Koupě Opel Calibra

Moderátor: Moderátoři

califan
Příspěvky: 23
Registrován: 12 říj 2009, 15:50

Koupě Opel Calibra

Příspěvek od califan »

Zdravím vespolek.
Chtěli by jsme s bráchou koupit nějakou Calibru. Prolejzáme různé recenze o tomto vozidle a tak bych se zeptal tady majitelů, kteří toto vozidlo vlastní, jakou mají motorizaci a zkušenosti...
Přemejšlíme a dle různých recenzí to nakonec vypadá na klasickou 2.0 8v a nebo 16v. Turbo ne, 4x4 je vesměs mrtvý, šestiválec je těžkej a auto s ním je neohrabaný. Jo ta verze 16v asi ty první 110kW, ten Ecotec má sníženej výkon kvůli emisím a už to není ono.
Jak je to s těma hlavama motorů? Dočetl jsem se, že KS /Kolben Schmidt/ je křupka a praskají a Cosworth je v pohodě...Odvíjí se to ale dle zacházení. Jak to poznám, jakou má konkrétní motor hlavu? Na co koukat u motoru při koupi? Jako těsnost, prosakování oleje, kouřivost...?
Zase do toho nechceme cpát peníze, řekněme tak kolem 30tis. jich je v inzerátech dost, máme přístup do auto-dílny o víkendech, je tam zvedák hever a hromada vybavení, taky známej dělá na vrakovišti a tak ani o díly není nouze. Chtěli by jsme něco v klidně horším technickém stavu a přes zimu si ji opravit a udělat podle našich představ...Na výbavě celkem nesejde, výbava nejezdí. Takže když nebude pal. pc, klima a nebo okna v elektrice, tak se nic neděje.
Kdyby jste o někom věděli, kdo by něco takovýho prodával a nebo tip na nějakej zajímavej inzerát, tak klidně sem s tím...

Díky všem za rady a pomoc. ;)
Reklama
 

Pelo 1
Příspěvky: 3
Registrován: 27 říj 2009, 20:02
Bydliště: Žilina

Re: Koupě Opel Calibra

Příspěvek od Pelo 1 »

servus-v maji som kupil Calibru kusok od Mnichova,mozno mam na auta trochu stastie-lebo to co som si precital na internete nie je sranda,spolahlivy motor je len ten prvy,ze tecu vicka -vraj normalne-na toto ma upozornil majitel Calibry , nie ziadna tragedia,ako mi povedal dotycny, pruser je u viac ventilov.kde sa vraj sviecky utopia v oleji...moje postrehy,lebo chcem spolu s mojim svistom /18.r./ z toho,spravit KARU,kondenzator od klimatizacie v pr...,zavarenie 10e,ale asi kupim novy cena pod 200e rozvody,homok. klby,GO pred napravy financne uplne v pohode,audio-jednoznacne prekopat,ale su adaptery uchytenia reprakov-takze pohoda,trochu ma stvali sedacky,mam 2 sady a na obidvoch je soferova-bok lavej osuchany a predraty,nasiel som na SK firmu za 80e by mali pasovat-inak davat dole tie potahy- ina pakaren,neviem kto vymyslel tie blbe kruzky,doporucujem si vsimnut pod prednymi sedackami je valec dopinania bezp. pasu-super vec, ale tie prve C. ich nemali ,super AUDIO-nachystane,dorobit central na DO,... a vobec prvu vec co som po kupe auta vzdy urobil je ze som kupil literaturu H. ETZOLD Opel Vektra-Calibra,moj nazor----- prekrasne auto za par supov,okrem reflektorov dobra cena za nahr. suciastky,ale ako som uz naznacil to auto je na hranie a suma sumarum, cena auta-850e,cesta,dovoz 500e,prihlasenie400e...mozno by som kupil aj na SK,ale podla skusenosti jedneho z mojich kamosov-nekupovat od slovaka a od taliana, este taka drobnost-nekupuj tuning-akosi ma ani jeden nepresvedcil-fakt iba dobry zdravy zaklad...ak som pomohol...ak ti po nastartovani POSTUPNE zhasnu vs. kontrolky-fajn.
Škoda 100 r.v72/30.9kw FORD Escort 1.4 r.v 84 FORD Sierra Ghia r.v 85 /77kw FORD Escort 1.3 r.v86/44kw FORD Escor Ghia r.v91/77kw V40 1.9TD r.v97/66kw OPEL Calibra-A 2i r.v 94/85kw
Bad.Man
Příspěvky: 5
Registrován: 11 pro 2009, 10:03

