trhnutie pri akceleracii
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: trhnutie pri akceleracii
A tym co to uz netrha s novym SW, nenaliali nahodou novy olej? U noveho auta to trha hned od 5km alebo iba po urcitom case, povedzme po 3000km, ked uz olej zdegraduje a zacne robit samozapaly podla teorie LSPI?
- Reklama
Re: trhnutie pri akceleracii
Teorii LSPI neznám, ale dokážeš si představit, jak by (byť už degradovaný) motorový olej mohl způsobovat samozápaly...?
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: trhnutie pri akceleracii
Nevim, a zatim to asi nevi nikdo. Pise se tam:
Takze zkousi se jiny zaklad i aditiva. Je moze, ze nejake aditivum nebo zaklad teplem zmeni sve chemicke a fyziklani vlastnosti cim se mu snizi teplota zapalu nebol tlak pri kterem k samozapalu dojde.Infineum is studying the effects of lubricant composition to better understand how it might contribute to the suppression of LSPI events. Work has already been undertaken to investigate the effects of using different types and levels of base stocks and additives.
The initial focus of the research has been to evaluate the effect of using different detergent chemistries, Zinc dialkyl dithiophosphate (ZDDP) types as well as varying the levels of other additives.
Re: trhnutie pri akceleracii
mám najeto 16000km a olej plný tak olej to snad neniColommbo píše:Teorii LSPI neznám, ale dokážeš si představit, jak by (byť už degradovaný) motorový olej mohl způsobovat samozápaly...?
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Re: trhnutie pri akceleracii
Nejsem žádný autoodborník, ale jsem přesvědčen, že s problémy probíranými v tomto vlákně nemá olej co do činění. A to co se jeho kvality/degradace i jeho množství v motoru týče. Samozápaly ve smyslu toho slova mohou v motoru, přesněji ve spalovacím prostoru způsobovat velmi výjimečně snad jen rozžhavené částečky karbonu, který tam někde může být. Přiházívávalo se to u motorů s velmi zanedbanou údržbou, což u prakticky nových vozů (Astra K) nepředpokládám...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: trhnutie pri akceleracii
Obavam se Colombo, ze v tomto pripade se na tom olej nejak podili. Nekde jsem cetl clanek, kde s pomoci specialnich svicek nebo tesneni hlavy valci s vestavenymi mikro-endoskopy sleduji prubeh horeni smesi ve valci behem LSPI eventu a popisuji, ze jde o stochasticky jev kde se misto pocatku horeni meni. Tudiz se nejedna o konstrukcni problem hlavy valce, ventilu nebo pistu, kde by vznikalo izolovane prehrate misto tak jako u starsich motoru s vrstnou karbonu nebo spatne zvolenych svicek. Popisuji, ze dosti casto dochazi k pocatku zapalu blizko steny valce, co je zpusobeno kontaminaci smesi olejem 'umytym' primo vstriknutym benzinem. Pokud se samozapal 'trefi' do mista blizko hrany pistu nad pistnim cepem, kde je pist nejzranitelnejsi, muze vlivem vysoke teploty a tlaku dojit k prasknuti pistu v oblasti pod prvnim tesnicim krouzkem.
Jinak na UK foru Kristis pripsal, ze i on mel po poslednim prehrani SW ECU par dni pokoj a pocit, ze vse je vyreseno. Ale i jemu se trhani/klepani vratilo.
Ja jsem na tom uplne stejne. Navic se mi zda, ze s poslednim SW ECU je studeny motor vice neklidny nez drive. Uz jsem zkusil i tempomat, abych vyloucil, ze to dela noha/pedal, ale pocukavalo si to i pri plynule jizde na tempomat.
Takze jak pise Kristis. Uz aby se ten motor rozletel na kusy a pak v servisu snad uveri ze mame problem ....
OnMi
Jinak na UK foru Kristis pripsal, ze i on mel po poslednim prehrani SW ECU par dni pokoj a pocit, ze vse je vyreseno. Ale i jemu se trhani/klepani vratilo.
Ja jsem na tom uplne stejne. Navic se mi zda, ze s poslednim SW ECU je studeny motor vice neklidny nez drive. Uz jsem zkusil i tempomat, abych vyloucil, ze to dela noha/pedal, ale pocukavalo si to i pri plynule jizde na tempomat.
Takze jak pise Kristis. Uz aby se ten motor rozletel na kusy a pak v servisu snad uveri ze mame problem ....
OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: trhnutie pri akceleracii
Uff, tak to je problém, len nechápem, že to nezistili pri testoch, veď sa to muselo prejaviť aj tam!!! Motor sa montuje do viacerých testovacich vozidiel a jazdí sa nimi dlhodobo, možno aj 200t km Čosi mi tu nesedí
Re: trhnutie pri akceleracii
Bol som v servise, ohladom trhania - vedia o tom a robia novy SW, bude zvolavacka.
Opel Astra K 1.4. Turbo (92 kW/125 koni) Innovation
Re: trhnutie pri akceleracii
to vedi uz nekolik mesicu.pmickal píše:Bol som v servise, ohladom trhania - vedia o tom a robia novy SW, bude zvolavacka.
ja bych snad byl taky radsi kdyby se mi ten motor rozlitnul.
oni to slavnostne opravi az budu mit najeto 20tisic a ten motor uz bude stejne nacatej jak svine..
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Re: trhnutie pri akceleracii
Jenže za to nemůže olej. Ono podílet se na něčem a být něčeho příčinou, je rozdíl. Bez oleje motor nefunguje, tož ten podíl má chca nechca...OnMi píše:...Tudiz se nejedna o konstrukcni problem hlavy valce, ventilu nebo pistu, kde by vznikalo izolovane prehrate misto tak jako u starsich motoru s vrstnou karbonu nebo spatne zvolenych svicek. Popisuji, ze dosti casto dochazi k pocatku zapalu blizko steny valce, co je zpusobeno kontaminaci smesi olejem 'umytym' primo vstriknutym benzinem...
W124 E320 R6 Coupé 1994