Jasné, ja som nikdy nepísal, že všetky motory fungujú ako 1.4ka od Astry. Iba to, že LSPI je hold fenomén downsizingu a trpí ním každý motor, viac či menej. U Astry je to extrém. Ad to, že ti TSIčko všetko zvládne. Ano, zvládne, verím tomu a ak je to, ako píšeš, tak pohoda. Otázka je, keby si to robil často, čo to s tým motorom urobí a ako dlho vydrží.blesk píše:Velmi by som nezovseobecnoval. Mam TSIcko 2017 a je blbovzdorne, mozem robit s plynom co chcem aj na 6ke do kopca 1900ot. Zvladne aj plny knedlik z tych otacok, ked sa niekedy pozabudnem pri predbiehani, ale auto je lahke (Fabia), takze to ide. Pisem to len preto, ze aj nove (downsizingove) motory sa evidentne daju urobit dobre, ci uz je to HW, SW alebo olejom, ale celok je funkcny. Takze nie je to take cierne, ako sa javi. Technika sa stale vyvija a chyby sa ladia bohuzial na prvych majiteloch. Tak to bolo aj s prvymi CR dieslami, s prvymi DPF, tak je to aj teraz. Dnes paradoxne je diesel neviem ci spolahlivejsi, ale vyladenejsi, nez prve priamovstreky.
Kamarát mal vo firme 2 služobné oktávky 2ky a pár prasiat kolegov. Takže oktávky dostávali zabrať, pekne v zime, zaparkované pred firmou, -3, šup do auta a ideme naháňať diesel. Firma bola na okraji BA, služobky jazdili po západnom a strednom slovensku, občas na východ. Takže kus po meste, samozrejme, načo sa trocháriť, takže sa šlo "do plných". Otáčky 4-5k na tom kúsku v meste nebol problém. Následne dialnica, častokrát 180 a to hneď po prvých minútach v aute. O prevádzkovej teplote chlapci asi nepočuli. Všetko fungovalo skvele, autá ťahali od 1500 v pohode, aj keď zneli trošku nepríjemne... Prvej kľaklo turbo pri 32000km a druhej pri 37000...
Takže s autom jednoducho treba vedieť zaobchádzať. To neznamená, že pri prvých 1.4kách inženýři z NDR zjavne urobili mnoho chýb, ktoré spôsobujú takéto extrémne chovanie :/