Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Moderátor: Moderátoři
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Máš pravdu, asi něco časem napíši a nafotím. Z auta jsme doma všichni nadšení, je to přesně co jsem od něj očekávali.
Toyota Prius 1.8
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
Ex Vectra Caravan 1.9 CDTI (mazel)
Ex Astra G Caravan 2.0 DTI
Ex Astra F Caravan 1.7 TDS
- Reklama
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
nieco mozno spravim tiez....uvidime
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 18 led 2010, 08:54
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Zdravím Vás priatelia z Opel fora, toto oslovenie preto, že ja nemám opla, ale auto "ešte" z pro-
dikcie GM saab 9-3 sport sedan r.v.2005 ale s motorom 1.9 TiD 110 kw, ktorý sa montoval taktiež do oplov typu vectra c, astra H a signum. S mojím problémom som nepochodil /zatiaľ/ na saab fore a preto sa obraciam na toto ctené príbuzenské fórum.
Chcem sa opýtať, či aj mojom saabe je totožné prídavné kúrenie ako v opli, ak áno poprosil by som o radu, nakoľko prestalo fungovať.
Mám s ním takýto problém : V manuále/nemčina/ sa píše, že pod +8 C by sa po naštartovaní malo zapnúť predhrievanie chladiacej kvapaliny automaticky. Ja keď auto naštartujem, tak sa rozsvieti na prístrojovke príslušná kontrolka, ale asi len na 15 sekúnd, potom zhasne a potom trvá aj 15 km, pokým sa motor zohreje.
Dalo by sa zistiť, že či to nie je vinou vadného žhaviča alebo že do toho "bufíka" neprúdi nafta?
Po zadaní príkazu park heater "on" zapne bufík, kontrolka svieti cca 10-15 sec. a potom zhasne, popri tom ale je počuť len ako sa začne čerpať palivo /slabé bzučanie/, ale ten dunivý zvuk nenastane, ako že sa zapáli palivo, ale všetko stíchne asi po tých 10-15s. Park heater sa následne samočinne prepne na "off". Tak isto po naštartovaní, kontrolka sa zapáli, po chvíli zhasne. Mne sa zdá, že uvedené zariadenie dostane príkaz k činnosti aj automaticky, lenže z nejakého dôvodu sa nerozbehne.
Tu na okolí nie je žiadny autorizovaný servis/ VK/, preto sa obraciam na toto fórum o radu skôr, ako sa vyberiem do servisu. S pozdravom apač, ktorý nejazdí na mustangu, ale na sob-e.
dikcie GM saab 9-3 sport sedan r.v.2005 ale s motorom 1.9 TiD 110 kw, ktorý sa montoval taktiež do oplov typu vectra c, astra H a signum. S mojím problémom som nepochodil /zatiaľ/ na saab fore a preto sa obraciam na toto ctené príbuzenské fórum.
Chcem sa opýtať, či aj mojom saabe je totožné prídavné kúrenie ako v opli, ak áno poprosil by som o radu, nakoľko prestalo fungovať.
Mám s ním takýto problém : V manuále/nemčina/ sa píše, že pod +8 C by sa po naštartovaní malo zapnúť predhrievanie chladiacej kvapaliny automaticky. Ja keď auto naštartujem, tak sa rozsvieti na prístrojovke príslušná kontrolka, ale asi len na 15 sekúnd, potom zhasne a potom trvá aj 15 km, pokým sa motor zohreje.
Dalo by sa zistiť, že či to nie je vinou vadného žhaviča alebo že do toho "bufíka" neprúdi nafta?
Po zadaní príkazu park heater "on" zapne bufík, kontrolka svieti cca 10-15 sec. a potom zhasne, popri tom ale je počuť len ako sa začne čerpať palivo /slabé bzučanie/, ale ten dunivý zvuk nenastane, ako že sa zapáli palivo, ale všetko stíchne asi po tých 10-15s. Park heater sa následne samočinne prepne na "off". Tak isto po naštartovaní, kontrolka sa zapáli, po chvíli zhasne. Mne sa zdá, že uvedené zariadenie dostane príkaz k činnosti aj automaticky, lenže z nejakého dôvodu sa nerozbehne.
Tu na okolí nie je žiadny autorizovaný servis/ VK/, preto sa obraciam na toto fórum o radu skôr, ako sa vyberiem do servisu. S pozdravom apač, ktorý nejazdí na mustangu, ale na sob-e.
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Ahoj, v Saabu bude nejspíš stejné topení jako ve vectře. Tedy Eberspächer.
