colommbo, špatne si si vyložil moje slová.Colommbo píše:pokud auto nedokáže dosáhnout Vmax na nejvyšší rychl. stupeň ale jen na nižší, nemá správně poskládanou převodovkuí
Výhodou je mať prevody s ktorými sa dá dosiahnúť max. rýchlosť udávaná výrobcom na päťke aj na šestke. Obidve rýchlosti sa môžu použiť ako "cestovné" pretože prevod. stupne sú dostatočne blízko seba a tým sa môže voliť jazdný režím medzi viac agresívnym a viac "soft" režimom. A keď je k nim dobre položená štvorka a trojka auto má veľmi dobrú "pružnosť" v širokom rozsahu rýchlostí. Samozrejme je to vždy na úkor "dynamiky". Pretože sa nedá dosť dobre prevodovka poskladať tak aby bola dobrá aj v dynamike aj v pružnoti. Toľko v skratke.
A čo sa týka tvojho komentu: "pokud auto nedokáže dosáhnout Vmax na nejvyšší rychl. stupeň ale jen na nižší, nemá správně poskládanou převodovku" je faktom že u väčšiny aut je max rýchlosť (na šestke - šesťkvalt) dosažitelná len na rovine a za bezvetria, preto niekedy tiež môže byť výhodou mať typ prevodovky vyššie uvedenej z dôvodu, že keď v kopcoch a v protivetre už maximálku nejde dať, je tu šanca, že na päťke to pôjde
