Nova insignia 1.5 turbo 122kw
Moderátor: Moderátoři
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
Mám najeto s Insignií asi 2 000 km, takže tady jsou nějaké poznatky:
Plusy:
1) LED světla - jsou fakt dobrá, viditelnost na plné dálkové tak kolem 500m. Automatika světel funguje perfektně, jde jet na automatiku a systém vypíná segmenty podle detekce aut.
2) AGR sedadla - velmi pohodlná, bez problémů 300 km v kuse bez jakýchkoliv problémů.
3) Kvalita zpracování - vše je velmi dobře zpracováno.
Mínusy:
1) Škubání motoru - pokud jedu delší dobu s malým výkonem na cca 2 500 ot/m (typicky trojka lehce přes 50 km/h), tak občas motor po přidání plynu znatelně škubne, někdy více, někdy méně.
2) Nelineární zátah motoru - při zrychlování mám pocit, že motor po cca 500 ot/m přidává na výkonu - asi vliv turba.
3) Otřesné překlady - překlady do češtiny jsou někdy dost nelogické (například spotřeba paliva je přeložena jako úsp. paliva)
4) Zklamala mě automatická klimatizace - pokud je zapnuta klimatizace tak auto i při venkovní teplotě 15°C a nastavené vnitřní teplotě 23°C chladilo. Možná je problém s vnitřním čidlem, ještě ověřím teploměrem. Rada od dealera byla vypnout klimatizaci.
Spotřeba od začátku provozu cca 7 l/ 100 km, ale mám pocit, že počítač trochu kecá.
Ještě řeším zimní pneumatiky. Jaké doporučujete na Insignii? Potřebuji rozměr 225/55 R17 97.
Plusy:
1) LED světla - jsou fakt dobrá, viditelnost na plné dálkové tak kolem 500m. Automatika světel funguje perfektně, jde jet na automatiku a systém vypíná segmenty podle detekce aut.
2) AGR sedadla - velmi pohodlná, bez problémů 300 km v kuse bez jakýchkoliv problémů.
3) Kvalita zpracování - vše je velmi dobře zpracováno.
Mínusy:
1) Škubání motoru - pokud jedu delší dobu s malým výkonem na cca 2 500 ot/m (typicky trojka lehce přes 50 km/h), tak občas motor po přidání plynu znatelně škubne, někdy více, někdy méně.
2) Nelineární zátah motoru - při zrychlování mám pocit, že motor po cca 500 ot/m přidává na výkonu - asi vliv turba.
3) Otřesné překlady - překlady do češtiny jsou někdy dost nelogické (například spotřeba paliva je přeložena jako úsp. paliva)
4) Zklamala mě automatická klimatizace - pokud je zapnuta klimatizace tak auto i při venkovní teplotě 15°C a nastavené vnitřní teplotě 23°C chladilo. Možná je problém s vnitřním čidlem, ještě ověřím teploměrem. Rada od dealera byla vypnout klimatizaci.
Spotřeba od začátku provozu cca 7 l/ 100 km, ale mám pocit, že počítač trochu kecá.
Ještě řeším zimní pneumatiky. Jaké doporučujete na Insignii? Potřebuji rozměr 225/55 R17 97.
- Reklama
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
to cuknuti nam dela 1.4T, coz je ten samy motor jen mensi. s tim asi nikdo nic uz neudala, obavam se.
v astre je klimoska super, tak mozna je nejaka chyba, pokud je to teda stejny system.
o spotrebe lze PC dost, klidne o litr
v astre je klimoska super, tak mozna je nejaka chyba, pokud je to teda stejny system.