Topení je plně diagnostikovatelné, přes tovární diagnostiku. To co popisuješ je jistě závada na topení, vadné dmychadlo, žhavící svíčka, zanesené sítko, vadná řídící jednotka...........?? Diagnostika by Ti řekla víc.
Vkládám tady popis startovacího procesu přídavného ohřívače, třeba Ti napoví.
Během prvních 5 vteřin se kontrolují všechny elektronické komponenty přídavného ohřívače na krátké spojení a přerušení.
Je-li kontrola v pořádku, následuje předehřívání spalovací komory-přídavného ohřívače žhavicí svíčkou.
Po uplynutí 45 vteřin zahájí dávkovací čerpadlo dodávku paliva na malý stupeň. Hned nato se motor ventilátoru pomalu rozběhne na menší výkonový stupeň.
Za normálních okolností dochází během této doby (po uplynutí cca 60 až 70 vteřin) k zapálení směsi.
Poté se motor ventilátoru a dávkovací čerpadlo pomalu rozbíhají na vyšší výkonový stupeň, který se dosáhne po uplynutí cca 110 vteřin.
Přídavný ohřívač má z bezpečnostních důvodů dva startovací cykly. Pokud snímač plamene přídavného ohřívače neidentifikuje po uplynutí cca 135 vteřin žádný plamen, přeruší řídicí jednotka startovací proces a celý postup se opakuje ještě jednou (avšak nyní již se zvýšeným napětím žhavicí svíčky).
Pokud je i druhý pokus neúspěšný, uloží se paměti řídicí jednotky kód chyby.
Přídavný ohřívač může opět nastartovat jen tehdy, pokud dojde k vypnutí motoru a přitom jsou splněny podmínky pro zapnutí přídavného ohřívače.
Dojde-li k uložení kódu 10krát bezprostředně po sobě, dochází k zablokování přídavného ohřívače. To znamená, že přídavný ohřívač je možné opět nastartovat až po odstranění chyby a vymazání paměti chyb prostřednictvím diagnostického přístroje. Možnou příčinou chyby může být váznutí paliva.
Příslušná paměť v řídicí jednotce se vynuluje po desátém úspěšném nastartování přídavného ohřívače.
Podmínky pro zapnutí přídavného ohřívače
Řídicí jednotka přídavného ohřívače musí mít 12V napětí z generátoru (svorka 61).
Řídicí jednotka přídavného ohřívače musí mít 12V napětí na svorce 15 (zapalování ZAP).
Řídicí jednotka přídavného ohřívače musí mít 12V napětí a kostru akumulátoru (svorka 30 a svorka 31).
Teplota chladicí kapaliny motoru musí být menší než 75 °C.
Vnější teplota prostředí musí být menší než 8 °C.
Regulace teploty přídavného ohřívače
Vlastní regulace je závislá jen od teploty chladicí kapaliny. Teplota chladicí kapaliny zase závisí od tepelné energie, dodávané motorem vozidla jakož i tepelné energie, dodávané spalovacím prostorem (přídavného ohřívače) a odvedeného množství tepelné energie z celého okruhu cirkulace chladicí kapaliny. Přídavný ohřívač se snaží udržovat teplotu chladicí kapaliny v rozmezí od 75 °C do 85 °C.
Každopádně topení bude muset asi ven, tady je video jak provést základní údržbu http://www.youtube.com/watch?v=14SUSxfP ... re=related
Topení je plně diagnostikovatelné, přes tovární diagnostiku. To co popisuješ je jistě závada na topení, vadné dmychadlo, žhavící svíčka, zanesené sítko, vadná řídící jednotka...........?? Diagnostika by Ti řekla víc.
Vkládám tady popis startovacího procesu přídavného ohřívače, třeba Ti napoví.
Během prvních 5 vteřin se kontrolují všechny elektronické komponenty přídavného ohřívače na krátké spojení a přerušení.
Je-li kontrola v pořádku, následuje předehřívání spalovací komory-přídavného ohřívače žhavicí svíčkou.
Po uplynutí 45 vteřin zahájí dávkovací čerpadlo dodávku paliva na malý stupeň. Hned nato se motor ventilátoru pomalu rozběhne na menší výkonový stupeň.
Za normálních okolností dochází během této doby (po uplynutí cca 60 až 70 vteřin) k zapálení směsi.
Poté se motor ventilátoru a dávkovací čerpadlo pomalu rozbíhají na vyšší výkonový stupeň, který se dosáhne po uplynutí cca 110 vteřin.
