Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Moderátor: Moderátoři
Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Nezávislé topení Eberspächer
Tohle fórum se mi hodně líbí, proto bych chtěl v tomto vláknu vyvolat diskuzi ohledně nezávislého topení do Opelu Vectra C. Sám jsem toto topení zabudoval hlavně kvůli nedostatečnému ohřívání motoru v zimě. Jedná se o originální topení EBERSPÄCHER, které je pro tyto vozy dodáváno. Obecně diesely kvůli malému odpadnímu teplu hůř topí. Do práce jezdím cca 30 km, motor se za celou dobu pořádně neohřál.
Výhody nezávislého topení jsou asi tyto:
• odpadají studené starty, motor se startuje bez žhavení, mám vyzkoušeno že po 2 km jízdy je již plně zahřátý.
• Volný výhled z auta, není nutno škrábat nebo řešit přimrzlé stěrače.
• Teplo v autě ihned po nastoupení a při čekání
Jak to celé funguje.
Vectra má 2 druhy topení, přihřívač a nezávislé topení. Rozdíl je ten, že přihřívač nemá vlastní čerpadlo chladící kapaliny a funguje pouze při běžícím motoru a dotápí motor do jeho pracovní teploty. Nezávislé topení má vlastní čerpadlo, které zajišťuje oběh chladiva. Pracuje tedy, i když je motor vypnutý a vytápí kabinu vozu a motor.
Originál se do Vectry C montuje nezávislé topení typ Eberspächer D5WS, nebo B5WS (podle paliva, nafta nebo benzín) o výkonu 5 KW.
Agregát je umístěn za motorem před spolujezdcem, kde je i ve většině vozů 6-ti pinový konektor pro připojení.
Topení má svou vlastní řídící jednotku, která spolupracuje s klimatizací vozu přes protokol CAN-BUS. Funguje zároveň jako i jako přihřívač. Vše automaticky, když je okolní teplota do 8 st. a teplota chladicí kapaliny je nižší než 75 st. přihřívač se spouští a dotápí okruh chlazení, vypíná se na 80 st. Termostat by se měl správně otevírat až na 88 st. tím je zajištěno že „netopíte do chladiče“. Ovládání topení je velmi komfortní pomocí displeje, kde lze zapnout okamžitě, nebo naprogramovat až 3 různé časy, kdy se topení má spustit.
Ovšem skutečné potěšení je dálkové ovládání , kdy pomocí dálkového ovladače lze topení zapnout. Existuje i modul pro GSM kdy se topení samo zapne prozvoněním, nebo sms zprávou. S dálkovou obsluhou zkušenosti zatím nemám, ale chci výhledově dodělat.
Téma o nezávislém topení je velice obsáhlé proto píši zatím jenom obecné informace , pokud by někoho zajímalo něco konkrétního, rád to zde s Vámi rozeberu.
Tohle fórum se mi hodně líbí, proto bych chtěl v tomto vláknu vyvolat diskuzi ohledně nezávislého topení do Opelu Vectra C. Sám jsem toto topení zabudoval hlavně kvůli nedostatečnému ohřívání motoru v zimě. Jedná se o originální topení EBERSPÄCHER, které je pro tyto vozy dodáváno. Obecně diesely kvůli malému odpadnímu teplu hůř topí. Do práce jezdím cca 30 km, motor se za celou dobu pořádně neohřál.
Výhody nezávislého topení jsou asi tyto:
• odpadají studené starty, motor se startuje bez žhavení, mám vyzkoušeno že po 2 km jízdy je již plně zahřátý.
• Volný výhled z auta, není nutno škrábat nebo řešit přimrzlé stěrače.
• Teplo v autě ihned po nastoupení a při čekání
Jak to celé funguje.
Vectra má 2 druhy topení, přihřívač a nezávislé topení. Rozdíl je ten, že přihřívač nemá vlastní čerpadlo chladící kapaliny a funguje pouze při běžícím motoru a dotápí motor do jeho pracovní teploty. Nezávislé topení má vlastní čerpadlo, které zajišťuje oběh chladiva. Pracuje tedy, i když je motor vypnutý a vytápí kabinu vozu a motor.
