Výměna spojky a dvouhmotového setrvačníku na Vectra Z19DTH
Moderátor: Moderátoři
Výměna spojky a dvouhmotového setrvačníku na Vectra Z19DTH
Musim se vám tady pochlubit, jak jsem měnil spojku a setrvák
Už celkem dlouho jsem věděl, že se setrvákem je ámen. Naučil jsem se s tim jezdit tak, že se to dalo celkem přežít, tak jsem to dlouho neřešil. Když už jsem to měl chuť řešit já, tak zase neměl chuť nebo odvahu jeden ze 3 automechaniků v okolí, který tak nějak znam. Proto to nakonec dopadlo tak, že jsem si to musel vyměnit sám. Už delší dobu jsme to řešili s Magabedou, kterýho to brzy čeká taky. Nakoupili jsme společně díly za slušnou cenu a protože mi praskla manžeta na poloose, tak jsem nečekal a pustil se do toho. V domácích podmínkách. Bez zvedáku a všech možných přípravků. Jen s běžným nářadím. Podrobnej návod tu psát nebudu, ten je tady, jen napíšu pár postřehů z demontáže a montáže a dam sem pár fotek z týhle akce.
Dělal jsem to asi 4 dny, občas ve dvou. Ovšem ne jen spojku a setrvák, ale i další jiný věci, jako výměna oleje v motoru, oprava výfuku, výměna manžet na poloosách, výměna čidla diferenčních tlaků DPF, očištění a natření nápravnice, výroba přípravku na předepnutí přítlačáku..... Nikdy jsem nic podobnýho nedělal, tak proto se to tak táhlo.
Auto mělo v době výměny najeto 293 000km. Netušim, jestli byla spojka a setrvák ještě původní. Auto jsem koupil se 129 000km a setrvák už si občas poklepával.
Začal jsem sundáním nárazníku, spodního krytu motoru. Povolil jsem matice na nábojích kol, při tom jsem utrhnul nástavec z goly BGS nebo něco takovýho, no asi nic moc kvalitka . Nástavec z goly Fortum už vydržel . Pak šla ven část výfuku od katalyzátoru k DPF, jenže šrouby na spoji přírub u DPF samozřejmě nešly povolit, tak šel výfuk ven celej. Štefty v přírubě DPF jsem už kdysi odvrtal, tak jsem měl teď trochu míň práce s timhle bazmekem. Při tej příležitosti jsem navařil nový držáky na střední rouru, starý držely už jen silou vůle. Dál šel ven startér- přístup k němu? Kdyby tu byl blicí smajlík, tak jich tu bude jak naseto . Pak jsem zavěsil motor pomocí toho, co jsem doma našel. Potom šla ven nápravnice, to šlo dobře. Vypuštění oleje z převodovky- byl jsem docela překvapenej, jakej pěknej olej v ní byl, čekal jsem pěknej humus. Pak už šla ven převodovka, to šlo celkem taky dobře. Pak už jsem se díval na spojku se setrvákem. Spojka byla v docela dobrým stavu, lamela taky. Zato setrvák byl úplně hotovej. Byl už tak vyřízenej, že byl nějak přetočenej- nešlo s nim pootočit tak, aby se dal strčit torx do šroubů. Mlátil jsem do něj kladivem dost dlouho, než se mi ho povedlo pootočit tak, abych se s torxem do šroubů dostal. Pak už jen sundat gufero na klice a dát nový. Montáž už šla dobře. Problém byl s jednim šroubem u spojkovýho ložiska. Šroub byl moc zalepenej lepidlem a měl hlavu na torx, ale byl hrozně mělkej a samozřejmě se žvejknul. Musel jsem to odvrtat, navařit matku a pak vytočit, hnus . Montáž spojky šla dobře. Celkem blbě se tam v leže dávala převodovka, je těžká jak prase, ale nakonec jsme jí tam dostali. Pak už to šlo všechno docela dobře. Až odvzdušnění spojky byl trošku oříšek, ale nakonec se to povedlo. Kromě vyměněných dílů nic nezbylo .
