenou moc dlouho, nebo ji muzes rovnou vyhodit.
Pokud napeti klesne pod 10V, zacne baterie sulfatizovat a pak uz ji ani nenabijes...
Pripadne ji dokazi ozivit nektere moderni nabijecky, nebo odborny servis..
navod pro pouzivani baterie napr:
http://www.slideshare.net/juralciko/nav ... ovaagmagel
Pokud napeti klesne pod 10V, zacne baterie sulfatizovat a pak uz ji ani nenabijes...
Pripadne ji dokazi ozivit nektere moderni nabijecky, nebo odborny servis..
navod pro pouzivani baterie napr:
http://www.slideshare.net/juralciko/nav ... ovaagmagel
VECTRA C CARAVAN r.v. 2006, Z19DTH 110kw, CD70navi
Re: Pojezdí a pak nějakou dobu nestartuje
Zdravím, jsem zase zpět a byl to opravdu alternátor. Výměna + díl 3000,- a sehnat alternator za ty penize byl kunšt. Ale autko zase jezdí a za ten rok a půl co jí mám to byla největší investice.
Vectra C 2,2 16V GTS 147HP, r.v. 2003
Re: Pojezdí a pak nějakou dobu nestartuje
Tak to je dobrá zpráva tobě měnili celej alternátor ? Mě jen vyměnily diodový můstek po celym alternátoru sem ani nekoukal
Vectra 1.9 CDTi 2005 / CD 30 MP3 / bi-xenon / 17" Irmscher Spectra Sport Line / Irmscher křídlo a maska
Re: Pojezdí a pak nějakou dobu nestartuje
Doufala jsem, že to bude jenom regulator, že ty uhlíky nebo co to tam je, jsou už opotřebené ale známy v Polsku, u kterého jsem ji měla, tvrdí že byl na výměnu celý vnitřek kromě té řemenice. Tak jsme to zháněli po celém Polsku ale podařilo se a stálo to jenom 350zl. Byla jsem ráda, protože když jsem jen tak okem hodila po auto kelly tak mě málem trefil šlak. Na tolik kolik jsem zaplatila by vyšel jenom ten regulátor. Takže by se dalo říct, že celý alternátor.
Vectra C 2,2 16V GTS 147HP, r.v. 2003
Re: Pojezdí a pak nějakou dobu nestartuje
Tak jenom aby to od těch POLÁKŮ vydrželo.
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Re: Pojezdí a pak nějakou dobu nestartuje
je jedno kde to bylo opravené, jestli v Německu, Rusku nebo na Ukrajině, důležité je od jakého výrobce ten díl je ne? a sice to není alternátor od Bosche ale od Lucase, ALE hlavní je že je . Navíc do ni nejde napasovat jen tak nějaký. Museli jsme hledat podle čísla, které je na tom původním alternátoru, protože prý kdyby tam byl jiný, tak by ho počítač ,,odmítl,,
Jediné co z Polska nebrat je nábytek, ale co se aut týká není problém a je to tam 5x levnější i když používají značkové díly. Třeba za brzdové destičky zadní jsem dala 300,- a za práci si vzal možná 100,- ? Mamku stála spojková sada do 306 od Valeo 2600+- a u nás by těch 4500 zaplatila. Takže u aut se to opravdu vyplatí pokud to má člověk kousek a trochu polsky rozumí.
Jediné co z Polska nebrat je nábytek, ale co se aut týká není problém a je to tam 5x levnější i když používají značkové díly. Třeba za brzdové destičky zadní jsem dala 300,- a za práci si vzal možná 100,- ? Mamku stála spojková sada do 306 od Valeo 2600+- a u nás by těch 4500 zaplatila. Takže u aut se to opravdu vyplatí pokud to má člověk kousek a trochu polsky rozumí.
Vectra C 2,2 16V GTS 147HP, r.v. 2003
Re: Pojezdí a pak nějakou dobu nestartuje
Ahoj. Tak se přidávám do klubu... svítila mi kontrolka baterie, po nějaké době se vyplo topení, pak se rozežhly všemožný kontrolky, pak ztuhl volant, po další době se vypla palubka (vše zhaslo a všechny ručičky zůstaly stát na aktuálním místě), pak už nešli ani blinkry, a začal se zapínat a vypínat hlavní displej, či spíše celej palubák, protože zhasnul, po nějaké době se objevilo logo opel a zase zhasnul.... tak jsem se dokodrcal na parkoviště před práci kde i skoro motor zněl jak když jede na méně válců a snad ani nějakou dobu nereagoval na vyndání klíčků a zhasnul až po chvíli se strašným klepáním jak kdyby docházela nafta..... auto pak nešlo ani zamknout dálkáčem...
Tak jsem si druhý den přivezl nabíječku a baterii co měla 10,5 voltu jsem nabíjel a dnes jsem to risknul domů... už jsem vypln všechno co žere elektriku rovnou
Je zajímavé, že posilovače brzd jeli a kurna štěstí, že jsem dojel do práce - na dálnici by se mi nelíbilo stát.... a možnosti: byl prý volnější klínový řemen, tak jsem si říkal, že prdnul, ale neprdnul.... tak že prokluzuje, ale točí se snad vše co je očima vidět, takže neprokluzuje. Mechanik říkal, že když mi nešel posilovač řízení, tak to nemusí být altík, ale asi musí..
Tak co, mám se smířit s tím, že budu schánět nějakej za 10 či může být chyba ještě někde jinde? Dá se nějak snadno (na ulici před barákem) vyndat? V sobotu jedu k mechanikovi (je to specialista na BMW a dobře umí i VW, ale tento opel je pro něj možná novinka.... ale holt jiného nemám, je šikovný a ochotný...)
Kdybych ho vyndal, tak bych ho třeba mohl nějak dát dohromady... dyť je to jenom elektromotor a všechno ze dá vyměnit v GM a nemusí se kupovat celý díl někde v obchodě. Plýs help
Tak jsem si druhý den přivezl nabíječku a baterii co měla 10,5 voltu jsem nabíjel a dnes jsem to risknul domů... už jsem vypln všechno co žere elektriku rovnou
Je zajímavé, že posilovače brzd jeli a kurna štěstí, že jsem dojel do práce - na dálnici by se mi nelíbilo stát.... a možnosti: byl prý volnější klínový řemen, tak jsem si říkal, že prdnul, ale neprdnul.... tak že prokluzuje, ale točí se snad vše co je očima vidět, takže neprokluzuje. Mechanik říkal, že když mi nešel posilovač řízení, tak to nemusí být altík, ale asi musí..
Tak co, mám se smířit s tím, že budu schánět nějakej za 10 či může být chyba ještě někde jinde? Dá se nějak snadno (na ulici před barákem) vyndat? V sobotu jedu k mechanikovi (je to specialista na BMW a dobře umí i VW, ale tento opel je pro něj možná novinka.... ale holt jiného nemám, je šikovný a ochotný...)
Kdybych ho vyndal, tak bych ho třeba mohl nějak dát dohromady... dyť je to jenom elektromotor a všechno ze dá vyměnit v GM a nemusí se kupovat celý díl někde v obchodě. Plýs help
Vectra 1.9 gts 110 KW na 18kách