Po MY09 a MY12 mám mesiac MY14 a tak si dovolím trochu porovnať aj keď po dvoch HB sport 160k teraz ST Cosmo 130k
KONEČNE ZLEPŠENIA vykríkli členovia mojej rodiny po prvom nastúpení:
- zadné koberčeky sú fixované "cuplíkmi" rovnako ako vpredu a tak nekončia zakopnuté pod prednou sedačkou
- tesniace gumy v ráme dverí sú osadené tak, že rám karosérie po otvrení dverí nie je zaprasený od blata. Najmä pri nastupovaní vzadu to znamenalo špinavé nohavice na zadku
- predné opierky hlavy majú fixované polohy vpred/vzad a pri oprení sa hlavou sa už nezatlačia do základnej polohy (odskúšané u športových príplatkových sedadiel, resp. výbave šport)
- slovenčina (aj čeština) na displejoch aj u infotainment 400
- vyhľadávanie kontaktov v handsfree sade (platí pre 700/900) - už nie je len po trojici písmenok ale po jednom. Pri mojich 900 kontaktoch je to ale aj tak nepoužiteľné.
ZHORŠENIA
- chýba už aj "polička" v prednej skrinke spolujazdca. Všetko tam je, len tá prepážka zmizla
- zmizla kazeta na okuliare na vodičovými dverami a je tam len obyčajné "ucho"
- u COSMO už nie je elektrické vyklápanie dvier u ST v štandarde - len za príplatok
- u FlexRide zmenu pruženia prakticky nepoznať a odpadlo tiež podfarbenie prístrojov na červeno
- príplatkové športové sedačky v Cosmo majú výsuvný sedák a sklopnú opierku hlavy len vľavo, vpravo je len tvarovanie sedačky. Výsuvný sedák za príplatok 50EUR. Opierka len za príplatok "sedačky 2" za ca 400EUR
- elektrická inštalácia je u môjho ponímania "auta za melón" odfláknutá strašným spôsobom - mierka oleja je strčená medzi dva zväzky kábla, taký pohľad do zadných blatníkov po otvorení "odkladacích schránok" by som neočakával ani u Hyundai i10.
- plutvová anténa je už len od infotainment 700 hore.
ČO ZOSTALO NEZLEPŠENÉ
- opäť chýba tesnenie prednej kapoty, takže po ceste Praha-BA v zime motor opäť z blata nebude vidieť
- palubná doska má menej súčiastok v skladačke, ale lacná hmota a nevhodná konštrukcia budú u niektorých kusov spôsobovať vrzanie ako doteraz
- špinenie bočných zrkadielok, ALE - viď bod nové technologie
- hluk od kolies
- chýba chladenie schránky ako bolo u Vectry
ČO SA ZMENILO
- náprava - určite k lepšiemu - o tom sa moc nepíše, ale auto do 150km/h pôsobí podstatne suverennejšie na ceste. Najmä o priečnych nerovnostiach v zákrutách už informuje len hluk a nie poskočenie s vybočením z dráhy ako to pretrvávalo už od Vectry. Je fakt, že prvýkrát je auto obuté v Bridgestonoch takže to môže byť tiež časť lepších jazdných vlastností. Podvozok tiež podstatne mäkšie znáša diery na ceste, napriek pneu 245/45R18 nafúkaným na EKO.
- samozrejme ovládanie a prístroje palubnej dosky. Pre niekoho možno bomba, podľa mňa je teraz vďaka novým technológiám, ktoré patria do tabletu a nie do auta ďaleko chaotickejšie a množstvo funkcií, ktoré ovláda vodič často a boli dostupné predtým jedným tlačítkom sú teraz dostupné len preklikaním cez menu - napr. vyp/zap TP alebo naladenie predvolieb staníc.