o spotrebe lze PC dost, klidne o litr
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
už jsem to tu možná psal, ale doby kdy palubní PC ukazovaly opravdovou spotřebu a oproti tankvání byl rozdíl maximálně deci dvě (třeba astra G ukazuje úplně přesně), jsou dávno pryč. Dělají to všechna auta, neje Opel, vše ukazuje cca o litr míň, další ojebávačka na lidi jako v dnešní době skoro všechno
teoreticky by to mělo jít upravit, nebo aspoň u starších aut to šlo přes diagnostiku "zpřesnit"
teoreticky by to mělo jít upravit, nebo aspoň u starších aut to šlo přes diagnostiku "zpřesnit"
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
Zrovna o te spotrebe pisou v Specialu SM. Pisou, ze dnesni moderni auta, maji velmi presny PP az k rozdilu 0,1l/100, treba jimi testovany Rapid nebo Superb, ale EU tlaci na jeste presnejsi spotrebu a to je problem, protoze odometr dnesnich aut je informativni. V realu auta najedou o 5%km vic, nez ukazuje PP. S tim se neda nic delat (prokluzy kol, jine rozmery pneu a disku,...), jenom to merit pres GPS, tedy i zakladni Dacia by musela mit GPS, kazdopadne emisni normy dnesni a budouci vyzaduji maximalne presny PP. Opel je bohuzel v tomto pozadu - myslim presnost PP a skubani benzin. motoru.
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
Spotřebu si dlouhodobě na různých autech sleduji a mám jiné zkušenosti:
- naopak bych řekl, že jsou PP čím dál tím přesnější
- u Insignie v porovnání s dotankováním do plna PP ukazuje max -0,2l méně. Často je spotřeba shodná.
Podobně jsem to měl u Octávie II. Starší Octávie I i Fiat kecaly až o 0.4l méně
- zmíněné rozdíly proti PP často přičítám tomu, že pistole při tankování do plna vypne u každé pumpy, u každého stojanu jinak a rozdíl se může lišit i o litry. Taky záleží na tom, v jaké poloze se zacvakne zobáček na pistoli. Při pomalém tankování se vypne později, natankuje se více, při rychlém dříve, natankuje se méně. Takže pokud někdo tankuje do plna a spotřebu pak měří od okamžiku vypnutí pistole, může být rozdíl daný tímto.
Co se týče té klimy. Jak jsi poznal, že ti klima "chladila" pri venkovnich 15st a nastavene pozadovane teplote 23st? Znamená to, že jsi nebyl schopen ohřát interiér na 23st? Nebo si jen měl pocit, ze ti do interieru sel na chvili chladny vzduch ... co aktualni spotreba pri stani na miste, menila se pokud si v té situaci klimu zapínal/vypínal?
- naopak bych řekl, že jsou PP čím dál tím přesnější
- u Insignie v porovnání s dotankováním do plna PP ukazuje max -0,2l méně. Často je spotřeba shodná.
Podobně jsem to měl u Octávie II. Starší Octávie I i Fiat kecaly až o 0.4l méně
- zmíněné rozdíly proti PP často přičítám tomu, že pistole při tankování do plna vypne u každé pumpy, u každého stojanu jinak a rozdíl se může lišit i o litry. Taky záleží na tom, v jaké poloze se zacvakne zobáček na pistoli. Při pomalém tankování se vypne později, natankuje se více, při rychlém dříve, natankuje se méně. Takže pokud někdo tankuje do plna a spotřebu pak měří od okamžiku vypnutí pistole, může být rozdíl daný tímto.
Co se týče té klimy. Jak jsi poznal, že ti klima "chladila" pri venkovnich 15st a nastavene pozadovane teplote 23st? Znamená to, že jsi nebyl schopen ohřát interiér na 23st? Nebo si jen měl pocit, ze ti do interieru sel na chvili chladny vzduch ... co aktualni spotreba pri stani na miste, menila se pokud si v té situaci klimu zapínal/vypínal?
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
s vypnutím pištole a doplnením paliva na rovnakú hladinu máš určite pravdu, pokiaľ niekto chce zmerať spotrebu na jeden ceste. Pokiaľ budeme vyhodnocovať ročnú spotrebu tak nejaký liter nebude asi problém.
Momentálne mám najazdené 10tkm U Superba a samozrejme ukazuje nízku spotrebu - stabilne pod 6l/100km. Prvý letmý nápočet podľa spotrebovaného paliva je tak 0.7 litra viac. ale v časopisoch každé hodnotenie vždy vyhrá koncern a na druhom mieste predražená tradícia. Zvykli sme si...
až superba dojazdím (inak spotreba oleja je katastrofa) a sadnem nazad do Insignie aby som potlačil dojmy a porovnal realitu dám nejaké zhodnotenie - síce subjektívne ale možno niekomu pomôže.
