nizky tlak oleje v motoru
Moderátor: Moderátoři
nizky tlak oleje v motoru
pri nastartovani mi zapipala chyba a napsalo to nizky tlak oleje v motoru vypnete motor! tak jsem to udelal a pri opetovnem nastartovanim bylo vse v poradku po 14 dnech se zadrel motor co tam muze byt spatne?
- Reklama
Re: nizky tlak oleje v motoru
hm, chybou je asi nízky tlak oleje. Otázka prečo to signalizovalo len raz a potom už všetko OK až kým sa motor nezadrel ???
možno by stálo za to skontrolovať snímač tlaku oleja?
to, čo ti vypustil z motora mechanik, bol "čistý" olej, žiadna extrémna špina, brusné častice?
osobne by som asi dal ešte olej aj na rozbor - zistia ti viskozitu, prítomnosť vody v oleji a pod.
možno by stálo za to skontrolovať snímač tlaku oleja?
to, čo ti vypustil z motora mechanik, bol "čistý" olej, žiadna extrémna špina, brusné častice?
osobne by som asi dal ešte olej aj na rozbor - zistia ti viskozitu, prítomnosť vody v oleji a pod.
Re: nizky tlak oleje v motoru
Osobně si myslím, že olej jako takový za zadření motoru nemůže a tedy nechávat dělat jeho rozbor je k ničemu- jednak co chceš zjišťovat na viskozitě, druhak vodu v oleji poznáš (a pokud by jí tam bylo tak málo, že to nepoznáš, motor to nezadře), v neposlední řadě není to zrovna levná záležitost... Prostě olej se nedostal tam, kam správně měl...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: nizky tlak oleje v motoru
Protože auto koupil kolega Lalis zjevně od člověka pro kterého nemám jiné slovo než podvodník kdoví co tam lil.
Zde skopírovaný článek o výměně olejů - pokud nevíš co tam bylo a proč se motor zadřel tak bych buď udělal kontrolu vypuštěného oleje (co je to drahé??? Takováto kontrola stojí ca tolik jako litr oleje, kolik bude stát ta oprava zadřeného motoru???) nebo zde doporučovaný proplach. Viz hned první věta z článku, tento článek jsem našel až teď ale přesně na chlup v něm píší to, co jsem měl na mysli:
"...Naráží na to, co zde už zaznělo: dodržujte pokyny výrobce vozu! Třeba je-li doporučeno užití oleje 5W-40, jeho nahrazení třídou 0W-40 může mít za následek trhání mazacího filmu a způsobit tak například přidření ložisek na klikové hřídeli. (!!!)
Jak měnit
Nová náplň by měla vyhovovat požadavkům výrobce vozidla. Obecně se nedoporučuje přechod z horšího oleje na lepší, tedy například z polosyntetiky na plnou syntetiku. Zde totiž hrozí uvolnění úsad a ucpání mazacích kanálků – výsledkem může být zničení motoru. Moderní oleje by sice neměly dělat úsady téměř žádné, přesto zde určité riziko existuje.
Stanislav Král upozorňuje i na možnost a rizika výplachu pohonné jednotky: "Někteří mechanici vám v tomto případě doporučí udělat výplach motoru pomocí speciální chemie, jež se přidá do starého oleje, a po určité době běhu se vše vypustí. Pak teprve přichází na řadu nový olej. Opatrnější cestu po výplachu představuje aplikace nějakého levného oleje splňujícího požadované nároky a jeho nahrazení třeba už po 100 km další novou náplní. Levný olej sesbírá zbytky výplachové chemie a nový pak přijde do lépe vyčištěného motoru. I zde ale existuje riziko, že výplach uvolní některé úsady, jež se nepodaří vypustit a později mohou zapříčinit vážné problémy." Výplach se někdy dělá, i když koupíte ojetý vůz a netušíte, jaký olej předchozí majitel používal.
Zdroj: http://www.lidovky.cz/jak-vybrat-a-nepr ... uality_pks
Zde skopírovaný článek o výměně olejů - pokud nevíš co tam bylo a proč se motor zadřel tak bych buď udělal kontrolu vypuštěného oleje (co je to drahé??? Takováto kontrola stojí ca tolik jako litr oleje, kolik bude stát ta oprava zadřeného motoru???) nebo zde doporučovaný proplach. Viz hned první věta z článku, tento článek jsem našel až teď ale přesně na chlup v něm píší to, co jsem měl na mysli:
"...Naráží na to, co zde už zaznělo: dodržujte pokyny výrobce vozu! Třeba je-li doporučeno užití oleje 5W-40, jeho nahrazení třídou 0W-40 může mít za následek trhání mazacího filmu a způsobit tak například přidření ložisek na klikové hřídeli. (!!!)
Jak měnit
Nová náplň by měla vyhovovat požadavkům výrobce vozidla. Obecně se nedoporučuje přechod z horšího oleje na lepší, tedy například z polosyntetiky na plnou syntetiku. Zde totiž hrozí uvolnění úsad a ucpání mazacích kanálků – výsledkem může být zničení motoru. Moderní oleje by sice neměly dělat úsady téměř žádné, přesto zde určité riziko existuje.