Re: Koupě Opel Calibra

Příspěvek od Bad.Man »

Zdar... pokud chceš nesmrtelnej motor kup 8V ... znám pár příkladů kdy vydržel i prasklej rozvoďák... 16V jede podstatně líp ale připrav se na investice.... rozvody předepsaný po 60ti kkm (radši měnit po 50ti)... já měl C20XE ve vectře (VE 2000 4x4) a za 3 roky mě stála 110 kkč... co se týká C20LET tak se 4x4 máš celkem pravdu, ale většina závad je opravitelných (spínací ventil apod.) pokud je haldex opravdu mrtvej, stačí odpojit ventil, případně i vyndat kardan a jezdíš jen na předek.... hlavu poznáš podle čísla (teď se mi nechce hledat která je která) cossworth fakt vydržely všecko (měl jsem to štěstí a měl jí v autě :-) ) U těhlech aut ale jsou i jiný problémy.... moje Vectra dojezdila na korozi - totálně vyžraný zadní nosníky že už nešly ani zavařit.... takže kromě klasiky (kouřivost - značí olej ve spalování, šlem v expanzní nádobce - značí olej ve vodě, únik oleje apod.) kontrolovat i korozi spodku... jinak vzlínání oleje na motoru (zasviněná hlava apod. ) sice neni ideální ale je u těch motorů celkem normální... Jo a pokud ti někdo bude tvrdit, že tam dává plnou syntetiku 0w40 apod. tak pryč.... moc řídkej olej pro Oplácký motory z 90. let... (lidi si často myslej že motoru prospějou a spíš tim uškoděj...)

P.S.: jedna rada na závěr... nejhorší jsou auta napadený kutilem případně tuzingářem.... takže radši se snaž sehnat originál byť by "tuning" vypadal sebelíp.... (jsou i vyjímky ale s těma se asi nevejdeš do rozpočtu)

P.P.S.: Do budoucna - pokud bys přemejšlel o zvýšení výkonu, tak je vhodnější ten 8V .... viděl jsem i instalaci s C20NE s turbem.... s C20XE toho už moc nenaděláš je z výroby vyhnanej dost vysoko.... (nepočítám sání od lexmaula, nebo svody taky od něj - to stojí stejně jak celá cali)
Mesier.16V
Příspěvky: 15
Registrován: 15 lis 2009, 14:39

Re: Koupě Opel Calibra

Příspěvek od Mesier.16V »

Zdary ja mam C20XE ve vectre A a sem maximalne spokojenej a to mam tu sracku hlavu jak se tady rika auto ma najeto 240 000 voda neubejva ani olej neunika.A pokud vim tak neni vzdycky podminkou ze ta hlava spoji za hovno ja sem sni spokojenej je napsano ze se tyto zavadu muzou vyskytnout!!!Nosniky hnijou na kazdy vectre i calibre Vectra A 2000 kterou mam ja tak meli stejny motory i podvozky jako byly v calibre!!!Ja si nemuzu stezovat!!!A ukaz te mi C20NE kterej vydrzi turbinu dalsi keci!!!!Muj motor ma 118KW v zakladu a vim ze kluci s tohohle motoru vytahli i pres 200 koni tak ze zase keci!!!Sory jestli sem nekoho urazil
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 971
Registrován: 28 říj 2008, 13:15
Bydliště: Ústecko

Re: Koupě Opel Calibra

Příspěvek od milosh »

Nebylo by lepsi koupit Astru G coupe? Kolem kila uz se daji sehnat a aspon to ma pozink 8-)
pedro007
Příspěvky: 2
Registrován: 13 pro 2009, 13:18

Re: Koupě Opel Calibra

Příspěvek od pedro007 »

milosh píše:Nebylo by lepsi koupit Astru G coupe? Kolem kila uz se daji sehnat a aspon to ma pozink 8-)
Astra není cali. Ani motorově, ani jízdníma vlastnostma.