Dojmy po ujetí 2000km:
V autě už nic neklepe, motor je na volnoběh o moc tišší s o moc menšíma vibracema.
Auto se mnohem líp rozjíždí, ať už z místa nebo při zrychlování za jízdy.
V nízkých otáčkách už nic nedrnčí.
Jízda ve městě je něco úplně jinýho.
Přijde mi, že se snížila spotřeba.
O něco líp jde řadit z vyšších rychlostí na nižší.
Nějaký videa:
http://youtu.be/9IE4GSlFaCE
http://youtu.be/S7NiEPBeJMw
http://youtu.be/HYJnXjFC_aY
Už celkem dlouho jsem věděl, že se setrvákem je ámen. Naučil jsem se s tim jezdit tak, že se to dalo celkem přežít, tak jsem to dlouho neřešil. Když už jsem to měl chuť řešit já, tak zase neměl chuť nebo odvahu jeden ze 3 automechaniků v okolí, který tak nějak znam. Proto to nakonec dopadlo tak, že jsem si to musel vyměnit sám. Už delší dobu jsme to řešili s Magabedou, kterýho to brzy čeká taky. Nakoupili jsme společně díly za slušnou cenu a protože mi praskla manžeta na poloose, tak jsem nečekal a pustil se do toho. V domácích podmínkách. Bez zvedáku a všech možných přípravků. Jen s běžným nářadím. Podrobnej návod tu psát nebudu, ten je tady, jen napíšu pár postřehů z demontáže a montáže a dam sem pár fotek z týhle akce.
Dělal jsem to asi 4 dny, občas ve dvou. Ovšem ne jen spojku a setrvák, ale i další jiný věci, jako výměna oleje v motoru, oprava výfuku, výměna manžet na poloosách, výměna čidla diferenčních tlaků DPF, očištění a natření nápravnice, výroba přípravku na předepnutí přítlačáku..... Nikdy jsem nic podobnýho nedělal, tak proto se to tak táhlo.
Auto mělo v době výměny najeto 293 000km. Netušim, jestli byla spojka a setrvák ještě původní. Auto jsem koupil se 129 000km a setrvák už si občas poklepával.
Začal jsem sundáním nárazníku, spodního krytu motoru. Povolil jsem matice na nábojích kol, při tom jsem utrhnul nástavec z goly BGS nebo něco takovýho, no asi nic moc kvalitka . Nástavec z goly Fortum už vydržel . Pak šla ven část výfuku od katalyzátoru k DPF, jenže šrouby na spoji přírub u DPF samozřejmě nešly povolit, tak šel výfuk ven celej. Štefty v přírubě DPF jsem už kdysi odvrtal, tak jsem měl teď trochu míň práce s timhle bazmekem. Při tej příležitosti jsem navařil nový držáky na střední rouru, starý držely už jen silou vůle. Dál šel ven startér- přístup k němu? Kdyby tu byl blicí smajlík, tak jich tu bude jak naseto . Pak jsem zavěsil motor pomocí toho, co jsem doma našel. Potom šla ven nápravnice, to šlo dobře. Vypuštění oleje z převodovky- byl jsem docela překvapenej, jakej pěknej olej v ní byl, čekal jsem pěknej humus. Pak už šla ven převodovka, to šlo celkem taky dobře. Pak už jsem se díval na spojku se setrvákem. Spojka byla v docela dobrým stavu, lamela taky. Zato setrvák byl úplně hotovej. Byl už tak vyřízenej, že byl nějak přetočenej- nešlo s nim pootočit tak, aby se dal strčit torx do šroubů. Mlátil jsem do něj kladivem dost dlouho, než se mi ho povedlo pootočit tak, abych se s torxem do šroubů dostal. Pak už jen sundat gufero na klice a dát nový. Montáž už šla dobře. Problém byl s jednim šroubem u spojkovýho ložiska. Šroub byl moc zalepenej lepidlem a měl hlavu na torx, ale byl hrozně mělkej a samozřejmě se žvejknul. Musel jsem to odvrtat, navařit matku a pak vytočit, hnus . Montáž spojky šla dobře. Celkem blbě se tam v leže dávala převodovka, je těžká jak prase, ale nakonec jsme jí tam dostali. Pak už to šlo všechno docela dobře. Až odvzdušnění spojky byl trošku oříšek, ale nakonec se to povedlo. Kromě vyměněných dílů nic nezbylo .