Originál se do Vectry C montuje nezávislé topení typ Eberspächer D5WS, nebo B5WS (podle paliva, nafta nebo benzín) o výkonu 5 KW.
Agregát je umístěn za motorem před spolujezdcem, kde je i ve většině vozů 6-ti pinový konektor pro připojení.
Topení má svou vlastní řídící jednotku, která spolupracuje s klimatizací vozu přes protokol CAN-BUS. Funguje zároveň jako i jako přihřívač. Vše automaticky, když je okolní teplota do 8 st. a teplota chladicí kapaliny je nižší než 75 st. přihřívač se spouští a dotápí okruh chlazení, vypíná se na 80 st. Termostat by se měl správně otevírat až na 88 st. tím je zajištěno že „netopíte do chladiče“. Ovládání topení je velmi komfortní pomocí displeje, kde lze zapnout okamžitě, nebo naprogramovat až 3 různé časy, kdy se topení má spustit.
Ovšem skutečné potěšení je dálkové ovládání , kdy pomocí dálkového ovladače lze topení zapnout. Existuje i modul pro GSM kdy se topení samo zapne prozvoněním, nebo sms zprávou. S dálkovou obsluhou zkušenosti zatím nemám, ale chci výhledově dodělat.
Téma o nezávislém topení je velice obsáhlé proto píši zatím jenom obecné informace , pokud by někoho zajímalo něco konkrétního, rád to zde s Vámi rozeberu.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
- Reklama
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
I já jsem se rozhod pro dodělání nezávislýho topení.Vyvíjeli jsme to spolu.Nemuset v zimě každej den škrabat skla je velký lákadlo.Všechno podstatný už bylo napsáno,tak já jen přidam pro představu fotku,co je k tomu potřeba,včetně dálkovýho ovládání Eberspächer EasyStart R+
Neni to jednoduchá a bohužel ani levná záležitost.Ale výsledek za to určitě stojí.
Topení ještě nemam zamontovaný,čekam na řídící jednotku,ale už se mi podařilo zprovoznit dálkový ovládání,který zatim ovládá poze větrák.Zapojení dálkovýho ovládání je opravdu jednoduchý.
Topení ještě nemam zamontovaný,čekam na řídící jednotku,ale už se mi podařilo zprovoznit dálkový ovládání,který zatim ovládá poze větrák.Zapojení dálkovýho ovládání je opravdu jednoduchý.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Jen tak ze zvědavosti :
• Na kolik to tak přibližně vyšlo.
• Jaká je rychlost ohřátí (je mi jasné že to závisí na aktuální teplotě motoru, okolí a bůhví čeho ještě. Ale prostě kolik času tomu ráno dáš, než do toho sedneš a vyjedeš)
• A poslední dotaz, jakou spotřebu má to čerpadlo a co na to baterka.
Nikdy jsem to nijak moc nestudoval, ale vím že je to pěkná machrovinka, ještě k tomu když to tak pěkně komunikuje s palubákem.
Jinak dobrá práce a palec hore oběma (bohužel taký smajlík tu není )
• Na kolik to tak přibližně vyšlo.
• Jaká je rychlost ohřátí (je mi jasné že to závisí na aktuální teplotě motoru, okolí a bůhví čeho ještě. Ale prostě kolik času tomu ráno dáš, než do toho sedneš a vyjedeš)
• A poslední dotaz, jakou spotřebu má to čerpadlo a co na to baterka.
Nikdy jsem to nijak moc nestudoval, ale vím že je to pěkná machrovinka, ještě k tomu když to tak pěkně komunikuje s palubákem.
Jinak dobrá práce a palec hore oběma (bohužel taký smajlík tu není )
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
To vypadá hodně zajímavě. Nevíte někdo jestli se podobné nezávislé topení vyrábělo i pro Omegu B2 (od r. 2000)?
