Spokojenost s Astrou
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: Spokojenost s Astrou
2)Takže jestli správně chápu tak ty couvací senzory fungují tak:
a) když mám auto zaparkovaný v garáži přijdu nastartuji a ono to automaticky začne řvát že jsem u zdi?
b) když zastavím na semaforech vyřadím a čekám na zelenou a někdo zezadu ke mě blíž najede tak to taky začne řvát?
c) nechá se to vypnout tlačítkem co je u řadící páky .. tzv jedním stiskem(nemusím to někde v menu složitě hledat)?
d) když to deaktivuji tím tlačítkem co je u řadící páky tak se to samo nějak aktivuje? např když zařadím zpátečku? nebo po znovu nastartování? nebo to zůstane vypnuté a zapnu si opět až budu mít potřebu např couvat?
3)počítám že v ceníku je to: BS1 Odhlučňovací sada ?
Děkuji za odpovědi
a) když mám auto zaparkovaný v garáži přijdu nastartuji a ono to automaticky začne řvát že jsem u zdi?
b) když zastavím na semaforech vyřadím a čekám na zelenou a někdo zezadu ke mě blíž najede tak to taky začne řvát?
c) nechá se to vypnout tlačítkem co je u řadící páky .. tzv jedním stiskem(nemusím to někde v menu složitě hledat)?
d) když to deaktivuji tím tlačítkem co je u řadící páky tak se to samo nějak aktivuje? např když zařadím zpátečku? nebo po znovu nastartování? nebo to zůstane vypnuté a zapnu si opět až budu mít potřebu např couvat?
3)počítám že v ceníku je to: BS1 Odhlučňovací sada ?
Děkuji za odpovědi
- Reklama
Re: Spokojenost s Astrou
a) ano
b) teoreticky ano ale stava sa to iba zriedkakedy asi by sa to auto za tebou muselo dost priblizit...minule sa mi to po dlhsom case stalo ale zapipalo iba na chvilu a potom prestalo...takze v beznej premavke ta to nebude iritovat
c) jednym stiskom...tlacidlo je poruke
d) samo sa opatovne aktivuje pri zaradeni spiatocky, resp. po nastartovani auta...neda sa vypnut "natrvalo"
3) ano
b) teoreticky ano ale stava sa to iba zriedkakedy asi by sa to auto za tebou muselo dost priblizit...minule sa mi to po dlhsom case stalo ale zapipalo iba na chvilu a potom prestalo...takze v beznej premavke ta to nebude iritovat
c) jednym stiskom...tlacidlo je poruke
d) samo sa opatovne aktivuje pri zaradeni spiatocky, resp. po nastartovani auta...neda sa vypnut "natrvalo"
3) ano
Astra K 1.0T 77kw Innovation
Granite Grey
Granite Grey
Re: Spokojenost s Astrou
a) Ano
b) Ano
c) Ano-jeden stisk
d) jakmile zařadíš rychlost, automaticky se ti aktivují senzory
Mě osobně třeba nepřijdou zas až tak otravný. Po nastartování si prostě musíš zvyknout (pokud parkuješ u zdi) zmáčknout tlačítko a je klid. To, že se aktivujou na křižovatce když stojím (auto zastaví blízko, projde chodec...), řidič zodpovídá za své vozidlo za všech okolností. Aspoň vím, že se kolem mě něco děje a dávám si majzla.
K té automatické klimě. Ano dá se nastavit, kam chceš foukat. Po stisku tlačítka "auto" se na něm rozsvítí kontrolka a ofuky se nastaví automaticky. Když pouštím klimu na auto, nastavím si ofuky na sklo a nohy, kontrolka na tlačítku auto zhasne, ale teplotu reguluje.
b) Ano
c) Ano-jeden stisk
d) jakmile zařadíš rychlost, automaticky se ti aktivují senzory
Mě osobně třeba nepřijdou zas až tak otravný. Po nastartování si prostě musíš zvyknout (pokud parkuješ u zdi) zmáčknout tlačítko a je klid. To, že se aktivujou na křižovatce když stojím (auto zastaví blízko, projde chodec...), řidič zodpovídá za své vozidlo za všech okolností. Aspoň vím, že se kolem mě něco děje a dávám si majzla.
K té automatické klimě. Ano dá se nastavit, kam chceš foukat. Po stisku tlačítka "auto" se na něm rozsvítí kontrolka a ofuky se nastaví automaticky. Když pouštím klimu na auto, nastavím si ofuky na sklo a nohy, kontrolka na tlačítku auto zhasne, ale teplotu reguluje.
Opel Astra K ST 1.4i 74kW Enjoy+zimní sada 1+komfortní sada 2
Re: Spokojenost s Astrou
Děkuji za informace
ale abych pravdu řekl tak mě ty senzory děsí..
přemýšlím že si tu komfortní výbavu 2 asi nevezmu..
Přeci jenom když se aktivují pokaždé když zařadím jakoukoliv rychlost tak to je celkem tragické.. abych to furt vypínal manuálně žil jsem v domnění že to jednou vypnu a pak maximálně když znovu nastartuji
jinak jsem kouknul na video https://www.youtube.com/watch?v=mTUdjAlJHKE
to je to tak citlive? kdy to zabírá +- 1metr?
ale abych pravdu řekl tak mě ty senzory děsí..
přemýšlím že si tu komfortní výbavu 2 asi nevezmu..
Přeci jenom když se aktivují pokaždé když zařadím jakoukoliv rychlost tak to je celkem tragické.. abych to furt vypínal manuálně žil jsem v domnění že to jednou vypnu a pak maximálně když znovu nastartuji
jinak jsem kouknul na video https://www.youtube.com/watch?v=mTUdjAlJHKE
to je to tak citlive? kdy to zabírá +- 1metr?
Re: Spokojenost s Astrou
jemu to pipalo kvoli tomu kriku co tam mal pred autom. Bere to 0,5m dopredu a 1,5m dozadu (manual strana 208):
Moznosti nastavenia ofuku:
Manual str. 152:
Automaticka klima je velmi dobra, nastavis a nestaras sa dalej.Indikácia
Systém vodiča upozorní zvukovým
signálom na to, že za vozidlom sa
nachádzajú potenciálne nebezpečné
prekážky v rozsahu 50 cm, keď je
zaradený prevodový stupeň pre jazdu
vpred, alebo v rozsahu 1,5 m, keď je
zaradená spiatočka.
Moznosti nastavenia ofuku:
Manual str. 152:
Astra K MY18 1.4i 101PS Enjoy + Komfortná sada 2 + rezerva
Re: Spokojenost s Astrou
zobrat kombi bez senzorov je podla mna celkom odvaha
Astra K 1.0T 77kw Innovation
Granite Grey
Granite Grey
Re: Spokojenost s Astrou
Súhlasím. To auto má 4,7m (combi), aj dobrý šofér to môže mať hlavne v meste problém parknúť správne do úzkeho miesta.
Tých senzorov sa zase tak neboj. Ako často niekto prechádza pred / za autom v doprave? Vypnúť sa to dá jednoducho, tlačítko je po ruke. V garáži to hučať bude, to je pravda, ale myslím, že sa to dá prežiť.
Ak chceš mať istotu, zbehni do Oplu, vyskúšaj si predvádzačku (ideálne combi) a zameraj sa na funkciu senzorov. Kedy zaberajú, ako pípajú, ako sa vypínajú apod.
Ad video, púšťal som ho bez zvuku, tak neviem možno to týpek vysvetľuje, ale predný senzor pípa kvôli tomu kríku, ako píše picco.
Tých senzorov sa zase tak neboj. Ako často niekto prechádza pred / za autom v doprave? Vypnúť sa to dá jednoducho, tlačítko je po ruke. V garáži to hučať bude, to je pravda, ale myslím, že sa to dá prežiť.
Ak chceš mať istotu, zbehni do Oplu, vyskúšaj si predvádzačku (ideálne combi) a zameraj sa na funkciu senzorov. Kedy zaberajú, ako pípajú, ako sa vypínajú apod.
Ad video, púšťal som ho bez zvuku, tak neviem možno to týpek vysvetľuje, ale predný senzor pípa kvôli tomu kríku, ako píše picco.
Opel Astra K ST AT6, 147kW Innovation
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009
https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009
https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
Re: Spokojenost s Astrou
Pokud jezdíš v centru větších měst (Praha, Brno), senzory ti budou vadit. Uvažoval bych pouze o kameře - dá se doinstalovat po koupi bez parkovacích senzorů. Osobně bych si znovu za originální senzory nepřiplatil. I po roce vlastnictví auta mě ohromně štvou. Nezvykl jsem si. Vše ostatní už je +- ok, ale senzory jsou fakt průser.
MY17.5 ST 1.6T Innovation + goodies
Re: Spokojenost s Astrou
Zdravím všetkých.
Vyhnem sa predchádzajúcej diskusii na tému senzorov a zhrnime moje postrehy po 2000 km.
Auto je skvele odhlučnené. Kupodivu vôbec nepočuť ani od jedného kolesa žiadne kamienky. A to si fakt nevymýšlam. (Áno, obejdnával som odhlučňvaciu sadu a asi sa to oplatilo)
Dokonca aj pri rýchlostiach nad 100 km/h je v aute prekvapivé ticho. Žiaden rušivý aerodynamický hluk.
Priečne nerovnosti - bez rázov do karosérie, iba tlmené “bum bum”. Veľmi decentné.
Zamlžovanie okien - deje sa ale na moje prekvapenie, ventilátor iba na druhý stupeň, ofuk na sklo a osobu (na paneli automatickej klimatizácie je to 4-té tlačidlo zľava) a je vystaráno. Je to dostatočná intenzita pri dvojčlennom obsadení. Keď sme boli v aute štyria, tiež sa nič nezahmlievalo.
Audio - na moje nároky absolútne dostatočné. Aj tak mám váčšinou zapnuté Apple Car play.
DAB - v Bratislave a na Slovensku bieda. Stále iba testovacia prevádzka, žiadne info na centrálnom displeji navyše, okrem prehrávanej skladby.
TMC - detto. Ak nejaká SK stanica vysiela TMC, tak moje autorádio ju ešte asi neobjavilo.
Sedadlá - AGR sú rozhodne veľmi pohodlné a to som kus chlapa. Vyhrievanie je príkladne rýchle. Vyhrievanie volantu by mohlo mať rýchlejší nástup.
Kufor - nie je simply clever ale Flex organizer, sieť a háčky sú fakt prínosom.
Automatická prevodovka - bez zaváhania, pohoda... presne čo som očakával. Len škoda, že má len 6 stupňov.
Motor - 1,6 CDTI 100kW - výkon dostatočný, odhlučnenie dosť dobré, necítiť vôbec žiadne vybrácie. Za studena je (zvonku) surový (asi ako 2 diesel na susedovej BMW X1), po zahriatí značne stíchne.
Spotreba podľa PP:
Mesto: 5,7 - 7,3 = väčšina jázd je skutočne krátkych, vybavovačky po meste.
Okresky: 4,5 - 5,2 - závisí od dynamiky jazdy. 2 členné obsadenie.
Diaľnica - ešte nebolo kedy a kam ísť
Stierače - sú ticho, neodskakujú, ešte ich bude treba dať nastaviť v servise, aby stierali bližšie k stĺpikom. A ešte samotné trysky nastavím, lebo striekajú nízko.
Svetlá - keď fungujú, tak svietia parádne! Vysvetlím ďalej.
Adaptívny tempomat - výborný, keď funguje.
Senzory - nebláznim z nich. Akurát vydávajú trvalý tón príliš skoro a za autom je ešte 30 cm miesta!
Asistent jazdných pruhov - je s ním sranda
Protikolízny systém - funguje aj s brzdením. Vyskúšané;)
PORUCHA - nuž a je tu prvá, komplexná porucha.
Displej pred vodičom indikuje textom: Servis Asistenčný systém vodiča a druhé hlásenie je Servis ESC.
Aký má táto porucha celkový dopad?
Nefunguje Adaptívny tempomat, detekcia vozidiel pred mojim vozidlom, nefunguje inteligentná funkcia LED svetiel, niekedy dokonca začnú svietiť diaľkovými, keď vozidlo zastane a ešte k tomu v obci. Tak nateraz “AUTO” nepoužívame.
A rovnako sa automaticky nedeaktivuje elektrická ručná brzda a pri odjazde z parkoviska ju je nutné deaktivovať manuálne, potlačením tlačidla.
Predbežné info zo servisu: Nová Insignia má vraj (samozrejme nie všetky kusy) z výroby rovnaký “error” a oprava netrvá dlhšie ako 30 mimút. Vraj nejaký “konektor”. To prosím nechápte ako posmešok, iba veľmi zjednodušené konštatovanie.
V prípade Astry vraj tento problém ešte nebol u tohto konkrétneho predajcu/servisu detekovaný.
No, uvidíme. Čakáme na termín na opravu.
ZÁVER: Aj napriek aktuálnej poruche, som s vozidlom veľmi spokojný. Dynamika je dostačujúca a ja sa aj tak nikdy nebol agresívny vodič. Predbiehanie aj s týmto, relatívne malým výkonom je brnkačka, najmä vďaka 320 Nm.
Pekný večer všetkým.
Vyhnem sa predchádzajúcej diskusii na tému senzorov a zhrnime moje postrehy po 2000 km.
Auto je skvele odhlučnené. Kupodivu vôbec nepočuť ani od jedného kolesa žiadne kamienky. A to si fakt nevymýšlam. (Áno, obejdnával som odhlučňvaciu sadu a asi sa to oplatilo)
Dokonca aj pri rýchlostiach nad 100 km/h je v aute prekvapivé ticho. Žiaden rušivý aerodynamický hluk.
Priečne nerovnosti - bez rázov do karosérie, iba tlmené “bum bum”. Veľmi decentné.
