vectrista píše:Berem, vela ludi hned mysli na to ako auto bude dymit.
Uvediem priklad na svojich autach. Mal som vectru bez dpf (tiez Z19DTH) a nedymila ani trochu. Ak si porovnam vypis z emisnej kontroly tak dymivost namerana u auta s DPF je 0.41 a u auta bez DPF je 0.47, inymi slovami pri rovnakom teste z vyfuku nevychadzal ziadny viditelny dym ani z jedneho auta. Pricom auto s DPF bolo naposledy na EK ked malo 23t km, auto bez dpf uz vtedy malo 170t km (8x viac). Rovnaka nafta, rovnaky system udrzby, rovnaky sofer, prevazne dlhe trasy. Toto JTDcko od Fiatu ale povodne nebolo vyvyjane s DPF to az ked sa zacala emisna eko vojna...
Já jen chci říct to,že pokud to nedělá problémy,jako ,že mě nééééé,a regeneraci vůbec nepoznám,tak tam DPF nechám...v případě,
že by to nějak zlobilo,začnu to řešit !!!
Filtr DPF za nic nemůže. Vždy je nějaká závada nebo opotřebení na straně motoru nebo jeho komponent, které se časem budou stejně muset řešit. Filtr jako takový je vlastně věčný, za předpokladu, že okolo vše funguje jak má.
vectrista píše:Berem, vela ludi hned mysli na to ako auto bude dymit.
Uvediem priklad na svojich autach. Mal som vectru bez dpf (tiez Z19DTH) a nedymila ani trochu. Ak si porovnam vypis z emisnej kontroly tak dymivost namerana u auta s DPF je 0.41 a u auta bez DPF je 0.47, inymi slovami pri rovnakom teste z vyfuku nevychadzal ziadny viditelny dym ani z jedneho auta. Pricom auto s DPF bolo naposledy na EK ked malo 23t km, auto bez dpf uz vtedy malo 170t km (8x viac). Rovnaka nafta, rovnaky system udrzby, rovnaky sofer, prevazne dlhe trasy. Toto JTDcko od Fiatu ale povodne nebolo vyvyjane s DPF to az ked sa zacala emisna eko vojna...
To je zajímavé, mám v okolí dvě auta s motorem Z19DTH a vykuchaným filtrem a obě mají zvýšenou kouřivost z výfuku při větší akceleraci. Čím to? Samotní majitelé zvýšenou kouřivost po vykuchání filtru potvrzují.
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015 Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d Možnost načipovat TPMS snímače
Při měření emisí se měří kouřivost a ne množství sazí.
To je zatím v řešení,je na to nový kouřoměr,který umí měřit o dva řády přesněji a rozkladem světla umí spočítat pevné částice.
U nás se zatím o tom vedou jen jednání,ale v SRN,v Rakousích a ve Švýcarech už to naplno běží.
Již několik mojich klientů to v SRN zažilo a po zaplacení pokuty šupem zpět do Čech,ale pozor na odtahovce k hranicím.
Jinak se docela kontroloři klepou na Stanice ME,protože ty mají za povinnost zkontrolovat,zda všechny díly pro emise jsou fyzicky na voze.
Body a\ a b\ v zákoně jsou již od roku 2001 !!!!!!!!!!!Jen na ně tak trochu hází bobek ve SME umístěných u STK,protože gro jejich podnikání je 100 razítek za dopoledne.Ve SME v servisech se to zcela běžně kontroluje,proto tam moc lidí nechce jezdit. 4) Kontrolou technického stavu částí silničního motorového vozidla, motoru a příslušenství ovlivňujícího tvorbu škodlivých emisí ve výfukových plynech se u silničních vozidel se vznětovými motory rozumí
a) kontrola stavu skupin a dílů ovlivňujících emisi výfukových plynů a znečišťování prostředí,
b) kontrola seřízení motoru zahřátého na provozní teplotu, zejména volnoběžných a maximálních otáček;
u motorů s řízeným emisním systémem i kontrola funkce
řídicího systému motoru,
Takže kontrolorům bude stačit jen vzít zákon a kontrolovat dle něj.Loni na podzim u mě byli a opravdu jsem i rozpojoval výfuk a kamerou kontroloval přítomnost katu.
Na přítomnost DPF na voze je spousta fíglů,které DEKRA a T"UV dávno vědí a kontrolory už také školí.Dokonce v SRN jeden z fíglů používá policie na silnici.
To co píše Denny,tak jen vysvětluje,že odstranit něco co tam má své místo je prostě blbost.To proč se filtr ucpává je několikrát popsáno v tomto vláknu.Jestli začnou u nás takto kontrolovat DPF,tak jakýkoliv zásah bude poznán.Osobně si myslím,že takové auto neprojde přes emise a napravení bude stát obnovení funkce DPF a to po jeho vykuchání bude možno pouze zakoupení nového a to je min 20 tis.Spoustu lidí si neuvědomuje,že odstranění DPF není vyřešení problému,ale pouze oddálení nějaké chyby v okruhu motoru.HOW domluvil jsem
Opel Vectra combi 1.9 CDTI,110kw,r.v 2006,verze cosmo
Zdravím, v servisu mi řekli, že mám zanesenej filtr pevných částic a že buď vyndat nebo koupit novej. Nemáte někdo radu, co jiného s tím jde udělat? Díky
jestli to je autorizovaný servis,tak statická regenerace,jestli jsou to nějací garaznici tak vymneni kus za kus,protože to je pro ně nejrychlejší varianta.když uz bude filtr zabetonovany sazemi,tak jediné vyndat a manuálně vypálit,jak na to tak je popsáno v tomto prispevku.a pak hledat příčinu proč se zanasi víc než dokážou poznat čidla.osobně bych se podíval na egr ventil je možná ún funkční pouze s části.
Opel Vectra combi 1.9 CDTI,110kw,r.v 2006,verze cosmo