Majušenkova Astra
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Majušenkova Astra
Tak a máme zlatíčko doma Objednané 8.12.2017, prebratá 9.3.2018 Tak popíšem prvé dojmy.
Exteriér: Prekvapilo ma, ako zaujímavo vyzerá v červenej a dostali ma tie 2 výfuky. Sú väčšie, ako vyzerajú na fotky a celkovo pôsobia masívnejšie. Oproti bledomodrým farbám, resp. celkovo svetlým je to, ako "päsť na oko" na tom aute. Ale v dobrom. Dávajú mu šmrnc.. Celkovo auto pôsobí výrazne (čo je na nižšiu strednú trochu prekvapenie).
Interiér: Čo ma okamžite zaujalo je koža. Auto s ňou vyzerá lepšie, aspoň z môjho pohľadu. Nevravím, že bez kože vyzerá zle, ale mne osobne sa nepáčili tie zvláštne vzorky, ktoré na alcantare boli v látkovej časti. A koža je perforovaná aj keď nemám ventilované sedadlá a vyzerá podľa mňa skvele. Priestorovo je to auto fakt veľké. Na šírku je poznať, že je to nižšia stredná, ale na dĺžku. 178cm kamarát sa vpredu rozvalil, že vystrel nohy. Ja som si sadol zaňho a mal som kopec miesta na nohy. Oproti mojej starej Insigni je to... no, nie je to zmena, je to skrátka neporovnateľné. Pozdĺžny priestor podľa mňa nadpriemerný.
Toľko k základným dizajnovým postrehom. Nemusíte súhlasiť, dizajn je veľmi špecifický pre každého, toto je len môj názor.
Dnes som s ňou išiel cca 150km Jihlava - Praha po okreskách. Pár technických postrehov-
Lane assist: Fungoval tak na 50%. Niekedy som vyšiel naschvál na pás, takmer na trávu v nejakej dedine a niiič. Pohoda, salám párky, cajk, prečo by sa chlapec pretrhol, keď je vonku slniečko. Takže spoľahlivosť je minimálne po prvej ceste diskutabilná. Dojem z auta mi to ale nepokazilo, pretože som od neho nič neočakával Na druhej strane treba povedať, že tých 50%, keď sa chytil bolo príjemných. Áno, auto behalo zo strany na stranu, ale musím povedať, že asistent občas tak primerane a jemne zatlačil auto mimo čiary, že som si to uvedomil až pohľadom na palubný počítač a uvedomil som si, že ja som tým volantom nepohol. Takisto v zákrute, keď evidoval čiaru to bola paráda. Aj silnejšiu zákrutu zvládol výborne. Celkovo - Pekná vychytávka, ale nevsadil by som na ňu svoj život....
Automat + adaptívny tempomat - Tieto 2 veci si z môjho pohľadu zaslúžia absolutórium. Podotýkam, že som manualista, takže "automatisti" si možno povedia, že Astra má ničím výnimočný automat. A možno majú pravdu, neviem. Pre mňa je to progres. Samotný automat radí predvídavo, solídne a ticho. Radí pomalšie, ako manuál, čo je podľa mňa normálne. Závoďák z toho auta nespraví, ale po pravde, kto závoďák z astry chce? Pre mňa automat spĺňa všetko pre komfortnú jazdu. V kombinácii s adaptívnym tempomatom ale stúpa o 3 triedy vyššie. Táto skvelá dvojica funguje, ako dobre namazaný stroj. Počas prvej jazdy ma ani raz nesklamali, auto pridávalo, brzdilo keď som očakával, nenechalo sa vyviesť z miery oprotiidúcimi autami, ani občasnými vodičmi, ktorý v druhom pruhu okupovali spoločnú čiaru. Aj keď priznávam, že som neskúšal start & go. Už teraz ale viem, že dialničná rýchlosť a adaptívny tempomat budú pre auto aj pre mňa komfortná pohodička.
