Elektické zavírání pátých dveří - Opel Vectra C Caravan
Moderátor: Moderátoři
Re: Elektické zavírání pátých dveří - Opel Vectra C Caravan
Ahoj, pokud se rozhodneš pro výměnu potenciometru doporučuji koupit nový. Cena u Opelu je cca 2400,- číslo dílu 93190877 katalogové číslo 12 07 384
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
- Reklama
Re: Elektické zavírání pátých dveří - Opel Vectra C Caravan
Mám r.v.2007 a problémy mám stejné, v zimě žádný problém ale jak stoupne teplota na 20+ tak je musím dovírat ručně.megabeda píše: V roce 2006 došlo k modifikaci potenciometru, který měl tento problém z části eliminovat.
Vectra C Caravan 1.9 CDTI 110kw 2007
Re: Elektické zavírání pátých dveří - Opel Vectra C Caravan
Jsi drak, to se musí nechat. To je velká fajnovost.
Vzhledem k tomu, že se mi to moc líbí a vážně o tom uvažuji, mohu mít několik drobných otázek?
Na kolik to celé vyšlo?
A především kde (a tedy cca za kolik) jsi sehnal potřebné díly (vzpěry, naviják s převodovkou, zámek, držák, instalace)? Našlo by se něco na vrakárně?
Mechanická stránka je mi vcelku jasná. Ale jakým způsobem bylo řešeno otvírání. Táhly se kabely k ovládání u řidiče, nebo jsi jen zapojil instalaci a vyměnil ovládací konzoli na dveřích u řidiče a stačilo?
Poslední dotaz - řešil jsi i ovládání klíčkem? To by mě rovněž zajímalo, potřeboval bych druhý klíč, koupil jsem VeCe pouze s jedním, takže bych jej řešil rovnou s ovládáním 5. dveří.
Díky za reakce. Případně do SZ.
Velmi často tahám plný kufr muzikantského vybavení a zavírání velkým švihem (a ne vždy s úspěchem) je hodně velký problém.
Vzhledem k tomu, že se mi to moc líbí a vážně o tom uvažuji, mohu mít několik drobných otázek?
Na kolik to celé vyšlo?
A především kde (a tedy cca za kolik) jsi sehnal potřebné díly (vzpěry, naviják s převodovkou, zámek, držák, instalace)? Našlo by se něco na vrakárně?
Mechanická stránka je mi vcelku jasná. Ale jakým způsobem bylo řešeno otvírání. Táhly se kabely k ovládání u řidiče, nebo jsi jen zapojil instalaci a vyměnil ovládací konzoli na dveřích u řidiče a stačilo?
Poslední dotaz - řešil jsi i ovládání klíčkem? To by mě rovněž zajímalo, potřeboval bych druhý klíč, koupil jsem VeCe pouze s jedním, takže bych jej řešil rovnou s ovládáním 5. dveří.
Díky za reakce. Případně do SZ.
Velmi často tahám plný kufr muzikantského vybavení a zavírání velkým švihem (a ne vždy s úspěchem) je hodně velký problém.
Vectra C Caravan 1.9 CDTi Z19DTH 2006 Executive
Re: Elektické zavírání pátých dveří - Opel Vectra C Caravan
Ahoj, na vrakáči těžko něco takového seženeš, moc aut tohle nemá.
Co se týká kabeláže mění se 2 svazky - zadní (větev od zadní pojistkové skříně) a druhý svazek v zadních dveřích. Nic složitého, pouze se vycvaknou z pojistkovky a dá se nový, trochu silnější.
Otevírání a zavírání funguje 3 způsoby:
1. klíčkem DO - mám tam 3 tlačítka (zavření otevření a kufr), ten se dá doobědnat za cca 2000,- ti ho podle carpassu udělají u opelu.
2. delsším stiskem tlačítka kufru od řidiče (musí být klíč v zapalování a zatažená ruční brzda)
3. krátkým stiskem tkačítka na zadních dveřích (stejně jako když otvíráš klasické dveře)
Zavírání potom stejným způsobem s tím že nejčastěji použiješ tlačítko na hraně dveří.
Je to bezva věc, jak říkáš, když nesu krabici, batoh, cokoli a mám plné ruce, pouze stisknu ovladač a kufr se otevře, nemusíš nic odkládat na zem apod. Zavírání potom pouze stiskneš tlačítko - a máš čisté ruce......
Co se týká kabeláže mění se 2 svazky - zadní (větev od zadní pojistkové skříně) a druhý svazek v zadních dveřích. Nic složitého, pouze se vycvaknou z pojistkovky a dá se nový, trochu silnější.
Otevírání a zavírání funguje 3 způsoby:
1. klíčkem DO - mám tam 3 tlačítka (zavření otevření a kufr), ten se dá doobědnat za cca 2000,- ti ho podle carpassu udělají u opelu.
