palecNR píše:Ahojte.
Mam astru 7 mesiacov a najazdenych 17500km nejedna sa o benzinovu,ale dieslovu 1,6-100kw vybava
innovation. Priplatkova vybava takmer ziadna,rozmyslal som nad matrix svetlami,ale bal som sa problemov po skonceni zaruky.
Z autom som nadmieru spokojny,vadi mi vsak velky kryt senzorov pod spetnym zkadlom ako bolo pisane, koli semaforom na krizovatke a necitlivy dazdovy senzor,mohol by reagovat rychlejsie.
Presedlal som z Focusu2,ked porovnavam astru,Focus najme v zakrutach bol taky istejsi,lepsi,ale aj z astrou to nie je zle,no na Focusa nema.
Co sa tyka vykonu motora,ten je dostacujuci aj ked uz pri plnom obsadeni je citit z ubytku dynamiky,ale to pri kazdom motore,predbiehanie nerobi ziaden problem. Jazdim 40%dialnice a ostatne okresky,mesto minimalne. Spotrebu mam v lete 4,3 teraz v zime 4,4.
Co sa tyka vrzgania v interieri,nezaznamenal som ziadne,len spolujazdcova zasuvka bezpecnostnych pasov sa dotykala plastu sedacky a robila pazvuky.
Nasiel som tu otazku ci aj dieslovy motor trhne ako 1,4T,nie motor ide hladko a po miernom zohriati ticho,ani o nom neviete.
To by asi tak bolo vsetko.Co som zatial cital nenasiel som tu na fore nikoho kto ma dieslovu astru a bol by som rad keby tiez napisal svoje skusenosti z astrou.
Caute.
fíha, som celkom prekvapený z tej spotreby, u nás je dlhodobý priemer na Opli cca 5.8 rovnaký motor, ale v automate. V TP je písaný priemer 4.7 l/100km. 4.3-4 l. super spotreba
mononov píše:ty zrcátka se nesklápí automaticky při zamčení vozu??dá se to alespon dokoupit?? je hodně velký rozdíl mezi koženýma sedačkama a klasickýma myslím u verze innovation??jde mi o léto hlavně až bude teplo tak aby se nepotil člověk přece jen je to kůže...
Ono to nezatiahnutie zrkadiel pri zamknuti ma svoju pricinu bezklucove zamykanie zamkne vozidlo zakazdym ked sa len trochu vzdialite od auta aj ked ho nechcete zamknut a potom zas musite odomknut,zkadla by chodili hore,dole ako slonovi usi. Tiez ma to sralo,ze mam vybavu innovation a nesklapaju sa zrkadla automaticky,ale prisiel som na to ze to ma svoju pricinu a teraz som spokojny ze je to tak ako to je,chce to len zvyk. Skor ma serie ten posrany start/stop system ze ho zakazdym rucne pred jazdou vypinam,to je teda vymysel.
Zítra je to týden co máme novou Astru K ST v bílé barvě. Za mě velká, velká spokojenost. Přesedlal jsem ze sedadel Škoda a Opel je mi čím dál sympatičtější i když Škod jsem měl několik a jsou kvalitně stavěné v některých detailech je to znát, ale uživatel tyhle drobnosti vůbec nepozná a cenově je Astřička nesrovnatelně výhodnější koupě.
Začnu trošku negativně:
U Astry mi zatím nejvíce vadí logika zobrazení dat na palubním PC, to má koncern na maxidotu mnohem lépe vychytané. Nechápu proč se nemohou stopky automaticky spouštět při startu. Dobu jízdy jsem si z určitých důvodů rád měřil, teď na to člověk zapomene a data jsou fuč. Stejně tak spotřeba za konkrétní cestu, také je nutné pokaždé resetovat nebo nechat být. Číslice na palubním displeji jsou příliš malé, je to ale o špatné velikosti a nehospodárnosti zobrazení, protože displej je jinak dostatečně veliký. Také skupiny dat zobrazených na displeji bych si představoval jinak. Co mě hodně štve je, že nevidím teplotu a čas na hlavním displeji mezi budíky, ale koukám na ní na obrazovku na rádio. Na to si ale nezbývá než zvyknout.
Řazení je citelně horší, ale dá se též zvyknout. Tvar páky je skutečně podivný a dlouhé dráhy s ne moc přesnou kulisou nepřidají.
Poslední věcí je spotřeba, ta se mi drží okolo 8,5l přičítám to ale syrovosti motoru. Mám najeto jen do 1000 km. Předpokládám že okolo 7tis bude motor usazený a spotřeba o pár deci až litr níž.
