Filtr pevných částic
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Filtr pevných částic
Ahoj, dnes se mi u mé Astry (model K, výroba 09/2016) ukázala hláška "Filtr pevných částic je plný, musíte pokračovat v jízdě". Není to trochu divné u ani ne dva roky starého auta?? S autem jezdím hlavně delší vzdálenosti. Je ale pravda, že zrovna dnes jsem musel hned po startu cca 8 km do celkem prudkého kopce (Krkonoše), kdy se motor ani nestihl zahřát... a hláška se zobrazila, když jsem pak po cca dvou hodinách chtěl jet zpět dolu. Předpokládám, že u Astry s dieslem probíhá automatická regenrace filtru pevných částic? Jak poznám, že zrovna probíhá regenerace??
- Reklama
Re: Filtr pevných částic
https://1-tube.ru/watch/oPVFK9tSlPU
Väčšinou svieti / bliká kontrolka na palubke. Posielam video, ako to funguje na Holden, čo je de facto Opel v US, takže je to veľmi podobné.
Väčšinou svieti / bliká kontrolka na palubke. Posielam video, ako to funguje na Holden, čo je de facto Opel v US, takže je to veľmi podobné.
Opel Astra K ST AT6, 147kW Innovation
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009
https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009
https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
Re: Filtr pevných částic
tak ta kontrolka tam nebyla... pouze hláška, že musím pokračovat v jízdě. Máte tady někdo zkušenost s tím, že se Vám třeba na dálnici zobrazila takhle kontrolka, kdy se automaticky regeneroval filtr?? Já mám auto cca rok, najeto 25 tis km a ani jednou se mi nic takového neukázalo.
Re: Filtr pevných částic
chlapci tak trochu melete nezmysly vsetci
A/pri vypalovani filtra nikde nic neblika ani nesvieti. vyrobcovia viacmenej zatajuju uzivatelom ze nejake dpf v aute je.
jedine znamenie ze bezi regeneracia je okamzita spotreba paliva,pri pusteni plynu nebude nula ale povedzme 2-5l/100km, na volnobehu namiesto 0,4 bude 4l/h.
B/ blikajuca alebo svietiaca kontrolka znamena pruser v podobe kritickeho naplnenia dpf. zrejme majitel vypol motor 3-4x za sebou pri vypalovani filtra. treba jazdit s otackami nad 2000,tj napr na 2-ke ca 10min kym regeneracia prebehne.
regeneracia prebieha kazdych 300 az 800km podla aktualneho sposobu jazdy.
C/ "po dvoch rokoch..." filter je mozne vypnutim motora pocas regeneracie viackrat za sebou zaflakat za dva dni.
D/ zivotnost filtra je prakticky neobmedzena,len treba nechat prebehnut vypalenie. ak som vypol motor a rozbehne sa ventilator chladica je to znamka ze som prerusil regeneraciu a preto pri dalsej jazde treba dat pozor aby som motor nevypol ak ukazuje zvysenu spotrebu paliva ktora je znamkou beziacej regeneracie.
A/pri vypalovani filtra nikde nic neblika ani nesvieti. vyrobcovia viacmenej zatajuju uzivatelom ze nejake dpf v aute je.
jedine znamenie ze bezi regeneracia je okamzita spotreba paliva,pri pusteni plynu nebude nula ale povedzme 2-5l/100km, na volnobehu namiesto 0,4 bude 4l/h.
B/ blikajuca alebo svietiaca kontrolka znamena pruser v podobe kritickeho naplnenia dpf. zrejme majitel vypol motor 3-4x za sebou pri vypalovani filtra. treba jazdit s otackami nad 2000,tj napr na 2-ke ca 10min kym regeneracia prebehne.
regeneracia prebieha kazdych 300 az 800km podla aktualneho sposobu jazdy.
C/ "po dvoch rokoch..." filter je mozne vypnutim motora pocas regeneracie viackrat za sebou zaflakat za dva dni.
D/ zivotnost filtra je prakticky neobmedzena,len treba nechat prebehnut vypalenie. ak som vypol motor a rozbehne sa ventilator chladica je to znamka ze som prerusil regeneraciu a preto pri dalsej jazde treba dat pozor aby som motor nevypol ak ukazuje zvysenu spotrebu paliva ktora je znamkou beziacej regeneracie.
Re: Filtr pevných částic
Apropo chlapci, ja viem že všetci ste veľmi skúsení vodiči a návody sú len pre debilov. To, že niekto po dvoch rokoch alebo 25000km nevedel o tom že DPF nejako funguje tiež ukazuje, že táto technologia je spoľahlivá pokiaľ sa používa tak ako má.
Napriek tomu vrele odporúčam prečítať stránkku 175 vášho návodu na obsluhu a všetko bude jasné. Ušetríte si nejaké trable a peniaze. Stačí už len druhá veta návodu:
"Systém obsahuje samočistiacu funkciu, ktorá sa spustí automaticky počas jazdy bez akéhokoľvek oznámenia."
Ak sa oznámenie o plnom filtri objavilo počas jazdy na diaľnici - kde skoro regeneráciu nie je potreba tak to znamená buď zásadnú poruchu DPF (vadný snímač) ale proste veľmi nevhodný spôsob jazdy viď návod.