2. delsším stiskem tlačítka kufru od řidiče (musí být klíč v zapalování a zatažená ruční brzda)
3. krátkým stiskem tkačítka na zadních dveřích (stejně jako když otvíráš klasické dveře)
Zavírání potom stejným způsobem s tím že nejčastěji použiješ tlačítko na hraně dveří.
Je to bezva věc, jak říkáš, když nesu krabici, batoh, cokoli a mám plné ruce, pouze stisknu ovladač a kufr se otevře, nemusíš nic odkládat na zem apod. Zavírání potom pouze stiskneš tlačítko - a máš čisté ruce......
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Elektické zavírání pátých dveří - Opel Vectra C Caravan
Asi se modifikace moc nepovedla, protože já mám auto z roku 2008...vosel píše:Mám r.v.2007 a problémy mám stejné, v zimě žádný problém ale jak stoupne teplota na 20+ tak je musím dovírat ručně.megabeda píše: V roce 2006 došlo k modifikaci potenciometru, který měl tento problém z části eliminovat.
Re: Elektické zavírání pátých dveří - Opel Vectra C Caravan
Pokud se páté dveře zastavují opakovaně v průběhu zavírání, je to téměř vždy chyba potenciometru. (Neplatí při extrémně vysokých teplotách, nad 30 st., kdy dochází k vysoké rozpínavosti plynu ve vzpěrách). Z konstrukčního hlediska, je zde totiž jeden problém. Páté dveře se musí z důvodu bezpečnosti zastavit v průběhu zavírání, když detekují nějakou překážku. (Jednou mi to přimáčklo dítě - došlo k zastavení, ale i tak je to nepříjemné.) Právě zastavení má na starosti potenciometr, který detekuje vyšší napětí potřebné k zavírání dveří. Dle monitorování této veličiny, může řídící jednotka přerušit zavírání. Jelikož dveře, musí pracovat při extrémech -30 až +30°C. (což je rozdíl 60°C), kdy dochází v plynových vzpěrách k rozdílné rozpínavosti plynu, musí být nastavena určitá tolerance. Přestože byl potenciometr, (jak jsem již psal) v roce 2007 modifikován a je mnohem spolehlivější, stejně dochází k tomuto problému, který časem postihne každého majitele této technologie.
Oprava je triviální a trvá 10 minut. Mechanismus zavírání se povolí a povytáhne ven, aby byly přístupné dva torxy na potenciometru, který se vytáhne, pomocí kancelářské sponkoy se vytáhnou 3 piny z konektoru. Následně se zamontuje nový, přičemž nezáleží na pozici ozubeného kolečka. Správná pozice se nastaví až při kalibraci dveří. (5x zavřít a otevřít ručně)
Oprava je triviální a trvá 10 minut. Mechanismus zavírání se povolí a povytáhne ven, aby byly přístupné dva torxy na potenciometru, který se vytáhne, pomocí kancelářské sponkoy se vytáhnou 3 piny z konektoru. Následně se zamontuje nový, přičemž nezáleží na pozici ozubeného kolečka. Správná pozice se nastaví až při kalibraci dveří. (5x zavřít a otevřít ručně)
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Elektické zavírání pátých dveří - Opel Vectra C Caravan
Díky za vyčerpávající popis. Pravděpodobně mi nezbide nic než ho vyměmi. Ještě jsem se k tomu nedokopal...
Re: Elektické zavírání pátých dveří - Opel Vectra C Caravan
Ahoj, mám problém se zavíráním patych dveří, dveře dojedou k zámku, ale zámek je neuzamkne. Podle servisu opel bude v hájí. Můžeš mi prosím napsat kde jsi ten zámek koupil a kolik stál? Děkuji. Václav
Re: Elektické zavírání pátých dveří - Opel Vectra C Caravan
Zámek je extrémně drahý u Opelu stojí přes 15.000,- Kč (číslo dílu 133181)
Sehnat ho samotný je problém, já ho koupil na eBay jako součást montážní sady.
Sehnat ho samotný je problém, já ho koupil na eBay jako součást montážní sady.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Elektické zavírání pátých dveří - Opel Vectra C Caravan
Tak 5té dveře opět fungují!!!
Rozpis ceny: zjištění závady servis opel ústí - 1050,-Kč;
nákup zámku na vrakáči Praha 2500,-Kč; montáž a naprogramování servis opel ústí 303.-Kč. Celkové náklady 3853,-Kč. Nepočítám naftu, jezdím do Prahy cca 5-6x měsíčně. Lepší jak koupit nový. Servis to počítá 14 500,-Kč a na starší vozy má slevu 20 procent.
Rozpis ceny: zjištění závady servis opel ústí - 1050,-Kč;
nákup zámku na vrakáči Praha 2500,-Kč; montáž a naprogramování servis opel ústí 303.-Kč. Celkové náklady 3853,-Kč. Nepočítám naftu, jezdím do Prahy cca 5-6x měsíčně. Lepší jak koupit nový. Servis to počítá 14 500,-Kč a na starší vozy má slevu 20 procent.