Odhlučnenie: Odhlučňovacia sada a benzínový motor. Recept na úspech, čo sa týka hluku. To auto je nesmierne tiché. Kamienky od podbehov som cítil, priznávam. Ale motor? Fakt nie. Pri prudšom zrýchlení áno, ale inak silencio. Vyšperkovala to moja žena, ktorá si nechala zapnutý Start/Stop systém a v našej garáži zastavila auto. Ja som bol v tom čase vonku a počul som, že auto zhaslo na pol sekundy a okamžite sa zase naštartovalo. Zrejme zastavila brzdou a než stihla zaradiť na polohu "P", tak auto zhodnotilo, že je dobré šetriť palivo "po európsku" a motor vyplo, pričom keď prehodila páku (cez polohy N a R), tak zase zhodnotilo, že asi chceme cúvať a naštartovalo. Že sa takto chová je ok. Ale moja žena si nevšimla, že jej auto zhaslo. Ja som to jasne počul, lebo som bol vonku
Kufor: Považujem sa za človeka bez transportného fetišu, takže hodnotím kufor, ako dostatočne veľký. Čo ma teší je to, že nemám rezervu a teda mám pod podlahou pekný kus miesta. Zároveň sa povinná výbava vopchá do bočných otvorov, takže v mieste pre rezervu mám iba flex organizer. Skvele hodnotím priestor pre odloženie roletky, to sa podarilo. Čo mylsím, že mi bude vadiť je kočík. Ten asi nepostavím na výšku bez toho, aby som nedal dole roletu a neodhalil celý obsah batožinového priestoru. Trošku škoda pri tak veľkom kufri, že bude natoľko plytký. ale skúsim zajtra, možno niečo vymyslím.
Infotainment: Rozlíšenie displejov (hlavný + palubný počítač) je podľa mňa výborné. Kamera je zastaralá, známa vec. Ale stačí. Ergonómia mi príde trochu divná. Okrem zvláštnych prekladov sú tu aj zvláštne vyvolávanie jednotlivých volieb. Niekedy mám pocit, že v automobiloch akoby muselo byť všetko zložitejšie, ako v počítačoch. Čo ma zatiaľ hnevá je to, že ak si zvolím prehrávať hudbu z nejakého foldera na USB, tak po dokončení foldera začne znovu. Na Insignii išiel na ďalší folder. Ďalšia vec je, že zobrazenie folderov si môžem zvoliť iba na hlavnom displeji, nie na palubnom počítači. Tam sa dá zvoliť žáner, autor, album apod... ale nie folder. Trochu zbytočná nekonzistencia. Graficky je všetko ok, ergonomicky horšie, ale zase to nie je žaidna tragédia. Je to skôr porovnanie toho, čo som mal + toho, čo mi príde logické.
Spotreba: Nejazdím na spotrebu, jazdím, ako sa mi chce. Čo je do 8-9l/km, to je pre mňa ok a neriešim to. Niekedy jazdím na pohodu, niekedy dynamicky. Dnes po lokálkach na adaptívny tempomat okolo 100km/h a s občasným predbiehaním, ktoré bolo pomerne rýchle a prudké, keďže bolo málo času, som sa dostal na 6,0l za tých 150km (podľa PP, takže možno 6,3). očakávam, že to na dialnici porastie, ale na ten výkon a s automatom je to super spotreba. Bola to ale komfortná jazda.
Takže zatiaľ takéto hodnotenie. Ešte chcem poriešiť android auto a vyskúšať zrkadlenie displejov.
Exteriér: Prekvapilo ma, ako zaujímavo vyzerá v červenej a dostali ma tie 2 výfuky. Sú väčšie, ako vyzerajú na fotky a celkovo pôsobia masívnejšie. Oproti bledomodrým farbám, resp. celkovo svetlým je to, ako "päsť na oko" na tom aute. Ale v dobrom. Dávajú mu šmrnc.. Celkovo auto pôsobí výrazne (čo je na nižšiu strednú trochu prekvapenie).
Interiér: Čo ma okamžite zaujalo je koža. Auto s ňou vyzerá lepšie, aspoň z môjho pohľadu. Nevravím, že bez kože vyzerá zle, ale mne osobne sa nepáčili tie zvláštne vzorky, ktoré na alcantare boli v látkovej časti. A koža je perforovaná aj keď nemám ventilované sedadlá a vyzerá podľa mňa skvele. Priestorovo je to auto fakt veľké. Na šírku je poznať, že je to nižšia stredná, ale na dĺžku. 178cm kamarát sa vpredu rozvalil, že vystrel nohy. Ja som si sadol zaňho a mal som kopec miesta na nohy. Oproti mojej starej Insigni je to... no, nie je to zmena, je to skrátka neporovnateľné. Pozdĺžny priestor podľa mňa nadpriemerný.
