Hladina oleja

Moderátor: Moderátoři

piko7697
Příspěvky: 8
Registrován: 18 srp 2011, 12:58

Re: Hladina oleja

Příspěvek od piko7697 »

Keď som ped tým menil olej, tak som to robil presne tak ako to uvádzate. Keď som po tom musel meniť motor lebo zaseknuty ventil rozmlatil 2 a 3 valec tak mi servisák povedal ze bolo malo oleja. Pri tom olej kontrolujem cca každé 3-4 týždne a udržujem hladinu medzi ryskami.
Takže, kde je pravda.
Nemôže byť 4.5l pri suchom motore(z výroby)!?
Lenže načo vy to potom u dávali, veď kto si kúpi nový motor?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 218
Registrován: 21 dub 2018, 06:36
Bydliště: Bratislava

Re: Hladina oleja

Příspěvek od Sandal »

Tuto píšeš, že si nad MAX ...
piko7697 píše: 31 led 2020, 18:26 No keď som nalial toto množstvo, tak hladina oleja na mierke bola cca 2cm nad MAX.
... teraz píšeš, že si medzi ryskami .... pritom si nikde nespomínal, že by si odpustil, či vytiahol prebytočný olej :?:
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1822
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Hladina oleja

Příspěvek od Colommbo »

Chápu to tak, že před malérem s motorem kolega hladinu kontroloval a udržoval, jak psal, mezi ryskami. Přesto mu mekánik tvrdil, že příčinou destrukce bylo málo oleje. Domnívám se, že se mekánik mýlí.
W124 E320 R6 Coupé 1994
StanC
Příspěvky: 271
Registrován: 31 bře 2020, 17:00

Re: Hladina oleja

Příspěvek od StanC »

piko7697 píše: 24 čer 2020, 09:48Keď som ped tým menil olej, tak som to robil presne tak ako to uvádzate. Keď som po tom musel meniť motor lebo zaseknuty ventil rozmlatil 2 a 3 valec tak mi servisák povedal ze bolo malo oleja. Pri tom olej kontrolujem cca každé 3-4 týždne a udržujem hladinu medzi ryskami.
Takže, kde je pravda.
Nemôže byť 4.5l pri suchom motore(z výroby)!? Lenže načo vy to potom u dávali, veď kto si kúpi nový motor?
Rozdíl mezi ryskou MIN a MAX je jeden litr. Pokud je motor nový z výroby, tak se uvádí množství náplně po horní rysku. Pokud byl již motor použitý, tak stále počítat s množstvim oleje které v motoru po vypuštění zůstalo. Při uváděné náplni 5,5 litru k horní rysce, je náplň 4,5 litru na spodní rysku. Pokud v motoru při výměně oleje zůstane cca 0.5 litr oleje, tak při doplnění 4.5 litru by měl být olej přibližně na prostřední rysce. Příčina zaseklých ventilů, mohl bý také vyplavený karbon a ucpaný mazací kanálek. Většinou se to stává, když byl používán méně kvalitní olej a pak to chce někdo vylepšit špičkovým olejem který pak usazený karbon rozpouští. Nejlépe je pro představu zkontrolovat množství vypuštěného oleje a podle toho doplnit nový olej slabě nad prostřední rysku.
piko7697
Příspěvky: 8
Registrován: 18 srp 2011, 12:58

Re: Hladina oleja

Příspěvek od piko7697 »

Colommbo trafil klinec po hlavičke. Medzi ryskami som to mal pred haváriou motora, ale aj po tom. No zmenil som =servis= a teraz to mám cca 2 cm nad.
Takže záver odborníkov?
Nechať tak, či prebytočný olej odčerpať?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1822
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Hladina oleja

Příspěvek od Colommbo »

Jako neodborník doporučuji olej odsát a úroveň hladiny udržovat mezi ryskami. Důvody už napsali kolegové. A průběžně sledovat jako dřív.
W124 E320 R6 Coupé 1994
StanC
Příspěvky: 271
Registrován: 31 bře 2020, 17:00

Re: Hladina oleja

Příspěvek od StanC »

piko7697 píše: 24 čer 2020, 20:27 Colommbo trafil klinec po hlavičke. Medzi ryskami som to mal pred haváriou motora, ale aj po tom. No zmenil som =servis= a teraz to mám cca 2 cm nad.Takže záver odborníkov? Nechať tak, či prebytočný olej odčerpať?
Zde jsou hlavní důvody, proč olej nenechávat nad horní ryskou. Záleží ale pouze na Tobě, jak se rozhodneš.
Přiliš mnoho oleje může být stejný problém jako příliš málo. Většina lidi žije v domnění, že "dá trochu vice a alespoň nebude muset dolévat", ale to je velky omyl. Opak může mit několik nepríjemných následků.
Prvnim je, ze stálý kontakt klikoveho hridele s olejem způsobi jeho "zpěněni" v klikove skříni, tim pochopitelne i ztratu tlaku, mazaci schopnosti (trhání olejového filmu) a poškozeni klíčových části motoru.
Druhým problémem je samotné zvýšené mazání klikoveho hřidele, ojnic atd. Motor je poměrně křehká soustava, ve které všeho moc i malo škodi a s olejem to neni jinak. Přebytečne mazáni způsobuje zvýšene namáhani dotcených časti, i v tomto směru je "kontakt s nečekanym olejem" problém. Řiká se, že již jen samotný zvýšený ostřik klikového hřidele může být pozorovatelný na sníženem vykonu motoru.
Třetí věcí je vznik prříliš vysokeho tlaku v klikové skřini. To opět způsobuje zvýšené namáhání součástí motoru a dřive nebo později vede k poškození těsnosti cele soustavy a únikum oleje - těsnění, gufera atd. nejsou pak schopné dlouhodobě vyššimu tlaku odolávat.
Dále hrozí nasátím oleje do turbodmychadla a k podobným následkům.
https://www.auto.cz/nezastavitelny-moto ... dlo-100796
Odpovědět

Zpět na „Zafira A“