Zamlžovanie okien - deje sa ale na moje prekvapenie, ventilátor iba na druhý stupeň, ofuk na sklo a osobu (na paneli automatickej klimatizácie je to 4-té tlačidlo zľava) a je vystaráno. Je to dostatočná intenzita pri dvojčlennom obsadení. Keď sme boli v aute štyria, tiež sa nič nezahmlievalo.
Audio - na moje nároky absolútne dostatočné. Aj tak mám váčšinou zapnuté Apple Car play.
DAB - v Bratislave a na Slovensku bieda. Stále iba testovacia prevádzka, žiadne info na centrálnom displeji navyše, okrem prehrávanej skladby.
TMC - detto. Ak nejaká SK stanica vysiela TMC, tak moje autorádio ju ešte asi neobjavilo.
Sedadlá - AGR sú rozhodne veľmi pohodlné a to som kus chlapa. Vyhrievanie je príkladne rýchle. Vyhrievanie volantu by mohlo mať rýchlejší nástup.
Kufor - nie je simply clever ale Flex organizer, sieť a háčky sú fakt prínosom.
Automatická prevodovka - bez zaváhania, pohoda... presne čo som očakával. Len škoda, že má len 6 stupňov.
Motor - 1,6 CDTI 100kW - výkon dostatočný, odhlučnenie dosť dobré, necítiť vôbec žiadne vybrácie. Za studena je (zvonku) surový (asi ako 2 diesel na susedovej BMW X1), po zahriatí značne stíchne.
Spotreba podľa PP:
Mesto: 5,7 - 7,3 = väčšina jázd je skutočne krátkych, vybavovačky po meste.
Okresky: 4,5 - 5,2 - závisí od dynamiky jazdy. 2 členné obsadenie.
Diaľnica - ešte nebolo kedy a kam ísť
Stierače - sú ticho, neodskakujú, ešte ich bude treba dať nastaviť v servise, aby stierali bližšie k stĺpikom. A ešte samotné trysky nastavím, lebo striekajú nízko.
Svetlá - keď fungujú, tak svietia parádne! Vysvetlím ďalej.
Adaptívny tempomat - výborný, keď funguje.
Senzory - nebláznim z nich. Akurát vydávajú trvalý tón príliš skoro a za autom je ešte 30 cm miesta!
Asistent jazdných pruhov - je s ním sranda
Protikolízny systém - funguje aj s brzdením. Vyskúšané;)
PORUCHA - nuž a je tu prvá, komplexná porucha.
Displej pred vodičom indikuje textom: Servis Asistenčný systém vodiča a druhé hlásenie je Servis ESC.
Aký má táto porucha celkový dopad?
Nefunguje Adaptívny tempomat, detekcia vozidiel pred mojim vozidlom, nefunguje inteligentná funkcia LED svetiel, niekedy dokonca začnú svietiť diaľkovými, keď vozidlo zastane a ešte k tomu v obci. Tak nateraz “AUTO” nepoužívame.
A rovnako sa automaticky nedeaktivuje elektrická ručná brzda a pri odjazde z parkoviska ju je nutné deaktivovať manuálne, potlačením tlačidla.
Predbežné info zo servisu: Nová Insignia má vraj (samozrejme nie všetky kusy) z výroby rovnaký “error” a oprava netrvá dlhšie ako 30 mimút. Vraj nejaký “konektor”. To prosím nechápte ako posmešok, iba veľmi zjednodušené konštatovanie.
V prípade Astry vraj tento problém ešte nebol u tohto konkrétneho predajcu/servisu detekovaný.
No, uvidíme. Čakáme na termín na opravu.
ZÁVER: Aj napriek aktuálnej poruche, som s vozidlom veľmi spokojný. Dynamika je dostačujúca a ja sa aj tak nikdy nebol agresívny vodič. Predbiehanie aj s týmto, relatívne malým výkonom je brnkačka, najmä vďaka 320 Nm.
Pekný večer všetkým.
Marcel
Astra K (ST, MY2018) Innovation, 1,6 CDTI 100kW AT
Astra K (ST, MY2018) Innovation, 1,6 CDTI 100kW AT
Re: Spokojenost s Astrou
Já mám poslední dobou štěstí na policajty. Za posledních pár měsíců jsem stál asi 6x no a samozřejmě první co jdou vždy udělat, tak kontrolují technickou na SPZ. Snažím se na to myslet a vždy senzory vypínat, ale poprvé když tam policajt vlezl a auto začalo pištět, tak nevím jestli se víc leknul on nebo já... Fakt to považuji za nejdebilnější funkci a nevím o žádném jiném autě, které to takto má.
Astra K 1,4T 92kW, Innovation
Dodge Challenger R/T V8 5,7 HEMI, 280kW
Dodge Challenger R/T V8 5,7 HEMI, 280kW