Zachráňte môj Opel Insignia 2.0 TDI 2018
Moderátor: Moderátoři
Zachráňte môj Opel Insignia 2.0 TDI 2018
Dobrý deň,
Vlastním Opel Insignia TDI 2.0 Combi, 8.st automatická prevodovka, kúpený v roku 2018 ako úplne nové auto na Slovensku.
Počas záručnej doby sa vyskytli tieto chyby a závady:
1. Po niekoľkých týždňoch mi museli kompletne vymeniť palubnú dosku, nakoľko zobrazovač paliva sa zbláznil a ručička spadla na druhú stranu – vymenené v rámci záručnej doby v autorizovanom servise.
2. Od kúpy vozidla svieti oranžová kontrolka motora – po niekoľkých diagnostikách priamo v autorizovaných servisoch Opel Trenčín a Žilina sa ani jednému servisnému miestu nepodarilo záhadu, prečo táto kontrolka svieti odstrániť. Viac krát bol prehratý systém celého automobilu, ako aj pregropramované oba kľúče, čím vlastne len resetovali stav, ktorý vydržal maximálne tri týždne. Do dnešného dňa závada nie je odstránená. Autorizovaný servis v Trenčíne mi tvrdí že jediným riešením je výmena NOX senzoru, aj keď na diagnostike sa závada nepotvrdila (Navrhovaná pozáručná oprava 800€ - výmena NOX senzoru).
3. Po roku prestal fungovať senzor otvárania kufra nohou – vymenené za nový kus.
4. Od výroby pretočený bezpečnostný pás na sedadle spolujazdca – vymenené v rámci záruky.
5. Pokazený kryt stredového odkladacieho priestoru – po ukončení záruky.
6. Po poistnej udalosti bola vymenená predná maska a bezpečnostný systém ochrany chodcov – do dnešného dňa autorizované stredisko nie je schopné odstrániť hlásenie „Resetujte kapotu, pozri príručku používateľa“ (V návode sa samozrejme takýto pokyn nevyskytuje a ani samotný autorizovaný servis Opel s tým nevie nič urobiť).
7. Tlačidlo na otvorenie kufra, ktoré sa nachádza vo dverách vodiča od kúpy reaguje len na niektoré stlačenia - kufor sem tam nedokážem otvoriť z miesta vodiča.
8. Od kúpy vozidla celoročne je problém s nastavením spätných zrkadiel nakoľko sa pri nastavovaní zasekávajú.
9. Asi najväčším problémom je fakt že pri zaparkovaní vozidla a preradení páky do polohy parkovanie nie som schopný vozidlo opakovane vypnúť tlačidlom START/STOP a musím viac krát (10x a viac) vozidlo opäť naštartovať, posunúť ho, preradiť do manuálneho radenia a opäť do parkovania. Palubný počítač vyzýva „Preraďte do módu parkovania“. Ak mám šťastie tak sa mi podarí vozidlo vypnúť na 7my krát – závada bola riešená v záručnej dobe v autorizovanom servise Trenčín a keďže to píšem tak nebola do dnešného dňa vyriešená, ani ako pozáručná oprava s tým, s tým že túto závadu neuznali i napriek tomu aj keď táto závada vznikla počas záručnej doby.
Predtým som taktiež vlastnil Insigniu, kde za celú dobu používania nebola žiadna závada a z tohto dôvodu som si ako ďalšie auto kúpil opäť Insigniu, čo asi nebol šťastný krok, vzhľadom na všetky veci uvedené vyššie.
Z tohto dôvodu by som sa chcel poradiť s niekým o návrhu riešenia v tomto prípade, nakoľko som pomerne zúfalý.
Obrázky som nahral sem - https://imgur.com/a/YJKaOkd
Budem rád za akýkoľvek nápad, radu, pomoc čo s tým, prípadne za kým ísť.
Som z Trenčianskeho kraja.
Ďakujem za odpoveď.
Vlastním Opel Insignia TDI 2.0 Combi, 8.st automatická prevodovka, kúpený v roku 2018 ako úplne nové auto na Slovensku.
Počas záručnej doby sa vyskytli tieto chyby a závady:
1. Po niekoľkých týždňoch mi museli kompletne vymeniť palubnú dosku, nakoľko zobrazovač paliva sa zbláznil a ručička spadla na druhú stranu – vymenené v rámci záručnej doby v autorizovanom servise.