Toľko k základným dizajnovým postrehom. Nemusíte súhlasiť, dizajn je veľmi špecifický pre každého, toto je len môj názor.
Dnes som s ňou išiel cca 150km Jihlava - Praha po okreskách. Pár technických postrehov-
Lane assist: Fungoval tak na 50%. Niekedy som vyšiel naschvál na pás, takmer na trávu v nejakej dedine a niiič. Pohoda, salám párky, cajk, prečo by sa chlapec pretrhol, keď je vonku slniečko. Takže spoľahlivosť je minimálne po prvej ceste diskutabilná. Dojem z auta mi to ale nepokazilo, pretože som od neho nič neočakával Na druhej strane treba povedať, že tých 50%, keď sa chytil bolo príjemných. Áno, auto behalo zo strany na stranu, ale musím povedať, že asistent občas tak primerane a jemne zatlačil auto mimo čiary, že som si to uvedomil až pohľadom na palubný počítač a uvedomil som si, že ja som tým volantom nepohol. Takisto v zákrute, keď evidoval čiaru to bola paráda. Aj silnejšiu zákrutu zvládol výborne. Celkovo - Pekná vychytávka, ale nevsadil by som na ňu svoj život....
Automat + adaptívny tempomat - Tieto 2 veci si z môjho pohľadu zaslúžia absolutórium. Podotýkam, že som manualista, takže "automatisti" si možno povedia, že Astra má ničím výnimočný automat. A možno majú pravdu, neviem. Pre mňa je to progres. Samotný automat radí predvídavo, solídne a ticho. Radí pomalšie, ako manuál, čo je podľa mňa normálne. Závoďák z toho auta nespraví, ale po pravde, kto závoďák z astry chce? Pre mňa automat spĺňa všetko pre komfortnú jazdu. V kombinácii s adaptívnym tempomatom ale stúpa o 3 triedy vyššie. Táto skvelá dvojica funguje, ako dobre namazaný stroj. Počas prvej jazdy ma ani raz nesklamali, auto pridávalo, brzdilo keď som očakával, nenechalo sa vyviesť z miery oprotiidúcimi autami, ani občasnými vodičmi, ktorý v druhom pruhu okupovali spoločnú čiaru. Aj keď priznávam, že som neskúšal start & go. Už teraz ale viem, že dialničná rýchlosť a adaptívny tempomat budú pre auto aj pre mňa komfortná pohodička.
Odhlučnenie: Odhlučňovacia sada a benzínový motor. Recept na úspech, čo sa týka hluku. To auto je nesmierne tiché. Kamienky od podbehov som cítil, priznávam. Ale motor? Fakt nie. Pri prudšom zrýchlení áno, ale inak silencio. Vyšperkovala to moja žena, ktorá si nechala zapnutý Start/Stop systém a v našej garáži zastavila auto. Ja som bol v tom čase vonku a počul som, že auto zhaslo na pol sekundy a okamžite sa zase naštartovalo. Zrejme zastavila brzdou a než stihla zaradiť na polohu "P", tak auto zhodnotilo, že je dobré šetriť palivo "po európsku" a motor vyplo, pričom keď prehodila páku (cez polohy N a R), tak zase zhodnotilo, že asi chceme cúvať a naštartovalo. Že sa takto chová je ok. Ale moja žena si nevšimla, že jej auto zhaslo. Ja som to jasne počul, lebo som bol vonku
Kufor: Považujem sa za človeka bez transportného fetišu, takže hodnotím kufor, ako dostatočne veľký. Čo ma teší je to, že nemám rezervu a teda mám pod podlahou pekný kus miesta. Zároveň sa povinná výbava vopchá do bočných otvorov, takže v mieste pre rezervu mám iba flex organizer. Skvele hodnotím priestor pre odloženie roletky, to sa podarilo. Čo mylsím, že mi bude vadiť je kočík. Ten asi nepostavím na výšku bez toho, aby som nedal dole roletu a neodhalil celý obsah batožinového priestoru. Trošku škoda pri tak veľkom kufri, že bude natoľko plytký. ale skúsim zajtra, možno niečo vymyslím.