Momentálne mám najazdené 10tkm U Superba a samozrejme ukazuje nízku spotrebu - stabilne pod 6l/100km. Prvý letmý nápočet podľa spotrebovaného paliva je tak 0.7 litra viac. ale v časopisoch každé hodnotenie vždy vyhrá koncern a na druhom mieste predražená tradícia. Zvykli sme si...
až superba dojazdím (inak spotreba oleja je katastrofa) a sadnem nazad do Insignie aby som potlačil dojmy a porovnal realitu dám nejaké zhodnotenie - síce subjektívne ale možno niekomu pomôže.
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
No budu to s dealerem řešit, uvidíme, co na to řeknout. Přijde mně, že záleží jak moc rychle sešlápnu plyn.mattonecz píše:to cuknuti nam dela 1.4T, coz je ten samy motor jen mensi. s tim asi nikdo nic uz neudala, obavam se.
v astre je klimoska super, tak mozna je nejaka chyba, pokud je to teda stejny system.
o spotrebe lze PC dost, klidne o litr
Tady mně na klimatizaci pár věcí vadí. Když zapnu AUTO tak zapne vnitřní ventilaci, ale nesvítí dioda
signalizující vnitřní ventilaci. Na obrazovce s klimatizací není pro změnu o vnitřní ventilaci žádná informace,
teprve když je na displeji jiná obrazovka, tak se při změně nastavení klimatizace zobrazí informace o zapnuté
vnitřní cirkulaci. Musím si do auta vzít teploměr a porovnat skutečnou teplotu s nastavenou.
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
O oleji pisali tiez, v niektorom z predoslych cisel. Zase su v tom emisie. Vyrobcovia hladaju kazdu desatinu CO2, ktoru by mohli usetrit, takze davaju volnejsie piestne kruzky a naviac este riedky olej, takze to potom olej zerie hodne (inak olej zrali aj stare 1.9TDI a kludne aj 5w-40) no a vysvetlenie davaju take, ze znizenie spotreby paliva je vacsie, nez hodnota spotrebovaneho oleja.Sunman píše: až superba dojazdím (inak spotreba oleja je katastrofa)
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
Já mám pocit, že skutečná spotřeba je naopak menší než auto ukazuje. Při tankování jsem vynuloval jedno z počitadel, tak až budu příště tankovat, tak spočítám průměrnou spotřebu.blesk píše:Zrovna o te spotrebe pisou v Specialu SM. Pisou, ze dnesni moderni auta, maji velmi presny PP az k rozdilu 0,1l/100, treba jimi testovany Rapid nebo Superb, ale EU tlaci na jeste presnejsi spotrebu a to je problem, protoze odometr dnesnich aut je informativni. V realu auta najedou o 5%km vic, nez ukazuje PP. S tim se neda nic delat (prokluzy kol, jine rozmery pneu a disku,...), jenom to merit pres GPS, tedy i zakladni Dacia by musela mit GPS, kazdopadne emisni normy dnesni a budouci vyzaduji maximalne presny PP. Opel je bohuzel v tomto pozadu - myslim presnost PP a skubani benzin. motoru.
Re: Nova insignia 1.5 turbo 122kw
Jednoduše, z ventilace šel studený vzduch a pocitově to nebylo 23°C. Teprve když jsem nastavil teplotu tak 28°C tak začlo auto topit. Po vypnutí klimatizace začalo auto po chvíli topit i při nastavené teplotě 23°C. Ale jak jsem psal, mám podezření, že vnitřní čidlo klimatizace trochu kecá a asi směrem nahoru.mfilip píše: Co se týče té klimy. Jak jsi poznal, že ti klima "chladila" pri venkovnich 15st a nastavene pozadovane teplote 23st? Znamená to, že jsi nebyl schopen ohřát interiér na 23st? Nebo si jen měl pocit, ze ti do interieru sel na chvili chladny vzduch ... co aktualni spotreba pri stani na miste, menila se pokud si v té situaci klimu zapínal/vypínal?