2. Od kúpy vozidla svieti oranžová kontrolka motora – po niekoľkých diagnostikách priamo v autorizovaných servisoch Opel Trenčín a Žilina sa ani jednému servisnému miestu nepodarilo záhadu, prečo táto kontrolka svieti odstrániť. Viac krát bol prehratý systém celého automobilu, ako aj pregropramované oba kľúče, čím vlastne len resetovali stav, ktorý vydržal maximálne tri týždne. Do dnešného dňa závada nie je odstránená. Autorizovaný servis v Trenčíne mi tvrdí že jediným riešením je výmena NOX senzoru, aj keď na diagnostike sa závada nepotvrdila (Navrhovaná pozáručná oprava 800€ - výmena NOX senzoru).
3. Po roku prestal fungovať senzor otvárania kufra nohou – vymenené za nový kus.
4. Od výroby pretočený bezpečnostný pás na sedadle spolujazdca – vymenené v rámci záruky.
5. Pokazený kryt stredového odkladacieho priestoru – po ukončení záruky.
6. Po poistnej udalosti bola vymenená predná maska a bezpečnostný systém ochrany chodcov – do dnešného dňa autorizované stredisko nie je schopné odstrániť hlásenie „Resetujte kapotu, pozri príručku používateľa“ (V návode sa samozrejme takýto pokyn nevyskytuje a ani samotný autorizovaný servis Opel s tým nevie nič urobiť).
7. Tlačidlo na otvorenie kufra, ktoré sa nachádza vo dverách vodiča od kúpy reaguje len na niektoré stlačenia - kufor sem tam nedokážem otvoriť z miesta vodiča.
8. Od kúpy vozidla celoročne je problém s nastavením spätných zrkadiel nakoľko sa pri nastavovaní zasekávajú.
9. Asi najväčším problémom je fakt že pri zaparkovaní vozidla a preradení páky do polohy parkovanie nie som schopný vozidlo opakovane vypnúť tlačidlom START/STOP a musím viac krát (10x a viac) vozidlo opäť naštartovať, posunúť ho, preradiť do manuálneho radenia a opäť do parkovania. Palubný počítač vyzýva „Preraďte do módu parkovania“. Ak mám šťastie tak sa mi podarí vozidlo vypnúť na 7my krát – závada bola riešená v záručnej dobe v autorizovanom servise Trenčín a keďže to píšem tak nebola do dnešného dňa vyriešená, ani ako pozáručná oprava s tým, s tým že túto závadu neuznali i napriek tomu aj keď táto závada vznikla počas záručnej doby.
Predtým som taktiež vlastnil Insigniu, kde za celú dobu používania nebola žiadna závada a z tohto dôvodu som si ako ďalšie auto kúpil opäť Insigniu, čo asi nebol šťastný krok, vzhľadom na všetky veci uvedené vyššie.
Z tohto dôvodu by som sa chcel poradiť s niekým o návrhu riešenia v tomto prípade, nakoľko som pomerne zúfalý.
Obrázky som nahral sem - https://imgur.com/a/YJKaOkd
Budem rád za akýkoľvek nápad, radu, pomoc čo s tým, prípadne za kým ísť.
Som z Trenčianskeho kraja.
Ďakujem za odpoveď.
- Reklama
Re: Zachráňte môj Opel Insignia 2.0 TDI 2018
Nechci to zlehcovat, ale na toto bych misto dobreho mechanika spise hledal dobreho pravnika.
Nevim jak je to na slovensku, ale v cechach pokud nebyli schopni ostranit zjevnou zarucni zavadu na treti pokus, tak bych obratem pristavil vozidlo zpet prodejci s navrhem na odstoupeni od kupni smlouvy. Toto pokud vim plati i pokud je vozidlo jiz po zaruce, ale jsi schopen prokazat, ze zarucni zavada nebyla nikdy odstranena a stale trva.
Nevim jak je to na slovensku, ale v cechach pokud nebyli schopni ostranit zjevnou zarucni zavadu na treti pokus, tak bych obratem pristavil vozidlo zpet prodejci s navrhem na odstoupeni od kupni smlouvy. Toto pokud vim plati i pokud je vozidlo jiz po zaruce, ale jsi schopen prokazat, ze zarucni zavada nebyla nikdy odstranena a stale trva.
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: Zachráňte môj Opel Insignia 2.0 TDI 2018
Jinak k te zavade 9. hodne mi to pripomina problemy mikrospinace v radici kulise DSG prevodovek u VW/Skoda.
Tam take vyskakuje chybova hlaska - Vozidlo do servisu: vozidlo opuste jen v poloze P. Zde je problem v mikrospinaci v kulise razeni (pod volicem rychlosti). Je to obycejny levny mikrospinac, ktery nema rad provoz s velmi nizkymi spinacimi proudy. Pri male proudove zatezi se na povrchu kontaktu vytvori oxid, ktery zpusobuje, ze odpor sepnuteho spinace v case stale stoupa az prekona hranicni hodnotu, kterou ridici jednotka vyhodnoti jako rozpojeny kontakt. Stejny jev se objevuje napriklad u tlacitek modernich wireless mysi.
Pro tyto aplikace je potreba pouzit drazsi spinac s kontakty ze vzacnych kovu (i vyrobce mikrospinaci dodava variantu pro nizke spinaci proudy).
U VW na to byla i svolavacka a mnoha lidem tento problem resili vymenou cele radici kulisy. Po zaruce to nekteri resi rozdelanim cele kulisy a vymenou pouze mikrospinace v kulise nebo montazi opravne sady:
https://forum.skodahome.cz/topic/144281 ... nt-2505753
Netvrdim, ze je to presne tento samy problem, ale zda se mi hodne podobny. Zvlaste, pokud je to mozne obejit nekolika prerazenimi tj. rozepnutimi/sepnutimi spinace P polohy volice rychlosti.
Tam take vyskakuje chybova hlaska - Vozidlo do servisu: vozidlo opuste jen v poloze P. Zde je problem v mikrospinaci v kulise razeni (pod volicem rychlosti). Je to obycejny levny mikrospinac, ktery nema rad provoz s velmi nizkymi spinacimi proudy. Pri male proudove zatezi se na povrchu kontaktu vytvori oxid, ktery zpusobuje, ze odpor sepnuteho spinace v case stale stoupa az prekona hranicni hodnotu, kterou ridici jednotka vyhodnoti jako rozpojeny kontakt. Stejny jev se objevuje napriklad u tlacitek modernich wireless mysi.
Pro tyto aplikace je potreba pouzit drazsi spinac s kontakty ze vzacnych kovu (i vyrobce mikrospinaci dodava variantu pro nizke spinaci proudy).
U VW na to byla i svolavacka a mnoha lidem tento problem resili vymenou cele radici kulisy. Po zaruce to nekteri resi rozdelanim cele kulisy a vymenou pouze mikrospinace v kulise nebo montazi opravne sady:
https://forum.skodahome.cz/topic/144281 ... nt-2505753
Netvrdim, ze je to presne tento samy problem, ale zda se mi hodne podobny. Zvlaste, pokud je to mozne obejit nekolika prerazenimi tj. rozepnutimi/sepnutimi spinace P polohy volice rychlosti.
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: Zachráňte môj Opel Insignia 2.0 TDI 2018
Nie som ani právnik, ani mechanik, ale skúsim použiť sedliacky rozum.
1. Všetky spomínané závady sa samé neodstránia a je predpoklad, že to bude horšie.
2. Nesnaž sa zachrániť auto, snaž sa zachrániť seba (svoje nervy, svoje peniaze, svoj čas, ...)
3. Veľká chyba bola, že si to radikálne nevyriešil v záruke, ale pokiaľ máš reklamačné zápisy a popisy závad, hádam nič nie je stratené.
4. Riešenie je len v značkovom servise, alebo u predajcu. Inde záchranu nehľadaj, nikam do opravy auto nedávaj, lebo ak naň niekto siahne, predajca bude na koni.
Odovzdaj auto predajcovi, či značkovému servisu s požiadavkou na odstránenie všetkých závad, ktoré boli zaznamenané a uznané v záruke s tým, že si budeš nárokovať finančnú čiastku za zapožičanie auta z požičovne (prípadne nech Ti poskytnú náhradné vozidlo). V prípade, že sa predajca bude zdráhať auto prevziať, alebo bude arogantný, slušne mu povedz, že celý prípad postupuješ na riaditeľstvo do materskej firmy do Nemecka, kde popíšeš celý ich prístup. Len čo som vygúglil, tak nieaký kontakt na generálne riaditeľsvo je tu:
https://www.opel.sk/about-opel/management-board.html
....
Ak to s nimi nepohne, tak do toho Nemecka fakticky napíš.
Sice, by bolo možno lepšie najskôr kontaktovať slovenskú centrálu:
https://www.opel.sk/nastroje/contact.html
... aby bola dodržaná akási postupnosť.
P.S.: najspoľahlivejšiu pomocnú ruku nájdeš na konci svojho ramena
1. Všetky spomínané závady sa samé neodstránia a je predpoklad, že to bude horšie.
2. Nesnaž sa zachrániť auto, snaž sa zachrániť seba (svoje nervy, svoje peniaze, svoj čas, ...)
3. Veľká chyba bola, že si to radikálne nevyriešil v záruke, ale pokiaľ máš reklamačné zápisy a popisy závad, hádam nič nie je stratené.
4. Riešenie je len v značkovom servise, alebo u predajcu. Inde záchranu nehľadaj, nikam do opravy auto nedávaj, lebo ak naň niekto siahne, predajca bude na koni.
Odovzdaj auto predajcovi, či značkovému servisu s požiadavkou na odstránenie všetkých závad, ktoré boli zaznamenané a uznané v záruke s tým, že si budeš nárokovať finančnú čiastku za zapožičanie auta z požičovne (prípadne nech Ti poskytnú náhradné vozidlo). V prípade, že sa predajca bude zdráhať auto prevziať, alebo bude arogantný, slušne mu povedz, že celý prípad postupuješ na riaditeľstvo do materskej firmy do Nemecka, kde popíšeš celý ich prístup. Len čo som vygúglil, tak nieaký kontakt na generálne riaditeľsvo je tu:
https://www.opel.sk/about-opel/management-board.html
....
Ak to s nimi nepohne, tak do toho Nemecka fakticky napíš.
Sice, by bolo možno lepšie najskôr kontaktovať slovenskú centrálu:
https://www.opel.sk/nastroje/contact.html
... aby bola dodržaná akási postupnosť.
P.S.: najspoľahlivejšiu pomocnú ruku nájdeš na konci svojho ramena
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Re: Zachráňte môj Opel Insignia 2.0 TDI 2018
... v neposlednom rade môže hodne pomôcť aj ŠOI.
Mne veľmi efektne pomohli s reklamáciou bytových okien. Po zásahu ŠOI prišiel bleskom osobne majiteľ firmy, vymenil, opravil čo bolo treba a ešte sa mi aj pomaly klaňal (za každý deň oneskorenia platil penále, pričom 1,5 roka som ho nevedel k ničomu dokopať).
Mne veľmi efektne pomohli s reklamáciou bytových okien. Po zásahu ŠOI prišiel bleskom osobne majiteľ firmy, vymenil, opravil čo bolo treba a ešte sa mi aj pomaly klaňal (za každý deň oneskorenia platil penále, pričom 1,5 roka som ho nevedel k ničomu dokopať).
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Re: Zachráňte môj Opel Insignia 2.0 TDI 2018
Ďakujem veľmi pekne za odpovede.
Bohužiaľ mojou nevedomosťou som nikdy ani neuvažoval o zápisoch o opravách z autorizovaného servisu v rámci záruky.
Vždy mi dali podpísať len nejaký papier o prevzatí vozidla a následne znova ten istý papier, kde som si vozidlo prevzal späť.
Nikdy som nedostal do ruky papier o prevedenom rozsahu prác,
Závady si len zapísali do systému. Tu sa obávam, že tieto zápisy spätne upravia.
Takže sa vlastne týmto spôsobom poistili, že som ako zákazník v dobrej vôli a nevedomosti bol týmto spôsobom odpískal riešenia dodatočných problémov, ktoré oni svojim konaním posunuli až do pozáručnej doby a potom sa vyhovorili na to, že im to v Nemecku neschválili spätne. A teda vo finále to čo nevyriešili v záruke, mi chcú teraz naúčtovať ako pozáručný servis. Prípadne napíšu že sa závada neprejavila.
Takže všetko zle !
Bohužiaľ mojou nevedomosťou som nikdy ani neuvažoval o zápisoch o opravách z autorizovaného servisu v rámci záruky.
Vždy mi dali podpísať len nejaký papier o prevzatí vozidla a následne znova ten istý papier, kde som si vozidlo prevzal späť.
Nikdy som nedostal do ruky papier o prevedenom rozsahu prác,
Závady si len zapísali do systému. Tu sa obávam, že tieto zápisy spätne upravia.
Takže sa vlastne týmto spôsobom poistili, že som ako zákazník v dobrej vôli a nevedomosti bol týmto spôsobom odpískal riešenia dodatočných problémov, ktoré oni svojim konaním posunuli až do pozáručnej doby a potom sa vyhovorili na to, že im to v Nemecku neschválili spätne. A teda vo finále to čo nevyriešili v záruke, mi chcú teraz naúčtovať ako pozáručný servis. Prípadne napíšu že sa závada neprejavila.
Takže všetko zle !
Re: Zachráňte môj Opel Insignia 2.0 TDI 2018
Tomu sa hovorí "škola života".
Je to najdrahšia a njtvrdšia škola, ale najefektívnejšia. Čo sa v nej naučíš, nikdy nezabudneš a chyby neopakuješ.
Držím Ti palce.
Je to najdrahšia a njtvrdšia škola, ale najefektívnejšia. Čo sa v nej naučíš, nikdy nezabudneš a chyby neopakuješ.
Držím Ti palce.
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Re: Zachráňte môj Opel Insignia 2.0 TDI 2018
Pokud chces auto skutecne opravit (ne jako autorizak, ktery vymeni pulku auta a furt sviti zavada), dej ho uzivateli RomanK do Brna. V elektrice se slusne vyzna a Opel je jeho specializace. Mas to 2h autem z Trencina. Na forum uz moc nechodi, spis mu zavolej a domluv se, ze tam auto nechas.
http://www.carteam.cz/
http://www.carteam.cz/
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw (ex)
Honda HR-V GH4 1.6 VTEC 91kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Honda HR-V GH4 1.6 VTEC 91kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Re: Zachráňte môj Opel Insignia 2.0 TDI 2018
Ďakujem pekne za tip. V každom prípade najprv vyskúšam oficiálny postup cez importéra, či bude záujem mi pomôcť, následne uvažujem že zavolám priamo na telefónne čísla na centrálu v Nemecku alebo Francúzsku.
Pozáručná oprava bude nasledovať až potom, keď ostatné veci zlyhajú.
Aj tak ešte raz ďakujem. Som o krok bližšie.
Re: Zachráňte môj Opel Insignia 2.0 TDI 2018
No nazdar. Prepáč, že to sem napíšem, viem že po vojne je každý generál, ale je zarážajúca naša (slovenská, neviem či aj česká) právna nevzdelanosť či právny analfabetizmus, nedočítanie zmlúv do konca včítane malých písmenok, netrvanie na tom, aby mi dali kopiu dokumentov, ktoré niekam odovzdávam, popis práce a podobne - aj keď to je mimo záruku, predstav si, že ti nedotiahnu kolesá a ty havaruješ a nemáš potvrdenie o tom, že si bol v servise.
Ako píše Sandal - nikam to auto nevoz!!!
1/ telefon k dovozcovi Opel Česko-Slovensko. Do nemecka budeš volať teraz zbytočne, pošlú ťa rovno k miestnemu dovozcovi. Skúšal som niekedy dávno tiež. Rovno si žiadaj stretnutie, stojí ti to za to aj niekam prísť, ide o veľa peňazí - možno by som sa zatiaľ vyhol údajom o servise kde si bol resp. VIN číslu a pod. Neviem, či Opel CS bude celkom na tvojej strane, pretože ak dokážeš závadu že pretrváva zo záruky budú to platiť oni a nie servis. Takže by som sa s nimi stretol a požiadal po opise problémov o cestu do servisu aby záznamy vyhľadali v systéme spolu s tebou a prípadne ti ich vytlačili.
2/ myslím, že systém Opel je dostatočne zabezpečený na to, aby niekto mohol dodatočne niečo zmazať. Sú tam centrálne uložené údaje zo všetkých opráv v servisoch Opel na tvojom aute - v mojom aute napríklad boli servisné zásahy zo Španielska a servis v BA si ich vedel vyčítať.
Otázkou je, čo tam napísali. Je tam možno napísané, že odstránili závadu a ty si to akceptoval. ťažko budeš presvedčovať súd, že si 2 roky bol ochotný jazdiť s rozsvietenou signálkou poruchy motora. Takže ak ti teraz svieti signálka "zrejme to začalo včera a je to tvoj problém".
Snáď by mohlo pomôcť to, že si bol v ďalšom servise s rovnakou závadou.
3/ dúfam, že si si odložil aspoň tie papiere o prevzatí vozidla nazad, pretože tam sú samozrejme uvedené závady ktoré si nadiktoval technikovi pri odovzdávaní vozidla!
A tiež tam majú byť uvedené skutočnosti ako postupoval servis. Žiadny iný papier servis nevydáva.
4/ možno by som urobil to, že zájdem ešte do iného servisu proste s tým, že mi svieti signálka motora aby mi urobili diagnostiku čo to je. A prípadne ich požiadal aby pozreli do systému čo tam je napísané, že už ti to robilo v minulosti.
dozvedel by si sa tak, čo je v systéme zapísané a mohol sa trebárs pripraviť na reakciu dovozcu a servisu v TN.
Ak by si našiel niekoho známeho, ktorý by ti vedel vyčítať zápisy zo systému o to lepšie.
So žiadnym takým problémom čo popisuješ som sa nestretol - automatické prevodovky nepoužívam (to není moje kafe), zrkadielka na všetkých fungovali vždy dobre, signálka motora sa objavila 3-4x ale vždy to bol nejaký snímač a po výmene zase všetko išlo OK. Na "B"-čku mi svietila signálka a bol to vadný zväzok káblov k plynovému pedálu. V každom prípade držím palce.
Ako píše Sandal - nikam to auto nevoz!!!
1/ telefon k dovozcovi Opel Česko-Slovensko. Do nemecka budeš volať teraz zbytočne, pošlú ťa rovno k miestnemu dovozcovi. Skúšal som niekedy dávno tiež. Rovno si žiadaj stretnutie, stojí ti to za to aj niekam prísť, ide o veľa peňazí - možno by som sa zatiaľ vyhol údajom o servise kde si bol resp. VIN číslu a pod. Neviem, či Opel CS bude celkom na tvojej strane, pretože ak dokážeš závadu že pretrváva zo záruky budú to platiť oni a nie servis. Takže by som sa s nimi stretol a požiadal po opise problémov o cestu do servisu aby záznamy vyhľadali v systéme spolu s tebou a prípadne ti ich vytlačili.
2/ myslím, že systém Opel je dostatočne zabezpečený na to, aby niekto mohol dodatočne niečo zmazať. Sú tam centrálne uložené údaje zo všetkých opráv v servisoch Opel na tvojom aute - v mojom aute napríklad boli servisné zásahy zo Španielska a servis v BA si ich vedel vyčítať.
Otázkou je, čo tam napísali. Je tam možno napísané, že odstránili závadu a ty si to akceptoval. ťažko budeš presvedčovať súd, že si 2 roky bol ochotný jazdiť s rozsvietenou signálkou poruchy motora. Takže ak ti teraz svieti signálka "zrejme to začalo včera a je to tvoj problém".
Snáď by mohlo pomôcť to, že si bol v ďalšom servise s rovnakou závadou.
3/ dúfam, že si si odložil aspoň tie papiere o prevzatí vozidla nazad, pretože tam sú samozrejme uvedené závady ktoré si nadiktoval technikovi pri odovzdávaní vozidla!
A tiež tam majú byť uvedené skutočnosti ako postupoval servis. Žiadny iný papier servis nevydáva.
4/ možno by som urobil to, že zájdem ešte do iného servisu proste s tým, že mi svieti signálka motora aby mi urobili diagnostiku čo to je. A prípadne ich požiadal aby pozreli do systému čo tam je napísané, že už ti to robilo v minulosti.
dozvedel by si sa tak, čo je v systéme zapísané a mohol sa trebárs pripraviť na reakciu dovozcu a servisu v TN.
Ak by si našiel niekoho známeho, ktorý by ti vedel vyčítať zápisy zo systému o to lepšie.
So žiadnym takým problémom čo popisuješ som sa nestretol - automatické prevodovky nepoužívam (to není moje kafe), zrkadielka na všetkých fungovali vždy dobre, signálka motora sa objavila 3-4x ale vždy to bol nejaký snímač a po výmene zase všetko išlo OK. Na "B"-čku mi svietila signálka a bol to vadný zväzok káblov k plynovému pedálu. V každom prípade držím palce.