Infotainment: Rozlíšenie displejov (hlavný + palubný počítač) je podľa mňa výborné. Kamera je zastaralá, známa vec. Ale stačí. Ergonómia mi príde trochu divná. Okrem zvláštnych prekladov sú tu aj zvláštne vyvolávanie jednotlivých volieb. Niekedy mám pocit, že v automobiloch akoby muselo byť všetko zložitejšie, ako v počítačoch. Čo ma zatiaľ hnevá je to, že ak si zvolím prehrávať hudbu z nejakého foldera na USB, tak po dokončení foldera začne znovu. Na Insignii išiel na ďalší folder. Ďalšia vec je, že zobrazenie folderov si môžem zvoliť iba na hlavnom displeji, nie na palubnom počítači. Tam sa dá zvoliť žáner, autor, album apod... ale nie folder. Trochu zbytočná nekonzistencia. Graficky je všetko ok, ergonomicky horšie, ale zase to nie je žaidna tragédia. Je to skôr porovnanie toho, čo som mal + toho, čo mi príde logické.
Spotreba: Nejazdím na spotrebu, jazdím, ako sa mi chce. Čo je do 8-9l/km, to je pre mňa ok a neriešim to. Niekedy jazdím na pohodu, niekedy dynamicky. Dnes po lokálkach na adaptívny tempomat okolo 100km/h a s občasným predbiehaním, ktoré bolo pomerne rýchle a prudké, keďže bolo málo času, som sa dostal na 6,0l za tých 150km (podľa PP, takže možno 6,3). očakávam, že to na dialnici porastie, ale na ten výkon a s automatom je to super spotreba. Bola to ale komfortná jazda.
Takže zatiaľ takéto hodnotenie. Ešte chcem poriešiť android auto a vyskúšať zrkadlenie displejov.
Opel Astra K ST AT6, 147kW Innovation
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009
https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009
https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
- Reklama
Re: Majušenkova Astra
Opel Astra K ST AT6, 147kW Innovation
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009
https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009
https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
-
- Příspěvky: 1026
- Registrován: 08 bře 2011, 10:26
Re: Majušenkova Astra
Koukam ze mas jiny volant co se tyce tlacitek..tyhle verze volantu davaly kdyz nebyla ve vybave navigace..jinak pekna astricka..taky mam cervenou a barva slusiva
Opel astra K 1.4turbo 110kw..dynamic..led matrix,navi,18bicolor atd..
Re: Majušenkova Astra
Asistent jazdnych pruhov lepsie pracuje na dialnici ako na okresnych cestach.
Opel astra K innovation 1,6 100kw/136k
r.v 3/2016
r.v 3/2016
Re: Majušenkova Astra
Gratulujem ku krasnemu autu!
Ta farba mi je povedoma. Asi preto, ze mam rovnaku
Mne sa na Navi900 nepaci, ze ked napr. odstavim auto a na displayi som mal zobrazenu navigaciu alebo hudobny prehravac, po opatovnom nastartovani to dost casto nahodi domovsku obrazovku s ikonami. Ocakaval by som, ze zobrazi to, co tam bolo naposledy.
Tak uzi si tych 200 plnokrvnikov pod kapotou a nech Ti auto dobre a spolahlivo sluzi!
Ta farba mi je povedoma. Asi preto, ze mam rovnaku
Mne sa na Navi900 nepaci, ze ked napr. odstavim auto a na displayi som mal zobrazenu navigaciu alebo hudobny prehravac, po opatovnom nastartovani to dost casto nahodi domovsku obrazovku s ikonami. Ocakaval by som, ze zobrazi to, co tam bolo naposledy.
Tak uzi si tych 200 plnokrvnikov pod kapotou a nech Ti auto dobre a spolahlivo sluzi!
Opel Astra ST 1,4 Turbo, 92 kW, r.v. 2017, Power Red, Navi + zimná sada
Re: Majušenkova Astra
Supeeeer!
Takže už je tiež doma ))
Dúfam, že vude robiť iba radosť:)
Takže už je tiež doma ))
Dúfam, že vude robiť iba radosť:)
Marcel
Astra K (ST, MY2018) Innovation, 1,6 CDTI 100kW AT
Astra K (ST, MY2018) Innovation, 1,6 CDTI 100kW AT
Re: Majušenkova Astra
Congrat k cervene barve!
Zajimave jsou ty budiky... ja mam jine, hezci
Viz https://www.opel-forum.cz/download/file ... &mode=view
Zajimave jsou ty budiky... ja mam jine, hezci
Viz https://www.opel-forum.cz/download/file ... &mode=view
Re: Majušenkova Astra
To je zaujímavé.... Je niekde nejaké foto?
