Vyjmuti autobaterie
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: Vyjmuti autobaterie
Chlapi, jasný..
Jen pro sandála, otevírat kufr přes startovací kabely je trochu vopruz, myslím že lepší přístup k baterii je přes zadní sklopené sedačky. Každopádně, je potřeba oddělat krytku u kliky řidiče a to taky nejde dělat donekonečna.
Ale zpět k dotazu - jakou tam baterii?
Jinak - inteligentní dobíječku mám, ale není uplně košer nechat na sídlišti viset z okna k autu prodlužovačku... kdejakej blbec by si z toho chtěl udělat švihadlo a podobně.
Jen pro sandála, otevírat kufr přes startovací kabely je trochu vopruz, myslím že lepší přístup k baterii je přes zadní sklopené sedačky. Každopádně, je potřeba oddělat krytku u kliky řidiče a to taky nejde dělat donekonečna.
Ale zpět k dotazu - jakou tam baterii?
Jinak - inteligentní dobíječku mám, ale není uplně košer nechat na sídlišti viset z okna k autu prodlužovačku... kdejakej blbec by si z toho chtěl udělat švihadlo a podobně.
Sepp
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
- Reklama
Re: Vyjmuti autobaterie
Ahoj,
o vikendu jsem daval na A-K zimni kola a když uz jsem mel venku rezervu tak jsem se podival i do kastliku baterky. Taky mne velmi prekvapilo jak je baterie mala s ohledem na velikost kastliku. V naší A-K 1.4T je Varta 50Ah - 360A (SAE):
Na kabelu záporného polu je videt Halluv snimac, merici proud tekouci do/z baterie:
Je tedy zrejme, ze A-K pouziva inteligentni dobijeni. Když jsem to jeden cas pozoroval, tak A-K nepouziva tak drasticky energy management jako napr. Superb s rekuperaci brzdne energie. A-K téměř neustale dobiji 13.8-14.2V coz mi prijde OK. Napr. Superb je schopen pod plynem nedobijet vůbec (12,5-12,7V) a při brzdeni pusti regulace dobijeni klidne přes 15V.
Tim chci jen rici, ze A-K podle mne nepotrebuje drahou AGM baterii (která je v Superb). Zda si vystaci jen s uplne obycenou zaplavenou baterii nebo bude potrebovat EFB zalezi na tom, zda ma auto Start-Stop nebo ne. Nase A-K SS nastesti nemá takze je to asi obycejna zaplavena baterie. Pokud je start stop, asi bude potřeba EFB (nebo AGM??).
Co se tyce alternatoru, tam bych problém nevidel. Co jsem nasel, tak A-K 1.4T (B14XFL/B14XFT) pouziva alternator 130A. To je jiste vice nez dost pro jakkoliv velikou baterii co se vleze do kastliku. Na schématech alternatoru je však videt, ze se pouziva PWM rizeni tj. dobijeni není nastaveno na kontantni naperi jako drive, ale dobijeni ridi energy management auta. Otázkou je, zda není nutne typ baterie zadat do jednotky rizeni nabijeni (jako napr. u VW/Skoda - see https://www.youtube.com/watch?v=IJAScg6JrYI). Ta podle toho pak vyhodnocuje množství spotrebovane energie a ridi nabijeni/vybijeni tak, aby se používala spravna nabijeci charakteristika a udržovala baterii v urcite urovni nabiti.
Zaver?
Je zde tedy ještě dost otázek, bez presnych odpovedi. Obecne však lze rici, ze pokud dobijeni při soucasnem stylu pouzivani auta baterii nestiha dobijet, baterie s vetsi kapacitou jiste problém zcela neodstrani, ale jen prodlouzi dobu, nez dojde k takovému poklesu napeti, ze auto zablokuje start.
Před finalnim rozhodnutim, bych se však zcela jiste zameril na tri věci:
1. Zda v aute není zarizeni, které odebira proud stále (kamera, GPS tracker a pod). a tak zhorsuje celou situaci
2. Koupil si voltmetr do zásuvky zapalovace a sledoval zda je napeti v palubni siti za jizdy >13.8V a při stani a před jizdou >12.5V.
3. Pokud je v aute Start-Stop, zda je aktivne vyuzivan.
Pokud jsou odpovedi NE-ANO-NE, asi bych zkusil novou baterii s kapacitou kole 77Ah.