U systému iLine 700/900 napríklad ak ste prvýkrát v niektorej časti sveta (stačí 200km od miesta bydliska)a chcete si uložiť niektoré stanice toto nezvládnete bez zastavenia na parkovisku - trvá to niekoľko minút na rozdiel od predchádzajúceho naladenia a podržania tlačítka na 5 sekund.
- automatické zapínanie svetiel podľa intenzity vonkajšieho svetla sa zmenilo naspäť na úroveň MY09. Tzn., že opäť svieti len v tme, tunely pomerne neskoro. Ale na rozdiel od MY12, kde to cvakalo aj v podjazdoch a svietilo aj pri jasnej oblohe a slnku je to skôr vylepšenie.
- bočné svietenie adaptívnych svetlometov má inú žiarovku a geometriu osvetlenia rohu. Podstatne viac ju vidno, ťažko povedať, či je to lepšie alebo horšie. Osvetlí napríklad vchod do domu kolmo na zaparkované auto
- možno voliť funkcie (vypínať) adaptívnych svetlometov v menu
Infotainment 400 a BOSE
mal som možnosť týždeň používať auto s týmto vybavením.
Je plne postačujúce. Má jednoduché prepínanie staníc tlačítkami pod malým displejom. Predvoľby svietia v dolnom riadku displeja a k ďalším predvoľbám sa dá dostať tlačíkom so šípkou. Naladenie predvoľby je ako doteraz stlačením tlačítka a jeho podržaním.
Síce displej vyzerá lacno v umelohmotnom držiaku ale spĺňa všetko čo človek potrebuje pre jazdu autom.
BOSE je sklamanie. Za 695EUR aušus. Bassreflex v kufri síce počuť dobre, ale pri hluku, ktorý auto vydáva napr. na českej D1 je potrebné skôr počuť iné zvuky než "BUM, BUM, BUM". Podľa knižky existuje aj opcia, kde reproduktory pracujú v opačnom vyžarovaní ako hluk snímaný mikrofonom a tým redukujú pocit hluku, ale u použitého auta táto opcia nebola zabudovaná.
Infotainment 700
- v prvom rade musím povedať, že zvuk je u tohto zariadenia podstatne lepší než u MY09 a MY12 a až na BUMBUM-efekt bassreflexu je to identický zvuk ako u sady BOSE. Takže v tomto prípade naopak veľká pochvala - je to skutočne konečne dobrý zvuk "zadara".
- obrovitý displej síce dobre vyzerá ale má využitie len pri zapnutí zadnej kamery. Inak obsahuje pekné obrázky ale nie je ho potrebné mať
- umožňuje zadefinovať 55 obľúbených, čo môžu byť FM/AM vysielače, telefonne čísla, multimedialne nahrávky a pod. Dobrá myšlienka je zabitá ich nastavením a výberom. Nastavenie som písal už vyššie - za jazdy hrozí havária. Samotné nastavenie je na niekoľko minút a často sa nepodarí. Potom je možné zobraziť 1 alebo 3 prúžky predvolieb, t.j. 5 alebo 15. Pre vysunutie 15 je potrebné problematicky prstom vytiahnuť lištu nahor aby táto potom zavadzala na displeji. Pre listovanie vpravo/vľavo sa väčšinou podarí prepnúť na predvoľbu ako posunúť lištu nabok. toto nie je podarená funkcia.
- umožňuje pripojiť 2xUSB a SD kartu schované v strednej opierke, obsahuje CD/MP3 mechaniku a navyše ďalšie pripojenie prístroja cez BT. tieto pripojenia fungujú výborne.
- umožňuje nastavenie rôznych funkcií auta (čakal by som aj niektoré ďalšie nastavenia funkcií), napríklad ovládanie kolíznych systémov a pod. výborná je funkcia nastavenia bi-xenonov pre ľavostrannú a pravostrannú premávku !
NOVÉ TECHNOLÓGIE
- Opel Eye - síce nie je nová, ale na rozdiel od MY09 číta viacej značiek a podstatne lepšie. Síce občas aj značku 80km na kamione pred vami , ale je to dobre použiteľné. Navyše zobrazuje sa vždy v dolnom riadku palubky farebne a nie je závislé na zapnutí stráženia prejazdu z pruhu do pruhu.