Zaujíma ma to
Zaujíma ma to
Marcel
Astra K (ST, MY2018) Innovation, 1,6 CDTI 100kW AT
Astra K (ST, MY2018) Innovation, 1,6 CDTI 100kW AT
Re: Majušenkova Astra
Tady je fotka mych a mattoneho budiku https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php ... &start=230
Re: Majušenkova Astra
Dik za priania. Verím, že to bude super Zatiaľ chvála.
Lane assistant vyskúšam na dialnici. Dnes to na obchvate smerom na Černý Most šlo celkom v pohode. Nechal som auto vyberať miernu zákrutu (ruky som mal tesne nad volantom). Tam to šlo ok, veľmi jemne to korigovalo. Ale vtipné bolo, že zrazu tam bolo asi 50m nového asfaltu, bez čiar No, našťastie som tam mal ruky, potom som to už neskúšal.
Ešte doplním info k parkovacím senzorom. Super je, že nepípajú pri polohe "P". Automaticky sa zapnú až po prehodení polohy do N, R, alebo D. Takže pre mňa celkom ok, pretože auto naštartujem. Nič nepípa, šlapnem na brzdu, zaradím "D" a rovno vypínam senzory. Trochu pípnu, ale je to ok. takto môžem v pohode výjsť z garážového státia bez zbytočného hluku. K senzorom musím ešte povedať, že mi ich neustále zapnutie nevadí. Za tak krátku dobu sa mi nestalo, že by zachytili napríklad chodca čo ide okolo auta. A je príjemné mať k dispozícii predné keď si nadchádzam v našej garáži. Tam by som tie predné asi ani nezapínal. A vzhľadom na vyššie popísané ohľadne polohy "P" sú akceptovateľné.
Dnes som skúšal aj OnStar. Auto hľadá pekne, otvorenie /zatvorenie auta sa šikne. Takisto diagnostika. Jediné, čo je podľa mňa nepoužiteľné je vyhľadávač auta. Dnes som si ho skúsil, myslel som, že trošku zatrúbi a rozsvieti sa a ono to bolo ála alarm Takže to začalo trúbiť, jačať, blikať, dobre, že nevypustila svetlicu. Bol som od auta asi 30m a než som to cez OnStar opäť vypol, narobilo to riadny hurhaj. Bolo to na vonkajšom parkovisku, byť to v garáži, tak akustika by zobudila asi aj mŕtvolu. Takže toto by som fakt nevyužil.
Inak automat výborný, jemný, musím si zvyknúť na menší delay než si podradí.
Parkovací asistent - včera som ho nevedel poriadne nastaviť tak, aby hľadal čo má. Zistil som, že asi nevie trafiť medzi auto a obrubník priečne (tzn. z oboch strán musí byť auto, inak to nevyhodnotí ako miesto). Ale ešte to otestujem. Pozdĺžne to bolo celkom ok. Predajca mi tvrdil, že by malo auto vedieť parkovať aj na opačnú stranu, ale treba zapnúť smerovku. Využiteľnosť minimálna, maximálne na ukážku. Možno menej zdatný parkujúci by to využil. Dobré je, že s automatom stačí na rovnej ceste iba brzdiť a prehadzovať na D / R. Ale mám kameru a mŕtvy uhol, jediný dôvod, prečo som platil za parkovacieho asistenta. A mŕtvy uhol zatiaľ funguje dobre, to je pre mňa podstatnejšie. Btw. tretia fotka je zaparkované pomocou asistenta. Miesto fakt veľké, ale aspoň sa držal ďalej od obrubníku. Viac než by som sa držal ja, ale žiadna tragédia.
Šport mód som zatiaľ neskúšal, nechcem mu nakladať, má len 200km aktuálne.
Vyhrievanie sedadiel je príjemné a automatické. Jediný problém je, že neviem ako ich automaticky nastaviť. Pri naštartovaní začnú vyhrievať, ale keď ich vypnem, tak neviem ako zapnúť automatiku (viem si len vyklikať silu vyhrievania, ale tá sa nemení). To ešte musím pozrieť v manuáli. Volant super, vyhrieva pekne a príjemne. Aj keď neviem, či dostatočne, lebo (našťastie) mrazy už poľavili. Ale bude to zlepšenie oproti obyčajnému volantu, to určite.
