TPMS - baterie, výměna
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
TPMS - baterie, výměna
Mám dvě TPMS sady 5 let staré a přirozeně očekávám, že v nich začnou odcházet baterie.
Risknul jsem na ebay koupi jednoho čidla navíc, které jsem po obdržení otestoval a funguje (viz. nulový tlak).
Když nějaká baterie umře, tak zajedu do pneuservisu a na daném kole nechám vyměnit jen čidlo. Původní ventilek bych tam klidně nechal, teoreticky to bude méně práce, kdyby tam byl nějak 'zarostlý'. Dělal jste to také někdo takhle? Samotný ventilek jde od čidla oddělit.
Pokaždé mrtvé čidlo rozeberu (i destruktivně), baterii vyměním a budu ho mít připravené na další přehození.
Uvnitř to vypadá takhle (to je obrázek od jiného člena z vypnutého jéčkového fóra).
Risknul jsem na ebay koupi jednoho čidla navíc, které jsem po obdržení otestoval a funguje (viz. nulový tlak).
Když nějaká baterie umře, tak zajedu do pneuservisu a na daném kole nechám vyměnit jen čidlo. Původní ventilek bych tam klidně nechal, teoreticky to bude méně práce, kdyby tam byl nějak 'zarostlý'. Dělal jste to také někdo takhle? Samotný ventilek jde od čidla oddělit.
Pokaždé mrtvé čidlo rozeberu (i destruktivně), baterii vyměním a budu ho mít připravené na další přehození.
Uvnitř to vypadá takhle (to je obrázek od jiného člena z vypnutého jéčkového fóra).
- Reklama
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TPMS - baterie, výměna
Ahoj, taky mě čaká ta hranice životnosti a pokud ktomu dojde, zvažiji jeden plán, že koupim celoroční gumy, protože do hor nejezdíme v zimě a ve městě zima pomalu není a přezouvat už nebudu a čidla si ze zimních nechám. Případně budu postupovat jako ty .
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: TPMS - baterie, výměna
Ještě jsem uvažoval o výměně vlastními silami, protože vyvažovat kolo by nebylo potřeba, ale po shlédnutí nějakých videí, raději zajedu do pneuservisu.
https://www.youtube.com/watch?v=Gzm2gbrUyPk
https://www.youtube.com/watch?v=cpVTh158FjM
https://www.youtube.com/watch?v=PDpDma-p2yk
Ani netuším, čím se maže guma při styku s ráfkem, 5 let jsem nebyl v pneuservisu
https://www.youtube.com/watch?v=Gzm2gbrUyPk
https://www.youtube.com/watch?v=cpVTh158FjM
https://www.youtube.com/watch?v=PDpDma-p2yk
Ani netuším, čím se maže guma při styku s ráfkem, 5 let jsem nebyl v pneuservisu
Re: TPMS - baterie, výměna
Stando?
Na Astře jsem to ještě neřešil, ale hodlám to udělat stejně. Na Insignii jsem použil stejný recept jako ty. Jedno rezervní čidlo s novou baterií na výměny. Čidlo se dá celkem jednoduše rozkrojit např lámacím nožem. Chci se zeptat. Čím si to čidlo zpátky slepil, nebo jak? Já nakonec dvousložkovým epoxidem.
Na Astře jsem to ještě neřešil, ale hodlám to udělat stejně. Na Insignii jsem použil stejný recept jako ty. Jedno rezervní čidlo s novou baterií na výměny. Čidlo se dá celkem jednoduše rozkrojit např lámacím nožem. Chci se zeptat. Čím si to čidlo zpátky slepil, nebo jak? Já nakonec dvousložkovým epoxidem.
Insignia GS Dynamic 2017 - 1,5 121 kW - kůže - kompletní výhřev
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Re: TPMS - baterie, výměna
Ahoj. Dovolil bych si dotaz k čidlům tlaku. Chci kupovat druhou sadu disků na léto, allu. Jak je to s čidly tlaku, pokud koupím originály (cca 1000,- za kus), nebude s nimi nějaký problém? Je nutné načítání - párování, nebo se načtou samy? Pokud bych koupil nějakou druhovýrobu (např.VDO, Mobiletron...), budou fungovat také bez problémů? Zkoušel to někdo?
Opel Astra J/SW, 1,6CDTi 81kW, 2015
Re: TPMS - baterie, výměna
Ahoj. Zatím nezkoušel, ještě pořád jedou originály na první baterii, ale podle toho,co je tu doposud popsáno se samy asi nenačtou. Vzdy se tu píše o oranžové krabičce, akorát nevím, zda to pro všechny ročníky Astry J.