Teď už jen samá pozitiva:
Motor 1,4 T 92kW má 250 Nm krouťák, u aut nedám tolik na kW jako na kroutící moment, tedy pružnost jednotky a ta je tady srovnatelná s některými maloobjemovými diesly, nebo i slavná 1.8T v octávii měla stejnou pružnost. Motor perfektně táhne zrychluje. Není to závoďák, ale takový dálniční křižník, který velice příjemně jede, nezdržuje.
Bezklíčové zamykání / odemykání / startování - to je prudce návyková věc a už bych to ani jinak nechtěl.
Sezení v Inovation je příjemné i bez AGR sedaček, orpoti AGR chybí přední prodloužený sedák a hlavně nastavitelná opěra stehen, to by se šiklo. Důležité je, že Inovation má elektricky stavitelnou bederní opěrku, kterou nižší výbavy nemají.
Velmi kvalitně sestavený a designově povedený interier. Prostorný zavazadelník.
Co je ale opravdu super vychytávka a kterou bych si dokoupil po zkušenostech i do enjoy, je elektricky ovládané víko kufru - to je bomba a s plnými rukami tašek již člověk nešaškuje u silnice jen kopne a dveře jedou nahoru.
Čtení značek je celkem zbytečnost, ale občas na to mrknu. Varování před kolizí je dobrá funkce. Největší vychytávka je ale aktivní jízda v pruzích s korekcí volantu, to na dálnici hezky pomáhá. Nelze tomu ale 100% důvěřovat, prudké zatáčky to vypínají a také špatné značení, které na našich silnicích je opravdu nekvalitní.
Rád zodpovím další otázky případného zájemce.
Astru mohu doporučit a škubacího syndromu se nebojím, kdybych za to furt od spodu rval, tak si to asi taky škubne, ale pokud člověk jezdí s rozumem, jede to normálně.
Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - barva GAZ - MY2017
Mike píše:
Motor 1,4 T 92kW má 250 Nm krouťák, u aut nedám tolik na kW jako na kroutící moment, tedy pružnost jednotky a ta je tady srovnatelná s některými maloobjemovými diesly, nebo i slavná 1.8T v octávii měla stejnou pružnost.
tak takéto niečo ma vždycky pobaví, hlavne toto "pružnost jednotky a ta je tady srovnatelná s některými maloobjemovými diesly"
Absolútne nepochopenie pojmov krútiaci moment vs. výkon. Diesel má väčší krúťak to je fakt, ale zabúda sa že tiež aj ťažší (viac do rýchla) prevod na diferáku
Tak nevím co je k nepochopení. Mluvím o pružnosti agregátu. Která je opravdu velmi dobrá. Podívej se na údaje o pružnosti a porovnej. O zpřevodování a váze jsem nic nemluvil, mluvil jsem o pružnosti agregátu, která je super a je srovnatelná s dieslem který má 300 Nm, to že tomu nahrává lehčí předek a jiné převody je fakt a to jsem nijak nezpochybnil. Samozřejmě trasa plná zatáček bude s tímto motorem mnohem příjemnější než s dieslem. Případně se rád nechám poučit.
Přílohy
Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - barva GAZ - MY2017
Mike píše:Tak nevím co je k nepochopení. Mluvím o pružnosti agregátu. Která je opravdu velmi dobrá. Podívej se na údaje o pružnosti a porovnej. O zpřevodování a váze jsem nic nemluvil, mluvil jsem o pružnosti agregátu, která je super a je srovnatelná s dieslem který má 300 Nm, to že tomu nahrává lehčí předek a jiné převody je fakt a to jsem nijak nezpochybnil. Samozřejmě trasa plná zatáček bude s tímto motorem mnohem příjemnější než s dieslem. Případně se rád nechám poučit.
čo je podľa teba pružnosť agregátu??? Špecifikáciu agregátu popisuje diagram priebehu kr. momentu a výkonu predsa. Podívej se na údaje o pružnosti a porovnej.
Pokiaľ dobre viem, pružnosť na tebou uvedených tabuľkách bola meraná na 5. prevodovom stupni, ktorý v tomto prípade viac sedel naftovému motoru ako benzínovému, napr. pri 4. stupni hodnoty budú už dosť iné. Tiež sa podívaj aj na hodnoty zrýchlenia. No tiež by bolo dobré si naštudovať, čo je krúťak a čo výkon.