Svetlá - svietia výborne, svetlo je príjemné, biele. Diaľkové som skúšal iba v garáži a chvíľku na ceste. Teším sa na reálne otestovanie. Dnes som síce išiel po tme, ale bolo to v meste a stále niečo oproti, takže automatika ich zopla iba na pár sekúnd.
Štart / Stop - "funguje" = otrava. Ale musím uznať autu, že štartuje rýchlo a ticho. Musím sa naučiť vypínať to ihneď.
Kufor je skvelý - elektrika je užitočná a zábavná. Dnes som využil aj kopanie (prakticky, nie ako hračku), pretože som mal plné ruky tašiek a dlhých líšt na závesy, takže sa hodilo. Čo mi pripomína, že som dnes prakticky využil aj 40:20:40. Lišty sa nezmestili, takže som pekne a jednoducho sklopil stred a krásne sa vošli.
Android Auto: Skúšal som iba chvíľu, nenadchlo ma to. Super, že je tam waze, škoda, že sa nedá urobiť share trasy, ako v plnohodnotnom Waze. Prvý krát mi to takisto nič nenašlo, stále písalo iba connecting, tak som prepol do Intellink a nastavil si navigáciu tam. Tam to šlo ok. Cestou späť už AA fungovalo. Používať sa to dá, ale rozhranie sa mi nepáči dizajnovo, tam je intellink lepší. Každopádne nechcem predčasne súdiť, bola to jedna 20min cesta. Na dialničnú jazdu to priam určite využijem a bude to lepšie.
Roletka v kufri - samotná funkčnosť je pre mňa zlepšením oproti tomu, čo poznám napríklad z Astry G combi. Stačí potiahnuť a nechať pustiť a sama zalezie, nič nebúcha. Keď ju vraciam späť, tak mám jednou rukou občas problém trafiť obe strany do zarážok. Asi o zvyku a cviku. Viem, že napríklad Škodovky majú toto vychytané, ale ako píšem, pre mňa rozhodne zlepšenie oproti tomu, čo poznám. Roletka má ale úžasnú vlastnosť, že má svoje miesto pod podlahou a to je fakt vec, čo si cením. Pretože pozdĺžne sa do auta bohužiaľ nezmestí a diagonálne zoberie veľa priestoru a kovové konce by mohli poškodiť veci, alebo plasty. Zistil som, že kočík sa mi vojde na stojáka ale iba s kolesami do kufra, nie von. To ho nezavriem. Takže roletku budem asi pomerne často vyberať, keď bude kočík a zase vracať, keď kočík nebude. V tomto kontexte je fakt skvelé, že ju mám stále so sebou. Aj keď cez gumovú vaňu je trošku problém ju dostať do daného miesta. Ale zase asi o cviku. Ešte skúsim dať kočík na šírku, či sa náhodou nevojde. Inak priestorovo mi podvozok aj s veľkou vaňou pre prcka zaberie 2/3 kufra, čo je super. Mám tam 2 "pásy". Podvozok, vaňa a vedľa toho ešte miesto na jeden podvozok / vaňu. Myslím, že super, lebo niečo sa dá dať do vane, niečo na ňu, takisto medzi podvozok a ten voľný pás naskladať až nahor. A keď začneme nosieť miesto vane ten športový vrch, tak to bude ešte lepšie. Len musím vymysleiť, ako obaliť kolieska aby mi to všetko nezasvinilo. Ak máte nejaké riešenie, kľudne dajte vedieť.
Drobnosti, ktoré sa mi nepáčia:
- Chýba mi pri automate funkcia AutoHold, tzn. pri úplnom zastavení vozidla nemusím mať zašlapnutú brzdu, ale auto sa drží samé. Čiastočne to rieši adaptívny tempomat. Nie je to žiaden big fail, len, že napr. Insignia to má a nepríde mi to tak skvelá funkcia, že by to Astra mať nemohla. Že nemá heads-up displej mi napríklad príde ok (aj keď by to bolo pekné).