Typ:
Pokud je v aute start-stop -> EFB/AGM
Není v aute start-stop -> zatopena/EFB
OnMi
o vikendu jsem daval na A-K zimni kola a když uz jsem mel venku rezervu tak jsem se podival i do kastliku baterky. Taky mne velmi prekvapilo jak je baterie mala s ohledem na velikost kastliku. V naší A-K 1.4T je Varta 50Ah - 360A (SAE):
Na kabelu záporného polu je videt Halluv snimac, merici proud tekouci do/z baterie:
Je tedy zrejme, ze A-K pouziva inteligentni dobijeni. Když jsem to jeden cas pozoroval, tak A-K nepouziva tak drasticky energy management jako napr. Superb s rekuperaci brzdne energie. A-K téměř neustale dobiji 13.8-14.2V coz mi prijde OK. Napr. Superb je schopen pod plynem nedobijet vůbec (12,5-12,7V) a při brzdeni pusti regulace dobijeni klidne přes 15V.
Tim chci jen rici, ze A-K podle mne nepotrebuje drahou AGM baterii (která je v Superb). Zda si vystaci jen s uplne obycenou zaplavenou baterii nebo bude potrebovat EFB zalezi na tom, zda ma auto Start-Stop nebo ne. Nase A-K SS nastesti nemá takze je to asi obycejna zaplavena baterie. Pokud je start stop, asi bude potřeba EFB (nebo AGM??).
Co se tyce alternatoru, tam bych problém nevidel. Co jsem nasel, tak A-K 1.4T (B14XFL/B14XFT) pouziva alternator 130A. To je jiste vice nez dost pro jakkoliv velikou baterii co se vleze do kastliku. Na schématech alternatoru je však videt, ze se pouziva PWM rizeni tj. dobijeni není nastaveno na kontantni naperi jako drive, ale dobijeni ridi energy management auta. Otázkou je, zda není nutne typ baterie zadat do jednotky rizeni nabijeni (jako napr. u VW/Skoda - see https://www.youtube.com/watch?v=IJAScg6JrYI). Ta podle toho pak vyhodnocuje množství spotrebovane energie a ridi nabijeni/vybijeni tak, aby se používala spravna nabijeci charakteristika a udržovala baterii v urcite urovni nabiti.
Zaver?
Je zde tedy ještě dost otázek, bez presnych odpovedi. Obecne však lze rici, ze pokud dobijeni při soucasnem stylu pouzivani auta baterii nestiha dobijet, baterie s vetsi kapacitou jiste problém zcela neodstrani, ale jen prodlouzi dobu, nez dojde k takovému poklesu napeti, ze auto zablokuje start.
Před finalnim rozhodnutim, bych se však zcela jiste zameril na tri věci:
1. Zda v aute není zarizeni, které odebira proud stále (kamera, GPS tracker a pod). a tak zhorsuje celou situaci
2. Koupil si voltmetr do zásuvky zapalovace a sledoval zda je napeti v palubni siti za jizdy >13.8V a při stani a před jizdou >12.5V.
3. Pokud je v aute Start-Stop, zda je aktivne vyuzivan.
Pokud jsou odpovedi NE-ANO-NE, asi bych zkusil novou baterii s kapacitou kole 77Ah.
Typ:
Pokud je v aute start-stop -> EFB/AGM
Není v aute start-stop -> zatopena/EFB
OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: Vyjmuti autobaterie
Pane joSunman píše: Môže byť?
Ďakujem za radu, logicky to tak je ako píšeš.
Rozmýšľam, poskladať si niejaký zdroj 12V aj s malou kapacitou a ten zapojiť po vytiahnutí baterky. Ten zdroj by bol len na uzamknutie a odomknutie auta.
Čo povieš
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Vyjmuti autobaterie
Něco takového.
LUNDA K21 Mini Portable 12V Car Battery Jump Starter Auto Jumper Engine Power Bank Starting Up To 2.0L Car Start power bank
https://s.click.aliexpress.com/e/jFuBYSz
Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
LUNDA K21 Mini Portable 12V Car Battery Jump Starter Auto Jumper Engine Power Bank Starting Up To 2.0L Car Start power bank
https://s.click.aliexpress.com/e/jFuBYSz
Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
Astra K 1.4T 92kW innovation v plné palbě, NAVI900, bez AGR...