Dojmy po ujetí 2000km:
V autě už nic neklepe, motor je na volnoběh o moc tišší s o moc menšíma vibracema.
Auto se mnohem líp rozjíždí, ať už z místa nebo při zrychlování za jízdy.
V nízkých otáčkách už nic nedrnčí.
Jízda ve městě je něco úplně jinýho.
Přijde mi, že se snížila spotřeba.
O něco líp jde řadit z vyšších rychlostí na nižší.
Nějaký videa:
http://youtu.be/9IE4GSlFaCE
http://youtu.be/S7NiEPBeJMw
http://youtu.be/HYJnXjFC_aY
Naposledy upravil(a) lubaan dne 20 črc 2014, 01:50, celkem upraveno 1 x.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
- Reklama
Re: Výměna spojky a dvouhmotového setrvačníku na Vectra Z19D
A ještě nějaký ty fotky:
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Výměna spojky a dvouhmotového setrvačníku na Vectra Z19D
Další:
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Výměna spojky a dvouhmotového setrvačníku na Vectra Z19D
Další:
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Výměna spojky a dvouhmotového setrvačníku na Vectra Z19D
Další:
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Výměna spojky a dvouhmotového setrvačníku na Vectra Z19D
Další:
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Výměna spojky a dvouhmotového setrvačníku na Vectra Z19D
A poslední
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Výměna spojky a dvouhmotového setrvačníku na Vectra Z19D
Pěkná práce, klobouk dolů. Sání a rozvody jsem sice doma v garáži dělal, ale nevim, jestli bych si troufnul i na tohle. Opravdu klobouk dolů!!!
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Re: Výměna spojky a dvouhmotového setrvačníku na Vectra Z19D
Ahoj chlape, klobouk dolů před tvou odvahou a umem v domácím prostředí. Do toho bych se doma nikdy nepustil.
Jinak spojku už mám taky novou. Jenže já to nedělal. Nechal jsem to na odborníkovi. Zavezl jsem to do Pardubic denny-mu. Jsem spokojený a jezdím a jezdím.
Tak ať slouží i tobě.
Jinak spojku už mám taky novou. Jenže já to nedělal. Nechal jsem to na odborníkovi. Zavezl jsem to do Pardubic denny-mu. Jsem spokojený a jezdím a jezdím.
Tak ať slouží i tobě.
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Re: Výměna spojky a dvouhmotového setrvačníku na Vectra Z19D
Tak jsem to taky zkusil vyměnit sám
Tedy dělal jsem to ve společných garážích, tak to bylo koordinačně náročnější, nehledě na světlo na fotobuňku, tak jsem se musel každou chvíli proběhnout aby to svítilo (tedy světlo jsem měl i na kabelu)
Auto najeto 240 000 km a klepalo to již cca od 160 000 km.
Kromě setrvačníku jsem vyměnil i kulové čepy řízení, stabilizační tyčky, uložení předního stabilizátoru (gumy), manžety hnacího hřídele.
Demontáž šla poměrně dobře (již jsem měl čerstvě vyměněný vlnovec takže jsem měl za sebou odbroušení zarezlé matky která nešla za boha povolit), motor jsem zavěsil na trámky a závitové tyče, na převodovku jsem si udělal přípravek na zvedání z hydraulického zvedáku - kvůli stabilitě jsem přední osu rozšířil viz foto.
Koupil jsem spojkovou sada LuK 600 0229 00 (4 dílná i s novými šrouby, akorát tam nebyla vazelína na lamelu), tedy na autě byl SACHS, ale to je asi jedno.