Stanislav Král upozorňuje i na možnost a rizika výplachu pohonné jednotky: "Někteří mechanici vám v tomto případě doporučí udělat výplach motoru pomocí speciální chemie, jež se přidá do starého oleje, a po určité době běhu se vše vypustí. Pak teprve přichází na řadu nový olej. Opatrnější cestu po výplachu představuje aplikace nějakého levného oleje splňujícího požadované nároky a jeho nahrazení třeba už po 100 km další novou náplní. Levný olej sesbírá zbytky výplachové chemie a nový pak přijde do lépe vyčištěného motoru. I zde ale existuje riziko, že výplach uvolní některé úsady, jež se nepodaří vypustit a později mohou zapříčinit vážné problémy." Výplach se někdy dělá, i když koupíte ojetý vůz a netušíte, jaký olej předchozí majitel používal.
Zdroj: http://www.lidovky.cz/jak-vybrat-a-nepr ... uality_pks
Re: nizky tlak oleje v motoru
Cena rozboru oleje se nepočítá na stokoruny ale tisícikoruny (v ČR). A článek jako takový pro člověka nemajícího o olejích ani páru či se o ně nezajímajícího je obecně jako celek docela dobrý, o některých podrobnostech by se však dalo polemizovat celý večer u sklenice něčeho dobrého a dalece to přesahuje rozměr tohoto vlákna (fóra)...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: nizky tlak oleje v motoru
Tak se vracim s timto tematem motor mam po vybrusu, brousili mi kliku ojnice a davali novy lagry, ale problem s ukazatelem nizkeho tlaku oleje v motoru nezmizel ani po vybrusu ted se to ukazuje jen kdyz je motor studenej a jen na prvni nastartovani. Prave kdyz napoprve otocim klickem ozve se na cca 3 sekundy zprava ze nizky tlak oleje v motoru vypnete motor ale jak rikam po cca 36 sekundach to prestane pipat a chyba zmizi z dospeje ale stejne pro jistotu motor vypnu a pri opetovnem nastartovani uz se nic neukaze az jen zase kdyz motor vychladne nevite co to je??? Pac se i cistilo olejove cerpadlo i se promeroval tlaka vse je v poradku tak WTF? Nechapu
Re: nizky tlak oleje v motoru
a dávali ti novou olejovou pumpu? pokud nechali starou, kontrolovaji ji? jakou mají vůli ozubená kola pumpy v obalu? vyčistili ji vubec i vevnitř? ne jen koš?!
být tebou nechám to znova zkontrolovat, abys ten motor znovu nezadřel.
Btw jednou se mi stalo, že došlo nové čerpadlo na olej (nissan Quaskai, 1.5 DCI) které bylo menší než originál, při montáži si ale nikdo ničeho nevšiml (kola čerpadla byla o 1 cm kratší , obal byl zvenku stejný), motor se znovu zadřel po 300km. ačkoli mazaní nesvítilo.
být tebou nechám to znova zkontrolovat, abys ten motor znovu nezadřel.
Btw jednou se mi stalo, že došlo nové čerpadlo na olej (nissan Quaskai, 1.5 DCI) které bylo menší než originál, při montáži si ale nikdo ničeho nevšiml (kola čerpadla byla o 1 cm kratší , obal byl zvenku stejný), motor se znovu zadřel po 300km. ačkoli mazaní nesvítilo.
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Re: nizky tlak oleje v motoru
a nenasel nikdo nic třeba pricpany saci kos,meril vubec někdo skutecny tlak mazani?ja osobne bych to resil a na nic necekal ještě zkus napsat co mas za motor
astra j sportstourer 1.6sidi turbo
corsa d a12xer
ex zafira B a17dtr
ex astra H z17dth
ex corsa B x10xe
corsa d a12xer
ex zafira B a17dtr
ex astra H z17dth
ex corsa B x10xe
Re: nizky tlak oleje v motoru
přesně jak píšou kolegové:
1/ ví někdo skutečný tlak oleje v místě snímače oleje? ne pouze svítí/nesvítí ale hodnotu
2/ víš už konečně jaký olej tam byl a jaký ti tam dali teď? pořád narážím na nesyntetický versus syntetický olej.
3/ čerpadlo nové, nebo rozebrané s kontrolou opotřebení a vyčístění, nebo pouze vyčistěné sání
4/ nějaká kontrola mazacích kanálků v místě zadrření? pak může být tlak oleje v systému OK ale v místě zadření sucho
1/ ví někdo skutečný tlak oleje v místě snímače oleje? ne pouze svítí/nesvítí ale hodnotu
2/ víš už konečně jaký olej tam byl a jaký ti tam dali teď? pořád narážím na nesyntetický versus syntetický olej.
3/ čerpadlo nové, nebo rozebrané s kontrolou opotřebení a vyčístění, nebo pouze vyčistěné sání
4/ nějaká kontrola mazacích kanálků v místě zadrření? pak může být tlak oleje v systému OK ale v místě zadření sucho
Re: nizky tlak oleje v motoru
Otázka pro znalce.
Motor X10XE. Při studeném motoru je tlak oleje na volnoběh cca 1 bar. Po zahřátí spadne na 0. Máte někdo zkušenost, co se s tím dá dělat? Co je příčinou? Motor má natočeno 200 t km. Dá se nějak repasovat olejové čerpadlo?
Motor X10XE. Při studeném motoru je tlak oleje na volnoběh cca 1 bar. Po zahřátí spadne na 0. Máte někdo zkušenost, co se s tím dá dělat? Co je příčinou? Motor má natočeno 200 t km. Dá se nějak repasovat olejové čerpadlo?