Antara 2.2
Omega 2.0
Antara 2.2
Omega 2.0
Re: Vyjmuti autobaterie
Alebo takéto:
https://www.battery-import.sk/conventio ... v--yb4l-b/
https://www.battery-import.sk/conventio ... v--yb4l-b/
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Re: Vyjmuti autobaterie
50 Ah opravdu není moc. Neznám rozměry, ale tipuju, že víc než 80 Ah se tam stejně nevejde. Takže cca 50 % navrch. Problém nenastane každých 6 měsíců, ale možná 9. To nevidím jako řešení.
Možná bych zkusil zalaborovat s nějakou solární nabíječkou - asi to nedobije doplna, ale mohla by baterii alespoň udržovat při životě. Problém je jen, že Oply nemají ani jednu zásuvku trvale pod napětím, ale to není neřešitelné.
Možná bych zkusil zalaborovat s nějakou solární nabíječkou - asi to nedobije doplna, ale mohla by baterii alespoň udržovat při životě. Problém je jen, že Oply nemají ani jednu zásuvku trvale pod napětím, ale to není neřešitelné.
Zafira C Innovation 2017, 1,4T 103 kW MT
Re: Vyjmuti autobaterie
Zablokuje štart ... neide mi do hlavy, že pri tak prepracovaných softvéroch nedokáže systém hrozbu bloknutia štartu rozpoznať skôr. Ak by tak systém urobil, tak po naštartovaní dám dlhšiu trasu, aby sa baterka dobila v aute.OnMi píše: Obecne však lze rici, ze pokud dobijeni při soucasnem stylu pouzivani auta baterii nestiha dobijet, baterie s vetsi kapacitou jiste problém zcela neodstrani, ale jen prodlouzi dobu, nez dojde k takovému poklesu napeti, ze auto zablokuje start.
Na margo tejto myšlienky - myslíte, že sa baterka dobíja aj pri voľnobežných otáčkach?
Na starom aute som dobíjal baterku pred každou zimou - pekne vymontovať, doma nabíjať malými prúdmi 8 hod a namontovať späť. Baterky mi vydržali 8-10rokov. Najlepšie dobitie baterky je na samoregulovanej nabíjačke.
Po takto nabitej baterke som videl a počul už na centrálnom zatváraní dverí, ako vyskakovali kolíky, jak besné
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Re: Vyjmuti autobaterie
Díky moc všem za užitečné informace.
Sepp
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Re: Vyjmuti autobaterie
To by musel systém byť pripojený do tvojej hlavy, aby vedel vytušiť, že chceš prejsť s už skoro vybitou baterkou len 5km a štartovať, potom znova 5km k inému obchodu atď a potom je už všetko out...Sandal píše:... neide mi do hlavy, že pri tak prepracovaných softvéroch nedokáže systém hrozbu bloknutia štartu rozpoznať skôr...
Pokiaľ je pravda čo písal tu kolega, tak vlastne po nabití baterky nabíjačkou nabíjanie v aute zapne až sa baterka "vybije na prednastavenú hodnotu".
Dal som si do novej Insi hi-level display, kde je ukazovateľ palubného napätia tak uvidíme.
Re: Vyjmuti autobaterie
Ked to má Astra podobne ako Insignia,pri vybitej batérii zvýši napatie i na 15,5 V,ked je plne dobitá,je to len 12,5V. Dnešné autá dobíjaju i pri volnobežných otáčkach,len o trochu pomalšie-charakteristika alternátora-nižší nabíjací prud. S voltmetrom možeš merat napatie palubnej siete,pomože pri detekovaní vybitej batérie,ale liek to skrátka nie je. Na jeden štart by malo auto prejst 50 km,aby sa dobila spotrebovaná energia. čo sa solárnej nabíjačky týka,tak viac ako 1 A som zatial nevidel-a to nie je lacná,takže v podstate to pomáha len u áut,ktoré su málo používané. Liekom by bolo častejšie dobíjat batériu-je možné kupit nabíjačky s pripojitelným konektorom na aku-v prípade potreby stačí pripojit nabíjačku ku konektoru a netreba nič rozoberat, napríklad CTEC. Vačšia batéria pomože predlžit nájazd medzi dobíjacími cyklami-treba ale rátat s tým,že sa bude i dlhšie dobíjat,ked bude dávat 5 A. Takže bude potrebovat prípadne i výkonnejšiu mikroprocesorovu nabíjačku,cena je už vyššia. Predovšetkým odporučam kupit inteligentnu nabíjačku-LIDL a spol síce nabiju,ale pomerne pomaly,a nemaju uplne ideálnu nabíjaciu charekteristiku,ale funguju. Kvalitné nabíjačky stoja cca 50€-do 5A.