Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Moderátor: Moderátoři
Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Zdravím,
chystám se koupit Insignii r.v. 2013 - 2016 po faceliftu. Hledám výbavu, kde bude adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu. Chtěl bych se přítomných zeptat, zda někdo má takovou výbavu a jak je s ní spokojen? V pár recenzích jsem totiž zjistil, že adaptivní tempomat je celkem zbrklý, docela hrubě brzdí nebo naopak rychle přidává plyn, máte taky tu zkušenost či ještě něco dalšího?
Druhá věc, hlídání mrtvého úhlu - funguje spolehlivě? Stalo se mi u jiných značek, že na něj až tak spoleh nebyl.
Díky za odpovědi, ptám se proto, že aut s touhle výbavou moc není, tak abych zbytěčně neomezoval výběr kvůli výbavě, která za to nestojí.
chystám se koupit Insignii r.v. 2013 - 2016 po faceliftu. Hledám výbavu, kde bude adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu. Chtěl bych se přítomných zeptat, zda někdo má takovou výbavu a jak je s ní spokojen? V pár recenzích jsem totiž zjistil, že adaptivní tempomat je celkem zbrklý, docela hrubě brzdí nebo naopak rychle přidává plyn, máte taky tu zkušenost či ještě něco dalšího?
Druhá věc, hlídání mrtvého úhlu - funguje spolehlivě? Stalo se mi u jiných značek, že na něj až tak spoleh nebyl.
Díky za odpovědi, ptám se proto, že aut s touhle výbavou moc není, tak abych zbytěčně neomezoval výběr kvůli výbavě, která za to nestojí.
- Reklama
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Mam uvedenou výbavu v Insignii 2015. Myslim, ze sis vybral dobre, jsem s Insignii spokojen.
Hlidani mrtveho uhlu funguje spolehlive, snimace jsou nalepeny z druhe strany narazniku a uz jsem parkrat ocenil jejich funkci napriklad pri vyjizdeni z vedle stojicich aut. I pri jizde funguji spolehlive. Pokud prestanou fungovat, objevi se hlaska na display a je potreba zkontrolovat, zda se neodchylily ci neodlepil tak, jak se to stalo v mem pripade, po lehkem drcnutim do narazniku druhym autem. Dostane se tam pak nanos spiny a snimac prestane fungovat. Staci ocistit a prilepit zpatky. Funguje podle mne spolehlive.
S adaptivnim tempomatem jsem taky spokojen, ale na muj vkus je prilis citlivy, I kdyz mam nastavenou nejkratsi vzdalenost, stejne automaticky pribrzduje mnohem drive, nez je nutne, pred pomaleji jedooucim autem. Je tak nutne zacit predjizdet pomerne daleko od predjizdeneho auta. Pak udrzuje rychlost konstantne a bezchybne. Podle mne pridava plyn normalne, citlive, ne zbrkle.
S tim je ale spojena funkce brzdoveho asistenta a toho radeji vypinam uplne. Nastesti lze trvale vypnout. Je prilis citlivy a zasahuje do brzd i ve spornych pripadech, kdy podle mne naopak muze zpusobit havarku, obzvlaste na kluzke silnici. Stalo se mi napriklad, ze kdyz jsem jel prilis blizko nejakeho plotu nebo v jednosmerce kolem aut a lehce stocil volant, abych u p[lotu nebo u aut zaparkoval, tak mi nahle pribrzdil Mozna je to ok, ale ja si radsi toto vezmu na svou starost. Nebo mne dostal do nebezpecne situace, kdyz prizbrzdil v pravouhle zatacce a smerovou ceduli vyhodnotil jako prekazku. Kdyby bylo v tu chvili naledi, tak jsem v te ceduli. Nebo jsem mel po hlavni a v jejim oblouku se napojovala vedlejsi silnice, ze ktere se chystalo vyjet auto, ale bylo cumakem lehce pres a Insignia to opet vyhodnotila jako prekazku a prudce pribrzdila. Na suchu ok, ale na snehu asi ne.
Na ty asistenty jsem si zvyknul a chtel bych je i v pristim aute.
Hlidani mrtveho uhlu funguje spolehlive, snimace jsou nalepeny z druhe strany narazniku a uz jsem parkrat ocenil jejich funkci napriklad pri vyjizdeni z vedle stojicich aut. I pri jizde funguji spolehlive. Pokud prestanou fungovat, objevi se hlaska na display a je potreba zkontrolovat, zda se neodchylily ci neodlepil tak, jak se to stalo v mem pripade, po lehkem drcnutim do narazniku druhym autem. Dostane se tam pak nanos spiny a snimac prestane fungovat. Staci ocistit a prilepit zpatky. Funguje podle mne spolehlive.
S adaptivnim tempomatem jsem taky spokojen, ale na muj vkus je prilis citlivy, I kdyz mam nastavenou nejkratsi vzdalenost, stejne automaticky pribrzduje mnohem drive, nez je nutne, pred pomaleji jedooucim autem. Je tak nutne zacit predjizdet pomerne daleko od predjizdeneho auta. Pak udrzuje rychlost konstantne a bezchybne. Podle mne pridava plyn normalne, citlive, ne zbrkle.