Ten má solo tlačítko a nefunguje tak ako aj predtým.
Meranie vzdialenosti v sekundách od auta pred vami zostalo a je možné ho zobraziť na palubke v peknej grafike.
- stráženie bočných pruhov - LED v bočných zrkadlách. Funguje skutočne vynikajúco. Nahrádza zašpinené zrkadlá pri jazde v daždi. Vrele doporučujem.
- zadná kamera - potvrdila sa moja obava že bude v daždi k ničomu. Je v mieste kde sa zadok auta najviac špiní. Ak je čistá je to vynikajúca pomôcka. Označuje výkričnikmi na obrazovke aj kolízne miesta spolu s akustickým signálom a možno zobraziť dráhu cúvania podľa natočených kolies. Vrele doporučujem.
- stráženie vozidiel prichádzajúcich vzadu zboku pri cúvaní - toto je ešte lepšia vychytávka ako všetky ostatné. Na obrazovke kamery sa objaví veľká šípka a akustický signál pri prichádzaní vozidla ca zo vzdialenosti 200m a rovnako aj chodcov. Vrele doporučujem, už ma zachránilo pred zrazením chodca ktorý bežal zboku na parkovisku pri hypermarkete.
- protikolízny systém. spracováva výstup jednak z kamery a jednak z radaru v prednej maske. No, našťastie sa dá vypnúť automatické brzdenie. takže v podstate len ukazuje na palubke nabúrané autá alebo pri rýchlom priblížení piští. Pri zapnutej automatike bŕzd by ste jazdili len brzda/plyn na bežne obsadenej diaľnici aj v režime najkratšej vzdialenosti (má tri stupne).
- adaptívny tempomat - platí to isté ako predchádzajúci bod. Auto ženie do poslednej chvíle nastavenou rýchlosťou a potom brzdí. Bez tejto vymoženosti človek dá dole nohu z plynu oveľa skôr a v pohode dobehne auto idúce pred ním bez použitia bŕzd. Tejto funkcii je venovaných asi 15 strán v návode. Napriek tomu je ťažko využiteľný - niektoré pitomosti, ktoré môžu spôsobiť haváriu
-- pri predbiehaní ľavým pruhom na diaľnici príde zákruta doľava. radar pri rovinke nevidí predchádzajúce auto a v pohode riadi nastavenú rýchlosť. Naraz v zákrute zistí pred sebou auto. Ono ide v pravom pruhu ale radar to vyhodnotí ako prekážku a prudko zníži rýchlosť. to okrem ťažko nepríjemného pocitu môže spôsobiť haváriu vozidiel za vami
-- idete v pruhu, radar udržuje vzdialenosť. táto je najmä pri voľbe strednej a dlhej vzdialenosti dostatočne dlhá na to, aby sa tam strčilo z iného pruhu auto pred vás. výsledok je prudké zabrzdenie vášho auta, aj keď normálne stačí ubrať plyn.
výhodou je však "videnie" v hmle, kde radar funguje vynikajúco. Navyše tempomat teraz ukazuje nastavenú rýchlosť digitálne v dolnom riadku palubky aj ak je neaktívny, takže vidíte čo auto spraví po jeho aktivácii
- nastavenie max rýchlosti - možno nastaviť obmedzenie (nie akustické, to zostalo ak opredtým) rýchlosti podobne ako tempomat. Rýchlosť však treba udržiavať plynovým pedálom, po dosiahnutí limitu auto už nezrýchľuje. Pri zošliapnutí na doraz sa však vypne, auto reaguje na plyn až do nasledujúceho zníženia rýchlosti pod limit. dobrá funkcia na dodržanie 50-ky v obciach.
skúsenosti s MY14 vs. MY12/MY09
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: skúsenosti s MY14 vs. MY12/MY09
Len tak co mi padlo do oka ....