- Lesklé plasty - vyzerajú podľa mňa pekne, ale sú tam vidieť moje pracky. Už mám carbon fóliu, tak to možno trochu vylepším. Zase drobnosť a banalita
- Krkolomné ovládanie otvárania okien. Mám asi dlhú ruku, ale nedá sa mať položenú ruku na dverách a ovládať tak okná, treba ju zdvihnúť a ohnúť zápästie, alebo ju posunúť dozadu a tak otvoriť. Je to asi o zvyku, v Insignii toto bolo "akurát"
Lane assistant vyskúšam na dialnici. Dnes to na obchvate smerom na Černý Most šlo celkom v pohode. Nechal som auto vyberať miernu zákrutu (ruky som mal tesne nad volantom). Tam to šlo ok, veľmi jemne to korigovalo. Ale vtipné bolo, že zrazu tam bolo asi 50m nového asfaltu, bez čiar No, našťastie som tam mal ruky, potom som to už neskúšal.
Ešte doplním info k parkovacím senzorom. Super je, že nepípajú pri polohe "P". Automaticky sa zapnú až po prehodení polohy do N, R, alebo D. Takže pre mňa celkom ok, pretože auto naštartujem. Nič nepípa, šlapnem na brzdu, zaradím "D" a rovno vypínam senzory. Trochu pípnu, ale je to ok. takto môžem v pohode výjsť z garážového státia bez zbytočného hluku. K senzorom musím ešte povedať, že mi ich neustále zapnutie nevadí. Za tak krátku dobu sa mi nestalo, že by zachytili napríklad chodca čo ide okolo auta. A je príjemné mať k dispozícii predné keď si nadchádzam v našej garáži. Tam by som tie predné asi ani nezapínal. A vzhľadom na vyššie popísané ohľadne polohy "P" sú akceptovateľné.
Dnes som skúšal aj OnStar. Auto hľadá pekne, otvorenie /zatvorenie auta sa šikne. Takisto diagnostika. Jediné, čo je podľa mňa nepoužiteľné je vyhľadávač auta. Dnes som si ho skúsil, myslel som, že trošku zatrúbi a rozsvieti sa a ono to bolo ála alarm Takže to začalo trúbiť, jačať, blikať, dobre, že nevypustila svetlicu. Bol som od auta asi 30m a než som to cez OnStar opäť vypol, narobilo to riadny hurhaj. Bolo to na vonkajšom parkovisku, byť to v garáži, tak akustika by zobudila asi aj mŕtvolu. Takže toto by som fakt nevyužil.
Inak automat výborný, jemný, musím si zvyknúť na menší delay než si podradí.
Parkovací asistent - včera som ho nevedel poriadne nastaviť tak, aby hľadal čo má. Zistil som, že asi nevie trafiť medzi auto a obrubník priečne (tzn. z oboch strán musí byť auto, inak to nevyhodnotí ako miesto). Ale ešte to otestujem. Pozdĺžne to bolo celkom ok. Predajca mi tvrdil, že by malo auto vedieť parkovať aj na opačnú stranu, ale treba zapnúť smerovku. Využiteľnosť minimálna, maximálne na ukážku. Možno menej zdatný parkujúci by to využil. Dobré je, že s automatom stačí na rovnej ceste iba brzdiť a prehadzovať na D / R. Ale mám kameru a mŕtvy uhol, jediný dôvod, prečo som platil za parkovacieho asistenta. A mŕtvy uhol zatiaľ funguje dobre, to je pre mňa podstatnejšie. Btw. tretia fotka je zaparkované pomocou asistenta. Miesto fakt veľké, ale aspoň sa držal ďalej od obrubníku. Viac než by som sa držal ja, ale žiadna tragédia.
Šport mód som zatiaľ neskúšal, nechcem mu nakladať, má len 200km aktuálne.
Vyhrievanie sedadiel je príjemné a automatické. Jediný problém je, že neviem ako ich automaticky nastaviť. Pri naštartovaní začnú vyhrievať, ale keď ich vypnem, tak neviem ako zapnúť automatiku (viem si len vyklikať silu vyhrievania, ale tá sa nemení). To ešte musím pozrieť v manuáli. Volant super, vyhrieva pekne a príjemne. Aj keď neviem, či dostatočne, lebo (našťastie) mrazy už poľavili. Ale bude to zlepšenie oproti obyčajnému volantu, to určite.
Svetlá - svietia výborne, svetlo je príjemné, biele. Diaľkové som skúšal iba v garáži a chvíľku na ceste. Teším sa na reálne otestovanie. Dnes som síce išiel po tme, ale bolo to v meste a stále niečo oproti, takže automatika ich zopla iba na pár sekúnd.
