Jinak 1.4T asi EGR nebude mit, pokud ma variabilni casovani vacky, jako stara 1.4T a recyrkulace plynu se deje podrzenim otvreneho ventilu v nejake fazi.
No a tady neco pro ty, kteri veri v lidsky pristup VW:
http://moje.auto.cz/ellector/zadna.html
Ano nakonec mu ty rozvody vymenili, ale az po vlne medializaci a taky nestoji tolik, co pisty. To 1.4Twincharger vyrabeli az do sveho konce s tim, ze normalne praskne pist do 90tisic. Nejlepsi byla Fabie RS, ta k stejnemu motoru pridavala jeste suchou DSG 7st, ktera odesla klidne pri 60tis. A potom tady mame krasne 1.8 a 2.0TSI, s tenkyma krouzkama na pistech a spatnym napinakem rozvodu. Vymena za nove pisty bratru za 80tisic Kc, pri zustatkove cene auta dnes 180tisic Kc (OctaviaII). Ze vam je vymeni zdarma?Měl jsem to štěstí, že se zajímám o auta a o problému jsem se z fór a posléze také médií včas dozvěděl, jinak bych tomu velmi příležitostnému zařinčení asi nepřikládal velkou váhu. Za dva roky bych pak měl zřejmě motor rozložený na součástky. Takhle jsem se však, posilněn informacemi, vydal do autorizovaného servisu. Pověděli mi, že o problémech se ví a že samozřejmě řetěz vymění i s rozvody v rámci záruky. Má to však jedno velké ALE. Závada se jim tam musí projevit. Vzhledem k tomu, že se projeví tak 2x do měsíce to znamená, že jim tam musíte auto třeba na měsíc nechat, aby ho tam každý den startovali a poslouchali, jestli neuslyší něco neobvyklého. Hovadina? Ano, ale nařízená od VW a jak mi právník potvrdil, v souladu se zákonem. Nemůžete si dovolit tam nechat auto na měsíc? Třeba protože s ním potřebujete jezdit, za kterým to účelem jste si ho také koupili? Máte smůlu. Zkoušel jsem navrhnout, aby řetěz prohlédli opticky a pokud nic nenajdou, prohlídku zaplatím. Sakra, mechanik přeci musí poznat protažený nebo opotřebený řetěz na první pohled, vždyť to je jen pod jednou plastovou krytkou. Zkoušel jsem vyjednat prodlouženou záruku na kritický díl. Měl jsem totiž jen standardní na 2 roky, která měla za měsíc vypršet. Všechno marně. Oni prostě budou kontrolovat problém s rozvodovým řetězem ušima! Začínala mi docházet trpělivost a když jsem auto předával trval jsem na tom, aby do předávacího protokolu zapsali moji poznámku “zákazník se domnívá, že popisovaný problém je způsoben známým problémem s rozvodovým řetězem”. Chtěl jsem si tak vytvořit co nejlepší pozici v případných soudních sporech. To jsem ale znovu narazil. Přijímací technik mi řekl, že se mi pod to nepodepíše. Na otázku “proč?” mi odpověděl, že není proškolen takové věci podepisovat. Já jsem mu zase řekl, že mu tenhle protokol nepodepíšu já, takže jsme uvízli na mrtvém bodě. Nakonec jsem si nechal zavolat ředitele servisu, se kterým jsme měli krátkou debatu na téma co je čí povinnost a kdo má jaká práva. Z ní vyplynulo, že jim (jakožto servisu) takový dodatek vlastně nevadí a ať to tedy technik klidně podepíše. Tak se stalo a já jsem s pocitem částečného vítězství odcházel domů. Jak to nakonec dopadlo? To neuhádnete. Druhý den mi technik volal, že od VW dostali schválenou výměnu řetězu a rozvodů. Když jsem si pak auto přebíral, ptal jsem se, jestli zarachtalo. Prý zarachtalo hned na poprvé. Buď jsem měl naprosto enormní štěstí a nebo mi lhali. Já osobně si myslím, že verze B je správně. Podle mě se zalekli možných právních tahanic a raději VW zalhali, že se závada projevila, aby ji mohli opravit a hlavně aby tu opravu dostali zaplacenou.
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/sp ... -jak-jini/