Astra H Caravan - Fénix z popela
Moderátor: Moderátoři
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Myslíš do předních světlometů? Mám v plánu místo halogenek dát buď origo xenony (dokonce jsem našel i návod na montáž origo AFL systému), anebo LEDky. V případě LEDek bych ale určitě nevolil Aliexpress, ale šel po nějakém více profi řešení od firmy, která se tím zabývá a umí poradit. Viz třeba. https://retrofitlab.com/collections/ope ... headlights.
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
- Reklama
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
No myslim celkove vsechny svetla i interier.
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Jj, vim, že na to ty sady existujou. S interierem (případně osvětlení SPZ vzadu, atd.) si po světelný stránce určitě hrát budu. Chci vyrobit i dynamické blinkry pro zadní světla, na to se ale žádná perfect-fit sada nevyrábí, takže to budu muset vymyslet. Ale na to se vysloveně těšim...
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Podvozek, fáze první: tlumiče, pružiny
Tak dnes oficiálně zahájena "Akce Fénix" a to pěkně od spoda. Tlumiče ani pružiny na tomto voze nebyly měněny nikdy, vše bylo původní z výroby a bohužel to podle toho taky vypadalo - dva tlumiče vyteklý a dvě pružiny prasklý v základu. Tahle oprava měla být provedena už dávno, ale protože jsem poslední dva roky přesně nevěděl, jak s tím autem naložím, veškeré nákladnější opravy jsem odkládal. Na autě jsou tedy aktuálně vyměněné:
• nové přední a zadní pružiny Monroe
• nové přední a zadní tlumiče Monroe
• nové stabilizační tyčky řízení Monroe
• nové přední prachovky a dorazy Monroe
• nové zadní dorazy Febi
Následovala geometrie, kde technik trochu zápasil s povolením nastavovacích šroubů, nakonec se ale povedlo.
• nové přední a zadní pružiny Monroe
• nové přední a zadní tlumiče Monroe
• nové stabilizační tyčky řízení Monroe
• nové přední prachovky a dorazy Monroe
• nové zadní dorazy Febi
Následovala geometrie, kde technik trochu zápasil s povolením nastavovacích šroubů, nakonec se ale povedlo.
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Letní pneumatiky
Pokračujeme na podvozku, dnes přezuté nové letní pneu. Protože je hlučnost pneumatik pro mne jedním z klíčových parametrů při výběru (vedle těch ostatních, skutečně důležitých samozřejmě), vybral jsem pneu Nokian Wetproof 205/55 R16 s avizovanou hlučností 68dB, což je jedna z nejnižších hodnot na trhu.
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Jsem zvědav, jak budeš spokojen. Letní Nokiany (Line, 195/65R15) jsem měl na Omče obuté jedno léto a půl druhého a zvlášť druhé léto a na mokru to bylo o nervy, v horším případě o plechy či o zdraví - vůbec nejhorší letní gumy a to měly při vyhazovu jen cca 18tis.km...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
ja som mal zimné Nokiany - Opel ich dával jednu dobu k novému autu ako benefit - a presne rovnaká katastrofa. Najhoršie pneu aké som kedy mal obuté, nedokázal som zabrzdiť na výcvikovej dráhe na šmykľavom povrchu na celej jeho dĺžke. Kolegovia brzdili v polovici dráhy.
Nikdy viac Nokian.
68dB som u Insignie tiež vždy hľadal, pretože hluk od podvozku sa prenášal podstatnou mierou. 68dB má aj GoodYear alebo Dunlop.
Nikdy viac Nokian.
68dB som u Insignie tiež vždy hľadal, pretože hluk od podvozku sa prenášal podstatnou mierou. 68dB má aj GoodYear alebo Dunlop.
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Super tipy, díky za upozornění! Já chtěl primárně nahradit ty slicky, co byly na autě posledních pár let (a už teda byly dost na hraně) za cokoliv tichýho a cenově dostupnýho. Je dobrý vědět, že kromě parametrů nový pneumatiky je potřeba pozjišťovat si i zkušennosti lidí, který na těch pneu už něco najeli. Jedna věc je, jaký parametry má zcela nová pneumatika a naprosto odlišná věc může být, jak se pneumatika chová po 10, 20 nebo 30.000 km.
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Brzdy
Jdeme na brzdy. O víkendu proběhlo vybroušení, lakování, polepení a znovu lakování nových brzdičů, včera odborná montáž, výměna brzdové kapaliny a odvzdušnění v servisu a dnes postupné zahoření nových brzd na autě dle doporučení výrobce Brembo.
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Brzdy
Fotky nových brzd na autě. Omluvte stav kol, díváte se na 11 let provozu v rukou cca šesti různých řidičů... Tato 16" kola budou nicméně do budoucna renovována a využita pro provoz se zimními pneu. Pro letní pneu budou nasazena 18" Japan Racing JR18.
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986