Napriek tomu vrele odporúčam prečítať stránkku 175 vášho návodu na obsluhu a všetko bude jasné. Ušetríte si nejaké trable a peniaze. Stačí už len druhá veta návodu:
"Systém obsahuje samočistiacu funkciu, ktorá sa spustí automaticky počas jazdy bez akéhokoľvek oznámenia."
Ak sa oznámenie o plnom filtri objavilo počas jazdy na diaľnici - kde skoro regeneráciu nie je potreba tak to znamená buď zásadnú poruchu DPF (vadný snímač) ale proste veľmi nevhodný spôsob jazdy viď návod.
Re: Filtr pevných částic
Jinak dobrý je koupit OBD2 BT koncovku do diagnostiky a nainstalovat program OPL DPF Monitor Life - super program, který ukáže že probíhá regenerace, jaká je teplota a před kolika km proběhla poslední regenerace a zanešení filtru. Program je zdarma na Google Play. Podobný má snad jen Alfa.
Re: Filtr pevných částic
určite by bolo super mať info v palubnom počítači. Celkom nechápem postup výrobcov.
Na H-čku mám Pepaz - blinkne keď začína regenerácia a keď úspešne skončí. Kto chce má možnosť vidieť ako to prebieha, tlaky, teploty. dobrá pomôcka pre tých ktorí jazdia krátke trasy.
Vo VeCe skončil Pepaz potom, čo prestal fungovať panel klimatizácie a postupne prestávali fungovať niektoré ovládače. Po vyhodení sa VeCe spamätala po ca týždni sa všetko našťastie vrátilo do normálu.
U Insi som používal čínske OBD a skončilo signalizáciou poruchy výfukového systému. Musel tiež von.
Tak by som bol opatrný aké OBD, možno by si mohol dať tip na konkrétny výrobok.
Na H-čku mám Pepaz - blinkne keď začína regenerácia a keď úspešne skončí. Kto chce má možnosť vidieť ako to prebieha, tlaky, teploty. dobrá pomôcka pre tých ktorí jazdia krátke trasy.
Vo VeCe skončil Pepaz potom, čo prestal fungovať panel klimatizácie a postupne prestávali fungovať niektoré ovládače. Po vyhodení sa VeCe spamätala po ca týždni sa všetko našťastie vrátilo do normálu.
U Insi som používal čínske OBD a skončilo signalizáciou poruchy výfukového systému. Musel tiež von.
Tak by som bol opatrný aké OBD, možno by si mohol dať tip na konkrétny výrobok.
Re: Filtr pevných částic
@PetrŠ...šlo by dát typ na OBDII se kterým máš zkušenost že to funguje? Já mám čínu ELM327 která mi bez porblémů jela jak na VW Passat, tak na Škoda Octavia, ale už sem ji nemohl rozchodit pro Peugeot 307.
DPF je fakt za trest...mám tu čest ho mít už i v mém benzínovém K-čku, tak snad s tím díky vyším teplotám při spalování nebude takový problém jako u dieselu, kde sem si s DPF užil své...připouštím že sem jezdil hlavně krátké vzdálenosti tak do 20km, takže sem to vždycky cca po 200-300km musel vzít pořádně projet na dálnici vymést saze:). Byl to hrozný opruz a navíc sme si musel dávat skutečně pozor abych nevypnul ppři regeneraci motor, to se mi stalo párkrát a hned sem byl v nouzovém režimu takže sem se tak tak doplížil do servisu
DPF je fakt za trest...mám tu čest ho mít už i v mém benzínovém K-čku, tak snad s tím díky vyším teplotám při spalování nebude takový problém jako u dieselu, kde sem si s DPF užil své...připouštím že sem jezdil hlavně krátké vzdálenosti tak do 20km, takže sem to vždycky cca po 200-300km musel vzít pořádně projet na dálnici vymést saze:). Byl to hrozný opruz a navíc sme si musel dávat skutečně pozor abych nevypnul ppři regeneraci motor, to se mi stalo párkrát a hned sem byl v nouzovém režimu takže sem se tak tak doplížil do servisu
Opel Astra K Enjoy, 1.4T 110kW benzín, Sada Komfort 2, Zimní sada 1, zatmavení zadních skel
Re: Filtr pevných částic
Odhadem tak 70% jízd mám po městě (několikrát denně jednotky km), na delší trasu v max. stovkách km se dostanu vždycky tak jednou za 14 dní (a cca dvakrát ročně tak tisícovka v kuse). K motoru se nechovám nijak zvlášť ohleduplně.
Najeto cca 50.000, za tu dobu jsem musel vypalovat dvakrát. Pokaždé jsem najel na nejbližší dálnici, cca 5 minut na to šlapal co to šlo a byl klid. Jo je to 1.6 CDTI BiTurbo.
... a jak psali kluci výše - vše je popsáno v návodu.
Najeto cca 50.000, za tu dobu jsem musel vypalovat dvakrát. Pokaždé jsem najel na nejbližší dálnici, cca 5 minut na to šlapal co to šlo a byl klid. Jo je to 1.6 CDTI BiTurbo.
... a jak psali kluci výše - vše je popsáno v návodu.