S tim je ale spojena funkce brzdoveho asistenta a toho radeji vypinam uplne. Nastesti lze trvale vypnout. Je prilis citlivy a zasahuje do brzd i ve spornych pripadech, kdy podle mne naopak muze zpusobit havarku, obzvlaste na kluzke silnici. Stalo se mi napriklad, ze kdyz jsem jel prilis blizko nejakeho plotu nebo v jednosmerce kolem aut a lehce stocil volant, abych u p[lotu nebo u aut zaparkoval, tak mi nahle pribrzdil Mozna je to ok, ale ja si radsi toto vezmu na svou starost. Nebo mne dostal do nebezpecne situace, kdyz prizbrzdil v pravouhle zatacce a smerovou ceduli vyhodnotil jako prekazku. Kdyby bylo v tu chvili naledi, tak jsem v te ceduli. Nebo jsem mel po hlavni a v jejim oblouku se napojovala vedlejsi silnice, ze ktere se chystalo vyjet auto, ale bylo cumakem lehce pres a Insignia to opet vyhodnotila jako prekazku a prudce pribrzdila. Na suchu ok, ale na snehu asi ne.
Na ty asistenty jsem si zvyknul a chtel bych je i v pristim aute.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Ahojte, také mám takovou výbavu a je to super.
Hodně si pochvaluju, když couvám ven z řady kolmo stojících aut kolem mě. Pěkně to hlídá přijíždějící auta která přes ostatní ještě nevidím. Super.
S brzdovým asistentem problém nemám. Občas se mi stane, že mě auto upozorní pípáním, že už se blížím moc blízko. Třeba když auto předemnou začne na poslední chvíli brzdit a odbočuje. Dvakrát se mi objevilo auto z poza plotu, tak mě to na brzdy chytlo celkem hodně, a to jsem se málem pos..l.
Celkem často projíždím úzkými uličkami, kde jsou zaparkovaná auta a sloupy veřejného osvětlení i dopravní značky a ještě mi auto na brzdu nesáhlo.
Ale to závisí asi na mnoha okolnostech. Třeba jen nejezdím tak rychle.
Na dálnici mě to nezlobí, dodržuju bezpečný odstup, takže pohoda.
Mám 2015 a jsem s autem spokojený.
A teď v zimě ten vyhřívaný volant a nezávislé topení. To je velká paráda.
Hodně si pochvaluju, když couvám ven z řady kolmo stojících aut kolem mě. Pěkně to hlídá přijíždějící auta která přes ostatní ještě nevidím. Super.
S brzdovým asistentem problém nemám. Občas se mi stane, že mě auto upozorní pípáním, že už se blížím moc blízko. Třeba když auto předemnou začne na poslední chvíli brzdit a odbočuje. Dvakrát se mi objevilo auto z poza plotu, tak mě to na brzdy chytlo celkem hodně, a to jsem se málem pos..l.
Celkem často projíždím úzkými uličkami, kde jsou zaparkovaná auta a sloupy veřejného osvětlení i dopravní značky a ještě mi auto na brzdu nesáhlo.
Ale to závisí asi na mnoha okolnostech. Třeba jen nejezdím tak rychle.
Na dálnici mě to nezlobí, dodržuju bezpečný odstup, takže pohoda.
Mám 2015 a jsem s autem spokojený.
A teď v zimě ten vyhřívaný volant a nezávislé topení. To je velká paráda.
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Mně brzdový asistent v takových situacích reaguje:
http://www.schroter.cz/optesty/otz11dz/ ... age001.jpg
bohužel nemůžu najít reálný příklad na reálné silnici. V létě jsem ji na Opavsku viděl, ale nemohu najít, kde přesně to bylo
http://www.schroter.cz/optesty/otz11dz/ ... age001.jpg
bohužel nemůžu najít reálný příklad na reálné silnici. V létě jsem ji na Opavsku viděl, ale nemohu najít, kde přesně to bylo
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Mám Insignia MY2018, nový model, ale adaptivní tempomat tam asi bude stejný. Funguje rozumně dobře na dálnici, a rozhodně bych jej v autě chtěl. Na dlouhé dálniční přesuny je perfektní. Při nastavení na třeba 160km/h je schopen i sám snížit rychlost do prudších zatáček na dálnici, aniž přede mnou jede auto, na třeba 130km/h.
Jediné, co jej rozhodí, je rychlé vjetí auta před něj, z pravého do levého pruhu kde jedu, tam je potřeba dávat pozor a brzdit sám, registruje to pozdě. Od My2019 je tam nový tempomat, asi bude fungovat ještě lépe, taky nemá limitaci na 180km/h. Ale jet nad 180km/h, chci typicky řídit sám
Perfektní je v koloně, zúžení na D1, a tak, za kamiónem, kde člověk jede 10km a nevidí před něj obrovská pomoc.
Brzdový asistent je taky fajn, mám zapnutý a reagoval párkrát, kdy fakt měl. V úzkých uličkách se nezapíná.
Co mi hodně pomáhá jsou kamery vzadu a vpředu a upozornění na provoz za mnou, při vyjíždění. Někdy člověk fakt nevidí, vedle třeba dodávka a toto mě hodněkrát zachránilo. Jinak člověk někdy velmi pomalu vyjíždí naslepo, bliká a prostě doufá, že když tam někdo pojede, tak zastaví on.
Jediné, co jej rozhodí, je rychlé vjetí auta před něj, z pravého do levého pruhu kde jedu, tam je potřeba dávat pozor a brzdit sám, registruje to pozdě. Od My2019 je tam nový tempomat, asi bude fungovat ještě lépe, taky nemá limitaci na 180km/h. Ale jet nad 180km/h, chci typicky řídit sám
Perfektní je v koloně, zúžení na D1, a tak, za kamiónem, kde člověk jede 10km a nevidí před něj obrovská pomoc.
Brzdový asistent je taky fajn, mám zapnutý a reagoval párkrát, kdy fakt měl. V úzkých uličkách se nezapíná.
Co mi hodně pomáhá jsou kamery vzadu a vpředu a upozornění na provoz za mnou, při vyjíždění. Někdy člověk fakt nevidí, vedle třeba dodávka a toto mě hodněkrát zachránilo. Jinak člověk někdy velmi pomalu vyjíždí naslepo, bliká a prostě doufá, že když tam někdo pojede, tak zastaví on.
Insignia GSi (2.0T benzín, 260hp, 4x4, 8AT)
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Vzpomnel jsem si na dalsi situace, kdy mi brzdovy asistent zasahuje, jak nema.
Jedete po jednoproude silnici a pred vami zustane stat auto, ktere chce odbocit vlevo, stoji a dava prednost protijedoucim autum. Silnice relativne uzka. Vy se k tomu auto blizite a chcete jej objet zprava. Jedete rychlosti treba jen 30km/h a pokud uz zdaleka (rekneme 30-50m) nezmenite smer (co je nekdy zbytecne brzy a ne vzdy to cesta dovoluje) tak brzdovy asistent zbytecne zasahne do brzd pokud se autu zacnete vyhybat az 10-15m za nim.
To same, jak jsou nekdy uprostred takove ty delici ostruvky z betonovych panelu a treba znackou o prikazanem smeru jizdy doprava. Na muj vkus je proste ten asistent prilis ciltlivy.
Jedete po jednoproude silnici a pred vami zustane stat auto, ktere chce odbocit vlevo, stoji a dava prednost protijedoucim autum. Silnice relativne uzka. Vy se k tomu auto blizite a chcete jej objet zprava. Jedete rychlosti treba jen 30km/h a pokud uz zdaleka (rekneme 30-50m) nezmenite smer (co je nekdy zbytecne brzy a ne vzdy to cesta dovoluje) tak brzdovy asistent zbytecne zasahne do brzd pokud se autu zacnete vyhybat az 10-15m za nim.
To same, jak jsou nekdy uprostred takove ty delici ostruvky z betonovych panelu a treba znackou o prikazanem smeru jizdy doprava. Na muj vkus je proste ten asistent prilis ciltlivy.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Všem moc děkuju za odpovědi. Ještě mě zajímá, zda když mám adaptivní tempomat, tak se dá přepnout i na normální tempomat. Dále má adaptivní tempomat funkci stop&go? Tj, že když v kolone zastaví automaticky, tak se poté i rozjede samostatně nebo po klepnutí do plynu/tlačítka. Díky
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Mam Insignii s manualni prevodovkou, takze u mne takova funkce mozna neni.
A zda se mi, ze adaptivni tempomat funguje az od nejake rychlosti, nevim ted presne, asi od 20km/h, jestli se nemylim.
A zda se mi, ze adaptivni tempomat funguje az od nejake rychlosti, nevim ted presne, asi od 20km/h, jestli se nemylim.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Bud mas v aute normalni nebo adaptivni, dohromady nelze (u zadneho vyrobce).
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw (ex)
Honda HR-V GH4 1.6 VTEC 91kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Honda HR-V GH4 1.6 VTEC 91kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Re: Adaptivní tempomat a hlídání mrtvého úhlu
Pri manualnej prevodovke dokaze adaptivny tempomat spomalit a zrychlit podla auta pred nim, akurat, ked su nevhodne otacky musi sofer zasiahnut a preradit.
Pri AT dokaze auto aj zastavit a nasledne sa rozbehnut. Len ten rozbeh je taky kostrbaty, musi vzniknut odstup podla nastavenia tempomatu a az potom auto akceleruje.
Pri AT dokaze auto aj zastavit a nasledne sa rozbehnut. Len ten rozbeh je taky kostrbaty, musi vzniknut odstup podla nastavenia tempomatu a az potom auto akceleruje.
Insignia B CountryTourer 2019 1,6 147kW AT6