Štart / Stop - "funguje" = otrava. Ale musím uznať autu, že štartuje rýchlo a ticho. Musím sa naučiť vypínať to ihneď.
Kufor je skvelý - elektrika je užitočná a zábavná. Dnes som využil aj kopanie (prakticky, nie ako hračku), pretože som mal plné ruky tašiek a dlhých líšt na závesy, takže sa hodilo. Čo mi pripomína, že som dnes prakticky využil aj 40:20:40. Lišty sa nezmestili, takže som pekne a jednoducho sklopil stred a krásne sa vošli.
Android Auto: Skúšal som iba chvíľu, nenadchlo ma to. Super, že je tam waze, škoda, že sa nedá urobiť share trasy, ako v plnohodnotnom Waze. Prvý krát mi to takisto nič nenašlo, stále písalo iba connecting, tak som prepol do Intellink a nastavil si navigáciu tam. Tam to šlo ok. Cestou späť už AA fungovalo. Používať sa to dá, ale rozhranie sa mi nepáči dizajnovo, tam je intellink lepší. Každopádne nechcem predčasne súdiť, bola to jedna 20min cesta. Na dialničnú jazdu to priam určite využijem a bude to lepšie.
Roletka v kufri - samotná funkčnosť je pre mňa zlepšením oproti tomu, čo poznám napríklad z Astry G combi. Stačí potiahnuť a nechať pustiť a sama zalezie, nič nebúcha. Keď ju vraciam späť, tak mám jednou rukou občas problém trafiť obe strany do zarážok. Asi o zvyku a cviku. Viem, že napríklad Škodovky majú toto vychytané, ale ako píšem, pre mňa rozhodne zlepšenie oproti tomu, čo poznám. Roletka má ale úžasnú vlastnosť, že má svoje miesto pod podlahou a to je fakt vec, čo si cením. Pretože pozdĺžne sa do auta bohužiaľ nezmestí a diagonálne zoberie veľa priestoru a kovové konce by mohli poškodiť veci, alebo plasty. Zistil som, že kočík sa mi vojde na stojáka ale iba s kolesami do kufra, nie von. To ho nezavriem. Takže roletku budem asi pomerne často vyberať, keď bude kočík a zase vracať, keď kočík nebude. V tomto kontexte je fakt skvelé, že ju mám stále so sebou. Aj keď cez gumovú vaňu je trošku problém ju dostať do daného miesta. Ale zase asi o cviku. Ešte skúsim dať kočík na šírku, či sa náhodou nevojde. Inak priestorovo mi podvozok aj s veľkou vaňou pre prcka zaberie 2/3 kufra, čo je super. Mám tam 2 "pásy". Podvozok, vaňa a vedľa toho ešte miesto na jeden podvozok / vaňu. Myslím, že super, lebo niečo sa dá dať do vane, niečo na ňu, takisto medzi podvozok a ten voľný pás naskladať až nahor. A keď začneme nosieť miesto vane ten športový vrch, tak to bude ešte lepšie. Len musím vymysleiť, ako obaliť kolieska aby mi to všetko nezasvinilo. Ak máte nejaké riešenie, kľudne dajte vedieť.
Drobnosti, ktoré sa mi nepáčia:
- Chýba mi pri automate funkcia AutoHold, tzn. pri úplnom zastavení vozidla nemusím mať zašlapnutú brzdu, ale auto sa drží samé. Čiastočne to rieši adaptívny tempomat. Nie je to žiaden big fail, len, že napr. Insignia to má a nepríde mi to tak skvelá funkcia, že by to Astra mať nemohla. Že nemá heads-up displej mi napríklad príde ok (aj keď by to bolo pekné).
- Lesklé plasty - vyzerajú podľa mňa pekne, ale sú tam vidieť moje pracky. Už mám carbon fóliu, tak to možno trochu vylepším. Zase drobnosť a banalita
- Krkolomné ovládanie otvárania okien. Mám asi dlhú ruku, ale nedá sa mať položenú ruku na dverách a ovládať tak okná, treba ju zdvihnúť a ohnúť zápästie, alebo ju posunúť dozadu a tak otvoriť. Je to asi o zvyku, v Insignii toto bolo "akurát"
Naposledy upravil(a) majusenko dne 11 bře 2018, 00:46, celkem upraveno 2 x.
Opel Astra K ST AT6, 147kW Innovation
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009
https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009
https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html