Zakarbonovaný motor

Moderátor: Moderátoři

lubosking
Příspěvky: 4
Registrován: 20 dub 2021, 11:12

Zakarbonovaný motor

Příspěvek od lubosking »

Zdravím, musím se podělit o mou poslední zkušenost. Mám Opel Insignia GSI 2.0 benzín. Najeto 167 tis.km. Do teď maximálně spokojený, ale při poslední cestě mi selhaly brzdy. Naštěstí jen pedál, takže na adaptivní tempomat jsem dojel přes celé Rakousko do servisu. Tam zjistili, že se zadřela vakuová pumpa a rozletěla se do motoru. Jak rozdělali motor, objevili jsme kompletně zacpané všechny mazací kanálky a vlastně všechno ostatní od spáleného oleje (viz. foto). Poslední info je, že je na odpis i turbo...
V současné době jsme objedanali nový motor, vakuovoou pumpu, turbodmychadlo, ... A uvidíme, co na to Opel....

Máte někdo podobnou zkušenost nebo názor, co se mohlo stát? Auto je řádně servisováno a nijak jsem ho extra nehonil.

Díky za vaše názory
20210406_071526.gif
20210406_071435.gif
Reklama
 

Uživatelský avatar
PajaS74
Příspěvky: 42
Registrován: 04 kvě 2017, 11:02
Bydliště: SkoroPha

Re: Zakarbonovaný motor

Příspěvek od PajaS74 »

To co popisuješ vypadá na překračování intervalů výměny oleje, nebo použití nevhodného oleje + právě to nehonění motoru.

Moje zkušenost je, že mi v autorizáku při první garančce na 90% nevyměnili olej, ač si ho nechali královsky zaplatit. Hned na parkovišti u servisu jsem mrknul na měrku a olej černý jak bota. Olej jsem si okamžitě pro jistotu vyměnil sám a ještě po 500 km byl přiměřeně čistý, takže od tý na autorizák peču.

Jinak co se týká karbonu - nehonění motoru = karbon, to je daná rovnice. Karbon se vypaluje při vyšších teplotách, takže motoru je vhodné přiměřeně nakládat a občas i trochu víc :lol:. A pokud možno používat i dodatečná aditiva proti karbonu.
Zafira C Innovation 2017, 1,4T 103 kW MT
lubosking
Příspěvky: 4
Registrován: 20 dub 2021, 11:12

Re: Zakarbonovaný motor

Příspěvek od lubosking »

Servisky jsem dělal i dřív než předepsaných 30000km. S tím olejem bylo první, co mě napadlo, i když to samozřejmě v autorizovaném servisu "určitě dělají správně".

To honění jsem myslel spíš, že jezdím většinou dálnice na tempomat. Samozřejmě na to někdy šlápnu, to bych si nemusel kupovat GSI neostřejší verzi. 8-)

No uvidím, teď jsem přijel ze servisu, kde už mění motor a ten původní mám zabalený včetně náplní.

A ještě poznámka: teď jsem se tam koukal a jsou tam prasklý přepážky u výfukového sání a u turba. To vypadá, že se to pěkně přehřívalo. Na budíku to nikdy nepřelezlo přes 95°C, to bych si všimnul.
Uživatelský avatar
PajaS74
Příspěvky: 42
Registrován: 04 kvě 2017, 11:02
Bydliště: SkoroPha

Re: Zakarbonovaný motor

Příspěvek od PajaS74 »

Intervalem výměny jsem samozřejmě myslel max 15 kkm i při dlouhých jízdách. V tomhle motoru bude nejspíš dost tepelně namáhaný, chladí turbo atd.
Voda mohla klidně mít těch 95, ochladí se v chladiči, ta by se vařila jen pokud by zůstal zavřený termostat.
Máš tam teploměr oleje? Teplota oleje by byla směroplatnější.
Zafira C Innovation 2017, 1,4T 103 kW MT
lubosking
Příspěvky: 4
Registrován: 20 dub 2021, 11:12

Re: Zakarbonovaný motor

Příspěvek od lubosking »

Tepotu jsem myslel oleje. Mám tam budíky snad i na tep...
Olej nikdy nepřesáhl 95°C.
Nikdy jsem ani neměl žádnou hlášku z řídícího systému, že je něco v nepořádku. Prostě to jenom přestalo brzdit (zadřená vakuová pumpa). Docela sranda, na dálnici do kolony. Naštěstí to bylo před hranicemi a jel jsem jen 40km/h a stihl to nějak dobrzdit. Kdyby to bylo v plný rychlosti, už bych tady asi nic nepsal...

Opel má předepsaný interval 30tis. km. Asi byla chyba nejezdit dřív. Ale mám Opely už dlouho a nikdy jsem s tímto neměl problém.
Každopádně budu chtít od nich oficiální vyjádření, docela se na ně těším.
Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 55
Registrován: 28 čer 2020, 19:35

Re: Zakarbonovaný motor

Příspěvek od tomax »

To je teda nadeleni. Bohuzel nejrychlejsi odpoved je, ze autorizak si uctoval vymenu oleje, ale nic nevymenil (mozna i filtr zustal). Coz je stav, ktery potvrzuje vicero lidi. Sam mam takovou zkusenost. Nezapomen si nechat nejake vzorky olejove naplne pro sebe, at to muzes dat do laboratore na test. Tuhle story si majitele Opelu urcite touzi vyslechnout... napis jak dopadnes.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw (ex)
Honda HR-V GH4 1.6 VTEC 91kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Zakarbonovaný motor

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! 95°C je pro motorový olej jako nic, dlouhé intervaly jeho výměny, ať si výrobce píše, co mu libo, můžou však být pro motory hrob. Mimochodem, jaký se používal olej...? Mám dojem, že v tomto motoru se toho špatného z nějakých důvodů sešlo víc. :cry: A ještě jedna věc - píšeš o vakuové pumpě - tu přece mívaly jen naftové motory, benzíny měly na brzdy dycky klasický podtlakový posilovač, ten už u Insignie není...? :?
W124 E320 R6 Coupé 1994
OnMi
Příspěvky: 466
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: Zakarbonovaný motor

Příspěvek od OnMi »

Jo, jo, Colommbo, je videt, ze jsi stara skola. Podtlak u benzinu ze sani za skrtici klapkou uz byva maximalne u atmosfery. Nove preplnovane benzinove motory motory uz pouzivaji standardne vyvevu.
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1817
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Zakarbonovaný motor

Příspěvek od Colommbo »

Ach so... Já děkuji pánovi za objasnění! :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Sunman
Příspěvky: 1337
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Zakarbonovaný motor

Příspěvek od Sunman »

Neviem na koho "sa tešíš", kam ten motor chceš poslať. Myslím, že úspech tvojej akcie bude značne závisieť na tom, ako aktívne sa do toho tiež vloži servis/dealer v ktorom auto máš. Z mojej dlhoročnej skúsenosti viem, že ak sa angažuje dokáže vybaviť pomerne veľa - aj opravu po uplynutí záruky ak to postaví napríklad ako skrytú závadu alebo tiež nevybaví vôbec nič a bude ti tvrdiť že je to tvojím štýlom jazdy, benzínom, olejom, počasím, covidom...

Zdá sa, že benzín s priamym vstrekom je skutočne výhra. Rád by som videl niekedy rozobratú 1.6 z môjho auta. Na to, že by bufetila na diaľnici na tempomat si sťažovať naozaj nemôže.
Odpovědět

Zpět na „Benzín“