2 califan:
Já mám C20NE a spokojenost. Výdrž motoru super a skloubí se u tohoto motoru výhody "sportovního" motoru s velmi stabilní výdrží. Pokud chcete auto přetvořit, záleží, jestli chcete styling car, nebo budete jezdit sprinty. Pokud se vám jedná víceméně o vizuální úpravu, tahle verze bohatě stačí a nemusíte se bát vysokých výdajů za motor. S investicí okolo 30k bych doporučil právě 8v - 16v okolo 30k bych se bál z důvodu právě těch praskajících hlav (netvrdím že všechny!). A připojuji se k ostatním s doporučením koupit v základu - nešikovnej tuner uškodí autu víc, než zimy na dešti.
Bad.Man
Příspěvky: 5
Registrován: 11 pro 2009, 10:03

Re: Koupě Opel Calibra

Příspěvek od Bad.Man »

Mesier.16V píše:Zdary ja mam C20XE ve vectre A a sem maximalne spokojenej a to mam tu sracku hlavu jak se tady rika auto ma najeto 240 000 voda neubejva ani olej neunika.A pokud vim tak neni vzdycky podminkou ze ta hlava spoji za hovno ja sem sni spokojenej je napsano ze se tyto zavadu muzou vyskytnout!!!Nosniky hnijou na kazdy vectre i calibre Vectra A 2000 kterou mam ja tak meli stejny motory i podvozky jako byly v calibre!!!Ja si nemuzu stezovat!!!A ukaz te mi C20NE kterej vydrzi turbinu dalsi keci!!!!Muj motor ma 118KW v zakladu a vim ze kluci s tohohle motoru vytahli i pres 200 koni tak ze zase keci!!!Sory jestli sem nekoho urazil
Kecy to nejsou.... měl jsem to auto dost dlouho na to, abych to zjišťoval...

tak za prvé C20NE turbo: http://www3.telus.net/GsiTurbo/Pics/Engine/eng_01.jpg např... Stačí strejda google ;)
za druhé: C20XE má v základu 110kW ne 118 .... navíc vzhledem k najetým km už to asi bude míň (nemusí nutně být píšu asi)
za třetí: Cali a Vectra A měly SKORO stejný podvozky - VeA 2000 neměla nezávislý zavěšení vzadu pokud vim...
za čtvrté: nenapsal jsem že jiný hlavy než Cossy stojej za hovno... jen častěji praskaj a proto je doporučení poohlídnout se raději po čem??? Po Cossy Halík ;) to že ty jí máš v pohodě nic nemění na tom, že Cossy je kvalitnější...
Za páté: jak jsem psal C20XE je lepší motor na svezení (podle mě je to nejlepší motor od Opla vůbec) ale vyžaduje víc investic... a když čtu že si někdo chce koupit auto za 30 - 50 tis. Kč společně s bráchou, tak usuzuju, že finance budou ten hlavní důvod (tim se nechci nikoho dotknout) a proto doporučuju raději na údržbu levnější motor, navíc těch 8V je nepřeberný množství takže v týhle cenový relaci lepší výběr...

Než se začneš příště prsit že tvoje kára je v pohodě tak si pořádně přečti na co reaguješ.... a hlavně to zkus nejdřív pochopit... to že tvoje je OK nic nemění na statistice... kapišto???

Sorry jestli jsem někoho urazil :twisted:
Bad.Man
Příspěvky: 5
Registrován: 11 pro 2009, 10:03

Re: Koupě Opel Calibra

Příspěvek od Bad.Man »

ještě jeden odkaz na C20NE Turbo pokud by to někoho zajímalo: http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... X%26um%3D1
Mesier.16V
Příspěvky: 15
Registrován: 15 lis 2009, 14:39

Re: Koupě Opel Calibra

Příspěvek od Mesier.16V »

jo tak vectra A 2000 ma uplne stejnej podvozek jako calibra protoze vectry se delali take 4+4 vis tak ze ma stejny ramena jako calibra chapes to??A 118Kw se delali taky je jich parkusu a davalo se to do astry!!A ten motor stim turbem vydrzi par km a pak umre!!
Miro
Moderátor
Příspěvky: 1296
Registrován: 07 lis 2008, 23:55
Bydliště: Rumburk - LOC 50°57'5.428"N, 14°33'25.161"E
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Opel Calibra

Příspěvek od Miro »

co to je za flejm kurnik šuplik :evil:
Pohřební služba ANUBIS - Vaše smrt naše živobytí.
Odpovědět

Zpět na „Calibra“