Vybrace volantu
Moderátor: Moderátoři
Vybrace volantu
Zdravím, mám z roku 2006 Opel Vectra C 1,9 88kw. Při rychlosti nad 120km/h mi lehce začne vybrovat volant, když auto není v tahu jsou vybrace citelnější. Také jsou vybrace citelnější při zařazení 6tky. Auto bylo na geometrii, jsou nové brzdové kotouče a nové přední a zadní brzdové destičky. Pneumatiky jsou nadvakrát převážené, pokaždé v jiném servisu a bohužel se to chová stejně jak na letních tak na zimních pneu. Disky mám jiné jak na léto tak na zimu.
Za každou radu budu vděčný, přece jen na dálnici je to docela nepříjemné.
Za každou radu budu vděčný, přece jen na dálnici je to docela nepříjemné.
- Reklama
Re: Vybrace volantu
A kdy to zacalo delat? Jen tak, nebo po vymene neceho? Je-li opravdu geometrie v poradku, pneumatiky, koutouce, tak proverit dalsi rotujici casti: poloosy, prevodovka, dvouhmotovy setrvacnik. Vibruje jen volant nebo i pedaly a radici paka?
- genius0011
- Příspěvky: 235
- Registrován: 30 říj 2008, 07:30
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vybrace volantu
jestli to začalo cca po výměně kotoučů může to být i tím
Re: Vybrace volantu
mám s tímto stejnou zkušenost.genius0011 píše:jestli to začalo cca po výměně kotoučů může to být i tím
Re: Vybrace volantu
Vybruje to už asi rok. Vybrovalo to i před výměnou kotoučů a brzdových destiček. Myslel jsem, že se to vyřeší výměnou. Bohužel. Řadící páka je v pohodě. Jediné co je s tím spojené je spojkový pedál, který vybruje jen při položení nohy na pedál a mírném položení nohy.
Re: Vybrace volantu
Kde ti delali tu geometrii? Nejsou vibrace zavisle na otackach motoru? A kdyz zvysujes rychlost, vibrace rostou nebo zustavaji stejny?
Re: Vybrace volantu
Geometrii dělali v autorizovaném servisu Drnec v Plzni. Ještě mi tam digitálně zjišťovali jestli nebylo auto buchlý a dopadlo to velmi dobře.Vybrace bych řekl, že jsou trochu výraznější při nižších otáčkách.
Re: Vybrace volantu
A vyvažoval jsi všechna čtyři kola ? Dělalo mi to taky, kola čerstvě vyvážená (zimáky). Pak mi známý vysvětlil, že jde o vlastní frekvenci soustavy a je prý známé, že když volant hází kolem 80km/hod, jde o vadu na přední ose, když kolem 120, tak je to na zadku. Prý může i blbě sedět kolo na náboji, stačí trocha bordelu ... náboj jsem vyčistil od rezu drátěným kartáčem a pořád nic ... nakonec jsem to nechal komplet převážit a nasadit v Barum servisu, nic jsem jim neřekl a pozoroval, vše sami znovu očistili, kola vyvážili, nasadili a bylo po problému. Fakt od tý doby OK, tak bych to tipnul, žes měl 2x smůlu na pneuservis, sice mě to převážení stálo asi 800 (nepočítám vyhozených 350 za první vyvážení), ale mám klid.
Opel Signum 2.2 Direct , 114 kW , r.v. 2004 - prodáno
Re: Vybrace volantu
Tohle já samozřejmě zkoušel, kola ze předku jsem přendal na zadek a pak zase obráceně i s vyvážením. Bohužel je to stejné jak na letních tak na zimních gumách. Dotahl jsem na předních kolech ložiska možná trochu lepší, ale problém to nevyřešilo.
Re: Vybrace volantu
Pokud Ti vybruje volant, tak to může být volný čep na předku, nebo vůle na zadní nápravě. Zvední to a vyzkoušej vůli na predním kole do stran ( doprava doleva) na zadku (nahorudolu). Na předku jen lehce vem za kolo a kdyby tam byla vůle, tak by jsi to cejtil.