Cukání řadící páky

Moderátor: Moderátoři

petr4271
Příspěvky: 29
Registrován: 14 lis 2009, 00:17

Cukání řadící páky

Příspěvek od petr4271 »

Dobrý den,
chtěl bych poprosit všechny zkušené o radu co může znamenat drobné cukání řadící páky, jestliže je zařazen určitý rychlostní stupeň a přidám plyn, nebo naopak uberu, v tomto momentě je jasně zřetelné ucuknutí řadící páky. A taktéž je při rychlosti cca 60 - 80 km v hodině slyšet zvuk jakoby někde z ložiska. Není moc intenzivní a v rychlosti nad 90 km/h zmizí, ale pod toutu hranicí jej slyším. Hodně mi to vypadá na vyjeté ložisko převodovky ale potřeboval bych pár dalších návrhu popřípadě rad. Díky Petr
Reklama
 

L.u.k.e
Příspěvky: 15
Registrován: 06 bře 2009, 00:31

Re: Cukání řadící páky

Příspěvek od L.u.k.e »

Ahoj, co mas za motor? a rok?
petr4271
Příspěvky: 29
Registrován: 14 lis 2009, 00:17

Re: Cukání řadící páky

Příspěvek od petr4271 »

Ahoj,
jedna se o 1.9 cdti r.v. 2004 caravan.
L.u.k.e
Příspěvky: 15
Registrován: 06 bře 2009, 00:31

Re: Cukání řadící páky

Příspěvek od L.u.k.e »

takže převodovka F40 ja si to myslel... ;) Jak ti jde razeni za studena mezi 1-2? ja mam 1,9 110kw, mel jsem spatny klapky sani a muzu rict, ze po oprave to mirne skubani paky prestalo. Urcite to s tim souvisi pokud tedy mas 16V. A to huceni je zvlastni, zjisti jestli vubec vychazi z prevodovky. Pak zkusit seridit razeni, nic vic stejne bez demontaze prevodovky udelat nemuzes. Jinak na passatu mi ta radicka skube taky, jen na 3 a 4ku ale neni to neprijemne.... :D
petr4271
Příspěvky: 29
Registrován: 14 lis 2009, 00:17

Re: Cukání řadící páky

Příspěvek od petr4271 »

Razeni z 1. na 2 (vzhledem k memu pomalemu razeni) jde jak kdy ale vetsinou dobre, anebo alespon stejne jako 2. na 3. je citit synchrony ale nemusim ji tam vylozene rvat, da se rict ze lehce zapadne. mam verzi 16V 88kw, a to huceni je intenzivnejsi paradoxně kdyz otocim volant doleva, tudiz vetsi vaha na prave predni kolo, tak mozna lozisko u nej. Ty klapky predpokladam ze budou na motoru, jak pak mohou souviset se skubanim s radici pakou ?? Nejedna se totiz o skubani motoru a potazmo radicky, motor jede velice kultivovane, pouze kdyz pridám plyn a je zarazen rychlostní stupen, tzn prejde hnací síla na hrídel v prevodovce a "jakoby" ta hrídel skubne s radickou. To same pri ubrani plynu.
Vidím to na diagnostiku, sám s tim urcite nehnu, jen bych chtel mít alespon ponetí kde hledat a co bude stát oprava. Kazdopadne diky moc.
Uživatelský avatar
megabeda
Příspěvky: 269
Registrován: 28 kvě 2009, 09:58

Re: Cukání řadící páky

Příspěvek od megabeda »

Celý Tvůj dotaz mi připadá děsně zmatečný :? , píšeš že máš 1.9 cdti r.v. 2004 caravan to je v pořádku, ale dál upřesňuješ verzi "16V 88kw", což je hloupost. Motor 1.9CDTI 88KW je jen 8-mi ventil a vířivé klapky sání nemá. Pokud slyšíš hučení při zatáčení na jednu stranu bude to nejspíš ložisko v kole. Jinak k cukání řadící páky nevím co poradit............. :?:
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
L.u.k.e
Příspěvky: 15
Registrován: 06 bře 2009, 00:31

Re: Cukání řadící páky

Příspěvek od L.u.k.e »

U me klapky sani cukaly motorem a potazmo tedy i s radici pakou, ale ty mas 8V, takze timto tento problem muzes vyloucit.
Takze prover vsechny silentbloky zda jsou ok, muzes jeste seridit razeni a vypustit olej z prevodovky a kouknout jak vypada, pak dat novy, do F40 patri 3,2l, opel doporucil i 2,4l. ... :)
petr4271
Příspěvky: 29
Registrován: 14 lis 2009, 00:17

Re: Cukání řadící páky

Příspěvek od petr4271 »

Zdravim,
diky za doporučení, co se týče tech ventilů, v malym i velkym technicaku mam uvedeno verzi motoru s 16V, a vykon 88kw,
tusim ze tyto motory se delaly ve trech verzich, a sice 76kw - 8V, 88kw - 16V a 110kw - 16V
co se týče toho hučení myslím že jde o ložisko na kole, to však budu vědět s určitostí až po diagnostice. Ještě bych měl dotaz. když kompletně vypnu motor a vytáhnu klíč ze zapalování a sedím ještě chvíli tiše v autě, po cca 3 minutách něco v motorové části jakoby zahučí na pár sekund, nevíte co by to mohlo být, je to jako zvuk od servomotorku nebo hydrauliky ? Díky za odpověď.
Jo jinak auto bylo pred tremi tisici km na pravidelce a byl meneny prevodovkovy olej a jeste nejaky filtry takze ten olej menit asi nebudu.
Uživatelský avatar
lubaan
Příspěvky: 255
Registrován: 10 črc 2009, 17:52
Bydliště: okres Klatovy

Re: Cukání řadící páky

Příspěvek od lubaan »

Ahoj.Motory do Vectry byly 74 kw 8V Z19DTL,88 kw 8V Z19DT,110 kw 16V Z19DTH.Myslim,že Z19DTL se k nám vůbec neprodával.16V motor se pozná tak,že má víčko pro dolejvání oleje na pravej straně,pokud se na něj díváš když stojíš před autem.Motor 8V ho má na levej.Co se týká motoru 88 kw 16V,tak ten se opravdu ze začátku vyráběl a měl označení Z19DTJ.Ruku do ohně bych za to nedal,ale tyhle motory se Vecter nedávaly.Dávaly se ze začátku jen do Aster H.Co se týká hučení,pokud se intenzita mění při změně zatížení např.v zatáčce tak to asi bude opravdu ložisko kola.
Cukání řadicí páky nevim,co by mohlo dělat.Snad špatný silentbloky držící motor s převodovkou.Možná špatnej setrvačník.Ale ten mam zas špatnej já,ale řazení jde přesto perfektně.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
L.u.k.e
Příspěvky: 15
Registrován: 06 bře 2009, 00:31

Re: Cukání řadící páky

Příspěvek od L.u.k.e »

Nejlepsi bude, kdyz sundas ten plastovy kryt motoru a kouknes se na motor (plast drzi jen na 4silentblockach a staci za to trosku vzit smerem nahoru od motoru, neni co pokazit a az to budes davat zpet nejdriv ty silentbloky nasad na plast a pak to nacvaknes zpatky) Uvidis kolik tam mas vacek a tahlo ovladani klapek sani...

Jak se projevuje spatny setrvacnik? Jake jsou priznaky.....diky, mam najeto 140000km a cekam to kazdym dnem :D
Odpovědět

Zpět na „VECTRA C – Motory“