trhnutie pri akceleracii

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

Odpovědět
norinco
Příspěvky: 154
Registrován: 22 dub 2016, 14:03

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od norinco »

To: Taosek

Čte se to krásně, kéž by to fakt byla ta příčina cukání/výpadků výkonu.

Dneska ráno opět téměř dvou sekundový výpadek při akceleraci. Je to jak když Vás někdo drží a nechce pustit... Předjíždění s tím je fakt o život...
Astra K ST 1.4T 110kW Enjoy, 16" + další vychytávky.
Reklama
 

blesk
Příspěvky: 233
Registrován: 05 zář 2016, 10:28

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od blesk »

yggdrasilsk píše:Asi to s olejom ma dost vela: "Researchers have been unable to pinpoint a single root cause for all LSPI instances.[10] However, tests involving the use of engine oils have shown engine oils can be formulated to prevent LSPI while maintaining the oil’s basic performances"
V jednom videu o LSPI hovorili, ze olej ho priamo nesposobuje, ale spravnym olejom sa LSPI da uplne alebo ciastocne potlacit.
bambini42
Příspěvky: 66
Registrován: 02 úno 2017, 09:33

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od bambini42 »

Katikakus: To by mělo být přece někde napsané jaký olej tam máš od výroby třeba v servisní knížce ne??? jestli dexos 1 nebo 2...
Uživatelský avatar
mattonecz
Moderátor
Příspěvky: 2267
Registrován: 06 čer 2016, 16:19
Bydliště: Praha

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od mattonecz »

bambini42 píše:Katikakus: To by mělo být přece někde napsané jaký olej tam máš od výroby třeba v servisní knížce ne??? jestli dexos 1 nebo 2...
JJ, mrkni co máš v motoru napsáno či v servisce. Jestli už teda Dexos 1 v.2 nebo ještě Dexos 2
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Uživatelský avatar
Cinda
Příspěvky: 690
Registrován: 01 srp 2015, 10:09

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od Cinda »

Tady je MY-17:
Přílohy
pic.jpg
Astra K 1.4T 92kW innovation v plné palbě, NAVI900, bez AGR...
Antara 2.2
Omega 2.0
Uživatelský avatar
mattonecz
Moderátor
Příspěvky: 2267
Registrován: 06 čer 2016, 16:19
Bydliště: Praha

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od mattonecz »

Vidíš to, u MY16 a 16.5 je Dexos 1 přeškrtnutý i pro zážehové motory.

U 17.5 už asi teda bude přímo z výroby v autech, od MY17 už na tom pracovali, ale je tam asi stále Dexos 2.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Uživatelský avatar
mattonecz
Moderátor
Příspěvky: 2267
Registrován: 06 čer 2016, 16:19
Bydliště: Praha

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od mattonecz »

Jak na to koukám tak např. v USA je DEXOS 1 předepsaný pro benzínové motory, DEXOS 2 je míněn pro naftu.

A to i pro vozy se stejným motorem v EU i v USA, je předepsán různý olej..
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
blesk
Příspěvky: 233
Registrován: 05 zář 2016, 10:28

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od blesk »

A jo, konecne jsem to pochopil :idea:
Takze co vim, tak ten tvuj Dexos 1 z obrazku je Dexos 1 gen. 1 - stary olej 5w-40, ktery neni vhodny pro DPF (neni bezpopelnaty). Dnes jsou vsechny diesely s DPF, proto pisou pro diesel jedine Dexos 2, ktery je taky zpetne kompatibilni, takze muze jit i do starsich dieselu a taky do benzinu. No ohledne tech beniznu je plamenna diskuze na oleje foru, jestli olej ACEA C3 (bezpoplanaty pro disely s DPF) je vhodny pro benzin, kde patri ACEA A1, pripadne A2,A3,A4,A5
No a ted se ukazalo, ze vhodny neni Respektive, nedela spatne veci, ale ani nedokaze snizovat LSPI. Proto tady mame Dexos 1 gen 2, ktery uz neni 5w-40, ale 5w-30, nebo jako ma koncern 0w-20 nebo Ford 0w-30. Konecne ma benzin svuj moderni olej ACEA A....
ivreg
Příspěvky: 3
Registrován: 04 dub 2017, 14:50

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od ivreg »

Našel jsem vysvětlení změn v DEXOS 1 Gen 2:
Just to clarify DEXOS 1 Gen 2 is not the same as Gen 1. It has a new formulation for a reason. The main reason for the new formulation is due to LSPI events in DIT applications. It is SPECIFICALLY made to protect against those events. It, for one, has a massive reduction in Calcium due to the correlation between LSPI events and high content Calcium oils; there are other changes obviously, but that is that largest change. It doesn't mean you can't have LSPI events, simply put that the chances are less. With DIT engines, LSPI is an occurrence that ALL manufacturers struggle with. Using a previous DEXOS rating, or other manufacturer rating in DIT engines would be strongly recommended against imo. I would switch to DEXOS 1 Gen2 next oil change for any DIT engines. https://www.oronite.com/products/lspi.asp
Uživatelský avatar
mattonecz
Moderátor
Příspěvky: 2267
Registrován: 06 čer 2016, 16:19
Bydliště: Praha

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od mattonecz »

Tam je právě ten chyták, že to zmenší pravděpodobnost LSPI, ale nemusí to nutně uplně odstranit..
Uvidíme, až první z nás budou mít nový olej. To bude min. měsíc trvat
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Odpovědět

Zpět na „Astra K - Motory“