Přídavný ohřívač má z bezpečnostních důvodů dva startovací cykly. Pokud snímač plamene přídavného ohřívače neidentifikuje po uplynutí cca 135 vteřin žádný plamen, přeruší řídicí jednotka startovací proces a celý postup se opakuje ještě jednou (avšak nyní již se zvýšeným napětím žhavicí svíčky).
Pokud je i druhý pokus neúspěšný, uloží se paměti řídicí jednotky kód chyby.
Přídavný ohřívač může opět nastartovat jen tehdy, pokud dojde k vypnutí motoru a přitom jsou splněny podmínky pro zapnutí přídavného ohřívače.
Dojde-li k uložení kódu 10krát bezprostředně po sobě, dochází k zablokování přídavného ohřívače. To znamená, že přídavný ohřívač je možné opět nastartovat až po odstranění chyby a vymazání paměti chyb prostřednictvím diagnostického přístroje. Možnou příčinou chyby může být váznutí paliva.
Příslušná paměť v řídicí jednotce se vynuluje po desátém úspěšném nastartování přídavného ohřívače.
Podmínky pro zapnutí přídavného ohřívače
Řídicí jednotka přídavného ohřívače musí mít 12V napětí z generátoru (svorka 61).
Řídicí jednotka přídavného ohřívače musí mít 12V napětí na svorce 15 (zapalování ZAP).
Řídicí jednotka přídavného ohřívače musí mít 12V napětí a kostru akumulátoru (svorka 30 a svorka 31).
Teplota chladicí kapaliny motoru musí být menší než 75 °C.
Vnější teplota prostředí musí být menší než 8 °C.
Regulace teploty přídavného ohřívače
Vlastní regulace je závislá jen od teploty chladicí kapaliny. Teplota chladicí kapaliny zase závisí od tepelné energie, dodávané motorem vozidla jakož i tepelné energie, dodávané spalovacím prostorem (přídavného ohřívače) a odvedeného množství tepelné energie z celého okruhu cirkulace chladicí kapaliny. Přídavný ohřívač se snaží udržovat teplotu chladicí kapaliny v rozmezí od 75 °C do 85 °C.
Každopádně topení bude muset asi ven, tady je video jak provést základní údržbu http://www.youtube.com/watch?v=14SUSxfP ... re=related
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 18 led 2010, 08:54
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
megabeda moc Ti ďakujem, veľmi si mi pomohol, dám si urobiť tú diagnostiku a uvidím.
Prajem Tebe a aj všetkým oplákom mnoho kilometrov bez poruch a nehôd. Howgh!
Prajem Tebe a aj všetkým oplákom mnoho kilometrov bez poruch a nehôd. Howgh!
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Tak už mam hotovo.Byla to ošklivá práce,málem jsem si u toho zlámal ruce .Ale dílo se zdařilo,teď to ještě musim nechat naprogramovat a brzy už snad zatopim
- Přílohy
-
- Je tam
- DSC00244.JPG (60.66 KiB) Zobrazeno 7346 x
-
- Montáž řídící jednotky
- DSC00236.JPG (73.06 KiB) Zobrazeno 7346 x
-
- Řídící jednotka
- DSC00234.JPG (49.94 KiB) Zobrazeno 7346 x
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Tak a už je to uděláno,už je to hotovo,topí to! Perfektní věc
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
lubaan:kupoval si nove diely priamo v oply?
inak gratulujem k teplu je to super vec...tisko zavidim ale mozno aj ja sa na to dam ked budu neake eura
inak gratulujem k teplu je to super vec...tisko zavidim ale mozno aj ja sa na to dam ked budu neake eura
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Kdepak.Právě že v Opelu jsem nekoupil vůbec nic,to bych se nedoplatil .Všechno jsem víceméně sehnal na Ebay.de.Když už mam ale hotovo,tak teď po montáži misim říct,že pár věcí je potřeba koupit originál.Jde hlavně o výměník topení(zahnutej vývod vody)a držák kvůli místu.Dalo se to udělat bez toho,ale bylo to pracnější.Ještě zbejvá doladit pár věcí,jako je automatický zavření klapky vnitřní cirkulace vzduchu při provozu topení a započítávání spotřeby topení do celkový spotřeby.Jinak je topení super věc.V podstatě motor už nebude znát studený starty.Akorát škoda,že jsem prošvihnul ty největší mrazy.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
trosku to ozivim teraz je to celkom aktualne.....dorabal si to este niekto do svojho auticka...ja nad tym silno uvazujem
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI