Ahoj,
potřeboval bych od vás radu. Řeším už delší dobu problém viz níže.
Jedná se o Opel ASTRA J 1.4 Turbo LPG.
Stalo se mi, že po vypnutí klíčku mi auto spadlo do nouzového režimu, nefunguje otáčkoměr, auto nejede, a když vyčtu paměť závad tak vyskočí tyto kódy: DTC P0641, P0651, or P0697.
Auto jsem měl v autorizáku a dle infa opravili řídící jednotku, na které byla opravena jedna RAM-ka, která dle infa byla spálená. Následně vše OK... Po ujetí cca 30 kilometrů se závada objevila znovu.
Setkali jste se někdo s podobným problémem?
Snížený výkon motoru, kontrolka ESP, nefunkční pedál (DTC P0641, P0651, P0697)
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 27 led 2021, 12:45
- Reklama
Re: Snížený výkon motoru, kontrolka ESP, nefunkční pedál (DTC P0641, P0651, P0697)
Tyhle 3 chyby se spolu vyskytují často, např. zde nebo zde a pokaždé se jedná o 5V napájecí větve, které napájí různé čidla, snímače nebo akční prvky.
Co je ovšem příčinou, je otázka? Může být problém přímo s 12V baterií. Každopádně tam píšou, že např. zkrat nebo problém na jedné větvi, může vyvolat pokles na ostatních. To by šlo zjistit měřením na těch několika 5V referenčních bodech, postupně odpojovat jednotlivé větve a eliminovat tu pochybnou.
Co je ovšem příčinou, je otázka? Může být problém přímo s 12V baterií. Každopádně tam píšou, že např. zkrat nebo problém na jedné větvi, může vyvolat pokles na ostatních. To by šlo zjistit měřením na těch několika 5V referenčních bodech, postupně odpojovat jednotlivé větve a eliminovat tu pochybnou.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 27 led 2021, 12:45
Re: Snížený výkon motoru, kontrolka ESP, nefunkční pedál (DTC P0641, P0651, P0697)
Jasně to chápu a tomto postupu jsem četl. Ale většinou by se mělo jednat o pokles napětí. Ale mi to odpálilo řídící jednotku.
Re: Snížený výkon motoru, kontrolka ESP, nefunkční pedál (DTC P0641, P0651, P0697)
Pokud víš bez měření, že máš odpálenou ECU, tak ji oprav nebo sežeň novou.
Na rovinu, nevěřím, že by ti v autorizáku měnili RAMku v ECU, ti by vzali novou jednotku a vyměnili ji. Představ si spálenou paměť v notebooku nebo PC. Kdyby se tohle stalo, tak by nejspíš zkolabovalo její napájení, prorazil by se nějaký FET a zničilo by ji vysoké napětí. Tzn. prvně by se musela najít příčina jejího spálení, ta by musela opravit a teprve potom by se mohla paměť vyměnit za novou. Tohle by v autorizáku nedělali.
Podívej se tady https://youtu.be/shYRNQOMV7s?t=1715 , kde řeší problém s ECU na Corse. Měří a hledá problém, diagnostika ze židle je trochu o ničem.
Na rovinu, nevěřím, že by ti v autorizáku měnili RAMku v ECU, ti by vzali novou jednotku a vyměnili ji. Představ si spálenou paměť v notebooku nebo PC. Kdyby se tohle stalo, tak by nejspíš zkolabovalo její napájení, prorazil by se nějaký FET a zničilo by ji vysoké napětí. Tzn. prvně by se musela najít příčina jejího spálení, ta by musela opravit a teprve potom by se mohla paměť vyměnit za novou. Tohle by v autorizáku nedělali.
Podívej se tady https://youtu.be/shYRNQOMV7s?t=1715 , kde řeší problém s ECU na Corse. Měří a hledá problém, diagnostika ze židle je trochu o ničem.
Re: Snížený výkon motoru, kontrolka ESP, nefunkční pedál (DTC P0641, P0651, P0697)
Já bych se každopádně vrátil do servisu, ať to vyřeší.
Jednak máš záruku na opravu a souhlasím se Standou, pochybuji, že měnili "ramku".
Ale i kdyby měnili paměťový obvod, tak tam záruka vzniká. A určitě bych argumentoval tím, že jsi požadoval odstranění závady a ne opravu ECU.
Tj. dílčí chybu odstranili, ale ne primární.
Jednak máš záruku na opravu a souhlasím se Standou, pochybuji, že měnili "ramku".
Ale i kdyby měnili paměťový obvod, tak tam záruka vzniká. A určitě bych argumentoval tím, že jsi požadoval odstranění závady a ne opravu ECU.
Tj. dílčí chybu odstranili, ale ne primární.
Astra ST 2015 100kW DTH Cosmo
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 27 led 2021, 12:45
Re: Snížený výkon motoru, kontrolka ESP, nefunkční pedál (DTC P0641, P0651, P0697)
Takže auto po tom co ho opravili, tedy dali ridici jednotku na opravu nějaké firmě. Tak najelo cca 1000 km. Nasledoval obdobný problém znovu.
ECU byla prý v pohodě, tak vymazali chyby a hledali dál. Že prý našli nějaký preruseny kablik pod palubní deskou. Nasledovala oprava a auto najelo opět cca 1000km a je znovu v servisu. A teď už tam stojí cca 2 mesice a neví si s tím rady.
ECU byla prý v pohodě, tak vymazali chyby a hledali dál. Že prý našli nějaký preruseny kablik pod palubní deskou. Nasledovala oprava a auto najelo opět cca 1000km a je znovu v servisu. A teď už tam stojí cca 2 mesice a neví si s tím rady.