Insignia GS Dynamic 2017 - 1,5 121 kW - kůže - kompletní výhřev
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
"EX" Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW
Re: TPMS - baterie, výměna
Ahoj,
čidla se sami nesynchronizují. Pokud se bavíme o aktivních čidlech v kolech.
Já mám z ali tuto krabičku :https://www.aliexpress.com/item/3279885 ... 4c4dQYCxaR
a v pohodě po výměně auto obejdu a synchonizuji.
Synchro udělají i v pneuservise, ale samo za poplatek.
čidla se sami nesynchronizují. Pokud se bavíme o aktivních čidlech v kolech.
Já mám z ali tuto krabičku :https://www.aliexpress.com/item/3279885 ... 4c4dQYCxaR
a v pohodě po výměně auto obejdu a synchonizuji.
Synchro udělají i v pneuservise, ale samo za poplatek.
Astra ST 2015 100kW DTH Cosmo
- Astra - R@SAG
- Moderátor
- Příspěvky: 562
- Registrován: 02 dub 2020, 13:26
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TPMS - baterie, výměna
Pokusím se to popsat co nejlépe.
Ostry 2009 - 2014 měli čidla tlaku volitelné a šli i deaktivovat nardvalo, tak že super. S příchidem nařízení EU se do Aster J cca 2014 / 09 začli montovat aktivní čidla pneu a ty deaktivovat v ŘJ nelze, díky nařízení EU. Proto jak člověk přezuje jednu sadu pneu za druhou, tak je potřeba provést párování a tím dojde k načtení nových údajů, jinak místo hodnot tlaku jsou zde čárky a na přístrojovce se rozsvítí kontrola. Párování se provádí oranžovou krabičkou, co je v příspěvku výše. Uvedená krabička páruje mnoho modelů, ale při koupi je potřeba dát pohor, aby se jednalo o čídla pro EVROPU.
Rozpis na které modely lze krabičku použít najdete zde a trochu teorie zde
Samotné párování čidel zabere cca 2min.
Baterie v čidle by měla mít životnost cca 8 - 9 let, podle vyjádření Oplu.
Ostry 2009 - 2014 měli čidla tlaku volitelné a šli i deaktivovat nardvalo, tak že super. S příchidem nařízení EU se do Aster J cca 2014 / 09 začli montovat aktivní čidla pneu a ty deaktivovat v ŘJ nelze, díky nařízení EU. Proto jak člověk přezuje jednu sadu pneu za druhou, tak je potřeba provést párování a tím dojde k načtení nových údajů, jinak místo hodnot tlaku jsou zde čárky a na přístrojovce se rozsvítí kontrola. Párování se provádí oranžovou krabičkou, co je v příspěvku výše. Uvedená krabička páruje mnoho modelů, ale při koupi je potřeba dát pohor, aby se jednalo o čídla pro EVROPU.
Rozpis na které modely lze krabičku použít najdete zde a trochu teorie zde
Samotné párování čidel zabere cca 2min.
Baterie v čidle by měla mít životnost cca 8 - 9 let, podle vyjádření Oplu.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Re: TPMS - baterie, výměna
Díky všem za odpověď. Tedy párování, ok.
Ještě tedy pro upřesnění, jestli jsem dobře pochopil.. Je možné použít OEM čidla a ne originál od Opelu?
Ještě tedy pro upřesnění, jestli jsem dobře pochopil.. Je možné použít OEM čidla a ne originál od Opelu?
Opel Astra J/SW, 1,6CDTi 81kW, 2015
Re: TPMS - baterie, výměna
Jinak - na staré P 407 / 2005 jsem měl také čidla tlaku. A jak je tu zmínka o tom, jestli čidla při defektu dokážou zareagovat včas, když jinak ověřují tlak v řádu minut... Tak ano, při roztržení pneumatiky (okousaný asfalt jedné silničky v Orlických horách) to řvalo okamžitě jak protržený, rudý středový displej.... Víc se člověk vyděsil z tohoto bordelu, než z toho, že auto začalo táhnout do strany.
Jak postupně odcházely baterky v čidlech, nechal jsem celý systém vypnout a byl klid.
Věčné upozorňování v novějším Oplu bych ale nedal...
Jak postupně odcházely baterky v čidlech, nechal jsem celý systém vypnout a byl klid.
Věčné upozorňování v novějším Oplu bych ale nedal...
Opel Astra J/SW, 1,6CDTi 81kW, 2015