Katikakus píše:Peto, ty si konecne uvedom, ze to jestli olej vyrabi shell nebo kdokoli jiny je uplne jedno. Jde o specifikaci oleje. I shell vyrobi shitoidni olej, pokud specifikace bude shitoidni. Ale potom, co jsem tady od tbe precetl za nesmysl, se prestavam divit, ze co prispevek to totalni pi*covina v tvem podani. No ofense.
Nechápu co máš za problém ale bylo by vhodné, aby ses trochu krotil s těmi výrazy. Peto má pravdu, je tu o tom 220 stránek ale pořád se řeší dokola to samé, mě už to ani nebaví číst. Jenom pro shrnutí:
- Prémiový benzín (verva, 98 oktanů...) nepomůže
- Aditiva nepomůžou
- Častější výměna oleje nepomůže
- Upravit styl jízdy nepomůže
- Výměna prasklého pístu nepomůže
- Aktualizace SW řídící jednotky (přičemž někteří dealeři tvrdí že žádná zatím není) nepomůže
- To že jste najeli 100/500/2000 km a necuká to vůbec nic neznamená
Podle Opelu:
- Žádná taková závada není
- Jedná se o charakteristiku motoru
- Půlka evropy má z nevysvětlitelného důvodu nekvalitní benzín
- Možná pomůže výměna oleje za dexos1 gen. 2
Mě jenom překvapuje, že občas za nějakých specifických podmínek umí ten motor táhnout moc pěkně, ale většinou je při sešlápnutí plynu spíš taková vlažnější reakce nebo to rovnou začne cukat.
Uvidíme, jestli přechod na dexos1 něco vyřeší (a jestli bude svolávačka nebo to nechají až na pravidelnou výměnu) a co ukáže pitva mattoneho motoru, do té doby to tu sledovat asi nemá moc smysl.