- zadne fixovane koberceky by sa veru zisli aj mne ...
- tesniace gumy, detto
- Cosmo a uz aj tam treba za zakladne veci priplacat? ako pises, policka v odkladaciom priestore, drziak na okuliare, el. 5dvere.
das sportove sedacky a kazdu ti daju inu? ach jaj! ci som len zle pochopil ...
- bocne zrkadla, nikdy som nemal problem, asi vec nazoru.
- naprava... tam sa nieco zmenilo? neviem, nestudoval som to. Apropo ja som mal uz MY12 obutu na pneu Bridgestone.
- zadne fixovane koberceky by sa veru zisli aj mne ...
- tesniace gumy, detto
- Cosmo a uz aj tam treba za zakladne veci priplacat? ako pises, policka v odkladaciom priestore, drziak na okuliare, el. 5dvere.
das sportove sedacky a kazdu ti daju inu? ach jaj! ci som len zle pochopil ...
- bocne zrkadla, nikdy som nemal problem, asi vec nazoru.
- naprava... tam sa nieco zmenilo? neviem, nestudoval som to. Apropo ja som mal uz MY12 obutu na pneu Bridgestone.
Re: skúsenosti s MY14 vs. MY12/MY09
A čo el. sklápanie vonkajších zrkadielok? To mi na mojej MY12 veľmi chýba..
Naopak tie displayové prístroja na faceliftovom modeli mi pripadajú strašne nevkusné, ako z dajakej lacnej počítačovej hry.. Na okrúhle klasické prístroje s chromovaným rámikom to nemá..
Naopak tie displayové prístroja na faceliftovom modeli mi pripadajú strašne nevkusné, ako z dajakej lacnej počítačovej hry.. Na okrúhle klasické prístroje s chromovaným rámikom to nemá..
Vectra GTS
Insignia ST
Insignia ST
Re: skúsenosti s MY14 vs. MY12/MY09
1/ netuším k čomu je dobré elektrické sklápanie zrkadielok. Ja to vidím len ako komplikáciu keď ti niekto urazí zrkadlo - stalo sa mi 2x na Jaskovom rade.
Na jednej Insignii toto sklápanie má kolega - funguje to zvnútra po stlačení tlačítka. Ak by si to chcel mať kľúčom zvonka myslím že je tam potrebné mať elektricky nastaviteľné sedadlo a to je zase len v kombinácii s kožou...
2/ displejové prístroje sú bohužiaľ daňou za hlúposť užívateľov a výrobcov. Displej je vhodný pre operátora vo fabrike, ale nie v aute - plný súhlas. Ovládanie všetkých prvkov zúfalým spôsobom odpútava pozornosť od sledovania na ceste - ale to nie je problém len insignie.
P.S. hľadám taktiež slušný telefon s tlačítkami (bez ovládania displejom) ktorý by fungoval s handsfree v opli. Veľké pivo a borovičku tomu kto taký nájde.
Na jednej Insignii toto sklápanie má kolega - funguje to zvnútra po stlačení tlačítka. Ak by si to chcel mať kľúčom zvonka myslím že je tam potrebné mať elektricky nastaviteľné sedadlo a to je zase len v kombinácii s kožou...
2/ displejové prístroje sú bohužiaľ daňou za hlúposť užívateľov a výrobcov. Displej je vhodný pre operátora vo fabrike, ale nie v aute - plný súhlas. Ovládanie všetkých prvkov zúfalým spôsobom odpútava pozornosť od sledovania na ceste - ale to nie je problém len insignie.
P.S. hľadám taktiež slušný telefon s tlačítkami (bez ovládania displejom) ktorý by fungoval s handsfree v opli. Veľké pivo a borovičku tomu kto taký nájde.
Re: skúsenosti s MY14 vs. MY12/MY09
Áno, zrkadlá na Insignii sklápam iba zvnútra, diaľkovým ovládačom to nejde.
