Dobrý den,
vlastním Merivu B 1.4T 88 kw, kód motoru: A14NEL. 5st manuál. Těch 88 kw mně už nestačí. Co si myslíte o chipu? 1.4T 103 kw má sice jiný kód motoru - A14NET, ale má stejný točivý moment. Má jinou křivku. Nevíte, jaký je konstrukční rozdíl mezi těmito dvěma motory? Nikde jsem se nic nedočetl. Nechci tomu motoru dělat nic, co je nezdravé, ale když se dělají dva výkonnostní rozdíly a byl by rozdíl jen v řídící jednotce - proč to nenačipovat. Nechci dělat reklamu, ale našel jsem tento chip:
http://www.autochip.eu/cz/chiptuning/ta ... 16v-120hp/
Zvládla by převodovka/spojka kroutící moment 240 nm?
Meriva B 1.4T 88kw vs 1.4T 103kw
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Meriva B 1.4T 88kw vs 1.4T 103kw
Motor A14 NET má inak nastavenú riadiacu jednotku a má väčšie, silnejšie turbo. Načipovať iba riadiacu jednotku na to aby bol motor ako A14 NET nestačí. Pravdepodobne ani prevodovka nie je na to stavaná. Motory s 88KW a 5 stupňovou prevodovkou mali nižší točivý moment - 175Nm. So 6 stupňovou prevodovkou mali 200Nm. Práve pre možné problémy s prevodovkou by som do toho nešiel. Prípadne by som si dobre overil podľa VIN typ prevodovky v Merive.
Re: Meriva B 1.4T 88kw vs 1.4T 103kw
Díky za odpověď. Kašlu na chip a budu jezdit, co to jen půjde. Kazič motoru nejsem.
Díky
Díky
Re: Meriva B 1.4T 88kw vs 1.4T 103kw
Pokud máš v MerB A14NEL pětikvalt, jedná se o převodovku F17, přičemž číselné označení oplích převodovek vyjadřuje maximální točivý moment motoru, který je převodovka schopna bez problémů a dlouhodobě přenášet, v tomto případě tedy 170Nm. Točivým momentem 240Nm bych ji rozhodně nepokoušel. Motory A14NET mají (mimochodem poměrně choulostivý) šestikvalt M32WR (320Nm).
W124 E320 R6 Coupé 1994