Pro demontáž spojky jsem si koupil přípravek se kterým to byla naprostá paráda a můžu jen doporučit.
Při demontáži jsem se celkem zasekl u demontáže samotného setrvačníku, byl tak přetočený, že jsem se nemohl dostat k některým šroubům a skončilo to použitím rozbrušovačky (celý střed jsem odřezal), potom ještě jeden šroub vypínacího ložiska se žvejknul a tak se vrtalo a pak narazit torx a šlo to, nakonec jsem ještě musel odřezat pojistnou matici kulového čepu řízení.
Jinak spojková lamela byla jako nová a stejně tak přítlačák, zato vypínací ložisko bylo dost kaput.
Oříšek s odvzdušněním jsem vyřešil přípravkem z plastové lahve, kde ve dně byl našroubovaný odvzdušňovací šroub a na něm hadička a ve víčku byl cyklo ventilek, tedy nalít brzdovku zašroubovat a pak již jen pumpovat pumpičkou:) Tedy tlak to musel být pořádný abych se překonal odpor, cca 2 bary (jako v pneumatice), ale šlo to dobře, jen je dobré nejprve starou brzdovku trochu nechat vytéct, aby se ten "sajrajt" nedostal do nádržky.
Dojmy jsou supr, najeto cca 2000 km a jsou lepší rozjezdy, ticho a plynulost a člověk má z řízení hned větší radost.
Tedy dělal jsem to ve společných garážích, tak to bylo koordinačně náročnější, nehledě na světlo na fotobuňku, tak jsem se musel každou chvíli proběhnout aby to svítilo (tedy světlo jsem měl i na kabelu)
Auto najeto 240 000 km a klepalo to již cca od 160 000 km.
Kromě setrvačníku jsem vyměnil i kulové čepy řízení, stabilizační tyčky, uložení předního stabilizátoru (gumy), manžety hnacího hřídele.
Demontáž šla poměrně dobře (již jsem měl čerstvě vyměněný vlnovec takže jsem měl za sebou odbroušení zarezlé matky která nešla za boha povolit), motor jsem zavěsil na trámky a závitové tyče, na převodovku jsem si udělal přípravek na zvedání z hydraulického zvedáku - kvůli stabilitě jsem přední osu rozšířil viz foto.
Koupil jsem spojkovou sada LuK 600 0229 00 (4 dílná i s novými šrouby, akorát tam nebyla vazelína na lamelu), tedy na autě byl SACHS, ale to je asi jedno.
Pro demontáž spojky jsem si koupil přípravek se kterým to byla naprostá paráda a můžu jen doporučit.
Při demontáži jsem se celkem zasekl u demontáže samotného setrvačníku, byl tak přetočený, že jsem se nemohl dostat k některým šroubům a skončilo to použitím rozbrušovačky (celý střed jsem odřezal), potom ještě jeden šroub vypínacího ložiska se žvejknul a tak se vrtalo a pak narazit torx a šlo to, nakonec jsem ještě musel odřezat pojistnou matici kulového čepu řízení.
Jinak spojková lamela byla jako nová a stejně tak přítlačák, zato vypínací ložisko bylo dost kaput.
Oříšek s odvzdušněním jsem vyřešil přípravkem z plastové lahve, kde ve dně byl našroubovaný odvzdušňovací šroub a na něm hadička a ve víčku byl cyklo ventilek, tedy nalít brzdovku zašroubovat a pak již jen pumpovat pumpičkou:) Tedy tlak to musel být pořádný abych se překonal odpor, cca 2 bary (jako v pneumatice), ale šlo to dobře, jen je dobré nejprve starou brzdovku trochu nechat vytéct, aby se ten "sajrajt" nedostal do nádržky.
Dojmy jsou supr, najeto cca 2000 km a jsou lepší rozjezdy, ticho a plynulost a člověk má z řízení hned větší radost.
VECTRA C CARAVAN r.v. 2006, Z19DTH 110kw, CD70navi