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
@m.artty
Do omegy se nezávislé topení určitě taky montovalo, originál byl určitě Eberspacher, jako přihřívač model D3WZ. Viděl jsem někde i návod na montáž od Webasta, typ Thermo Top Z/C
@TiRa
Druhý případ, při startu bez předehřevu, venkovní teplota -5 st. teplota vody 0 st. Po 7 km volné jízdy (opet s přihřívačem) dosažena provozní teplota 80 st.
Baterka zatím v pohodě vydrží 30 minut předehřevu, (diesel má baterie s větší kapacitou)
Spotřeba topení by měla být v provozu 50W, alespoň to říká štítek na topení, je potřeba ještě připočítat spotřebu ventilátoru klimatizace.
Je jasný že je potřeba po předehřevu dát baterii čas na dobití, prý by to mělo být tak dokonalý "nezkoušel jsem" že když poklesne napětí pod určitou mez, topení se odpojí aby zbyla energie na start. Platí prý jednoduchá rada, 30 minut předehřevu, minimálně 30 minut jízdy, aby se baterie alespoň částečně dobila.
Do omegy se nezávislé topení určitě taky montovalo, originál byl určitě Eberspacher, jako přihřívač model D3WZ. Viděl jsem někde i návod na montáž od Webasta, typ Thermo Top Z/C
@TiRa
U Opela je topení hrozně drahé, jenom samotný agregát s řídící jednotkou stojí podle katalogu 36.000,- Já ho koupil v internetové dražbě za 1/4 ceny u Opelu.Na kolik to tak přibližně vyšlo.
Rychlost ohřátí mám vyzkoušenou zatím při běžných podmínkách tj. teplota do -5 st. ne extrémy. Při předehřevu asi 25 minut při okolní teplotě 0 st. je interiér už příjemně ohřátý, teplota vody v motoru 55 st. po startu a 2 km jízdy (s přihřívačem) je dosažena provozní teplota 80 st.a přihřívač se vypíná.Jaká je rychlost ohřátí (je mi jasné že to závisí na aktuální teplotě motoru, okolí a bůhví čeho ještě. Ale prostě kolik času tomu ráno dáš, než do toho sedneš a vyjedeš)
Druhý případ, při startu bez předehřevu, venkovní teplota -5 st. teplota vody 0 st. Po 7 km volné jízdy (opet s přihřívačem) dosažena provozní teplota 80 st.
Spotřeba dle dokumentace Ebespacheru 0,27 l/h na malý výkon 0,62 l/h na velký výkonA poslední dotaz, jakou spotřebu má to čerpadlo a co na to baterka.
Baterka zatím v pohodě vydrží 30 minut předehřevu, (diesel má baterie s větší kapacitou)
Spotřeba topení by měla být v provozu 50W, alespoň to říká štítek na topení, je potřeba ještě připočítat spotřebu ventilátoru klimatizace.
Je jasný že je potřeba po předehřevu dát baterii čas na dobití, prý by to mělo být tak dokonalý "nezkoušel jsem" že když poklesne napětí pod určitou mez, topení se odpojí aby zbyla energie na start. Platí prý jednoduchá rada, 30 minut předehřevu, minimálně 30 minut jízdy, aby se baterie alespoň částečně dobila.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Ještě pro případné zájemce uvádím linky v PDF na návod (bohužel v Němčině) , který je velmi slušně vizuálně zpracovaný a kterého jsem se při zástavbě držel.
Diesel, komplet dostavba nezávislého topení D5WS http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/09163244.pdf
Diesel přestavba z přihřívače D5WZ na nezávislé topení D5WS http://ifz-berlin.de/ins_pdf/09163241.pdf
Benzín agregát dostavba B5WS http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/93160586.pdf
Diesel, komplet dostavba nezávislého topení D5WS http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/09163244.pdf
Diesel přestavba z přihřívače D5WZ na nezávislé topení D5WS http://ifz-berlin.de/ins_pdf/09163241.pdf
Benzín agregát dostavba B5WS http://www.ifz-berlin.de/ins_pdf/93160586.pdf
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Díly potřebný pro vestavbu nez.topení do VeCe:
-topení D5WS pro naftu,příp.B5WS pro benzín s CAN-BUS řídící jednotkou Opel
-vodní čerpadlo
-naftový čerpadlo
-jehla do nádrže pro přívod nafty
-sací naftová hadička 4x1mm cca 1m
-výtlačná naftová hadička 4x1,5mm cca 4m
-spojovcí naftová hadička délka cca 50mm - 5 ks
-vodní hadice
-výfuková flexibilní trubka
-tlumič výfuku
-sací trubka
-držák topení
To jsou základní komponenty potřebný pro vestavbu nez.topení.Dál jsou potom samozřejmě potřeba různý sponky,držáky hadic....Na všechno existujou originální díly,já jsem ale některý použil běžně dostupný v autodílech.
Kouzlo U Vectry C je v tom,že pokud se použije originál řídící jednotka topení,tak se jen připojí na konektor připravenej už z výroby a naprogramuje se a je hotovo.Ovládání funguje přes CID nebo GID.
-topení D5WS pro naftu,příp.B5WS pro benzín s CAN-BUS řídící jednotkou Opel
-vodní čerpadlo
-naftový čerpadlo
-jehla do nádrže pro přívod nafty
-sací naftová hadička 4x1mm cca 1m
-výtlačná naftová hadička 4x1,5mm cca 4m
-spojovcí naftová hadička délka cca 50mm - 5 ks
-vodní hadice
-výfuková flexibilní trubka
-tlumič výfuku
-sací trubka
-držák topení
To jsou základní komponenty potřebný pro vestavbu nez.topení.Dál jsou potom samozřejmě potřeba různý sponky,držáky hadic....Na všechno existujou originální díly,já jsem ale některý použil běžně dostupný v autodílech.
Vyšlo to něco kolem 20000 Kč.Ale ještě to nemam úplně přesně spočtený.Mam v tom ale započteno všechno co je na fotce,tj včetně novýho termostatu a dálkovýho ovládání.TiRa píše:• Na kolik to tak přibližně vyšlo
Nezávislý topení topení jde naroubovat do každýho auta.Ale obnáší to několik komplikací.V autě pak musí bejt časovací hodiny.Ty je ale možný nahradit dálkovým ovládáním EasyStart R+,takže v interiéru pak neni nic vidět(kromě malýho zapínacího tlačítka,který je možno kamkoliv uklidit,aby nebylo na očích).Dál se musí vyřešit spínání větráku a případně uzavírání klapky vnitřní cirkulace zduchu.Musí se toho poměrně hodně drátovat.m.artty píše:To vypadá hodně zajímavě. Nevíte někdo jestli se podobné nezávislé topení vyrábělo i pro Omegu B2 (od r. 2000)?
Kouzlo U Vectry C je v tom,že pokud se použije originál řídící jednotka topení,tak se jen připojí na konektor připravenej už z výroby a naprogramuje se a je hotovo.Ovládání funguje přes CID nebo GID.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Pánové, smekám před Váma!
PS: jen pro info megabedo a lubaane, díky Vašim recenzím na auto.cz jsem si pořídil VC a nelituji
PS: jen pro info megabedo a lubaane, díky Vašim recenzím na auto.cz jsem si pořídil VC a nelituji
Toyota Prius 1.8
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
tak to sme tu uz dvaja....aj u mna zatial spokojnostMarky píše:Pánové, smekám před Váma!
PS: jen pro info megabedo a lubaane, díky Vašim recenzím na auto.cz jsem si pořídil VC a nelituji
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Tak to nás těší No ale to by jste měli teda taky hodit nějakou recenzi,co vy na to?roman1984 píše:tak to sme tu uz dvaja....aj u mna zatial spokojnostMarky píše:Pánové, smekám před Váma!
PS: jen pro info megabedo a lubaane, díky Vašim recenzím na auto.cz jsem si pořídil VC a nelituji
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986