Je to výhodné pri mestskom parkovaní v stiesnených podmienkach, kedy je sklopené zrkadlo lepšie chránené. Používam to prakticky denne..
U Vectra C sa to dalo podržaním diaľkového pri zamykaní a pri odomykaní sa zrkadlá dali automaticky do prevádzkovej polohy.
Je to výhodné pri mestskom parkovaní v stiesnených podmienkach, kedy je sklopené zrkadlo lepšie chránené. Používam to prakticky denne..
U Vectra C sa to dalo podržaním diaľkového pri zamykaní a pri odomykaní sa zrkadlá dali automaticky do prevádzkovej polohy.
Vectra GTS
Insignia ST
Insignia ST
Re: skúsenosti s MY14 vs. MY12/MY09
spoliehat sa na radar v hmle mi príde minimálne ako nebezpečné. čítanie dopravných značiek-mám oči a mozog a mám ich preto,aby som ich používal.Spatné zrkadlá-nepostrehol som žiadny neduh oproti vectre,kde boli viac na dizajn ako použitelnost. Dvojité tesnenie dverí-nemaju ho niektoré podstatne drahšie autá,ako Insignia. Ovládanie prístrojov a rádia-nuž vyžadovali si to užívatelia,ktorý mali problém s množstvom tlačidiel-nacápat tolko funkciíí do touch padu nie je jednoduché a logika ovládania je subjektívna,čo vyhovuje mne,inému príde nezmyselné.
Re: skúsenosti s MY14 vs. MY12/MY09
Brembo, všetky pomôcky a snímače majú ľuďom uľahčiť a pomôcť zvládať rôzne situácie.
1/ že značky čítaš očami je fajn. Ľenže človak má len dve oči a navyše len málokto vie pozerať naraz do spätného zrkadla a zároveň pred seba, do bočného zrkadla a aj na značky. Takže mrknutie do spätného zrkadla môže znamenať že prehliadneš značku - trebárs si ju videl ale už len zboku takže sa ti nedala prečítať.
K tomuto slúži opel eye, pretože na palubke svieti posledne prečítaná značka niekoľko minút.
Je to dobrá pomôcka.
2/ radar. Je určite oveľa lepší v hmle než tvoje oči. Predstav si, že lietadlá pristávajú naslepo pretože pilot by bez výbavy prístrojmi musel mať výhľad niekoľko sto metrov aby mohol reagovať.
Radar u Insignie reaguje na prekážku pred sebou veľmi spoľahlivo, ako som písal u pôvodného príspevku niekedy až nežiadúco. V tomto prípade je to ale lepšie zabrzdiť keď netreba ako nezabrzdiť vôbec.
Druhá možnosť je nechať auto doma a ísť vlakom alebo počkať až sa hmla rozplynie.
1/ že značky čítaš očami je fajn. Ľenže človak má len dve oči a navyše len málokto vie pozerať naraz do spätného zrkadla a zároveň pred seba, do bočného zrkadla a aj na značky. Takže mrknutie do spätného zrkadla môže znamenať že prehliadneš značku - trebárs si ju videl ale už len zboku takže sa ti nedala prečítať.
K tomuto slúži opel eye, pretože na palubke svieti posledne prečítaná značka niekoľko minút.
Je to dobrá pomôcka.
2/ radar. Je určite oveľa lepší v hmle než tvoje oči. Predstav si, že lietadlá pristávajú naslepo pretože pilot by bez výbavy prístrojmi musel mať výhľad niekoľko sto metrov aby mohol reagovať.
Radar u Insignie reaguje na prekážku pred sebou veľmi spoľahlivo, ako som písal u pôvodného príspevku niekedy až nežiadúco. V tomto prípade je to ale lepšie zabrzdiť keď netreba ako nezabrzdiť vôbec.
Druhá možnosť je nechať auto doma a ísť vlakom alebo počkať až sa hmla rozplynie.